![2724143221562418035_marchin_ivinski_v_the_witcher_3_mi_sleduem_formule_legko_igrat_trudno_osvoit_337553%20(1).jpg](/proxy.php?image=http%3A%2F%2Fup.vbiran.ir%2Fuploads%2F2724143221562418035_marchin_ivinski_v_the_witcher_3_mi_sleduem_formule_legko_igrat_trudno_osvoit_337553%2520%281%29.jpg&hash=279fcd93cda74c28c9a50f33ad4d56a4)
به گزارش Gamingbolt آقای Marcin Iwinski بنیان گذار استودیو لهستانی و محبوب CD Projekt بتازگی در مصاحبه با Eurogamer پیرامون و مسائل و حاشیه های مختلف این بازی نظیر کاهش گرافیک در قیاس با نمایش های اولیه و فواید عرضه بازی بر روی کنسول ها صحبت کرده است .
ایشان ابتدا در پاسخ به این سوال که آیا نسخه های کنسولی ، کیفیت نسخه PC را محدود کرده اند گفت :
" اگر کنسول ها نبودند The Witcher 3 به شکل کنونی نبود ، ما به سادگی می توانستیم بازی را تنها بر روی PC عرضه کنیم اما هزینه های بازی برای ما جبران نمی شد . اما با کنسول ها شما می توانید به سطوح بالاتری دست یابید و فروش بیشتری را نیز بدست آورید . بواسطه این فروش می توانید بودجه بیشتری را صرف بازی کنید و بواسطه این بودجه می توانید سرمایه گذاری بیشتری را صرف خلق جهانی بزرگ و غول پیکر بکنید . اما اگر ما بازی را تنها برای PC عرضه می کردیم احتمالا می توانستیم به گرافیکی بهتر دست یابیم زیرا تمرکز ما تنها بر روی یک پلتفرم بود اما به جز گرافیک چیز دیگری برای ما نداشت . همانطوری که اگر بازی را تنها بر روی PS4 و یا Xbox One عرضه می کردیم می توانستیم به چنین چیزی دست یابیم اما با اینکار هزینه های بازی جبران نمیشد "
سپس نوبت به بحث داغ کاهش گرافیک رسید . آقای Iwinski در این مورد صادقانه بحث کاهش گرافیک را پذیرفت و در مورد آن گفت :
" اگر شما فرآیند توسعه بازی را بررسی کنید ما در ابتدا یک نسخه کلی را برای نمایش آماده کردیم ( نمایش مشهور VGX ) و همانطور که شما هم دیدید این نسخه شگفت انگیز بود اما در آن مقطع ما تا پایان زمان توسعه بازی فاصله زیادی داشتیم . سپس ما جهان بازی و اهدافمان را بررسی کردیم و متوجه شدیم صرف نظر از بحث پلتفرم ها ، دستیابی به این کیفیت امکان پذیر نیست . در این مورد شاید یکی از اشتباهات ما این بود که سیستم رندر بازی را تغییر دادیم زیرا ما سیستم رندرینگ بازی را پس از نمایش VGX عوض کردیم . رندرینگ اولیه سیستم نورپردازی دانامیک قوی را نیاز داشت که با توجه به وسعت کار ، بکارگیری آن ساده نبود . با این وجود مردم می گویند نمایش 2013 بهتر بود اما نباید فراموش کنید در برخی از زمینه ها هم ما توانستیم نسبت به آن مقطع بهتر شویم نظیر اندازه و وسعت جهان ، فریم ریت اجرایی و ... "
ایشان در این مورد ادامه داد :
"به طور کلی شاید بهتر بود ما آن نمایش اولیه را نشان نمی دادیم ، نمی دانم اما چنین کاری از طرف ما یک دروغ یا نیت بد نبود زیرا ما در آن مقطع نمی دانستیم که نمی توانیم چنین کیفیتی را بکار بگیریم . به همین دلیل بود که ما بصورت شفاف در این مورد اظهارنظر نمی کردیم . با این وجود اگر گیمرها با پیش زمینه ذهنی نمایش 2013 بازی را خریداری کردند ، عمیقا از آنها عذرخواهی می کنم و ما در حال بحث و گفتگو هستیم که چطور می توانیم چنین چیزی را جبران کنیم زیرا اصلا عادلانه نیست "
عنوان The Witcher 3: Wild Hunt هفته گذشته بر روی پلتفرم های PlayStation 4 ، PC و Xbox One عرضه شد و توانست میانگین نمرات فوق العاده 92 را بدست آورد . همچنین در اینجا می توانید بخش هایی از مقایسه عملکرد اجرایی دو پلتفرم PlayStation 4 و Xbox One را مطالعه کنید .
آخرین ویرایش: