گزارش استودیو CD Projekt Red: ما امتحان کردیم ولی نتیجه نداد

  • Thread starter Thread starter Farh@d
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز

Farh@d

There is no description of the situation
کاربر فعال
1000022943.jpg

«ما امتحان کردیم ولی نتیجه نداد»​
یکی از بنیان‌گذاران استودیو CDPR می‌گوید نباید از بازی‌های نقش‌آفرینی اُپن‌ورلد AAA فاصله بگیریم» مارسین ایوینسکی، از این استودیو اظهار داشته که این شرکت پس از تجربه‌های ناموفق در پروژه‌هایی که از حوزه اصلی فعالیت آن‌ها فاصله داشتند، باید بر ساخت بازی‌های نقش‌آفرینی اُپن‌ورلد با کیفیت بالا (AAA) تمرکز کند.در پادکست رسمی شرکت با نام «AnsweRED»، مارسین ایوینسکی (بنیان‌گذار) و آدام بادوفسکی (مدیرعامل) توضیح داد که CDPR در گذشته تلاش‌هایی برای گسترش فعالیت‌های خود به خارج از سبک همیشگی‌اش انجام داده، اما این تلاش‌ها نتیجه‌ای که انتظار می‌رفت را به همراه نداشته است. او گفت: «ما امتحان کردیم و نتیجه نداد. ما باید به کاری که در آن بهترین هستیم، یعنی ساخت بازی‌های نقش‌آفرینی اُپن‌ورلد AAA، پایبند بمانیم.» آقای ایوینسکی تأکید کرد که نقاط قوت CDPR در توانایی آن برای خلق تجربه‌های عمیق و داستان‌محور نهفته است. او توضیح داد: «و این خیلی ساده به نظر می‌رسد. وقتی در حال رشد هستید، این کار سخت است؛ چون وسوسه‌های زیادی وجود دارد. مثلاً، این افراد دارند فلان کار آنلاین را انجام می‌دهند و خیلی باحال است و ما هم عاشق بازی کردنش هستیم و با خودتان فکر می‌کنید «باشه، نه، نفس عمیق بکشیم و برگردیم به کاری که داریم انجام می‌دهیم. چون اگر زیادی پراکنده عمل کنیم، نمی‌توانیم موفق شویم.». این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که CDPR در حال کار بر روی پروژه‌های جدید، از جمله دنباله‌ای برای Cyberpunk 2077 و یک سه‌گانه جدید از سری The Witcher است که با استفاده از موتور Unreal Engine 5 توسعه می‌یابد.این بیانیه نشان‌دهنده تعهد دوباره CDPR به ریشه‌های خود و تمرکز بر سبک بازی‌هایی است که این استودیو را به یکی از نام‌های برجسته در صنعت بازی‌سازی تبدیل کرده است.​
 
آخرین ویرایش:
الان منظورشون چه پروژه ایه؟ مثلا Gwent که خیلی خوب بود تا مدتها هم محبوب بودش. چیو دقیقا میگه؟:دی
این فکر کنم منظورش همون سایبرپانک ۲۰۷۷ هست که نتونست اون غنای نقش آفرینی که ویچر داشت رو تکرار کنه و مقداری رفته بودن تو فاز اپن ورلد اکشن ادونچر..
 
  • Like
Reactions: AVerg and Farh@d
این فکر کنم منظورش همون سایبرپانک ۲۰۷۷ هست که نتونست اون غنای نقش آفرینی که ویچر داشت رو تکرار کنه و مقداری رفته بودن تو فاز اپن ورلد اکشن ادونچر..
آخه اگه بنظرشون مسیرش اشتباه بود که ادامه براش استارت نمیزدن بسازن، مگر اینکه سایبرپانک بعدی تفاوت ساختاری زیادی پیدا کنه که با توجه به موفقیتهای بزرگ 2077 خیلی بعدیه فرمولشو بخوان عوض کنن
 
آخه اگه بنظرشون مسیرش اشتباه بود که ادامه براش استارت نمیزدن بسازن، مگر اینکه سایبرپانک بعدی تفاوت ساختاری زیادی پیدا کنه که با توجه به موفقیتهای بزرگ 2077 خیلی بعدیه فرمولشو بخوان عوض کنن
خب همین دیگه، میخوان تو سایبر جدید اشتباهات قبلی رو تکرار نکنند. سایبرپانک ۲۰۷۷ هم واقعا در ابتدا موفق نبود فکر کنم هفت هشت ماهی حتی اجازه انتشار رو استور پلی استیشن نداشت و خیلی مشکلات داشت که اگه یادت باشه اکثر مشکلاتش همین درست پیاده نکردن مکانیزم‌های ژانر های دیگه بود، مثل سیستم پلیسش که مدتها طول کشید درست بشه (یجورایی یه چیزی فقط سرهم بندی شد) .
در نهایت اگه اشتباه نکنم سایبرپانک هیچ وقت به رکورد فروش ویچر نمیرسه همین شاید بقول خودش یکجور تجربه ناموفق بحساب بیاد و توقع فروش بیش از اینها مد نظرشون بوده.
من چندتا کامنت تو همین فروم خوندم که امیدوار بودن سایبر جدید بره به سمت نقش آفرینی عمیق تر تا اینکه مثلا بیاد یه دنیای زنده و پویا خلق کنه که هیچ ربطی به نقش آفرینی نداره
 
  • Like
Reactions: Farh@d
الان منظورشون چه پروژه ایه؟ مثلا Gwent که خیلی خوب بود تا مدتها هم محبوب بودش. چیو دقیقا میگه؟:دی
Gwent
توی فاز بتا خیلی محبوب بود ولی وقتی نسخه نهایی رو دادن اینقد بازی رو تغییر دادن و تغییرشون هم بد بود که بازی کله شد.
سرور نسخه کنسولا رو خاموش کردن و پشتیبانی بازی هم فکر کنم یکی دو سال دیگه کلا تموم میشه
 
  • Like
Reactions: Farh@d
خب همین دیگه، میخوان تو سایبر جدید اشتباهات قبلی رو تکرار نکنند. سایبرپانک ۲۰۷۷ هم واقعا در ابتدا موفق نبود فکر کنم هفت هشت ماهی حتی اجازه انتشار رو استور پلی استیشن نداشت و خیلی مشکلات داشت که اگه یادت باشه اکثر مشکلاتش همین درست پیاده نکردن مکانیزم‌های ژانر های دیگه بود، مثل سیستم پلیسش که مدتها طول کشید درست بشه (یجورایی یه چیزی فقط سرهم بندی شد) .
در نهایت اگه اشتباه نکنم سایبرپانک هیچ وقت به رکورد فروش ویچر نمیرسه همین شاید بقول خودش یکجور تجربه ناموفق بحساب بیاد و توقع فروش بیش از اینها مد نظرشون بوده.
مشکل که خیلی زیاد داشت ولی خب از نظر فروش هم خیلی موفق بود. مقایس فروشش با ویچر 3 شاید خیلی صحیح نباشه چون ویچر 3 زیاد از حد موفق بود دیگه:دی البته که سایبرپانک همین الانم اگه اشتباه نکنم 30 میلیون نسخه فروخته و ویچر 3 هم 60 میلیون. با توجه به سال ساخت هر دو فکر نکنم موفقیت سایبر کم از ویچر باشه تا همینجاشم.
من همچنان بعید میدونم سایبرپانک بعدی از نظر ساختار کلی خیلی متفاوت با 2077 بشه. یعنی بازم یه اوپن ورلد در دنیای مدرن با المان های مشابه GTA هستش ولی بخشهای اوپن ورلد و نقش آفرینیش احتمالا خیلی تکمیل تر و پخته تر از قبله.
Gwent
توی فاز بتا خیلی محبوب بود ولی وقتی نسخه نهایی رو دادن اینقد بازی رو تغییر دادن و تغییرشون هم بد بود که بازی کله شد.
سرور نسخه کنسولا رو خاموش کردن و پشتیبانی بازی هم فکر کنم یکی دو سال دیگه کلا تموم میشه
عجب... در جریان نبودم. من همون اوایلش بازی میکردم فکر میکردم خیلی محبوب باشه:دی
 
شایدم منظورشون یک سری پروژه بوده که تا یه جایی رفتن و بعدش دیدن نتیجه نمیده و کنسل شده. سایبرپانک رو نمیشه گفت "نتیجه نگرفتن" مشکلات فنی صرفا این بلارو سرشون اورد که اونم با کلی پچ سر و سامونش دادن. این اون "فاصله گرفتن نقش افرینی اپن ورلد" نیست بنظرم. یا GWENT.
 
الان منظورشون چه پروژه ایه؟ مثلا Gwent که خیلی خوب بود تا مدتها هم محبوب بودش. چیو دقیقا میگه؟:دی
منظورش اینه سبکایی که امتحان کرد بازیشون به محبوبیت ARPG اوپن ورلد نرسید پس فوکوسشون رو میزارن رو همون AAA های بزرگ و محبوب . به عبارتی دیگه سر وقت پروژه هایی مثل Thronebreaker: The Witcher Tales نمیرن .
 
اگه یادتون باشه سایبر قرار بود یک بخش آنلاین هم داشته باشه که کلا کنسل شد احتمالا منظور شون همون بوده
آره مطمئنا داره از پروژه های کنسل شده ای میگه که تو مراحل ابتدایی(پروتوتایپ) یا بعدها بیخیالش شدن.
این بازیهایی که منتشر شدن که کار خودشون رو در حد خودشون به خوبی انجام دادن.
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or