اطلاعات تحقیقات دوساله بر روی شرکت اکتیویژن بلیزارد منتشر شد

WonderMahdi

کاربر سایت
Mar 21, 2020
609
نام
مهدی قربان‌زاده
پس از شکایت رسمی سازمان DFEH کالیفرنیا از شرکت اکتیویژن بلیزارد، جزئیات تحقیقات دو ساله این سازمان منتشر شده است. لازم به ذکر است که اطلاعات تحقیقات DFEH بسیار تکان‌دهنده هستند و خواندن آن به همه توصیه نمی‌شود.

e3-activision-blizzard-presentation-1.jpg


سازمان DFEH ناشر World of Warcraft و Call of Duty را متهم به حقوق و فرصت‌های نابرابر، فضای کاری جنسیت‌زده و آزارهای فراوان کرده است. تحقیقات گسترده DFEH مشکلات کارکنان اکتیویژن بلیزارد را به طور مفصل توضیح داده است. در یکی از بخش‌ها آمده است که کارمندان مرد در فضای کاری مقدار زیادی نوشیدنی‌های الکلی مصرف می‌کنند و سپس به آزار و اذیت زنان می‌پردازند. کارمندان مرد ساعت‌های مختلف به بازی می‌پردازند، درباره موضوعات جنسی و اندام همکاران خود صحبت می‌کنند و زنان را تهدید به تجاوز می‌کنند. همچنین زنان اکتیویژن با وجود کار و تلاش دو برابر هیچگونه ترفیعی دریافت نکرده‌اند. اما این پایان اتهامات بر علیه اکتیویژن نیست.

در بخش وحشتناکی از تحقیقات آمده است که یکی از کارمندان زن در حین سفر کاری با سرپرست مرد خود به دلیل روابط جنسی خودکشی کرده و جان خود را از دست داده است. پس از وقوع این حادثه، پلیس محلی در میان وسایل آن سرپرست مرد، چندین وسایل و اسباب‌بازی‌های جنسی کشف کرده است. یکی از همکاران او تایید کرده که کارمند متوفی تحت فشار آزارهای جنسی شدید در محل کار خود بوده است و عکس‌های خصوصی او در یکی از مهمانی‌های شرکت دست به دست شده است.

سازمان DFEH در بخش دیگری گفته است که چندین بار به اکتیویژن بلیزارد پیشنهاد همکاری برای رفع مشکلات داده است اما آن‌ها هرگونه تخلفی را انکار کرده‌اند. شرکت اکتیویژن بلیزارد هم در پاسخ بیانیه‌ای را صادر کرد که اتهامات واردشده را غلط خواند اما مدعی شد که در سال‌های اخیر برخی مشکلات بوجود آمده را برطرف کرده است. در قسمت دیگری از بیانیه، این شرکت به سازمان DFEH به علت اتهامات مبنی بر خودکشی یکی از کارمندان حمله کرد.

پس از انتشار تحقیقات، بسیاری از فعالان صنعت بازی مانند کوری بارلوگ حمایت خود از کارمندان آسیب‌دیده اکتیویژن بلیزارد را اعلام کردند و بسیاری دیگر خواستار بایکوت محصولات اکتیویژن بلیزارد شدند.
 

Kaiki

کاربر سایت
Feb 1, 2013
1,572
نام
بهنام
کلا فکر کنم اکثریت دوست ندارن بازیهایی مثله WoW - Diablo - CoD - OW (و در اصل کمپانی Acti-Blizz) بخاطر این مسئله نابود بشن. (و نخواهد شد)

البته امروز CEO نچسب اکتی-بلیز Bobby Kotick حرف زد بالاخره با همچین مضمونی:

Our initial responses to the issues we face together, and to your concerns, were, quite frankly, tone deaf
:D

بعدم گفته میسازمت وطن و هرکی هر مشکلی داره آزاده که بره به فلان جا گزارش بده و از این حرفا...


این که خیلی بحث آف تاپیکی هست، واسه همین میزارمش تو اسپویلر
راستش این همه تنفر رو نمیفهمم. من یکی از پلیرهای بلیزارد هستم (یه 12 سالی میشه) و بنظرم بجز قسمت WC:Reforge دارید اشتباه میکنید و خیلی خیلی سلیقه ای دارید به قضیه نگاه میکنید.
کلا بلیزارد از نظر مالی سقوط که نداشته هیچ، صعود هم داشته. نمودار مالی این شرکت (از زمان ادغامش با اکتیویژن) کلا همش روند صعودی داره. مدارکش هست و خوده acti-blizz معمولا هر 6 ماه منتشر میکنه.
در رابطه با OW که احتراما نظر شخصی شماست، مطمئنا پلیرهایی هم هستن که دوست دارن بازی انقدر سریع نباشه، یا حتی اینکه بلیزارد داره تستش میکنه ببینه فیدبک چیه.
WC:Reforge خیلی شرایط مالی خوبی رو تجربه کرد تو فاز پیش فروشش ولی بعد که بازی اوومد و داغون بود (چون بصورت outsource ریمیک شده بود) بلیزارد ریفاند گذاشت واسه هر کی که ناراضیه
WoW:Shadowlands زمان لانچش تونست رکورد پر فروشترین بازی تاریخ PC رو بزنه (اون هم بعد 10 سال)، مسلما بازی که بیشتر از 15 سال قدمت داره و هنوز وقتی اکسپنشن میده بیرون (اون هم با یه تیم کاملا جدید که شاید فقط 2-3 نفرشون از اون 15 سال پیش موندن) و اینطوری میترکونه، نمیشه اون تیم رو زیر سوال برد. اگر هم طبق گفته های شما بنا به گول زدن پلیر باشه که نمیتونه 15 سال این بازی دووم بیاره یا اگه نه که پس پلیراش خیلی ساده لوح باید باشن (من جمله خودم). بعد هم آخه یعنی چی اون قسمت زرد رنگ؟ مگه تروجان تو مغزمون کار گذاشتن که میفهمن کی میخوایم بکشیم بیرون؟! کلا قبول دارم که سر فیکس کردن یه مقدار شل میزنن ولی اگه قرار باشه که به ساز همه برقصن که بازی هیچ ثباتی پیدا نمیکنه. میری فروم هم میخونی خندت میگیره، اکثرا اوومدن از پرفومنس کلاساشون نالیدن. خب داداش قرار یه سری کلاسا خوب باشن تو این پچ.
در رابطه با نیروهاشون هم که من فقط یادم میاد یه بار تعدیل نیرو کردن که البته هم به نسبت زیاد بود (100 نفر بود؟) ولی کلا در رابطه با این که وقتی یه تیم عالی داره رو یه پروژه کار میکنه و اینا میان تیم رو عوض میکنن (مثلا زمان WotLK) قضیه ش اینه که اینا اینجوری فکر میکنن که طرف علی دایی هم که باشه بعد یه مدت باید عوضش کنی و جاش حتما یه نیروی تلنت بزاری. حتی نیروی تلنتش مهمتر از وترنش هست و بهش خیلی بها میده. حالا بلیزارد میاد علی داییش (Ben Brode) که یه Environment Test Lead بود رو از WoW میاره بیرون و جاش یکی که فکر میکنه تلنت هست میاره، و Ben Brode رو یه پروژه "جدید" دیگه lead designer میشه. که هم اون پیشرفت کنه و هم استعدادیابی کرده باشه و هم خودش درآمدش بره بالا. این کار تو کمپانی های درست و حسابی جزو روتین هست که نتیجه این کارها میشه پروژهای جدید موفق مثله: Heartstone - Overwatch.
در رابطه با گیم تایم هم بشدت باهاشون موافقم، چون بنظرم WoW یکی از بهترین کامیونیتی های تو دنیای گیم رو داره، و اگه این گیم تایم نباشه پر میشه از یه مشت بچه کم سن و سال و آدم تاکسیک که هم تجربه گیمینگ و هم اعصاب خود پلیر رو داغون میکنن. ایضا که ما تو ایران هم هستیم و اینجوری از نوسان دلار هم بیشتر در امانیم :D و من هروقت پول گیم تایم رو میدم فکر میکنم که دارم هزینه نگهداری از این کامیونیتی رو میدم. خوشحال میشم اگر بهم بازی آنلاینی معرفی کنید که هزینه ماهانه نداشته باشه و کامیونیتی سالمی هم داشته باشه وگرنه اگر شما بری کامیونیتی یه بازی مجانی مثله دوتا2 رو ببینی که کلا ویدیو گیم رو میزاری کنار.

در آخر بله، اکتی-بلیز هم مثل هر کمپانی دیگه ای محض خاطر خدا کار نمیکنه و دنبال پول هست! که تنها کاری هم که بلده بازیسازی هست. و مطمئن باشین که بیشتر از من و شما نگران بازی هاش و نگه داشتن پلیرهاش هست :D
به به اینجوری که شما از wow و کمپانی دفاع کردی اگه خودم تجربه بازیاشونو نداشتم میگفتم عجب گروه کار درستی هستن، و اینکه قطعا شما درست میگی وضعیت بلیز عالیه اینهمه ریزش پلیر و دوتا اکسپنشن افتضاح پشته سره هم نتیجه ی این تیم کاربلد و با استعدایه که شما فرمودین

بحثی با شما ندارم چون نتیجه ی نداره تا زمانی که ی عده اینجوری ازشون دفاع میکنن نباید انتظار بهتر شدن وضعیت رو داشت

اینم اضافه کنم منم با پرداخت ماهانه مشکلی ندارم ولی درکنار نگهداری از این کامیونیتی عالی(:))) کاش بازی ی مقدار محتوا هم داشت که فقط از کامیونیتی نگهداری نمیکردیم یکمم میتونستیم بازی کنیم
 
آخرین ویرایش:

SAGAD

کاربر سایت
Nov 1, 2007
2,476
به به اینجوری که شما از wow و کمپانی دفاع کردی اگه خودم تجربه بازیاشونو نداشتم میگفتم عجب گروه کار درستی هستن، و اینکه قطعا شما درست میگی وضعیت بلیز عالیه اینهمه ریزش پلیر و دوتا اکسپنشن افتضاح پشته سره هم نتیجه ی این تیم کاربلد و با استعدایه که شما فرمودین

بحثی با شما ندارم چون نتیجه ی نداره تا زمانی که ی عده اینجوری ازشون دفاع میکنن نباید انتظار بهتر شدن وضعیت رو داشت

اینم اضافه کنم منم با پرداخت ماهانه مشکلی ندارم ولی درکنار نگهداری از این کامیونیتی عالی(:))) کاش بازی ی مقدار محتوا هم داشت که فقط از کامیونیتی نگهداری نمیکردیم یکمم میتونستیم بازی کنیم
Shadowlands از لحاظ محتوایی به شدت افتضاحه 8 ماه فاصله از لانچ باری اشغالی مثل 9.1 من سابم تموم میشه اخرهفته کلا بیخیال میشم، legion تو این فاصله 2 تا پج پر از محتوا داده بود کسی که میگه shadowlands خوبه مطمعنا بازی نکرده 8-9 ماه برای 9.0 خنده داره با این وضعیت 9.1 یه 8 9 ماهی طول میکشه در صورتی کل محتواشو میشه تو 1 هفته تموم کرد به غیر از raid mythic
دیگه وقطعی preach بازی رو quit کنه ببین چقدر بده اوضاه کسی که کل wow به عنوان content creator می شناسنش من واقعا ناراحت شدم ،متاسفانه بازی نه تنها ارزش ساب نداره بلگه اتلاف وقته
 
آخرین ویرایش:

Musician

کاربر فعال
Dec 16, 2006
1,263

Arth@s

کاربر سایت
Aug 26, 2011
1,131
نام
Arthas
@m.d.makan
آره ماکان، متوجه منظورت هستم، من اون جواب رو دادم، چون اون دوستمون گفته بود بلیزارد در حال سقوطه. ولی بنظر "من" نمیشه به کمپانی که از نظر مالی داره صعود میکنه، گفت داره سقوط میکنه (چه ادبیاتی شد!).
100% (با لحن امیر :D ) که از دست دادن یوزر اتفاق مهمی هست ولی ما که نمیتونیم کاسه داغتر از آش بشیم. Bobby میدونه و سیاست گذاریاش.

در رابطه با نیروها هم کاملا داری درست میگی، ولی باز هم جواب من درباره "اخراج" نیروها بود که اون دوستمون اشاره کرده بود نه نیروهایی که خودشون استعفا دادن. و یه چیز دیگه هم که بنظرم باید در نظر داشته باشی اینه که چن سال پیش یکی از همین عوامل بلیز بود که برگشت گفت RTS is dead! احتمالا اکتی-بلیز به این نتیجه رسیده که سبک RTS دیگه بازار نداره و سرمایه گذاری تو این قسمت اشتباهه. که بنظرم درست هم تحلیل کردن، واقعا آخرین باری که یه بازی RTS تونست GOTY بشه کی بود؟

جدای از اینها، تا اونجایی که من اطلاع دارم کسایی که چند ساله از بلیزارد رفتن، تا الان موفق نبودن و هیچ شکری نخوردن. البته امید من هم به Mike Morhaime و Dreamhaven خیلی زیاده، مخصوصا اینکه Omar Gonzales هم رفت اونجا

=============

@Kaiki
شما که با من بحثی نداری پس واسه چی نوشته منو Reply میکنی که واسه من نوتیفیکیشن بیاد؟! :D این فروم ها جای خوبین برای بهبود مهارتهای ارتباطی، بیا، بیا نظرتو بگو، بگو من کجا رو اشتباه گفتم، نگران هم نباش هییییییییییییییییییچ اتفاقی نمیوفته، فروم صاحب داره :D

============

@SAGAD
از قضا، اعتقاد من به اینه که همین این فیدبک دهن WoW رو سرویس کرد: "بازی محتوا نداره" که درست یادمه اواخر Wotlk و اوایل زمان کاتا تو فروم بلیزارد استارت خورد (اون هم از طرف همین ماها پلیرهای نازنین) که WoW تکراری شده و حوصله سربر شده و... و تبدیل شد به مگاترد! بلیزارد هم که گند زد با تولید محتواش! استارتش با پر کردن دیلی کوئست و پت بتل تو MoP شروع شد تا امروز که رسیدیم به گرایند کردن WQ, Covenant, Renown, Shard و هزار تا کوفت دیگه پرت و پلا! میترسم تو اکسپنشن بعد بگه weapon لجندری دراپ میشه تو پت بتل! تنها محتوای جدیدی که خودم واقعا دوستش دارم میتیک پلاسه، و گرنه الان اگه به من بود کلا محتوای بازی رو برمیگردوندم به زمان Wotlk، که میشه رید و دانجن و بی جی و آرنا. البته سوءتفاهم نشه، من پلیرا رو مقصر نمیدونم و مسلما مقصر اصلی خوده بلیزارده! و اینکه همونطور که خودتون هم گفتین واقعا این همه فاصله بین پچ هاش خیلی زیاده. من که پچ میاد یه 3 ماه میوفتم روش و بعدش ولش میکنم، کارم شده این!
 
  • Like
Reactions: Z-fan and m.d.makan

HIGH DEVS

Blanc
Loyal Member
Jul 18, 2011
4,113
نام
عارف

the batman

کاربر سایت
May 25, 2013
394
نمیدونی اینجا استدیو برجسته بازی سازی با افراد حرفه ایه یا دبیرستانای ایران
تعجبی نیست اینقد اشغال شده کیفیت کارشون, یه مشت ادم مست عیاش نشستن دور هم بازی میسازن
پول 3 4 ماه ساب wowم تو جیب چه ادمایی رفته
 

Rohshen

کاربر سایت
Jun 30, 2016
1,651
راستش خوشحالم.اکسپنشن cata به بعد که یدفعه تا چند ماه ip هممون رو قطع کردن زمانی که اصلا تحریم باب نشده بود.بار ها اکانت های مختلفم بن شد و با هیچ ریکاوری برنگشت.میلیون ها ضرر دادم پای wow. از اکسپنشن cata به بعد که کلا سیستم تلنت و همچی رو نابود کردن و با همون قیمت ماهیانه گیم تایم شیت تحویل میدادن و سال ها همه رو به این امید گذاشتن که بازی کانتنت هاش پر بار تر و بهتر میشه ولی خبری نبود.این همه فن هارو چاپیدید حالا وقت رسواییه. : )
 
  • Like
Reactions: Kaiki

SAGAD

کاربر سایت
Nov 1, 2007
2,476
jesse mcree و cory stockton هم احتمالا اخراج شن به خاطر اون عکس کذایی بعید نیست

alex رو که npc از تو بازی ورداشتن jesse هم احتمالا تو overwatch اسمش عوض شه :))
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر