با اون انیمیشن کذایی هم خودشو بدبخت کرد هم اسکوئر رو.
گاهی وقتا با کوجیما مقایسه میکنم به اون هزینه بازیاشم به زور میداد کونامی. این رو انقدر بهش هزینه دادن حتی روی یه انیمیشن بسیار پرخرج قمار کردن خود شرکت هم ورشکست شد.
البته اینو قبلا گفته، اینجا هم اشاره کرد که این اولین پروژه اونها تو مبحث انیمیش بلند ساختن بود.
اصلا همه چی براشون اولین بار بوده ، ساخت استودیوی چند ده میلیون دلاری تا باقی مسائل.
با خیلی از مسائل آشنا نبودن و تا قبل این اوج کارشون ساخت کاتسین بوده.
مثل الان نبود که همه چی از اول مشخصه و تا آخر طبق برنامه ریزی طی میشه.
وقت کردی یه سرچ تو یوتوب بزن، مسئله خیلی خیلی مهمتر از فقط یکی 2تا شخص مثل ساکاگوچی و تهیه کنندست.
یک افتضاح کامل بوده که از اسکوئر و تیم بازاریابی اون گرفته تا تهیه کننده های دیگه و مهمتر از اون حتی استودیوی فیلم سازی سونی و دخالت اونها در طراحی شخصیتها، رنگ مو و اسلحه هاو داستان بازی به این تبدیل شده.
داستان حین طی کردن مراحل ساخت بطور پیوسته تغییر میکرده، اینطور شده که انیماتورها 4سال تمام مشغول تراشیدن این کوه بی خاصیت بودن.
اگه دست این بنده خدا بود که فیلم پر میشد از عناصر مختلف فاینال فانتزی، نه اینی که به اسم فاینال فانتزی به ما انداختن.
مشخصه که دست تهیه کننده های غربی و سلیقه اونها دخیل بوده و ایشون با اینکه همه کاره بوده ولی در عمل اینطور نبود.
مثل اینکه از کوجیما بخوان یک فیلم تو دنیای متال گیر بسازه و ما هیچ المانی از اون دنیا تو این فیلم/انیمیشن نبینیم، خب مشخصه که یک جای کار میلنگه.
اما خب تو فرهنگ ژاپن همیشه رییس یک مجموعه باید مسئولیت بعهده بگیره و ایشون همین کارو کرد.