اطلاعات رسمی در مورد پلی استیشن 5 اعلام شد

وضعیت
گفتگو بسته شده و امکان ارسال پاسخ وجود ندارد.

Amin.AP

کاربر سایت
همین الان سایت Wired مقاله داده و با مارک سرنی مصاحبه کرده در مورد نسل بعد PlayStation که اطلاعات کلیش میشه این

- CPU: 7nm Zen 2, 8 cores
- GPU: custom Navi, including raytracing support
- SSD + custom interfacing to massively increase bandwith (Spiderman freetravel demo: 15 seconds to 0.8 seconds)
- PS4 Backwards compatibility (other platforms not confirmed)
- Physical media
- PSVR '1' compatible
- on-chip 3D audio support

PlayStation’s next-generation console ticks all those boxes, starting with an AMD chip at the heart of the device. (Warning: some alphabet soup follows.) The CPU is based on the third generation of AMD’s Ryzen line and contains eight cores of the company’s new 7nm Zen 2 microarchitecture. The GPU, a custom variant of Radeon’s Navi family, will support ray tracing, a technique that models the travel of light to simulate complex interactions in 3D environments.
Exclusive: What to Expect From Sony's Next-Gen PlayStation

من دارم میرم جایی کسی تونست خلاصه اش رو ترجمه کنه.
 
آخرین ویرایش:
بزرگترین اشتباهتون اینه که دارید کنسول رو با گرافیکای pc و قیمتاش و عملکرد اونا مقایسه میکنید که کامله اشتباهه
بهینه سازی که روی کنسول میشه خیلی بیشتره،با قدرت خیلی کم گرافیک بالایی تحویل میده،ps3 با 512 مگ رم که اون هم نصف نصف بود TLOU و GT6 تحویل داد:D
این نکته رو هم در نظر بگیرید که کنسول همیشه 30 فریمه و قرار نیست بازی های 60 فریم بیشتری بیاد واسه نسل بعد.
نسل بعد با قدرت پردازنده 13 ترافلاپش راحت تا دو سال 4k و 60 فریم هست بازی های 1080 که باید راحت 60 فریم هلو باشه
 
آخرین ویرایش:
نسل بعد با قدرت پردازنده 13 ترافلاپش راحت تا دو سال 4k و 60 فرسم هست بازی های 1080 که باید راحت 60 فریم هلو باشه
این نسل هم اولش یوشیدا مصاحبه کرد گفت که شاهد بازیای ۶۰ فریم بیشتری خواهیم بود اما در واقعیت چیز خاصی ندیدیم غیر از تریلر اول آنچارتد ۴ :دی
تو کنسولا همیشه فریم ریت فدای پیشرفت گرافیکی میشه چون برای کنسول بازا گرافیک خیلی مهم تر از فریم ریته
 
این نسل هم اولش یوشیدا مصاحبه کرد گفت که شاهد بازیای ۶۰ فریم بیشتری خواهیم بود اما در واقعیت چیز خاصی ندیدیم غیر از تریلر اول آنچارتد ۴ :دی
تو کنسولا همیشه فریم ریت فدای پیشرفت گرافیکی میشه چون برای کنسول بازا گرافیک خیلی مهم تر از فریم ریته
من مصاحبه یکی از سازندگان خونده بودم برای یکی از بازی هاش قرار بود 4k 30 باشه رو Xbox X ازش پرسیده بودن 4k و 60 نمیشه ؟ گفته بود برای رسیدن به ۶۰ فریم در رزولوشن 4k حداقل نیاز به ۱۲ ترافلاپس قدرت داریم دیگه 1080 که چیزی نیست نسل بعد کنسول ها هدف 4k هست
 
این نسل هم اولش یوشیدا مصاحبه کرد گفت که شاهد بازیای ۶۰ فریم بیشتری خواهیم بود اما در واقعیت چیز خاصی ندیدیم غیر از تریلر اول آنچارتد ۴ :D
تو کنسولا همیشه فریم ریت فدای پیشرفت گرافیکی میشه چون برای کنسول بازا گرافیک خیلی مهم تر از فریم ریته
شما کم لطفی میکنی این نسل تعداد بازی های 60 فریم خیلی بیشتره بعلاوه بازیهای 30 فریم هم خیلی ثابت تر هستن. نسل قبل در زمینه ی فریم جدا تو دیوار بود. احتمالا شما درست اخبار کیفیت بازیها رو تو نسل قبل دنبال نمیکردی
 
من مصاحبه یکی از سازندگان خونده بودم برای یکی از بازی هاش قرار بود 4k 30 باشه رو Xbox X ازش پرسیده بودن 4k و 60 نمیشه ؟ گفته بود برای رسیدن به ۶۰ فریم در رزولوشن 4k حداقل نیاز به ۱۲ ترافلاپس قدرت داریم دیگه 1080 که چیزی نیست نسل بعد کنسول ها هدف 4k هست
بله درسته،منتهای بعد دو سه سال کیفیت گرافیک بازیا ها هم میره بالاتر و باز به همون ۳۰ فریم راضی میشن:دی
 
  • Like
Reactions: g4mer
از این حرفها زیاد میزدن دوره دن متریک بود که ماکروسافت که اینا کلا اومدن گفتن کنسول اتصال انلاینش حتما باید باشه بعدا اومدن گفتن دیسک بزودی حذف میشه زیاده روی کردن نتیجشم دیدن چجوری عقب نشینی کردن ...
تا ده سال دیگه هم بعیده استریمینگ اونقدر فراگیر بشه خیلی راه طولانی در پیشه براش تو خیلی از نقاط دنیا ممکنه تو امریکا و.. فراگیر بشه
 
از این حرفها زیاد میزدن دوره دن متریک بود که ماکروسافت که اینا کلا اومدن گفتن کنسول اتصال انلاینش حتما باید باشه بعدا اومدن گفتن دیسک بزودی حذف میشه زیاده روی کردن نتیجشم دیدن چجوری عقب نشینی کردن ...
تا ده سال دیگه هم بعیده استریمینگ اونقدر فراگیر بشه خیلی راه طولانی در پیشه براش تو خیلی از نقاط دنیا ممکنه تو امریکا و.. فراگیر بشه
وقتی تا نسل 10 حدالقل 8 سال تایم هست و از همین حالا ps now با 700000 عضو کلی عملکرد و بازدهی داره اصلا عجیب و غریب نیست نسل ده کاملا مبتنی بر کلود باش
صحبت شما واس سال 2011 و 12 بود که onlive طفلی با کلی هزینه پا پیش گذاشتو با مخ رفت تو زمین :D
 
  • Like
Reactions: Cait Sith
از این حرفها زیاد میزدن دوره دن متریک بود که ماکروسافت که اینا کلا اومدن گفتن کنسول اتصال انلاینش حتما باید باشه بعدا اومدن گفتن دیسک بزودی حذف میشه زیاده روی کردن نتیجشم دیدن چجوری عقب نشینی کردن ...
تا ده سال دیگه هم بعیده استریمینگ اونقدر فراگیر بشه خیلی راه طولانی در پیشه براش تو خیلی از نقاط دنیا ممکنه تو امریکا و.. فراگیر بشه
اتفاقا مشکل اساسی همون آمریکاست برعکس تصور خیلی از ما ایرانیا زیرساختای اینترنت تو آمریکا نسبت کشورهای پیشرفته خیلی عقبه. ( البته در مقایسه با ما که نه در اون زمینه صد سال نوری از ایران جلوترن). بعلاوه اینکه یه مشکل خیلی اساسی وجود داره ISP های معروفی مثل Verizon از همین الان دارن برای برای حتی آنلاین بازی کردن پول اضافی میگیرن مسلما وقتی Clouding فراگیرتر بشه اونا هم صداشون در میاد که ما داریم هزینه میدیم که گوگل و امثالهم سود کنن اونا هم سهم خودشون رو میخوان بگیرن. اینه که آمریکا از این نظر احتمالا دیرتر از بقیه ی کشورهای صنعتی زیرساختا فراهم شه
 
کلا کارت های گرافیکی AMD خیلس ارزونترن نسبت به Nvidia و مرقون به صرفه ان برای کنسول ها امروز خبرش اومد که کارت RTX3080 amd مفادل قدرت 2070 Nvidia میتونه بده انودیا گفته اسن سری کارت قابلیت پرتو رهگیزس به صورت ریال تایم داره که ۶۰۰ دلار قیمتشه و کارت Amd ۳۲۵ دلار هست البته راندمان ها معمولا کارت های Amd صعیفترن نسبت به انویدیا ولی برای کنسول خوبن این کارتشون 8 گیگ حافظه جی دی آر ۶ Vram
 
این نسل هم اولش یوشیدا مصاحبه کرد گفت که شاهد بازیای ۶۰ فریم بیشتری خواهیم بود اما در واقعیت چیز خاصی ندیدیم غیر از تریلر اول آنچارتد ۴ :D
تو کنسولا همیشه فریم ریت فدای پیشرفت گرافیکی میشه چون برای کنسول بازا گرافیک خیلی مهم تر از فریم ریته
این نسل قرار بود انقدر بازی سازی راحت بشه رو کنسول ps4 که هر بازی نصف زمان ساخت بازیهای نسل قبل طول بکشه
ولی در عمل سه برابر شد
کلا یدونه آنچارتد و لست هم هنوز نیومده
gta نداشتیم هنوز
بتمن یدونه
اینفیموس یدونه
...
 
  • Like
Reactions: x-x
این هم از کارت های navi
Annotation 2019-05-07 001231.jpg

قطعا ps5 بالای 12 ترافلاپ :x

نکته فوق العاده دیگه 3060 rx با 75w در حد 580 6 ترافلاپ
amd بالاخره مشکل مصرف بالا حل کرده
و این یعنی ps5 portable :clap:
106048
patent که سال 2015 سونی ثبت کرده و احتمال عرضه ps5 portable
106041 106042 106043
 
  • Like
Reactions: voldmort
من نمیدونم چقدر سخته یک کنسول دستی بدن گرافیک بازی هاش در حد و اندازه پی اس 3 یا پی اس 4 باشه!
بنظرم من خیلی هم راحت هست، نسل قبل ویتا اندازه پ اس 3 قدرت داشت، ولی کجا بازی های ویتا کجا کیفیت بازی های پلی 3؟
این نسل هم سویچ هم واقعا نمیدونم چقدر قدرت داره، ولی بخاطر کیفیت بازی هاش که روش اجرا میشه واقعا خارق العادست ولی هنوزم بازی ههای بزرگ زیادی روش نمیان پس فایده نداره!
مشکل اینه سازنده ها بازی های بزرگ رو کنسول های دستی نمی سازند هر چند هم قدرت داشته باشه مثل ویتا! فقط سونی میتونه این کار رو کنه که با توجه به شکستش تو نسل قبل از ویتا بعید بدونم دوباره پیش بره این موضوع مثل نسل های قبل با سری پی اس پی 3000 و GO !
بنظرم من واقعا شرکت ها خیلی تنبلی میکنند رو ساخت بازی ها رو پلتفرم های دستی، تنها شرکت واقعی که واقعا بازی های بزرگ و عظیم و پرجزئیات میده رو کنسول های دستی نینتندو هست، مثلا فکر کنید بایونتا 3 یک سال دیگه رو سویچ میاد!همین الان هم نگاه کردم به لیست بازیهاش، اسکایریم، کراش ریمیک، و سری ولفنشتاین و دوم و چندین عنوان بزرگ دیگه هم اومده:-t امیداورم موفقیت نینتندو اونقدر باشه که در ادامه سونی هم یک پلتفرم قوی دستی بسازه، قکر بازی کردن، بلادبورن، و سکیرو و انچارتد 4 و ... تو پلتفرم دستی نابود کنندستx-(:|
 
آخرین ویرایش:
وضعیت
گفتگو بسته شده و امکان ارسال پاسخ وجود ندارد.

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or