الف تا ی بازی سازی

نظر شما در مورد این پست چه می باشد ؟

  • عالیه ادامه بدین

    رای‌ها: 14 73.7%
  • بد نیست ولی می تونه بهتر بشه

    رای‌ها: 2 10.5%
  • خیلی بده

    رای‌ها: 3 15.8%

  • مجموع رای دهنده‌ها
    19
سلام . :love:

مطالب خيلي طولاني ولي مفيدن ... فقط اگه ميشد با عكس همراه باشن خيلي مفهموم تر مي بود ... منظورم اين نيست كه مطالب العان گنگ هستن ... منظورم اينه كه كلاً عكس باعث جذب بيشتر مخاطب و درك بهتر مفاهيم ميشه ...

راستي فعلاً كه مطالب خيلي كلي هستن ... اگه جزئي تر شدن ، مثالي براي انجام دادن سراغ داريد ؟
 
از نظرات لطیفتون کمال بهره را بردیم ولی یه سوال کجای این تاپیک نوشته آموزش بازی سازی؟ :confused:


حدف از تشکیل تاپیک بحث و تبادل نظر عمومی در مورد بازی سازی است !

و آشناییی بیشتر بازی کن ها به حرفه بازی سازی .


تاپیک بحث و تبادل نظر عمومی در مورد بازی سازی؟؟؟؟!!!! یعنی چی. که چی؟

MetalGearSolid4 حرفش درسته.
 
البته تلاش های این دوستمون قابل تقدیره ولی نوشتی الف تا ی بازی سازی
بازی سازی هم مشکل داره واسه ما دلایلش رو هم گفتم البته مطمئناً دلایل دیگه و بیشتری هم هست
به هر حال ما که از مطالب استفاده میکنیم. اینا واسه پروژه کارآفرینی من که ساخت بازی رایانه ای هست خوبه !!!!
 
والا من که نمی فهمم شما چی میگید ؟؟؟؟

هر جور خودتون صلاح می دونید اگه کسی دیگه هست که بتونه بهتر توضیح بده یا علی .

راستی genesis می شه درباره اون تکستچر ها بیشتر توضیح بدی آخه یه سوال واسم پیش اومده !!

تکستچر های gears of war از همونای هستن که می گفتی ؟؟؟
 
راستی genesis می شه درباره اون تکستچر ها بیشتر توضیح بدی آخه یه سوال واسم پیش اومده !!

تکستچر های gears of war از همونای هستن که می گفتی ؟؟؟

بله تقریبا تمام بازی های جدید اینطورند. البته نسخه های ps3 و x360 کد می شن.
و حرف من در باره نسخه pc ست.

امیدوارم بتونم با یک مدل بیشتر برای همه توضیح بدم.
 
مثلا :

تصویر شماره 1

o0s7s3.jpg



تصویر شماره 2

1z4lj0n.jpg



تصویر شماره 3


2448s3n.jpg




یکی از خواص این نوع تکستچر ها سرعت بالا در رندر و کاهش افت فریم در بازی می باشد !!!
 
درسته البته عوامل انعکاس و نور و ... بی تاثیر نیستن.

فعلا بازار Assassin's Creed داغه.خوب یک توضیح و مثال ساده برای حرفم میگم.

شخصیت الطهیر Assassin's Creed در 3dmax توضیح می دم(low res) :

14e0tnk.jpg


1. فایل پیوست رو که گرفتین با 3dmax8 یا ورژن بالاتری باز کنید.

258vxcm.jpg


2. M رو بزنین و روی همون متریال اول مطابق شکل کلیک کنید.

3. توی این قسمت اگر هم کمی مبتدی باشین و بتونید کمی در منوهای material editor جلو برین متوجه میشن که texture ها فرمت dds هستند....

4. موتور های پیشرفته تقریبا بهمین روش با کمک maya یا 3dmax در texturing و modeling شون پشتیبانی می شن.

5. در تمام این مدل ها textureها از قبل بصورت جدا و کاملا مچ با جسم ساخته می شن.
مثل همین لباس الطهیر:
20pdf1i.jpg


6. صحنه ها و دیگر حجم ها و حتی سایه های از پیش تعریف شده همین قائده رو دارن.
(نوشته خودم Genesis. هر نوع کپی غیر مجاز).
خوش باشین .
......................................................................................................
پ ن: کاش چند تا از بچه ها که اطلاعات دارن بیان تو...
البته هر نوع effect یا مدلینگ توی بازی ها خواستی اگر برسم می تونم توضیح بدم.
 

Attachments

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or