Cuphead: The Delicious Last Course
ناشر: Xbox Game Studios
سازنده: MDHR
سبک: Run'n Gun
تاریخ عرضه: 30 ژوئن 2022
پلتفرم ها: PC, PS4, Xbox One, Switch
متــاکریتیک | اوپنکریتیک
89 | 87
آخرین ویرایش:
البته دلیلش فقر سلیقه نبودداشتم خودم رو آماده میکردم که بگم Cuphead از اون بازیهایی هست که امتیاز براش مهم نیست و میانگین ۶۵ هم بگیره، تجربه کردنش واجبه. ولی چشمم به میانگین ۸۹ خورد و دیگه نیازی به اون صحبتها نیست (البته در نهایت نوشتم دیگه! ). نسخه اصلی واقعاً یکی از جذابترین چیزهایی بود که تجربه کردم و این یکی به نظر میرسه حتی از اون هم بهتر باشه.
یادمه @Akiba به خاطر فقر سلیقه، سراغ Cuphead نرفته بود و یه زمانی هرچقدر بهش فشار آوردم، موفق نشدم. ایشالا این دفعه توبه میکنه و میره سراغ بازی و میفهمه عجب گنجی هست.
سازنده غشی بود
یعنی رو کنسول ما نبود وقتی نبود چیو بزنیماستغفرالله
یعنی رو کنسول ما نبود وقتی نبود چیو بزنیم
انصافاً نمیدونم چطوری اکثر افراد میگن Cuphead سختتر از Dark Souls هست! حتی دیروز یه تاپیک در مورد این قضیه توی ریستارا زدن که ۶۰ و خوردهای درصد گفتن بازی سختتر از کارهای FromSoftware هست و من واقعاً حیرت کردم از این آمار!Cuphead واقعا بازی خیلی یونیک و جالبی هست. به خصوص آرت استایل بازی که شبیه کارتون های دوبعدی قدیمی هست و این برا من دهه شصتی یعنی سراسر حس نوستالژی.
ولی به نظرم یکم بازی بیش از حد سخت هستش. یعنی واقعا Dark Soul پیش این لنگ میندازه. کاش یک درجه سختی واقعی پایین تر هم برای پیرپاتال ها میذاشتن که وقت کم دارن حداقل میشد بازی را از یک جایی به بعد رفت. این درجه سختی پایین الانش رسما جوکه. نسخه اصلی را من از زمانی که نصب کردم فقط تا جزیره دومش تونستم برم. باید با مصرف قرص اعصاب دوباره برم سراغش
بازیش قلق داره و خیلی سرعتیم هست اما اره مشابه دارک نیست که رفیقت احضار کنی بیاد کمکت یا بشینی یوتیوب ببینی که چطوری فارم کنی قدرتمند بشی یا بری کلی ایتم جمع کنی برای باس هاCuphead واقعا بازی خیلی یونیک و جالبی هست. به خصوص آرت استایل بازی که شبیه کارتون های دوبعدی قدیمی هست و این برا من دهه شصتی یعنی سراسر حس نوستالژی.
ولی به نظرم یکم بازی بیش از حد سخت هستش. یعنی واقعا Dark Soul پیش این لنگ میندازه. کاش یک درجه سختی واقعی پایین تر هم برای پیرپاتال ها میذاشتن که وقت کم دارن حداقل میشد بازی را از یک جایی به بعد رفت. این درجه سختی پایین الانش رسما جوکه. نسخه اصلی را من از زمانی که نصب کردم فقط تا جزیره دومش تونستم برم. باید با مصرف قرص اعصاب دوباره برم سراغش
نصب شد اتفاقا!رو کامپیوتر عهد بوق که هیچی
رو سیب زمینی اجرا می شد اون بازی
بهونه ات ضعیفه
بازی های میازاکی بیلد دارن و همون خیلی به متنوع شدن گیم پلی بازی کمک میکنه، علاوه بر اون انواع امکانات دیگه هم در کنارش هست و دیگه اینکه معمولا کنترل یه گاراکتر داخل محیط سه بعدی آزادی عمل بیشتری برای بازیکن داره تا یه محیط دو بعدی: Dانصافاً نمیدونم چطوری اکثر افراد میگن Cuphead سختتر از Dark Souls هست! حتی دیروز یه تاپیک در مورد این قضیه توی ریستارا زدن که ۶۰ و خوردهای درصد گفتن بازی سختتر از کارهای FromSoftware هست و من واقعاً حیرت کردم از این آمار!
با اینکه Cuphead به شدت چیز سختیه و بعضی جاها آدم رو دیوانه میکنه، ولی برای من خیلی آسونتر از اون بازیها بود، به دو دلیل. یکی اینکه هر باس یه ریتم مشخص داره و آدم وقتی اون حرکات رو یاد بگیره، دیگه تمومه (البته بازیهای میازاکی هم تقریباً این مدلی هستن، ولی خب تنوع حرکات باسها و غافلگیریهاشون خیلی بیشتره و بعضی جاها کافیه یه اشتباه کوچیک بکنیم تا یه پُتکی بخوره تو سرمون و شهید بشیم). یکی هم اینکه وقتی توی Cuphead میمیریم، یه ثانیه بعد دوباره مبارزه رو شروع میکنیم و اعصابخوردی و استرس اضافه نداره. یعنی هم خبری از طی کردن یه مسیر طولانی و پُر از دشمن تا باس موردنظر نیست و هم چیزی از دست نمیدیم که یه فشار اضافه بهمون وارد بشه و نگران باشیم.
من توی Cuphead هرچقدر هم ببازم، باز توان کافی برای تکرار دارم و میگم حالا نهایتش یه بار دیگه هم میمیرم. ولی بازیهای میازاکی یه جوری هستن که با هر بار باخت، نوار(!) استرس بنده پُرتر میشه و کمکم به یه جایی میرسه که دیگه منهدم میشم و ولش میکنم تا چند ساعت یا یه روز بعد!
انصافاً نمیدونم چطوری اکثر افراد میگن Cuphead سختتر از Dark Souls هست! حتی دیروز یه تاپیک در مورد این قضیه توی ریستارا زدن که ۶۰ و خوردهای درصد گفتن بازی سختتر از کارهای FromSoftware هست و من واقعاً حیرت کردم از این آمار!
با اینکه Cuphead به شدت چیز سختیه و بعضی جاها آدم رو دیوانه میکنه، ولی برای من خیلی آسونتر از اون بازیها بود، به دو دلیل. یکی اینکه هر باس یه ریتم مشخص داره و آدم وقتی اون حرکات رو یاد بگیره، دیگه تمومه (البته بازیهای میازاکی هم تقریباً این مدلی هستن، ولی خب تنوع حرکات باسها و غافلگیریهاشون خیلی بیشتره و بعضی جاها کافیه یه اشتباه کوچیک بکنیم تا یه پُتکی بخوره تو سرمون و شهید بشیم). یکی هم اینکه وقتی توی Cuphead میمیریم، یه ثانیه بعد دوباره مبارزه رو شروع میکنیم و اعصابخوردی و استرس اضافه نداره. یعنی هم خبری از طی کردن یه مسیر طولانی و پُر از دشمن تا باس موردنظر نیست و هم چیزی از دست نمیدیم که یه فشار اضافه بهمون وارد بشه و نگران باشیم.
من توی Cuphead هرچقدر هم ببازم، باز توان کافی برای تکرار دارم و میگم حالا نهایتش یه بار دیگه هم میمیرم. ولی بازیهای میازاکی یه جوری هستن که با هر بار باخت، نوار(!) استرس بنده پُرتر میشه و کمکم به یه جایی میرسه که دیگه منهدم میشم و ولش میکنم تا چند ساعت یا یه روز بعد!
من سر همون totural اول بازی گیر کردمبه من باشه دارک سولز 2 از همشون سخت تره
ولی دلیلش اینه که اولین سولزبورنیه که رفتم
بازی های فرام سافتور رو یخورده زرنگ باشی و گوشه کنارهای بازی رو بشناسی خیلی راحت تر میشه. ترس از ناشناخته ها و تاریکیه که اصولا سری بازی های فرام سافتور رو سخت می کنه
کاپهد رو هر چقدرم زرنگ باشی بازم جرت میده اصن مهم نیست مووست باس رو بدونی یا نه... تازه وقتی بدونی بدبختی ات شروع میشه