امتیازات DOOM

  • Thread starter Thread starter FUTURE
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز

FUTURE

Endure & Survive
کاربر سایت
jqcn2wn8a7mpev70nqlk.jpg


Publisher : Bethesda
Developer : id Software
Release Date : May 13 2016
Genre : First Person Shooter
Platforms : PS4 X1 PC

====================

Giant Bomb 100/100
GamesRadar+ 100/100
Gaming Age 100/100
Dark Station 100/100
Telegraph 100/100
Brash Games 100/100
IBtimes UK 100/100
GameSpew 100/100
Digital Chumps 96/100
MMO Games 95/100
3Djuegos 95/100
Meristation 95/100
Paste Magazine 95/100
ZTGD 95/100
Gaming Trend 93/100
IGN italy 91/100
The Games Machine 91/100
Game Debate 90/100
Game Planet 90/100
The Jimquisition 90/100
IGN Denmark 90/100
Game Revolution 90/100
Mondo Xbox 90/100
Impulsegamer 90/100
Gamegrin 90/100
Gaming Nexus 90/100
Game Watcher 90/100
Atomix 90/100
God is a geek 90/100
Hobby Consolas 90/100
Destructoid 90/100
Shacknews 90/100
Push Squre 90/100
Playstation Universe 90/100
Lazy Gamer 90/100
IGN Denmark 90/100
Nichegamer 90/100
TheSixthAxis 90/100
GamingBolt 90/100
Eurogamer Italy 90/100
ICXM 90/100
DailyDot 90/100
Arcade Sushi 90/100
Hooked Gamers 90/100
CGMagzine 90/100
Gadgets 360 90/100
COGconnected 90/100
Dark zero 90/100
Ragequit.gr 89/100
EveryEye.it 88/100
LevelUp 88/100
Game Informer 88/100
PC Gamer 88/100
Merlinin kazani (turkey) 87/100
CheatCodeCentral 86/100
Gamestar 86/100
WCC Ftech 86/100
Game Star 86/100
Action Trip 85/100
GriOnline.pr 85/100
Multiplayer.it 85/100
EGM 85/100
PSX-Sense.nl 85/100
GameCrate 85/100
LaPs4 85/100
Worth palying 85/100
Game World Navigator Magazine 85/100
Kill Screen 85/100
Polygon 85/100
Vandal Online 84/100
Attack Of The Fanboy 80/100
hardcore gamer 80/100
Jeuxactu 80/100
XGN 80/100
Quarter to three 80/100
Gamer.nl 80/100
IGN Spain 80/100
Gamer.no 80/100
PC World 80/100
Examiner 80/100
NZ Gamer 80/100
Yahoo games 80/100
The Escapist 80/100
M3 80/100
Digital Spy 80/100
PlayStation LifeStyle 80/100
VideoGamer 80/100
We got this Covered 80/100
NZ Gamer 80/100
Yahoo gamer 80/100
GameSpot 80/100
The Guardian 80/100
Time 80/100
Xbox Achievements 80/100
Game Rant 80/100
Eurogamer Poland 80/100
PC invasion 80/100
Trusted Reviews 80/100
Games.cz 80/100
Areajugones 78/100
4players.de 78/100
Post Arcade 75/100
Insidegamer.nl 75/100
IGN 71/100
Metro gamecentral 70/100
Gameblog.fr 70/100
Digital Trends 70/100
Slant Magazine 60/100
DigitallyDownloaded 50/100

=================

Metacritic PS4 : 86
Metacritic PC : 85
Metacritic X1 : 88
Opencritic : 85
 
آخرین ویرایش:
@Gartall

فرخ اندازه سن بابای منو داری انتظار داری بترسی؟ :| اونموقع ما هم سنمون کم بود و میترسیدیم. همون DOOM 3 BFG رو نشستم بازی کنم با خودم میگفتم من تو دووم 3 مثل چی میترسیدم اما الان هیچ تاثیری نداره! اینکه خاطراتت از اونموقع باهات مونده دلیلی بر این نیست که این بازی دووم نیست. الان مثل سر رزیدنت اویل 3 وقتی نمسیس از پنجره میپرید تو یه ایست قلبی میزدیم اما الان میخندی به اون صحنه ها. توی این چندین سال اخیر فقط و فقط P.T تونست حس ترس و وحشت رو به من القا کنه و بس. پس فکر کنم مقایسه ات از نظر ترس درست نباشه. مطمئن باش الان کسانی که سن 16-17 ساله و کمتر دارن تو جای جای این بازی میتونن حس ترس رو تجربه کنن. (اینم اضافه کنم دوو 1 و 2 هم حتی از نظر ترس مثل 3 نبودن و یه شوتر خشن و سرراست و بدون ترس بودن! )
 
فردین اولا همین الان هم DOOM3 را روی سیستم دارم واقعا بازی دلهره اور هست ! باور کن استایل دشمنای DOOM3 خیلی ترسناک بودند جوش هم خیلی وحشت زده طراحی شده . دوم اینکه خب وقتی بازی را چندبار بازی میکنی دیگه تو تکرار بعدیش همه چی برات پیشبینی شدست و دیگه اون ترس را نداری .
سوم اینکه بر فرض مثال بزاریم حرفت درست ولی باید کاری میکردند که دوباره تو DOOM4 بترسیم ! درسته ؟ مگر اینکه بگی دیگه چون سنمون زیاد کلا دیگه نمیترسیم ! و عضو ترس را از بدنمون خارج کردند و مُرده :D
الان یه بازی را مثال میزنم ( که میدونم میگی ترسناک نبود و دبه در میاری :D ) که حرفم را بیشتر ثابت کنه و زیاد هم از روش نگذشته که باز بگیم سنمون رفته بالاتر . dead space یادته ؟ مخصوصا شماره 1 خیلی خیلی جوش و وحشتی که داشت نزدیک DOOM3 بود حتی اون زمان تو سایت خودمون خیلی با DOOM3 مقایسه میشد ولی شماره 3 بازی dead space دیگه اون جو را نداشت و بیشتر اکشن شده بود الان فرق DOOM4 با DOOM3 مثل مقایسه dead space 1 با dead space 3 هست . من انتظار داشتم DOOM 4 جوش شبیه به dead space میشد .
ولی باز میگم بازی از نظر یه عنوان اول شخص خیلی عالی طراحی شده و گان پلی و شوتینگش خیلی لذت بخشه فضا سازیهاش عالیه .
 
فردین اولا همین الان هم DOOM3 را روی سیستم دارم واقعا بازی دلهره اور هست ! باور کن استایل دشمنای DOOM3 خیلی ترسناک بودند جوش هم خیلی وحشت زده طراحی شده . دوم اینکه خب وقتی بازی را چندبار بازی میکنی دیگه تو تکرار بعدیش همه چی برات پیشبینی شدست و دیگه اون ترس را نداری .
سوم اینکه بر فرض مثال بزاریم حرفت درست ولی باید کاری میکردند که دوباره تو DOOM4 بترسیم ! درسته ؟ مگر اینکه بگی دیگه چون سنمون زیاد کلا دیگه نمیترسیم ! و عضو ترس را از بدنمون خارج کردند و مُرده :D
الان یه بازی را مثال میزنم ( که میدونم میگی ترسناک نبود و دبه در میاری :D ) که حرفم را بیشتر ثابت کنه و زیاد هم از روش نگذشته که باز بگیم سنمون رفته بالاتر . dead space یادته ؟ مخصوصا شماره 1 خیلی خیلی جوش و وحشتی که داشت نزدیک DOOM3 بود حتی اون زمان تو سایت خودمون خیلی با DOOM3 مقایسه میشد ولی شماره 3 بازی dead space دیگه اون جو را نداشت و بیشتر اکشن شده بود الان فرق DOOM4 با DOOM3 مثل مقایسه dead space 1 با dead space 3 هست . من انتظار داشتم DOOM 4 جوش شبیه به dead space میشد .
ولی باز میگم بازی از نظر یه عنوان اول شخص خیلی عالی طراحی شده و گان پلی و شوتینگش خیلی لذت بخشه فضا سازیهاش عالیه .


اسم این بازی بر اساس نسخه اصلی و اولیه doom هست بازی هم سعی شده شبیه به doom classic باشه doom 3 داستانش فرق داشت خیلی ها هم می گن اصلا doom 3 doom نبود کلا مبنای این بازی ترس نبوده البته همین 3 هم فکر کنم 95 درصد تا اخرش نرفتن چرا که از 1 جایی به بعد ترسش تموم می شه باید 40 ساعت با عذاب بازی کنی تا بالاخره تموم بشه به قدری بازی تکراری می شد که باید فقط از سر اجبار بازیش می کردی هر چند بالاخره تمومشم کردم
 
ایراد اولش چرت و پرت گفته یعنی چه
تو بازی یه سری جاها هست که مثل بازی های پلتفرمینگ باید بپر بپر کنی و از رو سکو ها رد بشی؛ اما خوب من خودم جدا به مشکلی بر نخوردم! نمیدونم حالا طرف حتما چندتا به مشکل برخورده اعصابش خورد شده :دی
 
  • Like
Reactions: s.1 and sadegh93
تو تاپیک PC بازی مفصل در مورد این موضوع با دوستان صحبت کردیم؛ حقیقتا دیگه نمیخوام دوباره تمام صحبت ها رو اینجا تکرار کنم ولی خلاصه قضیه به این صورت هست که:

ببینید این شکایت ها و نقد هایی که بعضی از دوستان از بازی میکنند (که البته کاملا قابل تامل و احترام هست) بیشتر به این خاطر هست که دوستان صرفا دارند بازی رو فقط با DOOM 3 مقایسه میکنند در صورتی که بازی شماره های 1 و 2 هم داشته و واقعا بیس اصلی طرفداران این فرنچایز تمایل بیشتری به رویکرد کلاسیک بازی داشتند و دارند. قبلا هم گفتم شخصا DOOM 3 رو میپرستم و هنوزم که هنوزه بعد از این همه سال دارم برای بار صدم بازیش میکنم ولی واقعا یادمون نرفته که زمان انتشار DOOM 3 چه انتقاد ها و اعتراض هایی به سمت id سرازیر شد و کند شدن روند بازی و حرکت به سمت راهروهای تنگ و تاریک به مذاق خیلی از طرفدارهای قدیمی سری خوش نیومده بود و از طرفی خیلی ها نمیخواستند بپذیرند این فرنچایز داره رشد میکنه و شدت تغییرات اینقدر زیاد بود که پذیرفتنش برای خیلی ها بسیار سخت یا بعضا غیر ممکن شده بود.

فرآیند ساخت DOOM جدید از قبل از انتشار RAGE شروع شده بود و ظاهرا اگر اشتباه نکنم Tim Willits و یکسری دیگه از قدیمی های استودیو داشتند روش کار میکردند ولی بعد از گذشت چند سال و با فرو رفتن بازی در Development Hell بازی به هیچ وجه اون چیزی که مورد انتظار بود در نیومده بود و انقدر اوضاع خراب بود که با توجه به اسکرین شات ها و ویدئوهایی که لیک شده بود خیلی ها رسما بازی رو Call of Doom صدا میکردند و درنهایت بازی به طور کامل کنسل شد؛ شخص John Carmack هم اون زمان از مخالفان اصلی اون بازی بود و همون زمان بود که جمله معروفش : "DOOM means 2 things: Demons and Shotguns" کل استودیو رو به خودش آورد و باعث شد بازی قبلی به کل کنسل بشه و ازون به بعد Brainstorm عظیمی در id به راه افتاد و تحلیل ها و تبادل نظرهای بسیاری شد تا اینکه در یک جمع بندی کلی تصمیم به ساخت DOOM جدید به شکلی که امروز میبینید شد. id از اعتراض هایی که سر DOOM 3 شده بود درس عبرت گرفته بود و اینبار رویکرد اصلی با توجه به صحبت های کارمک بازگشت به ریشه های سری بود ولی در این بین مسلما نکات مثبت و جو سازی های بی نظیر نسخه سوم هم فراموش نشد و درنهایت نسخه جدید با ایجاد یک بالانس خوب بین نسخه های کلاسیک و نسخه سوم ساخته شد.

بازی که امروز در اختیار ما هست حاصل ساعت های نامحدودی فکر و تحلیل و بررسی هست، و در طول فرآیند ساخت از فیدبک های مستقیم هزاران هزار طرفدار مختلف بازی استفاده شده و اینطور نبوده که یک شبه تصمیم گرفته بشه بازی اینطوری ساخته بشه، ضمن اینکه بازی هنوز هم توسط قدیمی های id Software ساخته شده و Marty Stratton و سایر اعضای تیم دیزاین و کارگردانی بازی تماما از قدیمی های id هستند (البته به غیر از Hugo Martin که تقریبا 3-4 سال هست که وارد تیم id شده)؛ لذا با توجه به تمام این موارد بعضی انتقادهای تندی که بعضی از دوستان به این بازی میکنند به نظرم مقداری بی انصافی هست...

کلام آخر اینکه به نظر شخصی بنده همونطور که بارها هم گفتم به هیچ وجه نباید به این بازی تک بعدی و تنها از یک زاویه دید نگاه کرد، و لازمه نگاه صحیح به این عنوان در نظر گرفتن قدمت و فرآیند تکامل این فرنچایز از 23 سال پیش تاکنون هست؛ و اگر با این دید به این بازی نگاه کنید نه تنها زیبایی ها و نکات ظریفی که در ساخت این عنوان به کار رفته رو میبیند بلکه تغییرات و امکانات جدیدی که در فرآیند رشد و تکامل بازی بهش اضافه شده رو هم بهتر درک خواهید کرد. همچنین همونطور که قبلا هم گفتم خواسته قلبی من شخصا این هست که موفقیت این بازی نه تنها فرآیند ساخت عناوین بعدی استودیو رو تسهیل کنه بلکه بهانه یا عاملی برای بازگشت John Carmack و بقیه قدیمی های id به استودیو بشه...
 
آخرین ویرایش:
تو بازی یه سری جاها هست که مثل بازی های پلتفرمینگ باید بپر بپر کنی و از رو سکو ها رد بشی؛ اما خوب من خودم جدا به مشکلی بر نخوردم! نمیدونم حالا طرف حتما چندتا به مشکل برخورده اعصابش خورد شده :D
منم همینطور دیگه بپر بپراش رو اعصاب تر از فارکرای نیست که! :دی
 
متا اصلا مهم نيست واسه اين بازي زياد غصه نخوريد :D
نمرات و بازي دووم من رو ياد بازي ninja gaiden 2 ميندازه يادمه اون موقع كه همه بازيها مثل نغل ونبات 90+ ميشدن بازي ng 2 شد 80 يا 81
اممممممممما:D
لامثب يه حسي به ادم ميداد كه 10 تا بازي 90+ نميداد به ادم :x
دووم هم جزو همين دسته بازيهاست به نظرم
تو حريد بازي شك نكنيد كه بد چيزي از كفتون ميره
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or