افسانه ای به نام سگا

Sega_genesis

کاربر سایت
faaea810-c5ba-11e9-91bf-28f0899647ad.cf.jpg


Sega نامی آشنا برای خیلی از گیمر ها و حتی غیر گیمر هاست
این کمپانی سابقه طولانی و پر فراز و نشیبی پشت سر گذاشته در مدت کمتر از یک قرن

Sega شرکتی چندملیتی که تابحال تجربه‌ی ساخت کامپیوترهای خانگی ، کنسول‌های بازی و آرکید ، و همینطور ساخت و انتشار بازی را در کارنامه‌ی خود دارد.

قابل توجه است که قبل از سال 2000، نام شرکت Sega Enterprises Ltd نام داشت.


1- تاریخ سگا ( کمپانی آمریکایی )

⭐ سگا در سال 1940 در شهر هونولولوی هاوائی توسط مارتین بروملی و اروینگ برومبرگ به معیت جیمر هامپرت تحت نام Standard Games تاسیس شد.

هدف شرکت سگا در ابتدا ، تحت پوشش قرار دادن دستگاه‌های بازی سکه‌ای در اردوگاه‌های ارتش بود.

نام کمپانی در مدتی بعد SErvice GAmes تغییر کرد

qUKViSHqD5_kZvJDZ8lM8fZlj6eytt4s9bFgnqDqyhM2-bTYNRd9i3pgDWBtb0F5jJOqbsCmNki9p1JrCk_JYhXo2Cjavt05v30TleC9PGcRHtbA5zZgmyDvJw


این شرکت کوچک بعد از 11 سال به پیشنهاد برملی ، شعبه ای در توکیو باز کرد

و در آنجا تحت نام SErvice GAmes of Japan مجوز دریافت کرد

که نام این شرکت امروزه، از دو حرف اول نام قدیمی آن یعنی SE و GA الهام گرفته است.

در 1954، یک تاجر آمریکایی دیگر ، دیوید رازن ، علاقمند به معیشت در توکیو گردیده و کمپانی خود با نام Rosen Enterprises Inc در ژاپن تاسیس نمود تا آثار هنری را وارد و صادر کند.

هنگامی که رازن ، برای اولین بار دستگاه‌های بازی سکه‌ای مکانیکی را وارد ژاپن کرد ، متوجه گردید که این دستگاه‌های آرکید بسیار ابتدایی ، در ژاپن استقبال بسیار بالایی را دارند.

بنابراین تصمیم گرفت که نسخه‌های جدیدتر و پیشرفته‌تر بازیهای سکه‌ای یعنی آرکیدهای الکترومکانیکی را وارد ژاپن کند.

در سال 1965، سگا و رازن انترپرازس با هم ادغام شده و Sega Enterprises را تاسیس نموده و اولین بازی الکترمکانیک خود یعنی Periscope را عرضه نمودند که یک سیمولیتور زیردریایی به حساب می‌آمد. این شرکت در سال 1969 تحت تصاحب شرکت Gulf+Western در آمده و با رهبری رازن پیشرفت بسیار زیادی نمود و با ابداع آرکیدهای الکترونیکی ، با بازی‌های مانند Zaxxon و Outrun معروف شد و در سال 1982، سرمایه‌ی عظیم 38 میلیون دلار را در بر داشت و در همین سال اولین کنسول خود یعنی SG-1000 را عرضه نمود.

این شرکت اولین بازی آرکید سه بعدی ، Sub-Roc 3D را به بازار روانه کرد و اولین بازی آرکید روی لیزر دیسکهای اولیه را به نام Astron Belt را در همین اوان عرضه نمود.

در سال 1983، با شکست تجاری بازی‌های ویدئویی در آمریکای شمالی ، سگا ضربه‌ی مالی سختی را بر خود متحمل شد. بدین جهت Gulf+Western بالاجبار ، دارایی‌های سگا در آمریکای شمالی را به کارخانه‌ی "بالی" فروخت.


H2034396001.jpg



این کارخانه در آن زمان در نوادا، ماشینهای وندینگ ، قمار و پینبال میساخت. دارایی‌های سگا در ژاپن نیز ، به قیمت 38 میلیون دلار از Gulf+Western توسط گروهی از سرمایه‌گذاران ، که مدیر شرکت یعنی رازن هم در بین آنها بود، خریداری شد.

قابل ذکر است که یکی از افرادی که به معیت رازن ساگ را خرید ، هایائو ناکایاما نام داشت، ناکایاما یک تاجر و صاحب کارخانه‌ی ساخت قطعات یدک بود که رازن آن کارخانه را در سال 1979 خریداری نموده بود.

ناکایاما ، جای رازن را در مجلَسِ ریاست سگا گرفت و رازن هم به ریاست بخش‌های کوچکتر سگا تعیین شد.

sg-3.gif


یکسال بعد یک سندیکای غنی ژاپنی به نام CSK سگا را خرید و نام آنرا به Sega Enterprises Ltd تغییر داد و اداره‌ی اصلی آنرا در ژاپن قرار داد و دو سال بعد ، سهام سگا در بازار سهام توکیو شروع به رد و بدل شدن گردید و یکی از دوستان رازن به نام ایسائو اوکاوا مسئولیت روابط عمومی را بر عهده گرفت.


2- Sega Master System

در سال 1985 بعد از دوسال شکست تجاری بازی‌های ویدئویی در آمریکا ، دوباره نینتندو با کنسول NES و بازی Mario Bros بازار را رونقی بخشید و سگا نیز دست بکار شده و یک شعبه‌ی عظیم در آمریکا تاسیس نمود تا عقب نماند.

307719_front.jpg


در همین اوان سگا دومین کنسول خود ، Sega Master System را عرضه نمود و بازی باندل آن ، Alex Kidd که تا عرضه‌ی سونیک در سال 1991 ، نقش ماریو برای نیتندو را برای سگا داشت.

این کنسول از NES قدرت سخت‌افزاری بالاتری داشت اما با غالب بودن NES بر بازار آمریکا ، سگا در آنجا موفقیتی کسب نکرده

اما در اروپا موفقیت کلانی یافت
و همینطور در برزیل طوری که این کنسول به مدت بسیار مدید 14 سال، یعنی تا سال 2000 (یعنی تقریبا بعد از دو نسل) ساخته می‌شد.

alex_kidd_3_150_138.jpg


Sega Master System یک کنسول هشت بیتی بود که همانطور که گفته شد، این کنسول را در ژاپن با نام Sega Mark III میشناختند.

images


این کنسول در آمریکای شمالی و اروپا با رنگ قهوه‌ای، و چند اکسسوری عرضه شد که این اکسسوری‌ها در ژاپن باید جدا تهیه می‌شدند. سگا مستر سیستم، با بازی‌های کنسول کم عمر SG-1000 سازگاری داشت و کارتریج آنها را نیز می‌خواند. قابل ذکر است که مانند NES و ماریو، سگا مستر سیستم در آمریکای شمالی، بازی Alex Kidd in Miracle World را در حافظه‌ی خود داشت

sega-master-system-9432.jpg


بعد از عرضه‌ی سگا جنسیس در سال 1988 ، سگا Sega Master System 2 را منتشر کرد در سال 1990
که چندین قابلیت در سگا مستر سیستم را که استفاده‌ی چندانی نداشتند را در خود نداشت، مانند عینک سه‌بعدی، و اسلات برای بازی‌های کارتی که آن زمان زیاد مصرف نداشتند.

با معرفی سگا مگادرایو، که در آمریکا با نام Sega Genesis نام گذاری شده بود (به علت عدم توانایی سگا در بدست آوردن استفاده از نام Mega Drive در این منطقه)، نسل چهارم کنسولها آغاز گردید که سگا غالب آن بود.

1200px-Sega-Mega-Drive-JP-Mk1-Console-Set.jpg


این کنسول تا سال 2002 در برزیل تولید میشد.


ادامه متن در آینده
 
آخرین ویرایش:
faaea810-c5ba-11e9-91bf-28f0899647ad.cf.jpg


Sega نامی آشنا برای خیلی از گیمر ها و حتی غیر گیمر هاست
این کمپانی سابقه طولانی و پر فراز و نشیبی پشت سر گذاشته در مدت کمتر از یک قرن

Sega شرکتی چندملیتی که تابحال تجربه‌ی ساخت کامپیوترهای خانگی ، کنسول‌های بازی و آرکید ، و همینطور ساخت و انتشار بازی را در کارنامه‌ی خود دارد.

قابل توجه است که قبل از سال 2000، نام شرکت Sega Enterprises Ltd نام داشت.


1- تاریخ سگا ( کمپانی آمریکایی )

⭐ سگا در سال 1940 در شهر هونولولوی هاوائی توسط مارتین بروملی و اروینگ برومبرگ به معیت جیمر هامپرت تحت نام Standard Games تاسیس شد.

هدف شرکت سگا در ابتدا ، تحت پوشش قرار دادن دستگاه‌های بازی سکه‌ای در اردوگاه‌های ارتش بود.

نام کمپانی در مدتی بعد SErvice GAmes تغییر کرد

qUKViSHqD5_kZvJDZ8lM8fZlj6eytt4s9bFgnqDqyhM2-bTYNRd9i3pgDWBtb0F5jJOqbsCmNki9p1JrCk_JYhXo2Cjavt05v30TleC9PGcRHtbA5zZgmyDvJw


این شرکت کوچک بعد از 11 سال به پیشنهاد برملی ، شعبه ای در توکیو باز کرد

و در آنجا تحت نام SErvice GAmes of Japan مجوز دریافت کرد

که نام این شرکت امروزه، از دو حرف اول نام قدیمی آن یعنی SE و GA الهام گرفته است.

در 1954، یک تاجر آمریکایی دیگر ، دیوید رازن ، علاقمند به معیشت در توکیو گردیده و کمپانی خود با نام Rosen Enterprises Inc در ژاپن تاسیس نمود تا آثار هنری را وارد و صادر کند.

هنگامی که رازن ، برای اولین بار دستگاه‌های بازی سکه‌ای مکانیکی را وارد ژاپن کرد ، متوجه گردید که این دستگاه‌های آرکید بسیار ابتدایی ، در ژاپن استقبال بسیار بالایی را دارند.

بنابراین تصمیم گرفت که نسخه‌های جدیدتر و پیشرفته‌تر بازیهای سکه‌ای یعنی آرکیدهای الکترومکانیکی را وارد ژاپن کند.

در سال 1965، سگا و رازن انترپرازس با هم ادغام شده و Sega Enterprises را تاسیس نموده و اولین بازی الکترمکانیک خود یعنی Periscope را عرضه نمودند که یک سیمولیتور زیردریایی به حساب می‌آمد. این شرکت در سال 1969 تحت تصاحب شرکت Gulf+Western در آمده و با رهبری رازن پیشرفت بسیار زیادی نمود و با ابداع آرکیدهای الکترونیکی ، با بازی‌های مانند Zaxxon و Outrun معروف شد و در سال 1982، سرمایه‌ی عظیم 38 میلیون دلار را در بر داشت و در همین سال اولین کنسول خود یعنی SG-1000 را عرضه نمود.

این شرکت اولین بازی آرکید سه بعدی ، Sub-Roc 3D را به بازار روانه کرد و اولین بازی آرکید روی لیزر دیسکهای اولیه را به نام Astron Belt را در همین اوان عرضه نمود.

در سال 1983، با شکست تجاری بازی‌های ویدئویی در آمریکای شمالی ، سگا ضربه‌ی مالی سختی را بر خود متحمل شد. بدین جهت Gulf+Western بالاجبار ، دارایی‌های سگا در آمریکای شمالی را به کارخانه‌ی "بالی" فروخت.


H2034396001.jpg



این کارخانه در آن زمان در نوادا، ماشینهای وندینگ ، قمار و پینبال میساخت. دارایی‌های سگا در ژاپن نیز ، به قیمت 38 میلیون دلار از Gulf+Western توسط گروهی از سرمایه‌گذاران ، که مدیر شرکت یعنی رازن هم در بین آنها بود، خریداری شد.

قابل ذکر است که یکی از افرادی که به معیت رازن ساگ را خرید ، هایائو ناکایاما نام داشت، ناکایاما یک تاجر و صاحب کارخانه‌ی ساخت قطعات یدک بود که رازن آن کارخانه را در سال 1979 خریداری نموده بود.

ناکایاما ، جای رازن را در مجلَسِ ریاست سگا گرفت و رازن هم به ریاست بخش‌های کوچکتر سگا تعیین شد.

sg-3.gif


یکسال بعد یک سندیکای غنی ژاپنی به نام CSK سگا را خرید و نام آنرا به Sega Enterprises Ltd تغییر داد و اداره‌ی اصلی آنرا در ژاپن قرار داد و دو سال بعد ، سهام سگا در بازار سهام توکیو شروع به رد و بدل شدن گردید و یکی از دوستان رازن به نام ایسائو اوکاوا مسئولیت روابط عمومی را بر عهده گرفت.


2- Sega Master System

در سال 1985 بعد از دوسال شکست تجاری بازی‌های ویدئویی در آمریکا ، دوباره نینتندو با کنسول NES و بازی Mario Bros بازار را رونقی بخشید و سگا نیز دست بکار شده و یک شعبه‌ی عظیم در آمریکا تاسیس نمود تا عقب نماند.

307719_front.jpg


در همین اوان سگا دومین کنسول خود ، Sega Master System را عرضه نمود و بازی باندل آن ، Alex Kidd که تا عرضه‌ی سونیک در سال 1991 ، نقش ماریو برای نیتندو را برای سگا داشت.

این کنسول از NES قدرت سخت‌افزاری بالاتری داشت اما با غالب بودن NES بر بازار آمریکا ، سگا در آنجا موفقیتی کسب نکرده

اما در اروپا موفقیت کلانی یافت
و همینطور در برزیل طوری که این کنسول به مدت بسیار مدید 14 سال، یعنی تا سال 2000 (یعنی تقریبا بعد از دو نسل) ساخته می‌شد.

alex_kidd_3_150_138.jpg


Sega Master System یک کنسول هشت بیتی بود که همانطور که گفته شد، این کنسول را در ژاپن با نام Sega Mark III میشناختند.

images


این کنسول در آمریکای شمالی و اروپا با رنگ قهوه‌ای، و چند اکسسوری عرضه شد که این اکسسوری‌ها در ژاپن باید جدا تهیه می‌شدند. سگا مستر سیستم، با بازی‌های کنسول کم عمر SG-1000 سازگاری داشت و کارتریج آنها را نیز می‌خواند. قابل ذکر است که مانند NES و ماریو، سگا مستر سیستم در آمریکای شمالی، بازی Alex Kidd in Miracle World را در حافظه‌ی خود داشت

sega-master-system-9432.jpg


بعد از عرضه‌ی سگا جنسیس در سال 1988 ، سگا Sega Master System 2 را منتشر کرد در سال 1990
که چندین قابلیت در سگا مستر سیستم را که استفاده‌ی چندانی نداشتند را در خود نداشت، مانند عینک سه‌بعدی، و اسلات برای بازی‌های کارتی که آن زمان زیاد مصرف نداشتند.

با معرفی سگا مگادرایو، که در آمریکا با نام Sega Genesis نام گذاری شده بود (به علت عدم توانایی سگا در بدست آوردن استفاده از نام Mega Drive در این منطقه)، نسل چهارم کنسولها آغاز گردید که سگا غالب آن بود.

1200px-Sega-Mega-Drive-JP-Mk1-Console-Set.jpg


این کنسول تا سال 2002 در برزیل تولید میشد.


ادامه متن در آینده
عالی بود 👌
 
  • Like
Reactions: Sega_genesis
faaea810-c5ba-11e9-91bf-28f0899647ad.cf.jpg


Sega نامی آشنا برای خیلی از گیمر ها و حتی غیر گیمر هاست
این کمپانی سابقه طولانی و پر فراز و نشیبی پشت سر گذاشته در مدت کمتر از یک قرن

Sega شرکتی چندملیتی که تابحال تجربه‌ی ساخت کامپیوترهای خانگی ، کنسول‌های بازی و آرکید ، و همینطور ساخت و انتشار بازی را در کارنامه‌ی خود دارد.

قابل توجه است که قبل از سال 2000، نام شرکت Sega Enterprises Ltd نام داشت.


1- تاریخ سگا ( کمپانی آمریکایی )

⭐ سگا در سال 1940 در شهر هونولولوی هاوائی توسط مارتین بروملی و اروینگ برومبرگ به معیت جیمر هامپرت تحت نام Standard Games تاسیس شد.

هدف شرکت سگا در ابتدا ، تحت پوشش قرار دادن دستگاه‌های بازی سکه‌ای در اردوگاه‌های ارتش بود.

نام کمپانی در مدتی بعد SErvice GAmes تغییر کرد

qUKViSHqD5_kZvJDZ8lM8fZlj6eytt4s9bFgnqDqyhM2-bTYNRd9i3pgDWBtb0F5jJOqbsCmNki9p1JrCk_JYhXo2Cjavt05v30TleC9PGcRHtbA5zZgmyDvJw


این شرکت کوچک بعد از 11 سال به پیشنهاد برملی ، شعبه ای در توکیو باز کرد

و در آنجا تحت نام SErvice GAmes of Japan مجوز دریافت کرد

که نام این شرکت امروزه، از دو حرف اول نام قدیمی آن یعنی SE و GA الهام گرفته است.

در 1954، یک تاجر آمریکایی دیگر ، دیوید رازن ، علاقمند به معیشت در توکیو گردیده و کمپانی خود با نام Rosen Enterprises Inc در ژاپن تاسیس نمود تا آثار هنری را وارد و صادر کند.

هنگامی که رازن ، برای اولین بار دستگاه‌های بازی سکه‌ای مکانیکی را وارد ژاپن کرد ، متوجه گردید که این دستگاه‌های آرکید بسیار ابتدایی ، در ژاپن استقبال بسیار بالایی را دارند.

بنابراین تصمیم گرفت که نسخه‌های جدیدتر و پیشرفته‌تر بازیهای سکه‌ای یعنی آرکیدهای الکترومکانیکی را وارد ژاپن کند.

در سال 1965، سگا و رازن انترپرازس با هم ادغام شده و Sega Enterprises را تاسیس نموده و اولین بازی الکترمکانیک خود یعنی Periscope را عرضه نمودند که یک سیمولیتور زیردریایی به حساب می‌آمد. این شرکت در سال 1969 تحت تصاحب شرکت Gulf+Western در آمده و با رهبری رازن پیشرفت بسیار زیادی نمود و با ابداع آرکیدهای الکترونیکی ، با بازی‌های مانند Zaxxon و Outrun معروف شد و در سال 1982، سرمایه‌ی عظیم 38 میلیون دلار را در بر داشت و در همین سال اولین کنسول خود یعنی SG-1000 را عرضه نمود.

این شرکت اولین بازی آرکید سه بعدی ، Sub-Roc 3D را به بازار روانه کرد و اولین بازی آرکید روی لیزر دیسکهای اولیه را به نام Astron Belt را در همین اوان عرضه نمود.

در سال 1983، با شکست تجاری بازی‌های ویدئویی در آمریکای شمالی ، سگا ضربه‌ی مالی سختی را بر خود متحمل شد. بدین جهت Gulf+Western بالاجبار ، دارایی‌های سگا در آمریکای شمالی را به کارخانه‌ی "بالی" فروخت.


H2034396001.jpg



این کارخانه در آن زمان در نوادا، ماشینهای وندینگ ، قمار و پینبال میساخت. دارایی‌های سگا در ژاپن نیز ، به قیمت 38 میلیون دلار از Gulf+Western توسط گروهی از سرمایه‌گذاران ، که مدیر شرکت یعنی رازن هم در بین آنها بود، خریداری شد.

قابل ذکر است که یکی از افرادی که به معیت رازن ساگ را خرید ، هایائو ناکایاما نام داشت، ناکایاما یک تاجر و صاحب کارخانه‌ی ساخت قطعات یدک بود که رازن آن کارخانه را در سال 1979 خریداری نموده بود.

ناکایاما ، جای رازن را در مجلَسِ ریاست سگا گرفت و رازن هم به ریاست بخش‌های کوچکتر سگا تعیین شد.

sg-3.gif


یکسال بعد یک سندیکای غنی ژاپنی به نام CSK سگا را خرید و نام آنرا به Sega Enterprises Ltd تغییر داد و اداره‌ی اصلی آنرا در ژاپن قرار داد و دو سال بعد ، سهام سگا در بازار سهام توکیو شروع به رد و بدل شدن گردید و یکی از دوستان رازن به نام ایسائو اوکاوا مسئولیت روابط عمومی را بر عهده گرفت.


2- Sega Master System

در سال 1985 بعد از دوسال شکست تجاری بازی‌های ویدئویی در آمریکا ، دوباره نینتندو با کنسول NES و بازی Mario Bros بازار را رونقی بخشید و سگا نیز دست بکار شده و یک شعبه‌ی عظیم در آمریکا تاسیس نمود تا عقب نماند.

307719_front.jpg


در همین اوان سگا دومین کنسول خود ، Sega Master System را عرضه نمود و بازی باندل آن ، Alex Kidd که تا عرضه‌ی سونیک در سال 1991 ، نقش ماریو برای نیتندو را برای سگا داشت.

این کنسول از NES قدرت سخت‌افزاری بالاتری داشت اما با غالب بودن NES بر بازار آمریکا ، سگا در آنجا موفقیتی کسب نکرده

اما در اروپا موفقیت کلانی یافت
و همینطور در برزیل طوری که این کنسول به مدت بسیار مدید 14 سال، یعنی تا سال 2000 (یعنی تقریبا بعد از دو نسل) ساخته می‌شد.

alex_kidd_3_150_138.jpg


Sega Master System یک کنسول هشت بیتی بود که همانطور که گفته شد، این کنسول را در ژاپن با نام Sega Mark III میشناختند.

images


این کنسول در آمریکای شمالی و اروپا با رنگ قهوه‌ای، و چند اکسسوری عرضه شد که این اکسسوری‌ها در ژاپن باید جدا تهیه می‌شدند. سگا مستر سیستم، با بازی‌های کنسول کم عمر SG-1000 سازگاری داشت و کارتریج آنها را نیز می‌خواند. قابل ذکر است که مانند NES و ماریو، سگا مستر سیستم در آمریکای شمالی، بازی Alex Kidd in Miracle World را در حافظه‌ی خود داشت

sega-master-system-9432.jpg


بعد از عرضه‌ی سگا جنسیس در سال 1988 ، سگا Sega Master System 2 را منتشر کرد در سال 1990
که چندین قابلیت در سگا مستر سیستم را که استفاده‌ی چندانی نداشتند را در خود نداشت، مانند عینک سه‌بعدی، و اسلات برای بازی‌های کارتی که آن زمان زیاد مصرف نداشتند.

با معرفی سگا مگادرایو، که در آمریکا با نام Sega Genesis نام گذاری شده بود (به علت عدم توانایی سگا در بدست آوردن استفاده از نام Mega Drive در این منطقه)، نسل چهارم کنسولها آغاز گردید که سگا غالب آن بود.

1200px-Sega-Mega-Drive-JP-Mk1-Console-Set.jpg


این کنسول تا سال 2002 در برزیل تولید میشد.


ادامه متن در آینده
ممنونم رفیق
چه کنسولهایی از سگا بوده که من ندیده بودم
 
ممنونم رفیق
چه کنسولهایی از سگا بوده که من ندیده بودم

مرسی لطف داری 💐
کنسول زیاد داشته سگا و یکی از یکی بهتر و قویتر

مثلاً تو مقاله درباره sega master system توضیح دادم
این کنسول آنقدر از میکرو قویتر بود
که جدا از اینکه بازیا گرافیک خیلی بیشتری داشت
حتی وقتی نسل ۴ شروع شد بازیا جدید مثل مایکل جکسون ، شورش در شهر و ...... هم برا این کنسول نسل ۳ اومد

حالا غیر از اینکه مستر سیستم عینک واقعیت مجازی داشت و .....


مقایسه سگا مستر سیستم با میکرو

images


%D8%A8%D8%A7%D8%B1%DA%AF%DB%8C%D8%B1%DB%8C_(9)_inna.jpeg
 
faaea810-c5ba-11e9-91bf-28f0899647ad.cf.jpg


Sega نامی آشنا برای خیلی از گیمر ها و حتی غیر گیمر هاست
این کمپانی سابقه طولانی و پر فراز و نشیبی پشت سر گذاشته در مدت کمتر از یک قرن

Sega شرکتی چندملیتی که تابحال تجربه‌ی ساخت کامپیوترهای خانگی ، کنسول‌های بازی و آرکید ، و همینطور ساخت و انتشار بازی را در کارنامه‌ی خود دارد.

قابل توجه است که قبل از سال 2000، نام شرکت Sega Enterprises Ltd نام داشت.


1- تاریخ سگا ( کمپانی آمریکایی )

⭐ سگا در سال 1940 در شهر هونولولوی هاوائی توسط مارتین بروملی و اروینگ برومبرگ به معیت جیمر هامپرت تحت نام Standard Games تاسیس شد.

هدف شرکت سگا در ابتدا ، تحت پوشش قرار دادن دستگاه‌های بازی سکه‌ای در اردوگاه‌های ارتش بود.

نام کمپانی در مدتی بعد SErvice GAmes تغییر کرد

qUKViSHqD5_kZvJDZ8lM8fZlj6eytt4s9bFgnqDqyhM2-bTYNRd9i3pgDWBtb0F5jJOqbsCmNki9p1JrCk_JYhXo2Cjavt05v30TleC9PGcRHtbA5zZgmyDvJw


این شرکت کوچک بعد از 11 سال به پیشنهاد برملی ، شعبه ای در توکیو باز کرد

و در آنجا تحت نام SErvice GAmes of Japan مجوز دریافت کرد

که نام این شرکت امروزه، از دو حرف اول نام قدیمی آن یعنی SE و GA الهام گرفته است.

در 1954، یک تاجر آمریکایی دیگر ، دیوید رازن ، علاقمند به معیشت در توکیو گردیده و کمپانی خود با نام Rosen Enterprises Inc در ژاپن تاسیس نمود تا آثار هنری را وارد و صادر کند.

هنگامی که رازن ، برای اولین بار دستگاه‌های بازی سکه‌ای مکانیکی را وارد ژاپن کرد ، متوجه گردید که این دستگاه‌های آرکید بسیار ابتدایی ، در ژاپن استقبال بسیار بالایی را دارند.

بنابراین تصمیم گرفت که نسخه‌های جدیدتر و پیشرفته‌تر بازیهای سکه‌ای یعنی آرکیدهای الکترومکانیکی را وارد ژاپن کند.

در سال 1965، سگا و رازن انترپرازس با هم ادغام شده و Sega Enterprises را تاسیس نموده و اولین بازی الکترمکانیک خود یعنی Periscope را عرضه نمودند که یک سیمولیتور زیردریایی به حساب می‌آمد. این شرکت در سال 1969 تحت تصاحب شرکت Gulf+Western در آمده و با رهبری رازن پیشرفت بسیار زیادی نمود و با ابداع آرکیدهای الکترونیکی ، با بازی‌های مانند Zaxxon و Outrun معروف شد و در سال 1982، سرمایه‌ی عظیم 38 میلیون دلار را در بر داشت و در همین سال اولین کنسول خود یعنی SG-1000 را عرضه نمود.

این شرکت اولین بازی آرکید سه بعدی ، Sub-Roc 3D را به بازار روانه کرد و اولین بازی آرکید روی لیزر دیسکهای اولیه را به نام Astron Belt را در همین اوان عرضه نمود.

در سال 1983، با شکست تجاری بازی‌های ویدئویی در آمریکای شمالی ، سگا ضربه‌ی مالی سختی را بر خود متحمل شد. بدین جهت Gulf+Western بالاجبار ، دارایی‌های سگا در آمریکای شمالی را به کارخانه‌ی "بالی" فروخت.


H2034396001.jpg



این کارخانه در آن زمان در نوادا، ماشینهای وندینگ ، قمار و پینبال میساخت. دارایی‌های سگا در ژاپن نیز ، به قیمت 38 میلیون دلار از Gulf+Western توسط گروهی از سرمایه‌گذاران ، که مدیر شرکت یعنی رازن هم در بین آنها بود، خریداری شد.

قابل ذکر است که یکی از افرادی که به معیت رازن ساگ را خرید ، هایائو ناکایاما نام داشت، ناکایاما یک تاجر و صاحب کارخانه‌ی ساخت قطعات یدک بود که رازن آن کارخانه را در سال 1979 خریداری نموده بود.

ناکایاما ، جای رازن را در مجلَسِ ریاست سگا گرفت و رازن هم به ریاست بخش‌های کوچکتر سگا تعیین شد.

sg-3.gif


یکسال بعد یک سندیکای غنی ژاپنی به نام CSK سگا را خرید و نام آنرا به Sega Enterprises Ltd تغییر داد و اداره‌ی اصلی آنرا در ژاپن قرار داد و دو سال بعد ، سهام سگا در بازار سهام توکیو شروع به رد و بدل شدن گردید و یکی از دوستان رازن به نام ایسائو اوکاوا مسئولیت روابط عمومی را بر عهده گرفت.


2- Sega Master System

در سال 1985 بعد از دوسال شکست تجاری بازی‌های ویدئویی در آمریکا ، دوباره نینتندو با کنسول NES و بازی Mario Bros بازار را رونقی بخشید و سگا نیز دست بکار شده و یک شعبه‌ی عظیم در آمریکا تاسیس نمود تا عقب نماند.

307719_front.jpg


در همین اوان سگا دومین کنسول خود ، Sega Master System را عرضه نمود و بازی باندل آن ، Alex Kidd که تا عرضه‌ی سونیک در سال 1991 ، نقش ماریو برای نیتندو را برای سگا داشت.

این کنسول از NES قدرت سخت‌افزاری بالاتری داشت اما با غالب بودن NES بر بازار آمریکا ، سگا در آنجا موفقیتی کسب نکرده

اما در اروپا موفقیت کلانی یافت
و همینطور در برزیل طوری که این کنسول به مدت بسیار مدید 14 سال، یعنی تا سال 2000 (یعنی تقریبا بعد از دو نسل) ساخته می‌شد.

alex_kidd_3_150_138.jpg


Sega Master System یک کنسول هشت بیتی بود که همانطور که گفته شد، این کنسول را در ژاپن با نام Sega Mark III میشناختند.

images


این کنسول در آمریکای شمالی و اروپا با رنگ قهوه‌ای، و چند اکسسوری عرضه شد که این اکسسوری‌ها در ژاپن باید جدا تهیه می‌شدند. سگا مستر سیستم، با بازی‌های کنسول کم عمر SG-1000 سازگاری داشت و کارتریج آنها را نیز می‌خواند. قابل ذکر است که مانند NES و ماریو، سگا مستر سیستم در آمریکای شمالی، بازی Alex Kidd in Miracle World را در حافظه‌ی خود داشت

sega-master-system-9432.jpg


بعد از عرضه‌ی سگا جنسیس در سال 1988 ، سگا Sega Master System 2 را منتشر کرد در سال 1990
که چندین قابلیت در سگا مستر سیستم را که استفاده‌ی چندانی نداشتند را در خود نداشت، مانند عینک سه‌بعدی، و اسلات برای بازی‌های کارتی که آن زمان زیاد مصرف نداشتند.

با معرفی سگا مگادرایو، که در آمریکا با نام Sega Genesis نام گذاری شده بود (به علت عدم توانایی سگا در بدست آوردن استفاده از نام Mega Drive در این منطقه)، نسل چهارم کنسولها آغاز گردید که سگا غالب آن بود.

1200px-Sega-Mega-Drive-JP-Mk1-Console-Set.jpg


این کنسول تا سال 2002 در برزیل تولید میشد.


ادامه متن در آینده
عالیه داداش. خدا قوت:-bd
اتفاقا امروز بازی Sylvan Tale رو از کنسول سگا گیم گیر توی وبلاگم گذاشتم که تو مایه های زلدا هستش.. جالب اینه که سگا گیم گیر با صفحه تمام رنگی رقیب گیم بوی تک رنگ بوده! و گیم بوی کالر حدود 8 سال بعدش میاد تو بازار!!!
 
faaea810-c5ba-11e9-91bf-28f0899647ad.cf.jpg


Sega نامی آشنا برای خیلی از گیمر ها و حتی غیر گیمر هاست
این کمپانی سابقه طولانی و پر فراز و نشیبی پشت سر گذاشته در مدت کمتر از یک قرن

Sega شرکتی چندملیتی که تابحال تجربه‌ی ساخت کامپیوترهای خانگی ، کنسول‌های بازی و آرکید ، و همینطور ساخت و انتشار بازی را در کارنامه‌ی خود دارد.

قابل توجه است که قبل از سال 2000، نام شرکت Sega Enterprises Ltd نام داشت.


1- تاریخ سگا ( کمپانی آمریکایی )

⭐ سگا در سال 1940 در شهر هونولولوی هاوائی توسط مارتین بروملی و اروینگ برومبرگ به معیت جیمر هامپرت تحت نام Standard Games تاسیس شد.

هدف شرکت سگا در ابتدا ، تحت پوشش قرار دادن دستگاه‌های بازی سکه‌ای در اردوگاه‌های ارتش بود.

نام کمپانی در مدتی بعد SErvice GAmes تغییر کرد

qUKViSHqD5_kZvJDZ8lM8fZlj6eytt4s9bFgnqDqyhM2-bTYNRd9i3pgDWBtb0F5jJOqbsCmNki9p1JrCk_JYhXo2Cjavt05v30TleC9PGcRHtbA5zZgmyDvJw


این شرکت کوچک بعد از 11 سال به پیشنهاد برملی ، شعبه ای در توکیو باز کرد

و در آنجا تحت نام SErvice GAmes of Japan مجوز دریافت کرد

که نام این شرکت امروزه، از دو حرف اول نام قدیمی آن یعنی SE و GA الهام گرفته است.

در 1954، یک تاجر آمریکایی دیگر ، دیوید رازن ، علاقمند به معیشت در توکیو گردیده و کمپانی خود با نام Rosen Enterprises Inc در ژاپن تاسیس نمود تا آثار هنری را وارد و صادر کند.

هنگامی که رازن ، برای اولین بار دستگاه‌های بازی سکه‌ای مکانیکی را وارد ژاپن کرد ، متوجه گردید که این دستگاه‌های آرکید بسیار ابتدایی ، در ژاپن استقبال بسیار بالایی را دارند.

بنابراین تصمیم گرفت که نسخه‌های جدیدتر و پیشرفته‌تر بازیهای سکه‌ای یعنی آرکیدهای الکترومکانیکی را وارد ژاپن کند.

در سال 1965، سگا و رازن انترپرازس با هم ادغام شده و Sega Enterprises را تاسیس نموده و اولین بازی الکترمکانیک خود یعنی Periscope را عرضه نمودند که یک سیمولیتور زیردریایی به حساب می‌آمد. این شرکت در سال 1969 تحت تصاحب شرکت Gulf+Western در آمده و با رهبری رازن پیشرفت بسیار زیادی نمود و با ابداع آرکیدهای الکترونیکی ، با بازی‌های مانند Zaxxon و Outrun معروف شد و در سال 1982، سرمایه‌ی عظیم 38 میلیون دلار را در بر داشت و در همین سال اولین کنسول خود یعنی SG-1000 را عرضه نمود.

این شرکت اولین بازی آرکید سه بعدی ، Sub-Roc 3D را به بازار روانه کرد و اولین بازی آرکید روی لیزر دیسکهای اولیه را به نام Astron Belt را در همین اوان عرضه نمود.

در سال 1983، با شکست تجاری بازی‌های ویدئویی در آمریکای شمالی ، سگا ضربه‌ی مالی سختی را بر خود متحمل شد. بدین جهت Gulf+Western بالاجبار ، دارایی‌های سگا در آمریکای شمالی را به کارخانه‌ی "بالی" فروخت.


H2034396001.jpg



این کارخانه در آن زمان در نوادا، ماشینهای وندینگ ، قمار و پینبال میساخت. دارایی‌های سگا در ژاپن نیز ، به قیمت 38 میلیون دلار از Gulf+Western توسط گروهی از سرمایه‌گذاران ، که مدیر شرکت یعنی رازن هم در بین آنها بود، خریداری شد.

قابل ذکر است که یکی از افرادی که به معیت رازن ساگ را خرید ، هایائو ناکایاما نام داشت، ناکایاما یک تاجر و صاحب کارخانه‌ی ساخت قطعات یدک بود که رازن آن کارخانه را در سال 1979 خریداری نموده بود.

ناکایاما ، جای رازن را در مجلَسِ ریاست سگا گرفت و رازن هم به ریاست بخش‌های کوچکتر سگا تعیین شد.

sg-3.gif


یکسال بعد یک سندیکای غنی ژاپنی به نام CSK سگا را خرید و نام آنرا به Sega Enterprises Ltd تغییر داد و اداره‌ی اصلی آنرا در ژاپن قرار داد و دو سال بعد ، سهام سگا در بازار سهام توکیو شروع به رد و بدل شدن گردید و یکی از دوستان رازن به نام ایسائو اوکاوا مسئولیت روابط عمومی را بر عهده گرفت.


2- Sega Master System

در سال 1985 بعد از دوسال شکست تجاری بازی‌های ویدئویی در آمریکا ، دوباره نینتندو با کنسول NES و بازی Mario Bros بازار را رونقی بخشید و سگا نیز دست بکار شده و یک شعبه‌ی عظیم در آمریکا تاسیس نمود تا عقب نماند.

307719_front.jpg


در همین اوان سگا دومین کنسول خود ، Sega Master System را عرضه نمود و بازی باندل آن ، Alex Kidd که تا عرضه‌ی سونیک در سال 1991 ، نقش ماریو برای نیتندو را برای سگا داشت.

این کنسول از NES قدرت سخت‌افزاری بالاتری داشت اما با غالب بودن NES بر بازار آمریکا ، سگا در آنجا موفقیتی کسب نکرده

اما در اروپا موفقیت کلانی یافت
و همینطور در برزیل طوری که این کنسول به مدت بسیار مدید 14 سال، یعنی تا سال 2000 (یعنی تقریبا بعد از دو نسل) ساخته می‌شد.

alex_kidd_3_150_138.jpg


Sega Master System یک کنسول هشت بیتی بود که همانطور که گفته شد، این کنسول را در ژاپن با نام Sega Mark III میشناختند.

images


این کنسول در آمریکای شمالی و اروپا با رنگ قهوه‌ای، و چند اکسسوری عرضه شد که این اکسسوری‌ها در ژاپن باید جدا تهیه می‌شدند. سگا مستر سیستم، با بازی‌های کنسول کم عمر SG-1000 سازگاری داشت و کارتریج آنها را نیز می‌خواند. قابل ذکر است که مانند NES و ماریو، سگا مستر سیستم در آمریکای شمالی، بازی Alex Kidd in Miracle World را در حافظه‌ی خود داشت

sega-master-system-9432.jpg


بعد از عرضه‌ی سگا جنسیس در سال 1988 ، سگا Sega Master System 2 را منتشر کرد در سال 1990
که چندین قابلیت در سگا مستر سیستم را که استفاده‌ی چندانی نداشتند را در خود نداشت، مانند عینک سه‌بعدی، و اسلات برای بازی‌های کارتی که آن زمان زیاد مصرف نداشتند.

با معرفی سگا مگادرایو، که در آمریکا با نام Sega Genesis نام گذاری شده بود (به علت عدم توانایی سگا در بدست آوردن استفاده از نام Mega Drive در این منطقه)، نسل چهارم کنسولها آغاز گردید که سگا غالب آن بود.

1200px-Sega-Mega-Drive-JP-Mk1-Console-Set.jpg


این کنسول تا سال 2002 در برزیل تولید میشد.


ادامه متن در آینده
عشق کردم،دستت درد نکنه واقعا
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or