![Dead-Space-2-Box-Art-Unveiled-2.jpg](/proxy.php?image=http%3A%2F%2Fnews.softpedia.com%2Fimages%2Fnews2%2FDead-Space-2-Box-Art-Unveiled-2.jpg&hash=a5dc89037173805e93294c4748031f18)
OXMاولین نقد عنوان بزرگ Dead Space 2 را منتشر کرد :
OXM به بازی امتیاز 9.5/10 داد.
آخرین ویرایش:
دقیقا این حرفها رو پیش بینی میکردم که اخرین جمله پست قبلی رو نوشتم همونی که داخل پرانتز گذاشتم. الان من نمیدونم پست من چه ربطی به نو اوری یا بقول شما کیفیت ناب این بازی داشت. متاسفام که دوستان عادت کردن جوی بوجود بیارن که هیچ کس نتونه در نقد یا مخالفت هیچ بازی حرفی بزنه. البته میدونم بحث هم فایده ای نداره. چشم از این به بعد سعی میکنیم بترسیم.خب بله اگه به حمله جونور باشه، RE5 هم جونور داشت ولی اون کجا و dead space کجا؟!روایت داستان و روند بازی اتفاقا سرشار از المانهاییه که باعث ایجاد ترس میشه.از صدا گذاری گرفته(که واقعا هم فکر نمیکنم که هنوز بازی ای اومده باشه که تو صداگذاری بشه با dead space مقایسش کرد.حتی هنوزم صدای باز و بسته شدن دراش تو گوشمه...)تا روند ناب بازی از جمله ایجاد تعلیق های به جا مثل اخطارهای هجوم جونورا و لحظات سخت انتظار برای شروع مبارزه و حتی وقفه در اسانسورها و باز شدن درها و مبهم بودن اینکه در لحظه بعد چی انتظارتو میکشه در کنار سورپرایزهای فوقوالعاده مثل مبارزات تن به تن با اون جونورا و البته نحوه شکست دادن یا بلعکس شکست خوردن ایزاک توسط اونا و بلایی که اونا سرش میاوردن واقعا سینمایی و وحشتناک بود که تا اخر بازی تمومی نداشت و واقعا کم لطفیه که بگیم همیشه یه سری جونور صرفا میریخت رو سرت.همه اینا در کنار یه نواوری بزرگ به نام HUD بازی که واقعا dead space رو از همه بازیها متمایز میکنه و بیشتر از هر بازی دیگه ای احساس واقعیت گرایی و نزدیک شدن به یه فیلم رو به ادم میداد.
همه اینایی که گفتم فقط بخشی از کیفیت ناب dead space هست.البته باید این رو همدر نظر بگیریم که وقتی کسی نخواد بترسه یا توی جو مناسبش نباشهف واقعا اون لذت اصلی رو از بازی نمیبره.
خب بله اگه به حمله جونور باشه، RE5 هم جونور داشت ولی اون کجا و dead space کجا؟!روایت داستان و روند بازی اتفاقا سرشار از المانهاییه که باعث ایجاد ترس میشه.از صدا گذاری گرفته(که واقعا هم فکر نمیکنم که هنوز بازی ای اومده باشه که تو صداگذاری بشه با dead space مقایسش کرد.حتی هنوزم صدای باز و بسته شدن دراش تو گوشمه...)تا روند ناب بازی از جمله ایجاد تعلیق های به جا مثل اخطارهای هجوم جونورا و لحظات سخت انتظار برای شروع مبارزه و حتی وقفه در اسانسورها و باز شدن درها و مبهم بودن اینکه در لحظه بعد چی انتظارتو میکشه در کنار سورپرایزهای فوقوالعاده مثل مبارزات تن به تن با اون جونورا و البته نحوه شکست دادن یا بلعکس شکست خوردن ایزاک توسط اونا و بلایی که اونا سرش میاوردن واقعا سینمایی و وحشتناک بود که تا اخر بازی تمومی نداشت و واقعا کم لطفیه که بگیم همیشه یه سری جونور صرفا میریخت رو سرت.همه اینا در کنار یه نواوری بزرگ به نام HUD بازی که واقعا dead space رو از همه بازیها متمایز میکنه و بیشتر از هر بازی دیگه ای احساس واقعیت گرایی و نزدیک شدن به یه فیلم رو به ادم میداد.
همه اینایی که گفتم فقط بخشی از کیفیت ناب dead space هست.البته باید این رو همدر نظر بگیریم که وقتی کسی نخواد بترسه یا توی جو مناسبش نباشهف واقعا اون لذت اصلی رو از بازی نمیبره.
واقعا فکر میکنید ترسناک ـه؟
من قسمت اول رو دارم دوباره بازی میکنم ولی دریغ از ذره ای حس ترس. دفعه قبل هم همینطور بود. یک سری جک و جونور و این که هی از این اتاق به اتقاق بعدی بریم اصلا حس ترس رو القا نمیکنه(یا شایدم فقط من اینطوری ام).
حداقل از نظر من هیچ جک و جونوری اونقدر ترسناک نیست که بخواد دستمایه یک فیلم یا بازی ترسناک باشه. حسی که مبهم و بر اساس القا حالت ترس روانشناختی باشه رو بنظرم میشه گفت ترسناک نه اینکه یک سری موجود عجیب و غریب از درو دیوار بالا برن و حمله کنند. ( فن های عزیز کسی بازی رو نکوبید رو بخش ترسناک بودن یا نبودن بحث میکنیم. مساله این است ).
شما اومدی گفتی که این بازی فقط جونور داره و با چندتا جونور قصد ترسوندن داره، منم اومد در جواب شما یه سری از ویژگیهای خوب این بازی رو که واقعا تاثیر گذار و جدید بودن نام بردم.حالا شما میخوای با مغلته جواب منو بدی و بگی فن بویم، باشه حرفی نیست شما راست میگی بازی هیچی نداره.دقیقا این حرفها رو پیش بینی میکردم که اخرین جمله پست قبلی رو نوشتم همونی که داخل پرانتز گذاشتم. الان من نمیدونم پست من چه ربطی به نو اوری یا بقول شما کیفیت ناب این بازی داشت. متاسفام که دوستان عادت کردن جوی بوجود بیارن که هیچ کس نتونه در نقد یا مخالفت هیچ بازی حرفی بزنه. البته میدونم بحث هم فایده ای نداره. چشم از این به بعد سعی میکنیم بترسیم.
امنیشا یه Survival-Horror واقعی بود ولی DS بیشتر مایه های اکشن داره.ضمنا نه اینکه ماشالا هر سال 10-20 تا بازی ترسناک میاد! :biggrin1: همین 2010 غیر از آمنسیا بازی ترسناکی که نیومد... 2011 رو هم باید با DS بگذرونیم :biggrin1:
شما اومدی گفتی که این بازی فقط جونور داره و با چندتا جونور قصد ترسوندن داره، منم اومد در جواب شما یه سری از ویژگیهای خوب این بازی رو که واقعا تاثیر گذار و جدید بودن نام بردم.حالا شما میخوای با مغلته جواب منو بدی و بگی فن بویم، باشه حرفی نیست شما راست میگی بازی هیچی نداره.
شما اومدی گفتی که این بازی فقط جونور داره و با چندتا جونور قصد ترسوندن داره، منم اومد در جواب شما یه سری از ویژگیهای خوب این بازی رو که واقعا تاثیر گذار و جدید بودن نام بردم.حالا شما میخوای با مغلته جواب منو بدی و بگی فن بویم، باشه حرفی نیست شما راست میگی بازی هیچی نداره.
من DS1 رو کامل بازی نکردم...در حد 1-2 ساعت... ولی چیزی که دوستان می گن درسته بازی ترسناک نیست ولی ترس های لحظه ای زیاد توی بازی وجود داره.شما اومدی گفتی که این بازی فقط جونور داره و با چندتا جونور قصد ترسوندن داره، منم اومد در جواب شما یه سری از ویژگیهای خوب این بازی رو که واقعا تاثیر گذار و جدید بودن نام بردم.حالا شما میخوای با مغلته جواب منو بدی و بگی فن بویم، باشه حرفی نیست شما راست میگی بازی هیچی نداره.
من چندتا از ویژگیهای بازی رو نام بردم که ترس رو ایجاد میکنه و حرفام خارج از این مسئله نبوده.شما خودت داری اعتراف میکنی که بحث من راجع به ترس بود و شما در جواب حرفهای من اومدی ویژگی های دیگه این بازی رو گفتی یعنی تو روز روشن بحث رو پیچوندی بعد داری میگی من مغلطه میکنم. واقعا افرین به این منطق.
استغفر الله شما و فن بوی بودن. خدا نکنه. همین بالا روشن شد اصلا تعصبی روی بازی نداشتی که در جواب یک مطلب, مطلب دیگه ای سر هم میکنی و تحویل میدی و اصلا هم بهت برنخورده بحث ترسناک نبودن.
ضمنا با دوستانی که میگن بازی ترسناک نبود ولی شوک دار بود موافقم.
آره بد فرم میرفت رو اعصاب آدم البته شماره یک رو خود سازندها گفته بودن با گیم پد بهتر میشد بازی کرد! زیاد رو کنترل با Mouse و Keyboard کار نکرده بودن.
فقط خدا کنه روی نسخه PC اون مشکل Delay مسخره Mouse رو درست کنن که فقط به خاطر همین مشکلش کلا بازیش نکردم(گرچه روی کنسول بازی می کنم این سری
)
امیدوارم این مشکل توی DS2 رفع شده باشه.