با رابط برنامه نویسی جدید قادر خواهید بود با کارت های گرافیک NVIDIA و AMD در کنار یکدیگر از عناوین سه بعدی لذت ببرید!!!
شاید شوکه کننده ترین بخش رابط برنامه نویسی DirectX 12 امکان استفاده از کارت های گرافیک سری GTX و Radeon در کنار یکدیگر باشد، به نظر می رسد هنوز پتانسیل باور نکردنی جدیدترین API کمپانی مایکروسافت به طور کامل مشخص نشده است، انتخاب این مسئله که کدام بخش از بازی های رایانه ای توسط کدام یک از کارت های گرافیک NVIDIA یا AMD پردازش شود به طور کامل به نحوه برنامه نویسی استدیوی سازنده عنوان سه بعدی بستگی خواهد داشت، همانطور که قبلا نیز گفته شد استفاده اشتراکی از حافظه کارت های گرافیک در حالت چند گانه نیز به سرانجام خود نزدیک شده است و از این پس کاربران و گیمرهای بخش سیستم عامل می توانند از تمام ظرفیت حافظه های اصلی کارت گرافیک نهایت استفاده را ببرند و می توان گفت خداحافظ AFR، بهره گیری از روش جدید SFR جهت رندر فریم های گرافیکی به توسعه دهندگان عناوین سه بعدی این امکان را خواهد داد تا با توجه به پیشبرد برنامه نویسی بافت ها و داده های هندسی بازی های رایانه مسئولیت رندر فریم را بین کارت های گرافیک به شیوه مطلوبی تقسیم نمایند و هر کارت گرافیک مسئولیت رندر فریم بخش جداگانه ای از تصویر نمایشگر را بر عهده گیرد، نکته قابل توجه دیگر در استفاده از روش جدید SFR می توان به کاهش تاخیر میان فریم رندر شده و انتقال آن به نمایشگر اشاره کرد، این ویژگی به عبارت دیگر عملکرد مشابه ای را با تکنولوژی هایی نظیر G-Sync و FreeSync در بر خواهد داشت.