استودیو «Telltale Games» در آستانه تعطیلی قرار گرفت

MR Spidy

کاربر سایت
استودیو «Telltale Games»، تعداد زیادی از کارمندان خود را اخراج کرده و این افراد در شبکه‌های اجتماعی اعلام کرده‌اند که به دنبال فرصت‌های شغلی جدید می‌گردند. این استودیو عناوینی مانند «The Walking Dead»، « The Wolf Among Us» و «Batman: The Enemy Within» را راهی بازار کرده بود.

The-Walking-Dead-The-Final-Season-768x432.jpg


پس از مشکلاتی که طی ماه‌های گذشته برای این استودیو پیش آمده که منجر به تعدیل نیرو در دو مقطع گشته بود، حال به نظر می‌آید از 250 نفر کارمند، تنها 25 نفر آن‌ها در استودیو باقی مانده‌اند. بنا به گزارش چندین منبع، وظیفه این افراد به پایان رساندن بازی «The Walking Dead: The Final Season» بوده و بعد از آن استودیو به دلیل ورشکستگی به صورت کامل تعطیل خواهد شد. بدین ترتیب عناوینی مانند «Wolf Among Us season 2» و «Stranger Things» که خبر ساخت آن‌ها مدت‌ها پیش اعلام شده بود، کنسل شده‌اند. Telltale Games تاکنون هیچ موضع رسمی در مورد این گزارش‌ها اعلام نکرده است.

Read the whole post here.
 
فقط امیدوارم Dontnod چنین بلایی سرش نیاد، این یکهویی بزرگ شدن و ساخت هزار بازی همراه هم و ...
البته اونا ناشر هیچکدوم از بازی هاشون نیستن و شرایطشون یکم فرق داره، ولی کلا یکم خطریه این یهویی بزرگ شدنشون!
الان مهمترین تهدید Dontnod قیمت گذاری طمع‌ورزانشه و همین که داره برمیگیره arcadia bay خیلی امیدوار کنندس (اگه شایعه نباشه)
 
این بنده خداها بازیشون مثلا با بازی دیوید کیج که خیلی زرق و برق گرافیکی میده به بازی هاش و داستان مثلا پیچیده از نگاه خودش مینویسه تفاوتی نداره فقط کیج زرنگ هست هر ۵ سال ۴ سال یکبار یک فیلم تعملی میده بیرون اینا اشتباشون تین بود دیگه هی پشت سر هم کمیت بردن بالا اون فرمول توراری رو هر کدوم پیاده کردن مردم زده شدن دیگه و منتقدها هم پس زدن
 
شما بازیسازهای مستقل رو در این لیست نادیده گرفتی، نسل قبل تعداد بازیهای مستقل غیردوبعدی که کیفیت واقعا سطح بالایی داشتند از تعداد انگشت های این دست بالاتر نمیره ولی الان میبینیم چه بازیهای با گرافیک های خوبی مثل outlast، hellbalde، همین پابجی بحثش هست و ... میان غوغا به پا میکنند. این روزها یک بازی جدید به نام SCUM داره گل میکنه و خیلی ها احتمال میدند ترند بعدی صنعت گیم باشه.

اتفاقا اینکه الان EA اینقدر حال بهم زن شده ماحصل نسل قبل هست، اینکه سازنده های ژاپنی (بخونید نصف صنعت گیم) وضعیت شون ریده مال شد ماحصل نسل قبل هست و حتی یوشیدا مدیرعامل سونی هم به این امر قبلا اشاره کرده بود که در نسل هفتم سازنده های ژاپنی راه شون رو گم کرده بودند. اینکه مایکروسافت اینقدر ضعیف کار کرده دقیقا برامده از نسل قبله (سیاست گلخانه ایی که در پیش گرفته بود به جای ساخت زیربنا)

شاید بشه بگیم دستاوردی که نسل هشتم بدست اورده خیلی مفید تر هست از نسل هفتم:
از موتورهای رایگان و پیشرفته که تقریبا نیاز به هیچ ابزار جانبی مهمی ندارند، عرضه راحت تر بازیهای مستقل، رشد فروش دیجیتالی بازیها و سود بیشتری که سازنده ها کسب میکنند به جای واسطه ها، برگشت بازیسازهای ژاپنی و نینتندو به جریان اصلی، گسترش سرویس ها مثل گیم پس و پریمیوم اکسس، همین الان استارت و زیربنایی که داره برای استریم ساخته میشه و ...

اینی که فضا برای بازی سازها مستقل بهتر شده را رد نمیکنم. حالا اینم بیشتر در سایه موفقیت های استیم هست تا ورود نسل هشتم. با این حال هم تعداد آثار درخور مستقل اونقدر که شما میگی هم جهش فوق العاده نسبت به نسل قبل نداشته. جالب اینکه به Hellblade اشاره کردید ولی من دقیقا توی پستم به Ninja Theory اشاره کردم. این استدیو از Heavenly Sword, Enslaved و DmC این نسل رسیده به Hellblade و احتمالا با همین هم نسل را تموم میکنه. بازی های خوب مستقل داره روز به روز بیشتر میشه.ولی باید قبول کرد همچنان درصد قابل توجه از تجربه گیمرها را همون بازی های AAA ساخته و عرضه شده توسط ناشرهای بزرگ پرمیکنه. اینجاست که وضع خرابه.

کاملا مشخص هست که به دلیل افزایش هزینه ساخت بازی های و سوق پیدا کردن گیمرها به سمت سبک های خاص ریسک سرمایه گذاری در ساخت بازی ها (علی الخصوص AAA) بدر اکثر سبکها کاملا بالا رفته. این رویه ای که داره طی میشه یک بحث دو طرفه است. هم ناشر روی گیمر تاثی میذاره و هم گیمر با انتخابش روی بازی بعدی ناشر.

من بالا یک لیستی از ناشرها و سازنده ها گفتم. میشه تا صبح بازم به این لیست اضافه کرد. برای مثال Rockstar از دو تا GTA و Max Payne و RDR و .. رسیده به یک بازی در طول یک نسل. اینها واقعیات هست . باید قبول کرد.

در مورد ناشرهای ژاپنی هم یک چیزی را اضافه کنم. درسته فروش بازی هاشون بهتر شده.ولی خروجی باکیفیتشون همچنان ار نسل قبل با فاصله کمتر بوده. به عنوان شخصی این را میگم که کارم بازی کردن بازی های ژاپنیه فقط.
 
صنعت گیم رو به زوال است عزیزان من !
این به وضوح قابل لمسه!
«رشد چشمگیر تکنولوژی و هزینه به مراتب هنگفت تر باعث عدم ریسک پذیر شدن سازندگان صنعت گیم شده»
واقعاً ! اینه جوابتون ،اینا یه مشت مزخرفات برای قانع کردن امثال کوته فکرایی مثل شماست،تنها دلیلی که باعث شدن صنعت گیم درجا بزنه طرز فکر مسمومی هست که بر پایه طمع ورزی حریصانه شکل گرفته،اینکه یه آیپی بسازی و سال بعد همون آیپی رو با کمی تغییر «صرفا برای سود جویی بیشتر»دوباره عرضه کنی هر چند شاید فروش خوبی بکنه ولی یک شکست برای صنعت گیم هست،پیشرفت صنعت گیم مستلزم خلاقیت و نو آوری است و این را افرادی می سازن که به پرتو حقیقت این صنعت چشم دوختن،و حقیقت همان اندیشدن است اگر چیزی آفریده شود و به تأمل نیاید همانا منسوخ است.، افرادی نظیر: فومیتو اوئدا کسی شعله های هنر رو به صنعت گیم تاباند.سم لیک فردی به تمام معنا آزاد اندیش، تعریف واقعی ریسک پذیر، کسی که هنر داستان سرایی با بازی های اکشن ادقام کرد.هیدئو کوجیما کسی که در جستجوی مرهم ،مثل یک شوالیه در تاریکی قدم گذاشت «سمبل صنعت گیم » شخصی که صنعت گیم رو از حالت ماشینیش خارج کرد و خیلی های دیگه...
اینا کسانی بودند که صنعت گیم رو یگام به جلو هل دادن و اون رو دارای عناصری کردند که الان استاندارد صنعت گیم محسوب میشه،واقعا ما الان چند آیپی داریم که واقعا این صنعت یه گام به جلو هل داده باشه،هنوز که هنوزه چرخه های این صنعت رو بازی‌های نسل پیشین می چرخه و اینطور خواهد ماند.
«تا زمانی که ارزش تعریف شده ی این صنعت پول باشد تنها ریسک آن هم رها کردنش خواهد بود»
 
من وقتی T Walking Dead بازی میکردم با اشتیاق سراغ قسمت های بعدی بازی میرفتم و هیجان داشتم . همینطور Wolf رو
اما بازی های مثل بتمن و GOT برای من صرفا تبدیل شده بودن به بازی های فری و مجانی که فقط و فقط برای پلات کردنشون دگمه میزدم بدون اینکه به صفحه نگاه کنم . یعنی فقط تموم بشن .

در کل TT برای من خیلی وقته بسته شده و الان تفاوتی نکرد برام ، امیدوارم کلا مسیری جدید رو دنبال کنن و از استعداد های TWD شون اونجا استفاده کنند .
 
  • Like
Reactions: WCW and Ali Venom
فقط امیدوارم Dontnod چنین بلایی سرش نیاد، این یکهویی بزرگ شدن و ساخت هزار بازی همراه هم و ...
البته اونا ناشر هیچکدوم از بازی هاشون نیستن و شرایطشون یکم فرق داره، ولی کلا یکم خطریه این یهویی بزرگ شدنشون!
تو اینجا تاپیک نزدی احیانا
:دی
Dontnod حالا حالا باید بگذره تا به این درجه از کار برسه :D بعد یـ چیر Dontnod اولا که خوب چند تا تیم مجذا داره که خوشبختانه سبک بازیایی که میسازن از هم جداست ینی بزرگترین مشکل TT که گیم پلی یکسان و سبک گرافیکی یکسان اینارو نداره و جای مانور زیادی دارن موتور هم قافل نشیم که همین TT موتور فسیل شدشون یکی از بزرگترین عوامل سقوتشون بود و بعد از اون مشکلات زیادیی که سر فصل اول بتمن واسشون پییش اومد قشنگ نابودشون کرد متاسفانه خیلی دیر جنبیدن و تازه میخواستن رو بیارن به موتور Unity که این بلا سرشون اومد ناشر نبودن هم که خودت اشاره کردی در کل حالا حالا زوده واسه رسیدن به این درجه
الان مهمترین تهدید Dontnod قیمت گذاری طمع‌ورزانشه و همین که داره برمیگیره arcadia bay خیلی امیدوار کنندس (اگه شایعه نباشه)
البته قیمت گذاری بازیشون ربطی به خودشون نداره شاید از این مورد سود ببرن ولی تصمیم گیرنده اصلی خود ناشر که اسکوار باشه که خوب دندون گرد دندون گرد ـه متاسفانه ! در ضمن Dontnod معلوم نیست برگرده به اون حال و هوا و شخصیتا شایعه ای هم فعلا در کار نیست همش حدس گمانه زنی واسه همکاری دوباره Deck 9 با اسکوار ـه که خود بعید نیست اسکوار بخواد دوباره از محبوبیت IP استفاده کنه ....
 
  • Like
Reactions: benjohn
حقیقت امر اینه که خیلی‌ها این واقعه رو از یک روز بعد از اعلام جوایز و درو کردن جایزه‌ها توسط TWD تهِ دلشون حدس زدند. از همون روزی که به جای اینکه TT بگه فصل دوم TWD کی میاد، گفت می‌خوایم GOT بسازیم و دو سال گذشت تا TWD بیاد و کار‌های خوبی مثل TWAU و حتی بتمن (که نقطه‌های اوج خوبی داشت و تجربه‌ی بدی نبود) این بین منتشر شد. فقط نمی‌دونم چرا برای همه غیر از خودشون واضح و مبرهن بود که باید روی همون تک بازی‌هاشون کار می‌کردن اگه می‌خواستن فقط و فقط با همین فرمت کار کنن. کسی بازی‌های TT رو نه بخاطر انجینش بازی می‌کرد نه گان‌پلی و گیم‌پلی، TT هفت سال قبل از اینکه TWD رو منتشر کنه خودش رو به طرفداراش با BONE و S&M و Tales of Monkey Isalnd شناسونده بود، نیازی به تغییر انجین نداشت.
تنها مشکل جوایزِ کوفتی بود که برد و نمی‌دونم شاید فکر کردن حالا که جایزه بردن اگه بیشتر تولید کنن بقیه هم بیشتر می‌خرن.
در هر صورت TT ، برای من حداقل، ارزشمندتر از اونیه که بگم بازی نمی‌ساخت و شیر دوشی راه انداخته بود. حقیقتا بدترین بازی‌هاش هم توی همین چندسال اخیر منتشر شدن هم ، اون‌قدری بد نبودن و لذت بخش بودند. حداقل برای منی که با این استدیو بزرگ شدم و موقعی که نوجوون بودم تازه داشتن شروع به کار می‌کردن. بنظرِ من کسایی که می‌گن TT بازی نمی‌ساخت این استدیو رو قبل از معروفیتش نمی‌شناختن.
 
صنعت گیم رو به زوال است عزیزان من !
این به وضوح قابل لمسه!
«رشد چشمگیر تکنولوژی و هزینه به مراتب هنگفت تر باعث عدم ریسک پذیر شدن سازندگان صنعت گیم شده»
واقعاً ! اینه جوابتون ،اینا یه مشت مزخرفات برای قانع کردن امثال کوته فکرایی مثل شماست،تنها دلیلی که باعث شدن صنعت گیم درجا بزنه طرز فکر مسمومی هست که بر پایه طمع ورزی حریصانه شکل گرفته،اینکه یه آیپی بسازی و سال بعد همون آیپی رو با کمی تغییر «صرفا برای سود جویی بیشتر»دوباره عرضه کنی هر چند شاید فروش خوبی بکنه ولی یک شکست برای صنعت گیم هست،پیشرفت صنعت گیم مستلزم خلاقیت و نو آوری است و این را افرادی می سازن که به پرتو حقیقت این صنعت چشم دوختن،و حقیقت همان اندیشدن است اگر چیزی آفریده شود و به تأمل نیاید همانا منسوخ است.، افرادی نظیر: فومیتو اوئدا کسی شعله های هنر رو به صنعت گیم تاباند.سم لیک فردی به تمام معنا آزاد اندیش، تعریف واقعی ریسک پذیر، کسی که هنر داستان سرایی با بازی های اکشن ادقام کرد.هیدئو کوجیما کسی که در جستجوی مرهم ،مثل یک شوالیه در تاریکی قدم گذاشت «سمبل صنعت گیم » شخصی که صنعت گیم رو از حالت ماشینیش خارج کرد و خیلی های دیگه...
اینا کسانی بودند که صنعت گیم رو یگام به جلو هل دادن و اون رو دارای عناصری کردند که الان استاندارد صنعت گیم محسوب میشه،واقعا ما الان چند آیپی داریم که واقعا این صنعت یه گام به جلو هل داده باشه،هنوز که هنوزه چرخه های این صنعت رو بازی‌های نسل پیشین می چرخه و اینطور خواهد ماند.
«تا زمانی که ارزش تعریف شده ی این صنعت پول باشد تنها ریسک آن هم رها کردنش خواهد بود»
داری اشتباه میزنی داداچ کسی از BF و کالاف و فیفا هنر داستان سرایی نمیخواد مولتی پلیر خوب میخواد :D:-j
 
اینی که فضا برای بازی سازها مستقل بهتر شده را رد نمیکنم. حالا اینم بیشتر در سایه موفقیت های استیم هست تا ورود نسل هشتم. با این حال هم تعداد آثار درخور مستقل اونقدر که شما میگی هم جهش فوق العاده نسبت به نسل قبل نداشته. جالب اینکه به Hellblade اشاره کردید ولی من دقیقا توی پستم به Ninja Theory اشاره کردم. این استدیو از Heavenly Sword, Enslaved و DmC این نسل رسیده به Hellblade و احتمالا با همین هم نسل را تموم میکنه. بازی های خوب مستقل داره روز به روز بیشتر میشه.ولی باید قبول کرد همچنان درصد قابل توجه از تجربه گیمرها را همون بازی های AAA ساخته و عرضه شده توسط ناشرهای بزرگ پرمیکنه. اینجاست که وضع خرابه.

کاملا مشخص هست که به دلیل افزایش هزینه ساخت بازی های و سوق پیدا کردن گیمرها به سمت سبک های خاص ریسک سرمایه گذاری در ساخت بازی ها (علی الخصوص AAA) بدر اکثر سبکها کاملا بالا رفته. این رویه ای که داره طی میشه یک بحث دو طرفه است. هم ناشر روی گیمر تاثی میذاره و هم گیمر با انتخابش روی بازی بعدی ناشر.

من بالا یک لیستی از ناشرها و سازنده ها گفتم. میشه تا صبح بازم به این لیست اضافه کرد. برای مثال Rockstar از دو تا GTA و Max Payne و RDR و .. رسیده به یک بازی در طول یک نسل. اینها واقعیات هست . باید قبول کرد.

در مورد ناشرهای ژاپنی هم یک چیزی را اضافه کنم. درسته فروش بازی هاشون بهتر شده.ولی خروجی باکیفیتشون همچنان ار نسل قبل با فاصله کمتر بوده. به عنوان شخصی این را میگم که کارم بازی کردن بازی های ژاپنیه فقط.
God of War
Monster Hunter World
Spider-Man
Nier Automata
Injustice 2
Dragon Ball Fighterz
Dragon Quest XI
Breath of the Wild
Persona 5
Horizon Zero Dawn
Wolfenstein II: The New Colossus
XCOM 2
Nioh
Mario Odyssey
Bloodborne
Dark Souls 3
RE 7
Destiny
Uncharted 4
Overwatch
Witcher 3
HITMAN
Tomb Raider (Reboot trilogy)
Dishonored 2
Doom
GeoW 4
MGS V
Fallout 4
Batman AK
Middle-Earth 1-2
FF XV
==
YS 8
Divinity: Original Sin 1-2
Dying Light
Prey
Cuphead
PUBG
Yakuza 0- K1-K2-6
Total War Warhammer 1-2
Valkyria Chronicles 2
Ni no Kuni 2
Hellblade
Mario + Rabbids: Kingdom Battle
South Park: The Fractured But Whole
Inside
Ori and the Blind Forest
Civ 6
The Witness
Talos Principle
Life is Strange
Rocket League
Soma
Until Dawn
=
Thumper
Celeste
Stardew Valley
Into the Breach
Dead Cells
Sonic Mania
Crypt of the NecroDancer
Owlboy
Kerbal Space Program
Nuclear Throne
Messenger
Unavowed
Moonlighter
Pony Island
Salt and Sanctuary
Chaos Reborn
ICONOCLASTS
Night in The Woods
Guacamelee 2
Darkest Dungeon
Banner Saga Trilogy
Two Point Hospital
Frostpunk
Undertale
Shovel Knight
Her Story
SteamWorld Heist
SteamWorld Dig
Pillars of Eternity 1-2
Tyranny
West of Loathing
Firewatch
Shadow Tactics: Blades of the Shogun
Pyre
Kentucky Route Zero
Axiom Verge
به نظرت با توجه به این لیست، که شامل 100 عنوان فقط مربوط به 2015 تا به امروزه، این احتمال وجود نداره که تو و همفکرهات دارین اشتباه می‌کنین؟ این احتمال وجود نداره که این شماها هستین که بازیهای خوب کمتری رو بازی کردین (به خاطر کمبود وقت، عدم آشنایی و ...) ولی اصرار دارین که این یه اصل کلیه؟ تازه من بازیهای ورزشی، مجانی، فرنچایزهای سالانه، ریسمترها و بازیهای همراه و موبایل که تونسته بودن نظر گیمرها و منتقدها رو جلب کنن رو هم ننوشتم (لیست رو به ترتیب AAA، میان رده و مستقل دسته بندی کردم )
من این ادعا رو ندارم که همۀ بازیهای اون لیست رو خودم به طور کامل بازی کردم (ولی نزدیک به 80 درصدشون رو تجربه کردم) و همۀ این بازیها رو هم شخصاً به عنوان بازی خوب و لذت بخش قبول ندارم (Uncharted 4 :-") ولی اون لیستی هم که تو این پست گذاشتی به عنوان بازیهای خفن مورد قبول همه نیست (Virtua Figter؟ Silent Hillهای نسل 7؟ Enslaved؟ DmC؟Viva Pinata؟ یا مثلاً DA2 رو گذاشته بودی تو لیست فوق‌العاده ها که خب خود سازنده هاش هم همچین نظری ندارن).
امثال EA و UbiSoft و Activision دارن همون کاری رو می‌کنن که نسل قبل می‌کردن. UbiSoft کماکان پشت سرهم AC و FC و GR میده بیرون با یکی دو تا بازی دیگه بین اینا. Activision هنوز همون CoD رو میده بیرون منتها نسل قبل در کنارش کلی بازی لایسنس شدۀ معمولاً بد هم میداد بیرون الان اون بخش بیزنسش رو با خرید کندی کراش جبران کرده و به جای امثال پروتوتایپ میاد سکیرو و دستینی رو منتشر می‌کنه. EA هم همون بازیهای ورزشی سالانه و بتلفیلد رو میده بیرون و در کنارش استودیوهای خوب رو می‌خره، نابود می‌کنه و بعد تعطیلشون می‌کنه.
کلیت صنعت تغییری نکرده، اگه بایوور افت کرده (که تازه همینم 50-50 بوده و یه بیگ وینر سال ساخته و یه بازی شکست خورده) به جاش سی دی پراجکت رشد کرده و بعضی از اعضای بایوور جدا شدن و بازیهایی مثل سه گانه Banner Saga رو ساختن.
یه سری شرکتهایی در جا زدن و شکست خوردن و تعطیل شدن مثل THQ و TT و یه سری شرکتها مثل کونامی هم با رفتار غلط تمام تلنتها رو فراری دادن (نسل قبلتر تلنتهای اصلی کپکام فرار کردن پلاتینوم گیمز رو راه انداختن و اینم اتفاق جدیدی نیست)
R* اگه مثل نسل قبل هر سال یه بازی نداده اما هر سال به اندازۀ یه بازی کامل برای GTA Online محتوا تولید کرده. اگه کسی اهل GTA Online نباشه به چشمش نمیاد این مسئله ولی یه دلیلی وجود داره که GTA V امروز پرفروشترین بازی تاریخه اما از اون طرف MP3 از نظر تجاری خیلی موفق نبوده و Team Bondi هم بعد از LA Noire تعطیل شده.
این نسل کمپانی های بزرگتر ژاپنی همینجوری پشت سر هم بازیهای تکراری و مشابه نمی‌دن بیرون که این اتفاقاً نشونۀ رشد صنعته. کونامی که کلاً تعطیل شده ولی امثال کپکام و اسکوئر و سگا بازیهای کمتر اما با کیفیت بهتر میدن بیرون و از همه مهمتر پشتیبانی خوبی از بازیهاشون می‌کنن برخلاف نسل قبل که اگه یه بازی ناقص میدادن بیرون عین خیالشون نبود و می‌رفتن سراغ ساختن بازی ناقص بعدی.
سونی و نینتندو هم که همون همیشگی هستن.
تنها شرکتی که به طور محسوسی نسبت به نسل قبل ضعیفتر بوده، مایکروسافته اما حتی این شرکت هم به طور کلی مدل بیزنسش رو عوض کرده.
لزومی هم نداره که همه IP جدید بسازن، رشد Witcher 3 نسبت به 2 در حد ظهور یه IP جدیده. God of War جدید از همه نظر یه بازی کاملاً جدیده و از اونطرف به اندازۀ مجموع سه گانه گیم پلی داره. MGS V ، Uncharted 4 و ... خیلی دیگه از نسخه های جدید فرنچایزهای قدیمی تر انقدر رشد و پیشرفت داشتن که نشه به راحتی بگی باز یه چیز تکراری دادن بیرون مگه اینکه بخوای یه قضاوت ناعادلانه داشته باشی. امثال CoD و AC و ... نسل قبل هم همین وضعیت الان رو داشتن و این تکراری بودنشون چیز تازه ای نیست.
اینکه Dishonored 2 و Wolf II و ... از نظر تجاری موفق نبودن نشون نمیده که صنعت رو به زواله، اتفاقاً ناشرها و سرمایه‌گزارها اومدن و ریسک کردن منتها گیمرها تجربۀ جدیدتری می‌خواستن. ولف 2 واقعاً خیلی ساختار گیم پلی‌ای کهنه‌ای داشت و انگار سازنده هاش تو یکی دو دهه قبل گیر کرده بودن و در مورد دیسانرد 2 هم نظری ندارم چون بازیش نکردم.
چرا بازیهای رمدی موفق نمی‌شن و باید برای جذب سرمایه خودشون رو به در و دیوار بزنن؟ چون از مکس پین به اینور همه‌ش یه بازی با حس گیم پلی تکراری رو ساختن و از طرفی بیشتر گیمرها الان اون کتاب و فیلم و سریالهایی که سم لیک ایده هاشون رو کش میره رو خوندن و دیدن.
یعنی برای هر اتفاقی که به نظر ناگوار و آسیب زا میاد، یه توجیه کاملاً منطقی وجود داره.
از نظر فروش هم تغییر بزرگی از نظر سبک و سیاق بازیهایی که مردم می‌پسندن ایجاد نشده در حالیکه یه نسل کاملاً جدید و متفاوت به معادله اضافه شده.
10 بازی پرفروش سال 2007 در آمریکای شمالی
Halo 3

Wii Play with Remote

Call of Duty 4: Modern Warfare

Guitar Hero III: Legends of Rock

Super Mario Galaxy

Pokemon Diamond

Madden NFL 08

Guitar Hero II

Assassin's Creed

Mario Party 8
10 بازی پرفروش سال 2017 در آمریکای شمالی
Call of Duty: WWII

NBA 2K18

Destiny 2

Madden NFL 18

The Legend of Zelda: Breath of the Wild

Grand Theft Auto V

Tom Clancy’s Ghost Recon: Wildlands

Star Wars: Battlefront II

Super Mario Odyssey

Mario Kart 8
صنعت گیم نه تنها حالش بد نیست بلکه خیلی هم حالش خوبه و برخلاف اکثر بخشها سرگرمی رشد مخاطب داشته و تونسته مخاطب قدیمیش رو حفظ کنه.
بتل رویال هم بلایی به سر صنعت نیاورده و از اون طرف نمیشه آدم هم بیاد بگه ایده های جدید وجود ندارن و بعد ایدۀ جدید رو بد و مضر بدونه، من حتی از این ناراحتم که چرا Clan Creator یاکوزا رو به شکل بتل رویال نمی‌سازن. نسل قبل هم MOBA و زامبی مود ترند شدن ولی در نهایت با هر کدوم از این دو تا سوژه فقط دو سه تا بازی موفق شدن و بقیه شکست خوردن ولی صنعت سر جاش موند. نسل قبلتر هم یهو همه به سرشون زد MMO بسازن و باز هم دو سه تا بازی موفق شدن بقیه شکست خوردن اما صنعت باز هم سر جاش باقی موند.
 
آخرین ویرایش:
پست های بعضی از دوستان رو که میخونم یاد این مبلغین مذهبی میفتم که با یه طبل تو خیابون ها میچرخن، مغز مردم رو میخورن و فریاد میزنن، انسانیت و مذهب رو به زوال است، آخر الزمان نزدیک است، بشتابید به سوی رستگاری و ... همینقدر مسخره و همینقدر پوچ.
 
اینی که فضا برای بازی سازها مستقل بهتر شده را رد نمیکنم. حالا اینم بیشتر در سایه موفقیت های استیم هست تا ورود نسل هشتم. با این حال هم تعداد آثار درخور مستقل اونقدر که شما میگی هم جهش فوق العاده نسبت به نسل قبل نداشته. جالب اینکه به Hellblade اشاره کردید ولی من دقیقا توی پستم به Ninja Theory اشاره کردم. این استدیو از Heavenly Sword, Enslaved و DmC این نسل رسیده به Hellblade و احتمالا با همین هم نسل را تموم میکنه. بازی های خوب مستقل داره روز به روز بیشتر میشه.ولی باید قبول کرد همچنان درصد قابل توجه از تجربه گیمرها را همون بازی های AAA ساخته و عرضه شده توسط ناشرهای بزرگ پرمیکنه. اینجاست که وضع خرابه.

کاملا مشخص هست که به دلیل افزایش هزینه ساخت بازی های و سوق پیدا کردن گیمرها به سمت سبک های خاص ریسک سرمایه گذاری در ساخت بازی ها (علی الخصوص AAA) بدر اکثر سبکها کاملا بالا رفته. این رویه ای که داره طی میشه یک بحث دو طرفه است. هم ناشر روی گیمر تاثی میذاره و هم گیمر با انتخابش روی بازی بعدی ناشر.

من بالا یک لیستی از ناشرها و سازنده ها گفتم. میشه تا صبح بازم به این لیست اضافه کرد. برای مثال Rockstar از دو تا GTA و Max Payne و RDR و .. رسیده به یک بازی در طول یک نسل. اینها واقعیات هست . باید قبول کرد.

در مورد ناشرهای ژاپنی هم یک چیزی را اضافه کنم. درسته فروش بازی هاشون بهتر شده.ولی خروجی باکیفیتشون همچنان ار نسل قبل با فاصله کمتر بوده. به عنوان شخصی این را میگم که کارم بازی کردن بازی های ژاپنیه فقط.

دقیقا من تعمدی به هل بلید اشاره کردم و یادی کنیم از گند نسل قبل ناشرهای ژاپنی که چه طور IP و سازنده ها رو نابود میکردند، تا جایی که نینجا تئوری به خاطر گذاشتن و وقت سرمایه روی یک بازی بدون اینده مثل DmC تا مرز نابودی هم رفت.

دوستمون سینا پست خیلی خوبی داد و خیلی مسائلی که میشد مطرح کرد رو یکجا نوشت مثل عملکرد اکتیویژن و یوبیسافت و راک استار و ...

پازل گمشده این نسل قطعا مایکروسافت هست که نتونست مثل سابق عمل کنه! هیلو 3 سال 2010 لقب بیشترین بازی تجربه شده بر روی شبکه Live رو کسب کرد بالاتر از MW و MW2!!! مایکروسافت اگر میتونست در سطح کیفی گذشته عمل کنه قطعا ناشرهایی مثل یوبیسافت و اکتیویژن هم در ژانرهایی مثل شوتر مجبور میشدن با نهایت پول پرستی یک فشار بیشتری بیارن و کیفیت رو افزایش بدند ولی خب متاسفانه با قضایا کینکت و دان متریک و ... شرایط فرق کرد

درباره بازیهای مستقل هم به نظر گیف زیر رو ببینید که چه طور یک تیم چند نفر به سطح بالایی از کیفیت در یکی از رقابتی ترین ژانرها دست یافتند

Multiplayer.gif


پ ن: بازی Ready or Not گیمپلی و داره و چند وقت پیش یکسری تستر در نیوزیلند بازی رو تست کردند و به سازنده ها فیدبک دادن و ویدیو گیمپلی و این چیزا هم از بازی خیلی زیاده
 
دوستان صرفاً بخاطر‌ اینکه حرفی زده باشید تایپ نکنید،تنها چیزی که پوچه تعصب افراطی هس که شما به این صنعت دارید،فکر می کنید همه چی خوبه،البته شما خیلی باحالید و چه کیفی می کنید با این حجم از سرخوشی، اما وقتی در مورد چنین مسله ی مهمی سر بحث دارید در مقیاس دیگه ای باید پرواز کنید.،بحث من اصلاً سر telltale نیست (هر چند telltale خودش خودش رو به لجن کشید)،بحث سازندگان مستقل هم نیست.( هر چند اگه الان روحی در این صنعت باقی مونده بخاطر همین گروه های مستقل هست)در مورد کلیت صنعت گیم صحبت می کنم ما چند بازی aaa داریم که واقعاً این نسل،حرف تازه‌ای برای گفتن داشتن.البته باید عرض کنم که اینا صرفا به سازندگان بر نمی گرده بلکه بر می گرده قشر گیمری که از این بازی‌ها حمایت می کنن سازندگان فرمولی که جواب پس داده باشه رو دوباره برای مدت مدیدی ادامه میدن تا شیرش کشیده بشه و دوباره همون فرمول در چارچوبی نو تحویل ملت میدن،مثلا فیلم های آشغال marvel از سینما مثلا می زنم فیلم های خوب و خوش ساختی هستند...ولی آیا چیزی به سینما اضافه کردند البته بی انصاف نباشیم صحنه های اکشن پر زر برقی رو تولید کردن و دیدنش لذت بخشه و همچنین خط داستان زنجیر وارش.و باید بهشون تبریک گفت چون سینما رو به لجن زاری تحسین برانگیز تبدیل کردند.ولی به قل جمیز کامرون امیدوارم مردم هر چه زودتر از این فیلم ها خسته بشن.
و من هم امیدوارم این اتفاق برای صنعت گیم بیفته
و واقعا بیفته من شعار نمیدم طی این چند سال بازی که واقعاً باهاش حال کردم ori بود، هم گیمپلی جذابی داشت و هم داستان و گرافیک محشری و هم موسیقی بی نظیر،من ori رو همچون تکه ای نوری در بعد تاریک این صنعت دیدم و دارم میگم این صنعت رو این چنین بازیهایی نجات خواهند داد.
 
دوستان صرفاً بخاطر‌ اینکه حرفی زده باشید تایپ نکنید،تنها چیزی که پوچه تعصب افراطی هس که شما به این صنعت دارید،فکر می کنید همه چی خوبه،البته شما خیلی باحالید و چه کیفی می کنید با این حجم از سرخوشی، اما وقتی در مورد چنین مسله ی مهمی سر بحث دارید در مقیاس دیگه ای باید پرواز کنید.،بحث من اصلاً سر telltale نیست (هر چند telltale خودش خودش رو به لجن کشید)،بحث سازندگان مستقل هم نیست.( هر چند اگه الان روحی در این صنعت باقی مونده بخاطر همین گروه های مستقل هست)در مورد کلیت صنعت گیم صحبت می کنم ما چند بازی aaa داریم که واقعاً این نسل،حرف تازه‌ای برای گفتن داشتن.البته باید عرض کنم که اینا صرفا به سازندگان بر نمی گرده بلکه بر می گرده قشر گیمری که از این بازی‌ها حمایت می کنن سازندگان فرمولی که جواب پس داده باشه رو دوباره برای مدت مدیدی ادامه میدن تا شیرش کشیده بشه و دوباره همون فرمول در چارچوبی نو تحویل ملت میدن،مثلا فیلم های آشغال marvel از سینما مثلا می زنم فیلم های خوب و خوش ساختی هستند...ولی آیا چیزی به سینما اضافه کردند البته بی انصاف نباشیم صحنه های اکشن پر زر برقی رو تولید کردن و دیدنش لذت بخشه و همچنین خط داستان زنجیر وارش.و باید بهشون تبریک گفت چون سینما رو به لجن زاری تحسین برانگیز تبدیل کردند.ولی به قل جمیز کامرون امیدوارم مردم هر چه زودتر از این فیلم ها خسته بشن.
و من هم امیدوارم این اتفاق برای صنعت گیم بیفته
و واقعا بیفته من شعار نمیدم طی این چند سال بازی که واقعاً باهاش حال کردم ori بود، هم گیمپلی جذابی داشت و هم داستان و گرافیک محشری و هم موسیقی بی نظیر،من ori رو همچون تکه ای نوری در بعد تاریک این صنعت دیدم و دارم میگم این صنعت رو این چنین بازیهایی نجات خواهند داد.

مشکل شما اینه که متصور دنیای کوچیک خودت یعنی برابر با کل دنیا و سلیقه شخصی خودت یعنی فکت! و دقیقا به همین دلیل چون تو این چند سال فقط با Ori حال کردی باز اینطور متصور شدی که یعنی پس همه بازی ها رو به زوال بودن و مزخرف شدن و....

حرفی هم که میزنی و بولد کردم به طرز اسف ناکی اشتباهه! امروز صنعت گیم در بهترین شرایط خودش هست، تبدیل به یه صنعت خیلی بزرگ و سودآور شده، نوآوری و تکنولوژی اتفاقا انقدر پیشرفت کرده که دیگه حتی نمیشه تصور کرد دارن چیکار میکنن، برای اولین بار شرایطی بوجود امده که سازنده های مستقل هم میتونن بازی بسازن، از انجین ها فری استفاده کنن، و سلف پابلیش کنن بازی هاشون رو، و این یعنی یه حجم عظیمی از خلاقیت که تو بخش کم ریسک تر صنعت شکل گرفته. دارید درباری زوال چی صحبت میکنید؟

اما در رابطه با مرگ نوآوری و خلاقیت که هی دیدم بحث میکنید، یه نکته ای رو فراموش نکنید. در گذشته ما شاهد تولد ژانرها و گرافیک ها بودیم. خیلی از بازی ها اولین در نوع خودشون بودن. همینطور خیل از گرافیک ها. در نتیجه به همین خاطر برای همه تنوع بسیار زیاد بود. خیلی از بازی ها همونطور که بودم اصلا یه ژانر جدید بودن. اما الان تقریبا همه چیز اشباع شده. دیگه شرایط طوری نیست که به سادگی دو سه نسل قبل هی یه چیز از بیخ متفاوت بیاد. از یه طرف دیگه پیشرفت گرافیکی باعث شده پروداکشن به شدت پیشرفت کنه. و این یعتنی هزینه تولید بالاتر و در نتیجه دیگه نمیشه سر یه بازی ان میلیون دلاری خیلی ریسک کرد.

اما در عوض همه اینها پروداکشن بازی ها امروزه بیشترین رشد رو داشتن و این روند داره با سرعت سرسام آوری بالاتر هم میره. شمایی که دارید از زوال صنعت گیم صحبت میکنید کی بازی هایی شبیه RDR2 میدید؟ یا اصلا میتونستید تصور کنید! یه نگاه به بازی هایی که داره ساخته میشه یا شده بندازید، از Witcher 3 و Uncharted 4 و Horizon و FH و Destiny ... بگیر تا Dreams و RDR2 و Cyberpunk و GoT و TLoU2 و انبوهی از بازی های فوق خفن که اصلا مخیله آدم هم نمیگنجه! پیشرفت تکنولوژی، پیشرفت گیم پلی، هوش مصنوعی، گرافیک بصری، همه چیز در بالاترین حد ممکنه. یعنی لیست بازی های فوق خفن و چیزهای عجیب غریبی که دارن میسازن انقدر زیاده که نام بردن تک تکشون ممکن نیست! با این حال ما در کنار این بازی های بزرگ انبوهی از بازی های ایندی و مستقل روهم داریم که هر کدوم دنیای خاص خودشون رو دارن با گرافیک ها و مکانیک های یونیک. اگه وارد دنیای آنلاین بشیم باز پیشرفت تکنولوژی باعث شده اتفاقا امروز نوآوری هایی رو داشته باشیم که تا دو نسل قبل از رویا هم اونور تر بود! یه زمان ملت با آشغالی مثل M.A.G و اون تعداد پلیر بیخود حال میکردن، اما امروز ما بتل رویال هارو داریم، بازی های چندنفره حتی داستان محور و بازی هایی مثل A Way Out!

روی هم رفته وقتی شما میای میگی نوآوری نداریم یا رو به زواله باید دقیقا توضیح بدی یعنی چی و داری از چه زوال و چه عدم نوآوری صحبت میکنی؟ و مثلا دقیقا دنبال چه نوآوری هستی که توی RDR2 نیست؟ توی TLoU2 نیست؟ برعکس الان خفن ترین بازی ها دارن ساخته میشن. از نظر داستان گویی و روایت کلا صنعت گیم داره سینما رو هم میبلعه! طوری که الان هالیوود نمیتونه فیلمی بسازه که رو دست روایت بازی ها بلند بشه! و هرچی بسازن عین آشغاله! از نظر گیم پلی و AI و لول دیزاین که کلا گفتن هرچیزی جز پیشرفت تنها بیسوادی گوینده رو اثبات میکنه! گرافیک ها عملا دارن به جلوه های ویژه فیلم ها میرسن و به زودی هم بالاتر میزنن. با این حال کسی باز دنبال یه چیز از بیخ متفاوت باشه میتونه بره روی استورها و به اندازه خوراک 10 سالش بازی داره!

باز هم میگم اینکه میگید صنعت گیم رو به زواله یا فولان و بهمان تنها نشون میده شناخت شما از این صنعت چقدر پایین و نزدیک به صفره. همین.
 
کی گفته صنعت گیم رو به زواله؟
اتفاقا صنعت گیم خیلی پیشرفت داشته در چند سال اخیر و باید از جنبه های مختلف بررسیش کرد
قبلا مسابقات گیمینگ معنای چندانی نداشت الان هر گیمی تورنمنت میلیون دلاری داره برگزار میکنه خب بالاخره این پول ها دارن از یه جایی میان دیگه
بازی سازی در این نسل با نسول قبل خیلی متفاوته
درست تعداد گیم خیلی کمتر شده مثلا راکستار نسل 5 6 تا گیم عرضه کرد و حالا قرار بود agent هم تولید بشه ولی فعلا تو این نسل گیمی نداده
شما محتوا هارو مقایسه کنید
گرافیک هارو مقایسه کنید
شما همین RDR رو ببینین محتواش اندازه همین 5 6 گیم نسل قبل راکستاره
اکثر گیم ها به سمت اپن ورلد پیش میرن یا اینکه حداقل دنیای خیلی بزرگتری نسبت به نسخه های قبلیشون دارن
بازی آنلاین خیلی بلد تر از نسول قبول هست
ایده جدید دادن خیلی خیلی سخت شده
ولی اگه کسی ایده ی جدید و درس درمون وارد صنعت کنه میترکونه
مثال بارزش بتل گراند
بازی های جدید با محتوای عالی هم کم نداشتیم
bloodborne و overwatch نمونشون که با اینکه IP جدید بودن ولی خیلی خوب ظاهر شدن
(اتفاقا ip های شاخ این نسل تازه دارن میان GoT و Sekiro و Death Stranding و موارد دیگه که فعلا زیاد دیده نشدن)
یکی از مواردی هم که باعث شده تعداد گیم هایی که زیاد به چشم میان کم بشه همین شکست کامل wii u و همچنین شکست نسبی x1 هست
نسل قبل هر 3 شرکت عالی بودن و حتی تو زمینه کنسول های دستی خیلی موفقتر عمل کردن
ولی این بازم به معنای شکست صنعت نیست و فقط مربوط به سیاست های اشتباه شرکت هاست



پ.ن : زیاد گیم ساختنم سخت نیستا همین سگا سی اس 1 رو ببینین 4 5 تا یاکوزا داده یه پروژه جدیدشم تا یکی دو ماه دیگه میاد. ولی محتوای یاکوزا با گیمی مثل RDR2 قابل قیاس است؟
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or