گزارش اطلاعات رسمی و شایعات کنسول PlayStation 6

  • Thread starter Thread starter Farh@d
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز

Farh@d

There is no description of the situation
کاربر فعال
1000015909.jpg

نکته: تمامی مطالب زیر گمانه‌زنی و شایعات مندرج در سایت‌های معتبر می‌باشد و هیچکدام تایید رسمی سونی نمی‌باشند.

معماری سیستم پلی استیشن 6: چشم‌اندازی به نسل آینده بازی‌های ویدیویی

با گذشت زمان و پیشرفت روزافزون فناوری، صنعت بازی‌های ویدیویی همواره در تلاش برای ارائه تجربه‌های بصری و گیم‌پلی نوآورانه و فراگیرتر بوده است. در این میان، کنسول‌های بازی به عنوان یکی از اصلی‌ترین بسترهای این صنعت، نقش کلیدی در تعیین استانداردهای عملکرد و کیفیت ایفا می‌کنند. اکنون، با نزدیک شدن به زمان معرفی پلی استیشن 6، نگاه‌ها به معماری و فناوری‌های به کار رفته در آن دوخته شده است. این مقاله به بررسی عمیق‌تر معماری سیستم احتمالی پلی استیشن 6 می‌پردازد، با تکیه بر آخرین پیشرفت‌های صنعت نیمه‌رسانا و چشم‌اندازهای آتی فناوری‌های پردازشی و گرافیکی.​


فناوری ساخت:
1000015886.jpg

بنیان قدرت و کارایی یکی از اساسی‌ترین جنبه‌های معماری هر سیستم محاسباتی، فناوری ساخت تراشه‌های آن است. در مورد پلی استیشن 6، انتظار می‌رود که سونی از پیشرفته‌ترین لیتوگرافی‌های موجود بهره ببرد. با توجه به جدول زمانی تولید شرکت TSMC، به نظر می‌رسد که لیتوگرافی 2 نانومتری این شرکت، که انتظار می‌رود تولید انبوه آن در نیمه دوم سال 2025 آغاز شود، محتمل‌ترین گزینه برای SoC (System on a Chip) پلی استیشن 6 باشد. این فناوری، که در حال حاضر پیشرفته‌ترین فناوری نیمه‌رسانا در جهان محسوب می‌شود، نه تنها امکان افزایش تراکم ترانزیستورها در یک فضای مشخص را فراهم می‌کند، بلکه به بهبود چشمگیر بهره‌وری انرژی نیز منجر می‌شود.
نکته قابل توجه در لیتوگرافی 2 نانومتری TSMC، استفاده از ترانزیستورهای GAA (Gate All Around) به جای FinFET است. این ساختار جدید، که در آن گیت از تمام جهات با کانال نیمه‌رسانا در تماس است، امکان مقیاس‌بندی مداوم را فراهم آورده و راه را برای پیشرفت‌های آتی در عملکرد و کارایی هموار می‌سازد. در کنار این، احتمال استفاده از لیتوگرافی‌های کوچکتر مانند 1.4 نانومتری نیز مطرح است، اما با توجه به زمان احتمالی عرضه پلی استیشن 6 در سال‌های آتی و ملاحظات مربوط به بازدهی تولید، به نظر می‌رسد که 2 نانومتر گزینه واقع‌بینانه‌تری باشد. همچنین، سابقه نشان داده است که شرکت‌هایی نظیر اپل، معمولاً اولین مشتریان لیتوگرافی‌های جدید TSMC هستند، که این موضوع می‌تواند در دسترس‌پذیری زودهنگام این فناوری برای سونی نیز تأثیرگذار باشد.​

پردازنده مرکزی (CPU): جهشی کوانتومی در عملکرد
1000015892.jpg
قلب تپنده هر کنسول بازی، پردازنده مرکزی آن است که وظیفه اجرای منطق بازی، پردازش هوش مصنوعی، شبیه‌سازی فیزیک و مدیریت کلی سیستم را بر عهده دارد. پلی استیشن 5 از معماری AMD Zen 2 بهره می‌برد. با در نظر گرفتن نقشه راه AMD، انتظار می‌رود که پلی استیشن 6 از معماری Zen 6 یا یک معماری کاملاً جدید که هنوز جزئیات آن منتشر نشده است، استفاده کند. این جهش نسلی، یک ارتقاء چشمگیر در عملکرد، بهره‌وری و قابلیت‌های پردازشی را به همراه خواهد داشت.
مقایسه معماری Zen 2 با Zen 6 یا معماری‌های جدیدتر نشان می‌دهد که لیتوگرافی ساخت 2 نانومتری در مقابل 7 یا 6 نانومتری Zen 2، امکان افزایش قابل توجه تعداد هسته‌ها، دستیابی به سرعت کلاک بالاتر (احتمالاً 12 هسته و 24 رشته با سرعت 4-5 گیگاهرتز یا بیشتر) و بهبود چشمگیر IPC (دستورالعمل در هر سیکل) را فراهم می‌کند. انتظار می‌رود که IPC در Zen 6 به طور تجمعی 50 تا 70 درصد نسبت به Zen 2 افزایش یابد. علاوه بر این، استفاده از فناوری 3D V-Cache، که حافظه کش را به صورت عمودی روی تراشه CPU انباشته می‌کند، پهنای باند حافظه را به طور قابل توجهی افزایش داده و می‌تواند تأثیر مثبتی بر عملکرد بازی‌ها داشته باشد. همچنین، احتمال استفاده از فناوری Infinity Cache AMD نیز وجود دارد. نحوه بسته‌بندی این فناوری‌ها در APU (واحد پردازش شتاب‌یافته) پلی استیشن 6، چه به صورت یکپارچه بر روی کل APU و چه فقط بر روی CPU، یکی از جنبه‌های جالب توجه در طراحی نهایی خواهد بود. این پیشرفت‌ها در نهایت منجر به اجرای بهتر هوش مصنوعی در بازی‌ها، شبیه‌سازی دقیق‌تر فیزیک و دستیابی به نرخ فریم بالاتر در وضوح 4K Native و بالاتر خواهد شد.​

پردازنده گرافیکی (GPU): ارتقاء چشمگیر در قدرت بصری
1000015888.jpg
پردازنده گرافیکی، مسئولیت تولید تصاویر و رندر کردن دنیای بازی را بر عهده دارد. پلی‌استیشن 6 گام بزرگی در بخش گرافیک به جلو خواهد برداشت. PS5 از معماری RDNA 2 AMD روی فناوری 7nm/6nm با 36 واحد محاسباتی در فرکانس 2.23 گیگاهرتز و 10.3 ترافلاپس قدرت محاسباتی استفاده می‌کند. اما GPU پلی‌استیشن 6 احتمالاً مبتنی بر معماری جدید UDNA AMD و روی فناوری 2 نانومتری خواهد بود. این معماری قدرت محاسباتی بیشتری ارائه می‌دهد و امکان نرخ فریم بالاتر، بازی در رزولوشن 4K+ و گرافیک بهبودیافته را فراهم می‌کند. انتظار می‌رود GPU جدید با 30 ترافلاپس یا بیشتر و فرکانس بالای 3.5 گیگاهرتز، بازی‌ در 4K با 120 فریم بر ثانیه و حتی 8K را دسترس‌پذیرتر کند. مارک سرنی، معمار ارشد پلی‌استیشن، تأکید کرده که فرکانس بالاتر همه جنبه‌های GPU را بهبود می‌بخشد، و این استراتژی در پلی‌استیشن 5 باعث شد با وجود GPU کوچک‌تر، عملکردی مشابه یا بهتر از Xbox Series X داشته باشد. تعداد واحدهای محاسباتی ممکن است به بیش از 60 واحد افزایش یابد، که نسبت به پلی‌استیشن 5 Pro بسیار قدرتمندتر خواهند بود. البته، مقایسه اعداد باید در زمینه نسل به نسل انجام شود، زیرا واحدهای محاسباتی در نسل‌های مختلف از نظر عملکرد، سرعت و کارایی برابر نیستند. بهبودهای GPU پلی‌استیشن 6 شامل قدرت محاسباتی بالاتر، قابلیت‌های پیشرفته Ray Tracing، فناوری AI-driven upscaling با NPU اختصاصی برای PSSR (جهت بازی روان در 4K و 8K)، حافظه سریع‌تر مانند GDDR7 یا HBM3 برای پهنای باند بهتر و پشتیبانی بهبودیافته از VR و 8K برای تجربه‌های بازی نسل بعدی خواهد بود.
حافظه SSD: تحولی در سرعت بارگذاری و تجربه بازی
1000015895.jpg
پلی استیشن 5 با بهره‌گیری از یک حافظه SSD پرسرعت و معماری I/O بهینه، انقلابی در سرعت بارگذاری بازی‌ها و نحوه تعامل با داده‌ها ایجاد کرد. این امر نه تنها زمان بارگذاری (Load) بازی‌ها را به طور چشمگیری کاهش داد، بلکه تأثیر عمیقی بر طراحی بازی‌ها در تمام پلتفرم‌ها گذاشت. سونی احتمالاً به توسعه رابط‌های SSD اختصاصی برای بهینه‌سازی عملکرد فراتر از مشخصات استاندارد ادامه خواهد داد و با ادغام راهکارهای ذخیره‌سازی پیشرفته، تأخیر را کاهش داده و سرعت دسترسی به داده‌ها را بهبود خواهد بخشید.
با ظهور SSDهای PCIe 6.0 که سرعت خواندن تقریبی 27 GB/s را ارائه می‌دهند، پلی استیشن 6 می‌تواند سرعت‌های بالاتری را در زمان عرضه ارائه دهد. همچنین، انتظار می‌رود که از فناوری‌های فشرده‌سازی پیشرفته مبتنی بر هوش مصنوعی، مشابه فناوری Kraken در PS5، برای کاهش حجم فایل‌ها و بهبود کارایی بارگذاری استفاده شود.
Ray Tracing و وفاداری بصری: گامی به سوی واقع‌گرایی بی‌نظیر
1000015899.png
در زمینه Ray Tracing و کیفیت بصری، پلی‌استیشن 5 از Ray Tracing شتاب‌یافته سخت‌افزاری پشتیبانی می‌کند، اما پلی‌استیشن 6 این فناوری را به سطح جدیدی خواهد برد. GPU جدید با هسته‌های RT پیشرفته‌تر، نورپردازی، سایه‌ها، بازتاب‌ها و روشنایی سراسری کامل (Global Illumination) را با سرعت و دقت بیشتری ارائه خواهد داد. این بهبودها امکان Ray Tracing به صورت ریل‌تایم در رزولوشن‌های بالا و بازی‌های اوپن‌وورلد را فراهم می‌کنند. بهترین کاربرد Ray Tracing، به‌ویژه Ray-Traced Global Illumination، می‌تواند نورپردازی واقعی‌تری ایجاد کند که مهم‌ترین جنبه گرافیک کامپیوتری است. اگر سونی این را به‌خوبی پیاده‌سازی کند، پلی‌استیشن 6 بهترین شکل Ray Tracing را ارائه خواهد داد. همچنین، فناوری Ray Reconstruction با استفاده از هوش مصنوعی می‌تواند کیفیت Ray Tracing را بهبود بخشد، و PSSR نقش کلیدی در این زمینه ایفا خواهد کرد. با این حال، Path Tracing، پیشرفته‌ترین شکل Ray Tracing، به دلیل بار محاسباتی سنگین، احتمالاً حتی در پلی‌استیشن 6 به بازی‌های 30 فریم بر ثانیه محدود خواهد شد. البته، توانایی‌های مارک سرنی ممکن است این محدودیت را به چالش بکشد.
هوش مصنوعی، یادگیری ماشین (Machine Learning) و ادغام PSSR: عصای جادویی نسل بعد
1000015896.jpg
مارک سرنی، معمار ارشد پلی استیشن، بارها بر نقش کلیدی هوش مصنوعی و یادگیری ماشین در آینده بازی‌های ویدیویی تأکید کرده است. انتظار می‌رود که سونی با همکاری AMD، از این فناوری‌ها در تمام لایه‌های معماری سیستم پلی استیشن 6 برای بهینه‌سازی عملکرد و ارائه ویژگی‌های نوآورانه استفاده کند. ادغام یک NPU (Neural Processing Unit) اختصاصی برای پردازش هوش مصنوعی، نه‌تنها در شتاب‌دهی به رندرینگ نقش خواهد داشت، بلکه در بهبود تجربه کلی بازی نیز مؤثر خواهد بود.

پروژه همکاری سونی و AMD تحت عنوان "Project Amethyst" نشان می‌دهد که یادگیری ماشین، نقش اساسی در سیستم PSSR (PlayStation Super Resolution) ایفا خواهد کرد—تکنولوژی‌ای که هدف آن اجرای بازی‌ها با رزولوشن 4K در ۱۲۰ فریم و حتی 8K در ۶۰ فریم بر ثانیه است. این تکنولوژی با کاهش بار پردازش اصلی GPU، امکان اجرای روان‌تر و واقع‌گرایانه‌تر بازی‌ها را فراهم می‌سازد.

سونی همچنین پتنت‌هایی را به ثبت رسانده است که به دستیارهای بازی مبتنی بر هوش مصنوعی به صورت ریل‌تایم اشاره دارد. این دستیارها می‌توانند رفتار بازیکن را تجزیه و تحلیل کرده و راهنمایی‌های استراتژیک ارائه دهند، سطح دشواری بازی را به طور خودکار تنظیم کنند و راهنمایی متنی در بازی‌های اوپن‌وورلد ارائه دهند. موفقیت هوش مصنوعی Gran Turismo Sophy نشان می‌دهد که یادگیری تقویتی می‌تواند هوش مصنوعی بسیار پیشرفته‌ای را برای بازی‌ها ایجاد کند که قادر به رقابت در سطح انسانی باشد. این مفهوم می‌تواند در ژانرهای مختلف بازی، از بازی‌های مبارزه‌ای گرفته تا بازی‌های استراتژیک، مورد استفاده قرار گیرد.
در زمینه عملکرد SSD، هوش مصنوعی می‌تواند با پیش‌بینی دارایی‌های مورد نیاز بعدی و پیش‌بارگذاری آن‌ها، به کاهش پدیده Pop-in و Stuttering کمک کند. همچنین، فشرده‌سازی و رفع فشرده‌سازی داده‌ها با استفاده از هوش مصنوعی می‌تواند کارایی فضای ذخیره‌سازی و سرعت بارگذاری را بهبود بخشد. حتی ایده استفاده از هوش مصنوعی مبتنی بر کلود برای پردازش و بهبود تجربیات بازی از راه دور نیز مطرح است، اگرچه هنوز جزئیات آن مشخص نیست.
حافظه گرافیکی: پهنای باندی برای آینده
1000015902.jpg

پلی استیشن 5 از 16GB حافظه GDDR6 با پهنای باند 448 GB/s استفاده می‌کند. انتظار می‌رود پلی استیشن 6 از حافظه GDDR7 یا حتی HBM3 با سرعت و پهنای باند بسیار بالاتری (احتمالاً نزدیک به 1 TB/s) بهره ببرد. این افزایش پهنای باند عملکرد بهتری در رزولوشن‌های 8K و 4K ultra و بارگذاری سریع‌تر بافت‌ها فراهم می‌کند.
بهره‌وری انرژی: تعادل قدرت و پایداری
1000015906.jpg

استفاده از لیتوگرافی 2nm برای CPU (Zen 6) و GPU (UDNA) به طور ذاتی منجر به کاهش مصرف برق و افزایش سرعت کلاک خواهد شد. بهبود کارایی سیستم خنک‌کننده نیز می‌تواند امکان دستیابی به سرعت کلاک پایدار 5+ GHz را در یک کنسول فراهم کند. به طور کلی، انتظار می‌رود GPU پلی استیشن 6 به دلیل استفاده از لیتوگرافی پیشرفته‌تر، از نظر مصرف انرژی بسیار کارآمدتر باشد و امکان ارائه عملکرد بالاتر را فراهم کند.
جمع‌بندی: افق‌های جدید در بازی‌های ویدیویی
معماری سیستم پلی استیشن 6، با تکیه بر پیشرفته‌ترین فناوری‌های موجود و رویکردهای نوآورانه در زمینه پردازش، گرافیک، ذخیره‌سازی و هوش مصنوعی، نویدبخش تجربه‌ای بی‌نظیر در نسل آینده بازی‌های ویدیویی است. جهش‌های قابل توجه در قدرت پردازشی CPU و GPU، حافظه پرسرعت، فناوری‌های پیشرفته ray tracing و ادغام هوشمندانه هوش مصنوعی، همگی در کنار هم قرار گرفته‌اند تا مرزهای واقع‌گرایی بصری، گیم‌پلی فراگیر و عملکرد بی‌نقص را جابجا کنند. پلی استیشن 6 نه تنها یک کنسول بازی قدرتمند خواهد بود، بلکه یک پلتفرم نوآورانه برای تجربیات تعاملی و سرگرمی‌های نسل بعد خواهد بود.​
 
این PS6 امیدوارم فقط و فقط بتونه تفاوت رو نشون بده مثل نسل قبل نشه که تا الان LAST 2 همچنان گرافیکی ترین بازی تاریخ باشه

یعنی یه گیم نسل 8 عرضه میشه که نسل 9 هم روی دستش نمیاد .

در گذشته تمام مانورهای تبلیغاتی روی همین گرافیک بازی هایی مثل KILLZONE 2 بود ولی الان زیاد اهمیتی به گرافیک نمیدن .

تقریبا هر نسل شاهد ارتقا قابل توجه گرافیک بودیم به غیر از نسل 9

امیدوارم نسل 10 واقعا یه چیر دندونگیر باشه

اصلا دلیل عرضه نسل جدید ، گرافیک نسل بعدی هست و در غیر این صورت توجیحی نداره نسل بعد ساخته بشه

احتمالا 800 دلار دیجیتال در میاد
 
حدس میزنم کلا PS6 کنسول handheld باشه و دیگه خبری از کنسول ثابت نباشه
تا این لحظه هیچ شایعه یا لیک مبنی بر اینکه کنسول سونی هایبرید طور باشه نیومده آقای 8030 سابق😀

حدسم اینه بین 40 تا 50 ترافلاپ باشه شما چی فک میکنید ؟
چیزی که لیک ها میگن سونی خیلی روی قیمت گذاری حساسه و نمیخواد کنسول گران قیمت تر از رقیب بده .همینجور پیشتر گفتم رقیب هم دنبال کنسول هیبرید پی سی و کنسوله که با همکاری valve تولید میشه
 
  • Like
Reactions: ps34
چیزی که لیک ها میگن سونی خیلی روی قیمت گذاری حساسه و نمیخواد کنسول گران قیمت تر از رقیب بده .همینجور پیشتر گفتم رقیب هم دنبال کنسول هیبرید پی سی و کنسوله که با همکاری valve تولید میشه
کدوم رقیب؟
سوییچ که قیمتش معلومه
 
سلام و ممنون خیلی تاپیک خوبیه لازم هم هست با توجه به اینکه در نیمه دوم و پایانی نسل هستیم،

اما به نظرم وقتی زمزمه ها زیاد شد و قرار شد جای تاپیک اصلی فعلی (اطلاعات و شایعات PS5) رو بگیره، این رو جدا ادامه ندیم و با اون تاپیک PS5 ادغام کنیم بهتره، چون اون تاپیک سال هاست شناخته شده است بینهایت بحث و گفتگو و خاطره درش داریم و یک بخشی از تاریخ ویدئوگیم و این فروم هست، خیلی ها فقط به اون تاپیک لینک هستند تو فروم...

و با ترکیب شدن اینا و ادامه از انتهای اون تاپیک، مثل این هست که تاریخ رو همیشه با خودمون همراه داشته باشیم، شبیه مثلا تاپیک امار و فروش که رسما یک بخشی از تاریخ ویدئوگیم هست از اوایل نسل هفت تا حالا.... من خیلی وقت ها به مانند خوندن کتاب تاریخ میرم صفحات قدیمی تاپیک امار فروش رو میخونم و واقعا لذت میبرم از یک جا بودن اون همه اطلاعات قدیمی و جدید... بحث های قدیمی و جدید...

خلاصه برای تاپیک هم بکوارد داشته باشیم بهتره :D
 
یه سریا یه جوری از عنوان تاپیک تعجب میکنن آخه دوستان عزیز درسته تو نسل 9 بازی دندونگیری نیومده ولی بالاخره کنسولها هر 8 سال یه بار یه جهش سخت افزاری میکنن قرار نیست که منتظر باشن بازیساز کو...گشاد بیاد از تمام قدرت سخت افزارش استفاده کنه
بعدشم تو کشور ما چون پولمون بی ارزشه یه چیزیو با زحمت زیاد بدست میاریم اکثرا خریدارا هم بین سال 2022 تا 2025 کنسولو خریدن دوست دارن حداقل 10 ساله بازی کنن ولی اینطوریا نیست
والا اگه منم با نصف پول ماهیانم مثل اروپاییها میتونستم کنسول بخرم دوست داشتم دو سال یه بار سونی یه کنسول بده
 
یعنی نسل بعد هم با AMD قرارداد بستن؟ ای بابا دلمون خوش بود نسل بعد با انویدیا و اینتل میریزن رو هم یه شاهکار میدن بیرون حالا یه خورده قیمت بالاتر. حیف شد واقعاً.

لباسها و دست شخصیت دیگه توی هم دیگه نرن
این مورد حالا حالاها برآورده نمیشه. حسم اینو میگه. وقتی تا نسل ۹ اومدیم و هنوز این بساط هست، یعنی یه مشکل جدی وجود داره.

---------------------------------------------------------------

متاسفانه در نسل بعد هم برای سخت افزار کنسولها خسیس بازی میکنن و کار میکشه به استفاده از سیستم خنک کننده خاص و اوورکلاک و تحمل صدای پاره شدن کنسول و...
این چس بازیا تمومی نداره
 
آخرین ویرایش:
یعنی نسل بعد هم با AMD قرارداد بستن؟ ای بابا دلمون خوش بود نسل بعد با انویدیا و اینتل میریزن رو هم یه شاهکار میدن بیرون حالا یه خورده قیمت بالاتر. حیف شد واقعاً.


این مورد حالا حالاها برآورده نمیشه. حسم اینو میگه. وقتی تا نسل ۹ اومدیم و هنوز این بساط هست، یعنی یه مشکل جدی وجود داره.

---------------------------------------------------------------

متاسفانه در نسل بعد هم برای سخت افزار کنسولها خسیس بازی میکنن و کار میکشه به استفاده از سیستم خنک کننده خاص و اوورکلاک و تحمل صدای پاره شدن کنسول و...
این چس بازیا تمومی نداره
رفیق همین الان ملت از قیمت کنسول ها شاکی هستند،

بعیده کسی از انویدیا بدش بیاد، اما بحث قیمت نهایی و در دسترس بودن کنسول برای عموم هم مطرح هست...
 
رفیق همین الان ملت از قیمت کنسول ها شاکی هستند،

بعیده کسی از انویدیا بدش بیاد، اما بحث قیمت نهایی و در دسترس بودن کنسول برای عموم هم مطرح هست...
اگه کیفیت خوب تحویل بدن ملت هم حاضرن یه خورده بیشتر پول بدن همانطور که برای بستن یک کیس دوبرابر پول میدن، ضمناً خودم هم عرض کردم که با چیپ انویدیا قیمت کنسول متاسفانه کمی بالاتر میره.
 
آخرین ویرایش:
  • Like
Reactions: MrElectricWizard
اصلا ربطی نداره واقعا... بله انویدیا یک سری تکنولوژی جانبی برا محصولاتش داره... و قطعا بهتره... اما همچنان AMD برای محصولات گیمینگ خارج از دنیای PC بهترین خروجی رو می تونه ارائه بده... همین الانشم بالای 95درصد pc های دستی AMD هستند... و تمام تکنولوژی های انویدیا قرار نیست مثلا برای سوییچ جوری معجزه کنه، که از لحاظ خروجی همه رو بزاره کنار... ته تهش اون قدرت خام مهم هست که با قیمت یکسان، AMD قدرت بیشتری رو نسبت به انویدیا تحویل مشتری هاش می ده...
همین الان گزینه ری تریسینگ خاموش باشه کارت های AMD رو PC واقعا از نظر پرفورمنس از هم رده انویدیاشون خروجیشون بهتره... فقط و فقط تفاوت زمانی آشکار می شه که بخوای از ری تریسینگ و... استفاده کنی! که باز تو بحث کنسول و قیمت معقولش، نمی شه APU با انویدیا بست که با همون قیمت از AMD قوی تر باشه!
 
اما همچنان AMD برای محصولات گیمینگ خارج از دنیای PC بهترین خروجی رو می تونه ارائه بده... همین الانشم بالای 95درصد pc های دستی AMD هستند...
بهترین خروجی رو نمیده بلکه اقتصادی ترین خروجی رو میده مخصوصاً APU هاش که cpu و gpu رو یکجا داره و بسیار اقتصادیه. هر جایی AMD استفاده شده به دلیل اقتصادی بودنشه نه کیفیت بالاتر، البته منکر خفن بودن AMD و خدماتش به بشر نیستم ولی همیشه و در همه جا از نظر کیفیت یا پایینتر از انویدیاست یا مساوی.
 
تقصیر AMD نندازید،همین GTA ببینید،سازنده ها گشادن وسلام.
هرکی به اندازه خودش مقصره و کسی گشاد بودن بازی سازها رو گردن AMD ننداخته. حرفت کاملاً درسته مشکل اصلی صنعت گیم در حال حاضر چیپ AMD یا انویدیا نیست بلکه استدیوهای تولید بازی هستن که روی تولیدشون وقت و هزینه کافی نمیزارن. البته علت دقیقش گشادی نیست، اینا نمیخوان پول خرج کنن و نیروی کافی بگیرن، میخوان با نصف تعداد نیرو کار رو جمع کنن. دیگه حاضر نیستن به دولوپرهای شاخ و بسیار ماهر دستمزد بالاتر بدن و جذبشون کنن، میگن ما دستمزد مطابق با قانون کار میدیم، هرکی خواست بیاد هرکی هم نخواست ک...ن لقش. دیگه حاضر نیستن به ایده خوب یا سناریوی خوب پاداش خاصی بدن یا صاحب ایده رو در سود فروش بازی شریک کنن، فقط همون دستمزد قانونی رو بهشون میدن. مجموعه این عوامل باعث شده که تیم های توسعه دهنده بازی با جان و دل کار نکنند و خروجیش شده وضعیت فعلی. انگیزه و خلاقیت از بین رفته و سالهاست بازی جدیدی ندیدیم که دنیا رو تکون بده، اگه گاهی وقتا بازی جذابی هم میاد همون تایتل های گذشته است که برمیدارن ریمیک میکنن.
 
آخرین ویرایش:

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or