اطلاعات رسمی در مورد پلی استیشن 5 اعلام شد

وضعیت
گفتگو بسته شده و امکان ارسال پاسخ وجود ندارد.

Amin.AP

کاربر سایت
Dec 31, 2016
2,400
نام
امین
همین الان سایت Wired مقاله داده و با مارک سرنی مصاحبه کرده در مورد نسل بعد PlayStation که اطلاعات کلیش میشه این

- CPU: 7nm Zen 2, 8 cores
- GPU: custom Navi, including raytracing support
- SSD + custom interfacing to massively increase bandwith (Spiderman freetravel demo: 15 seconds to 0.8 seconds)
- PS4 Backwards compatibility (other platforms not confirmed)
- Physical media
- PSVR '1' compatible
- on-chip 3D audio support

PlayStation’s next-generation console ticks all those boxes, starting with an AMD chip at the heart of the device. (Warning: some alphabet soup follows.) The CPU is based on the third generation of AMD’s Ryzen line and contains eight cores of the company’s new 7nm Zen 2 microarchitecture. The GPU, a custom variant of Radeon’s Navi family, will support ray tracing, a technique that models the travel of light to simulate complex interactions in 3D environments.
Exclusive: What to Expect From Sony's Next-Gen PlayStation

من دارم میرم جایی کسی تونست خلاصه اش رو ترجمه کنه.
 
آخرین ویرایش:

Ali Venom

کاربر سایت
Jul 2, 2013
6,703
نام
ali
خب باشه بیخیال منبع های بزرگ دنیای گیم میشیم میاییم به حرف شما و دوستان رجوع میکنیم خوبه ؟
بعدشم جایزه ای که من مثال زدم برا goty نبود برا بخش بهترین multiplayer بود خود پابجی هم که مثال زدی جایزه بهترین multiplayer زیاد گرفت , واقعا کسی که مولتی اون بازی ها رو ترول کنه وضعیتش مشخصه
بدبختی هر دلیل و مدرکی هم بیاد شماها کم نمیارید ! دیگه کامنت ها و ترول هایی تو این تاپیک دیدیم که فقط از سنگ پا قزوین بر می اومد اونم بعد همچین نسلی که کلا همه چیز مشخصه
شماها همونایی هستید که با بازی کردن SOT و SOD و CD3 و گیرز4 به کمال رسیدید این تاپیک هم نتایج همون کماله

شما بیا به من بگو چندتا بازیساز گفتند اوکی کیلزون 2 مولتی پلیرش از گیم اسپات جایزه بهترین سال رو گرفته و بریم ازش کپی/پیست و یا الگو بگیریم؟ یا همه میخواستند دنباله روی MW2 همون سال بشن؟ اصلا بیا بگو خب اون مولتی پلیر جایزه بگیر کجا رفت یکهو که سونی زد در فرانچایز رو تخته کرد؟

در ضمن حالا باز خوبه تو بنداخرت اسم چهارتا بازی با چهارتا ژانر متفاوت اوردی نه یکسری بازی سینمازده و جنریک

1- اول اینکه مقایسه فروش یه بازی 30 دلاری رو استیم با یه فرنچایز که کل نسل رو افت بوده از لحاظ محبوبیت از بیخ غلطه کلا. تازه همین پابجی رو استورای کشورای دیگه تا 10 دلار هم میشه پیدا کرد.اگه بحث رکورد اینا هم باشه cod تو اوج محبوبیتش هفته اول 800-900 میلیون فروش رو میزد. همین مدرن وارفر 3 تو بازه 3 روزه 750 میلیون دلار فروخت اونم با قیمت پایه 60 دلاری.
2- پابجی ژانر بتل رویال رو خلق نکرد. ماینکرفت تو سال 2012 با مود هانگر گیمز و h1z1 خیلی قبلتر این کارو انجام دادن.خود سازنده پابجی میاد میگه ایده بازیرو یه راست از فیلم بتل رویال برداشته. کجاش دقیقا ژانر جدیدی میشه؟
3-اینکه یه ترندی به محبوبیت میرسه تو صنعت بازی خیلی طبیعیه که بقیه شرکتا در موردش نظر بدن. همینارو با cod -minecraft و خیلی بازیای دیگه داشتیم.چیز جدیدی نیست که مختص پابجی باشه.

1. فروش پابجی رو میتونی با هر فرانچایزی که تو این نسل دوست داری مقایسه کنی! میتونی فروش کل بلاکباسترهای سونی توسال اول روی هم جمع کنی تا قابل رقابت با پابجی بشه
2. قیمت بازی ملاک نیست، ملاک میزان مخاطبی هست که تونسته جمع اوری کنه (در ضمن پابجی برای اولین تعطیلات اخر سال تخفیف خورد که تقریبا حداقل 7 ماه از عرضه بازی گذشته بود)
3. هانگر گیمز تو ماینکرفت صرفا یک مود بود، و روی بتل رویال h1z1 هم خوده بزرگوار brendan green کار کرده بود که از یکجایی به بعد ول میکنه میره روی ارما کار میکنه و بعد میره بازی مستقل پابجی رو میسازه که کلیت ش بتل رویال هست نه صرفا یک مود تو یک بازی دیگه. در ضمن مدیوم های مختلف سرگرمی همیشه از هم الهام میگیرند از جمله همین انچارتد که 100% تحت تاثیر ترکیب ایندیاجونز و توم ریدر بوده و ...
4. خب مثلا میخواستی بگی COD و ماینکرفت نسل قبل جزه چند بازی تاثیرگذار نسل خودشون نبودند؟ اینی که گفتی بیشتر گل به خودی بود تو بحث

تکرار میکنم:
اینکه در دوره هانی مون پابجی خبری از پلی استیشن 4 نبوده، دلیل نمیشه بزرگی و تاثیرگذاری شو نادیده بگیرین
 

X B I T B

کاربر سایت
Apr 11, 2019
621
دیزگان اولین بازی AAA تیمی بود که آخرین بازیش آنچارتد رو ویتا بوده.حتی انجین اختصاصی خودشون رو هم ندارن. تیمشون هم نه به اون اندازه استعداد داره و نه نفرات کافی برای همچین پروژه ای.اینا نزدیک یه دهه یا بیشتر بود همچین پروژه ای نداشتن. سونی هم طبق معمول آزادی عمل خوبی داد بهشون و چندین بار هم بازیرو تاخیر زد تا پالیش بشه. ولی خب تیمشون نتونست از پس کار بر بیاد. مدیریت سونی هم از 2009 با آنچارتد2 به اینور هر سال داره یه سری رو زخمی میکنه. اوج ترولشون میشه گرافیک آبرنگی داشت.
اها
بعد شما که این قدر قشنگ ماست مالی میکنی اگر ما همین رو درباره اندد لبز بگیم که اینا کل تیمشون زیر 50 نفر هست نه تجربه ساخت بازی های بزرگ دارن نه هم بودجه کافی و نه نیروی کافی
شما و امثال شما این رو چطور برداشت میکنین؟؟؟؟
Rare که چندین سال از ساخت بازی های AAA دور بوده و میاد یک انلاین میسازه با متا 69 میشه اشغال یعد صحبت از دیزگان که میشه شما میگی فلان و بهمان
قبول کن ماست مالی کردن خیلی راحته
 

vaan 2

کاربر سایت
Dec 20, 2009
16,033
نام
مازیار
همون هانی مون پابجی باعث شد بازی که با اسکی از پابجی ساخته شده بود ، بشه یکی از پر کاربرترین بازیای تاریخ ! و سر سومین بازی بزرگ این نسل lol بی کلاه بمونه ( sea of thieves و gears 4 هم اول دومن) لول
 

FarSeeR

کاربر سایت
Jun 18, 2013
1,128
اقا یه چیزی الان ذهن منو درگیر کرده
این فکتی که الان جا افتاده بین بعضی ها که استودیو های سونی رقیب ندارن نمیدونم غیر از شاهکار از مدیریت سونی چیزی ندیدن
بیان بگن اخرین انحصاری سونی که دیزگان باشه رو عمه من ساخته؟؟؟؟
الان این مدیریتی که ازش صحبت میکنین چطور ختم شده به دیزگان با متا71
الان یه اشغالی مثل دیزگان میشه مدیریت درست؟؟؟؟؟
خدا اگه خودش هم ظهور کنه شما از رو نمیرین
شما که به اصطلاح گیمری چرا از ای پی های بزرگ سونی اسمی نمیبری؟ سونی با بودجه چند صد میلیونی بازی میسازه متای 95 میگیره، با بودجه های کم و استودیوهای کوچیک هم بازی میسازه که ممکنه از لحاظ کیفیتی پایین تر باشن!
وقتی از هیلو و گیرز صحبت میکنی که دوتا ای پی اصلی ماکروسافت هستن، در مقابلش اسمای آنچارتد و گاد رو بیار! لست او آس و هورایزن و بلادبورن و اسپایدرمن رو بیار! چیشونو میخوای مقایسه کنی؟ متا؟ فروش؟ جایزه؟ کیفیت؟ بازخورد ملت؟ تعداد پلیر؟ اصلا در حد و اندازه ای هستن که بشه اسمشونو کنارشون بیاری؟ : )) الان که حرف از متای 71 دیزگان میاری، آیا قبول میکنی که هیلو 5 با متای 84 از رچت اند کلنک با متای 85 بازیه بدتریه؟ در مقابل همین دیزگان چی داری مقایسه کنیم؟ رایز مثلا خوبه؟ : ))

داداش گلم دوستانه نصیحت میکنم! به نظرم تا میتونید بازی های ایکس باکسو بخرید که ماکرو ترغیب بشه نسل بعد یکم بهتر عمل کنه تا بتونید عرض اندام کنید. تا اون موقع جدی میگم، اصلا پست نذارید تو بازی سنتر یا حداقل تو تاپیک های سونی پیداتون نشه : ))
 

LiviNG D3AD

کاربر سایت
Dec 7, 2008
3,856
نام
Mohsen
خیلی رو میخواد کسی مولتی کیلزون 2 , تلو و U2 رو ترول کنه بگه مگه اینا مولتی هم داشتن واقعا از عجایب این تاپیک بود lol
برا اینکه اطلاعات بعضی ها بره بالاتر کیلزون 2 بازی بود که سال 2009 با وجود غولی مثل MW2 کلی درخشید و جایزه های معتبر برا بخش بهترین مولتی گرفته مثل گیم اسپات , البته اون موقع ها دوستان درگیر خرید دیسک 5 تومنی بودن نمیدونستن مولتی چیه :D

دقیقه 17:11 به بعد


این دوستمون مدرس تاریخ هستن :D حکایت امروز:

10 سال پیش در چنین روزی کیلزون آنلاین داشت!

تا حکایت بعدی خدانگهدار :D
 

Outer Heaven

کاربر سایت
Apr 21, 2011
4,317
این دوستمون مدرس تاریخ هستن :D حکایت امروز:

10 سال پیش در چنین روزی کیلزون آنلاین داشت!

تا حکایت بعدی خدانگهدار :D
باز بهتر از اینه که ۷ سال تو لوپ موج بعد و نسل بعد گیر کنیم :> اسپنسر معلومه حسابی بهت میرسه ها
 

RedShift

کاربر سایت
Dec 5, 2013
1,512
این بازی هایی که نام بردی همشون نسخه ps4 دارن ولی اصلا در دنیای Esport اسمی ازشون هست؟دیگه همین کم مونده بود به halo و gears تیکه بندازن
همین دیگه، میگم اطلاعات نداری همینه. کیلزون 2 هیچ وقت برای PS4 عرضه نشد، نسخه ریمستر انچارتد هم بخش انلاین نداشت و فقط داستانی بود.
لست هم الان بعد از این همه مدت از عرضه میتونی به راحتی مچ پیدا کنی.
 

The End Of Ps

کاربر سایت
Apr 5, 2012
3,733
نام
علی
این دوستمون مدرس تاریخ هستن :D حکایت امروز:

10 سال پیش در چنین روزی کیلزون آنلاین داشت!

تا حکایت بعدی خدانگهدار :D
مدرس تاریخ نیستم ولی متاسفانه وقتی اطلاعاتتون در حد نیوگیمرهاست چیکار کنم مجبور میشم یکم تلاش کنم بلکه کمتر سوتی بدید و خودتونو ضایع کنید :D
کلاس قبلی توضیح کامل از بازی ها و سابقه ژاپن استدیو بود کلاس امروز هم راجب آنلاین K2
تا کلاس بعدی خدانگهدار :D برو کرک پشم ریزون 3 رو بزن فعلا بیشتر از این سنگین میشه درس بدم
 

Outer Heaven

کاربر سایت
Apr 21, 2011
4,317
اها
بعد شما که این قدر قشنگ ماست مالی میکنی اگر ما همین رو درباره اندد لبز بگیم که اینا کل تیمشون زیر 50 نفر هست نه تجربه ساخت بازی های بزرگ دارن نه هم بودجه کافی و نه نیروی کافی
شما و امثال شما این رو چطور برداشت میکنین؟؟؟؟
Rare که چندین سال از ساخت بازی های AAA دور بوده و میاد یک انلاین میسازه با متا 69 میشه اشغال یعد صحبت از دیزگان که میشه شما میگی فلان و بهمان
قبول کن ماست مالی کردن خیلی راحته
دوست عزیز sod2 ادامه مستقیم بازی بود که 2013 اومد و اتفاقا خوب هم تحویلش گرفتن. متاش طرفای 80 شد. 5 سال بعد بیای ادامه مستقیم رو خراب کنی متاش بشه 66 این دیگه توجیهی نداره. در مورد کیلزون شدوفال و نک هم نداشت. جفتشون آشغال به تمام معنا بودن. Bend نزدیک 2 دهه بازی AAA نساخته بود.فکر کنم میدونی که دارم به چه نتیجه ای میرسم؟ واقعا سخت نیست فهمیدنش.
در مورد rare، اینا یه زمان همونایی بودن که golden eye و دانکی کانگ میساختن. مایکروسافت خریدش، اکثر اعضای با سابقه از استدیو رفتن، نسل پیش بهشون بازی کینکت داد بسازن. این نسل هم به عنوان اولین پروژه بزرگشون اومدن یه بازی رو ساختن که نه تو dna استدیو هست و نه تجربشو دارن. نتیجش هم شد مثل بتسدا و بایوور و انتم و فال اوت 76.
 

LiviNG D3AD

کاربر سایت
Dec 7, 2008
3,856
نام
Mohsen
مدرس تاریخ نیستم ولی متاسفانه وقتی اطلاعاتتون در حد نیوگیمرهاست چیکار کنم مجبور میشم یکم تلاش کنم بلکه کمتر سوتی بدید و خودتونو ضایع کنید :D
کلاس قبلی توضیح کامل از بازی ها و سابقه ژاپن استدیو بود کلاس امروز هم راجب آنلاین K2
تا کلاس بعدی خدانگهدار :D برو کرک پشم ریزون 3 رو بزن فعلا بیشتر از این سنگین میشه درس بدم

آره دیگه، همون استودیو که نک 3 رو هم قراره بزنه :D میشناسمشون، ته دلشون هیچی نیست مثل خودت :D

باز بهتر از اینه که ۷ سال تو لوپ موج بعد و نسل بعد گیر کنیم :> اسپنسر معلومه حسابی بهت میرسه ها

والا این 7 سال (یا 6 سال؟ مرزهای ریاضیات هم داره جابجا میشه :D) تنها چیزی که به ما گیر کرده و با هیچی هم نمیشه کندش، شمایی :D
 

Heska

کاربر سایت
Jan 13, 2010
2,550
حالا خیلی جالب همچین حرف از انحصاری میزنن استدیوهاشون ۵ سال وقت میزارن یک بازی کمپین ۲۰ ساعته بدن بیرون. ۵ سال برای یک بازی خطی چند ساعته. بعد اینا فکر کردن الان مثلا تک هم هستن تو دنیا. گیرز ۴ رو کلا تو ۲ سال ساختن تازه به عنوان اولین بازی استدیو بوده و تو اون دوسال اینا گیرز ۱ رو ریمیک کردن و کل کد بیس بازی رو برای ۴ از اول نوشته بودن و با تمام این شرایط اومدن بهترین شوتر سوم شخص نسل و دادن بیرون. فرض کن اینا بخوان ۵ سال زمان بزارن رو یک کمپین ۲۰ ساعته فقط بعد بیایم اینجا افتخار کنیم اون بازی رو تو ۲ روز تموم کردیم GOTY هم شده بگیم به به چه استدیو نابی :))
 

Capitan_shepard

کاربر سایت
Jul 9, 2017
1,134
نام
امیر
کلا تمرکز سونی تو بازی ساختن بازی سازی برای نوب گیمراس اونایی که توانایی بازی رقابتی و مهارتی ندارن.
اگه ٥٠٪؜ از گيمراي ps4 افليج نباشن و توانايي رقابت داشته باشن تعدادشون از كل جامعه اكس باكس گيمر بيشتره :)) اِي بلادبورنه نوب پسند:)) البته فك كنم واسه اكس باكس دسته مناسب معلولين توليد كرده بودن :))خدايا جمسو معلول كني نه عقلو ما بيشتر ازت راضي ايم :Whistling:
—————-
بعضي اوقات ادم شك ميكنه واقعا بعضيا عقايدشون اينطوريه و به گفته هاشون باور دارن؟ يني اصن الان بحث كدوم كنسول بهتره نيستا واقعا ده ديقه فكر كنيم كنار هم...هم چنين التماس دعا :))
 

X B I T B

کاربر سایت
Apr 11, 2019
621
دوست عزیز sod2 ادامه مستقیم بازی بود که 2013 اومد و اتفاقا خوب هم تحویلش گرفتن. متاش طرفای 80 شد. 5 سال بعد بیای ادامه مستقیم رو خراب کنی متاش بشه 66 این دیگه توجیهی نداره. در مورد کیلزون شدوفال و نک هم نداشت. جفتشون آشغال به تمام معنا بودن. Bend نزدیک 2 دهه بازی AAA نساخته بود.فکر کنم میدونی که دارم به چه نتیجه ای میرسم؟ واقعا سخت نیست فهمیدنش.
در مورد rare، اینا یه زمان همونایی بودن که golden eye و دانکی کانگ میساختن. مایکروسافت خریدش، اکثر اعضای با سابقه از استدیو رفتن، نسل پیش بهشون بازی کینکت داد بسازن. این نسل هم به عنوان اولین پروژه بزرگشون اومدن یه بازی رو ساختن که نه تو dna استدیو هست و نه تجربشو دارن. نتیجش هم شد مثل بتسدا و بایوور و انتم و فال اوت 76.
ولا من الان گیرم همین جاست شما چطور از سابقه Rare داری میگی در صورتی که از سابقه بند با سایفون فیلتر هیچی نمیگی؟؟؟؟
خود شما الان داری میگی Rare داشته بازی کینکت میساخته ما هم قبول میکنیم کاملا هم درسته یه زمانی هم بازی های قوی میساخته بازم قبوله ولی چرا نمیگی همین بندی که الان این قدر افت داشته روزی سایفون فیلر میساخته پس نتجیه رو به نفع خودتون تموم نکن
صحبت هاتون درباره اندد لبز هم تا حدودی قبول اما اینکه بند با دیزگان بعدی چقدر پیشرفت کنه زمان مشخص میکنه
 

moxA.J

کاربر سایت
Aug 15, 2012
1,271
نام
Morteza
کلا تمرکز سونی تو بازی ساختن بازی سازی برای نوب گیمراس اونایی که توانایی بازی رقابتی و مهارتی ندارن.
قبلا بین طرفدارای دو طرف بحث و کلکل بود جذابیت داشت دو طرف حرفای جالبی میزدن. خدایی این چیه نوشتی اخه :))
 
وضعیت
گفتگو بسته شده و امکان ارسال پاسخ وجود ندارد.

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر