اعتصاب اعضای SAG-AFTRA (اتحادیه صداپیشگان بازی ها)

aiat_gamer

کاربر سایت
Mar 7, 2008
4,321
نام
ayat
7au5_saglistofdemands.png


شاید تعداد زیادی از شما خبر نداشته باشید، ولی مدتی است که اعضای اتحادیه صداپیشگان بازیها در اعتصاب به سر می برند. بعد از شکست خوردن مذاکرات میان اتحادیه و وکلای شرکت های بزرگ بازی سازی این اعتصاب در تاریخ 21 اکتبر 2016 شروع شد. از این تاریخ اعضای اتحادیه هر هفته دفتر شرکتی را هدف قرار داده و در مقابل آن تظاهرات می کنند.
درخواست صداپیشگان در این موارد اصلی خلاصه می شود:
-فشار بر روی صدا (Vocal Stress): محدود کردن جلسات صدابرداری به 2 ساعت. با توجه به اینکه در مواردی صداپیشه نیاز دارد تا فشار زیادی به حنجره خود وارد کند، اتحادیه پشنهاد قرار دادن زمان استراحت در بین جلسات را داده است. در بلند مدت صدا پیشگی می تواند آسیب های جدی به بدن وارد کند که گزارشی از این آسیب ها به سازمان سلامتی و امنیت در مشاغل ارائه شده است.

-کمک بدلکار: در این اواخر، صدا برداری تحول فراوانی یافته است. صدا پیشگان بایست مانند هنرپیشه ها صحنه های مورد نیاز با بازی کنند و همزمان صدا و حرکات آنها ضبط می شود. درخواست اتحادیه این است که برای کارهای سنگین و خارج از معمول کمک بدلکار در صحنه حضور داشته باشد.

-واضح بودن قرارداد: اتحادیه می خواهد که قرار داد صداپیشگان جزییات پروژه را بر در داشته باشد. در حال حاضر، هیچ گونه اطلاعاتی در مورد نقش بازی قبل از امضای قرارداد در اختیار صدا پیشگان قرار داده نمی شود. در طی پروسه طولانی قبل از اسنخدام، که می تواند به 20 جلسه هم برسد، صداپیشگان بدون حقوق بایست در استودیو حاضر شوند و متنی که در روبرویشان قرار داده می شود بخوانند بدون اینکه از داستان کلی و شخصیتی که بازی می کنند خبری داشته باشند. حتی بعد از استخدام هیچ گونه اطلاعاتی در مورد بازی و حجم کاری به آنها داده نمی شود. فقط در هر جلسه متنهایی در مقابل آنها قرار داده می شود بودن هیچ گونه اضافاتی در مورد بازی و نقش مورد نظر.

-پرداخت حقوق پس از عرضه: در حال حاضر مبلغ 825 دلار برای 4 ساعت کار در نظر گرفته شده است. مسئله مهم این است که این حقوق دائمی نیست. کار صداپیشگی ممکن است با فاصله هفته ها، ماه ها و یا حتی سالها پیدا شود. اتحادیه درخواست گرفتن مبلغی اضافه تر در ازای هر دو ملیون نسخه فروش بازی است. صداپیشه ای در مورد درآمد از این شغل می گوید که معمولا سالانه یک پروژه پیدا می کند. او هر ماه 500 دلار برای کلاس صداپیشگی خرج می کند. هر چند سال حدود 2000-6000 دلار برای یک نوار نمونه کار پرداخت می کند تا نمونه کاری به روز داشته باشد. با این وجود به طور متوسط، هر صداپیشه حدود 50 هزار دلار در سال درآمد دارد. بر طبق آمار، برای زندگی معمولی در شهری مانند لوس آنجلس، درآمدی حدود 68 هزار دلار در سال نیاز است.

در مقابل، منتقدان اعتقاد دارند که بقیه اعضای تیم بازیسازی بایست مانند صداپیشگان از این مزایا و شراکت در سود بازی برخوردار باشند. این مسئله به خودی خود مشکلی ندارد. با توجه به درآمد های نجومی بازی ها در این سالها، تقسیم سود حاصله در بین کسانی که در بوجود آمدن بازی نقش داشته اند کاری عقلانی و درست است.
 
آخرین ویرایش:

reach usa

کاربر سایت
Dec 28, 2009
1,209
نام
hassan
ببینید اونا به چی فکر میکنن!! واقعا انسانیت از حرف تا عمل چقدر فاصله داره !!! یک جا جون ادمها اهمیت نداره جایه دیگه زمان بیکاری صدا پیشگان اهمیت داره !! اونجا موندن سود بازبها رو چطور بین کارکنان تقسیم کنن !! تو بعضی کشورها از بازیهابه AAA سودی حاصل نمیشه که تقسیم کنن. حالا یکی پیدا کند پرتقال فروش را
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر