استدیوهای بازیسازی نینتندو و پروژه های در دست اجرا

  • Thread starter Thread starter Z-fan
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز

Z-fan

▲‌ Triforce of Wisdom ▲
ناظم انجمن
109561

این تاپیک رو برای معرفی بهتر و بیشتر استدیوهایی که برای نینتندو کار می کنن و پروژه هایی که در حال حاضر در دست کار دارن زدم
من خودم یه مدت پیش (یه هفته پیش) این سوال برام که استدیوهای نینتندو چجوری کار می کنن داشتم، چون تعداد استدیوهای تردپارتی بزرگ نینتندو آن چندان زیاد نیست در قیاس با سونی و مایکروسافت و تعداد عظیم انحصاری های کمپانی عموما از دل خود کمپانی بیرون میاد.
برای همین اول سراغ خود کمپانی میرم و استدیوهای نینتندو رو معرفی می کنم و بعد میرم سراغ استدیوهای تردپارتی در حال همکاری

  • Nintendo EPD
یا خلاصه Nintendo Entertainment planning & Development
مجموعه ایه که نینتندو سال 2015 از ادغام دو تا شاخه ی تولیدی خودش (EAD (Entertainment Analysis & Development و (SPD (Software Planning & Development به وجود آوردش و بخشی از برنامه توسعه بازنگری سازمانی کمپانی بود که قرار بود موقع عرضه سوییچ میوه هاش رو بده (که خب داد...) این موارد همه دست تاتسومی کیمیشما مدیر وقت اون دوره نینتندو بود که به محض فوت ایواتا روی کار اومد و تا اومدن شونتارو فوروکاوا (مدیر وقت نینتندو) سعی کرد تا حد ممکن به نینتندو سر و سامون بده و در عین حال پروژه هایی که ایواتا استارت زده بود رو تموم کنه. سریع هم عرصه رو به محض پیدا کردن آدم درستش واگذار کرد... بگذریم...

هدف EPD همون هدفیه که EAD و SPD جدا از هم دنبالشون می کردن و این الان همزمان دنبالشون می کنه. اونم تولید محتوای ویدیو گیم برای کنسول های نینتندو و دستگاه های موبایلی، مدیریت لایسنس ها و روابط سوم شخص صنعتی و تولیدی و کنترل و مدیریت روی پروژه های استدیوهای تردپارتی مرتبط با کمپانی ـه. مدیر کل این بخش از نینتندو «شینیا تاکاهاشی» ـه. و ایجی آنوما و کاتسویا اگوشی و هیساشی نوگامی که هر کدوم کله گنده یکی از IP های بزرگ نینتندوئن هم به عنوان مدیرهای اجرایی اش و یوشیو ساکاموتو و تاکاشی تزوکا که عملا ریش سفیدهای نینتندوئن هم معاون و دستیار این دیویژن اند.


شینیا تاکاهاشی، مدیر کل بخش EPD نینتندو
باید چند بازی توی دایرکت های دیده باشیدش

بخش EPD در حقیقت از 11 ریز بخش تولید و توسعه نیمه پیوسته به هم تشکیل شده و روی هم بالای 800 تا دولوپر تو این 11 بخش در حال کار اند. 4 بخش از ای 11 بخش جزو External R&D اند که وظیفه شون ارتباط با استدیوهای تردپارتی و خارجی و وصل کردن اون ها به نینتندو و در عین حال کمک فنی و کاری بهشونه و جزوی از تیم توسعه بازی های اون ها میشن. به نوعی بخش خارجی این شاخه اند. 7 بخش مابقی نیز کاملا تیم های داخلی اند و به تیم های خارجی کمک نمی کنند و عموما هم کمک خارجی دریافت نمی کنند و هر کدوم روی قسمتی از IP های نینتندو کار می کنند و رئیس و ناظر خودشون رو دارند. تو این جا به کدوم از زیربخش ها و پروژه هایی که داشتن و دارن نیگاه می کنیم.

109562

(Nintendo EPD, Production Team No.1 (External R&D
مدیر/تهیه کننده: هیتوشی یاماگامی (تهیه کننده فرنچایز های Fire Emblem و Xenoblade Chronicles)

بازی های منتشر شده: okyo Mirage Sessions ♯FE (developed by Atlus) , Xenoblade Chronicles X (Monolith), Kirby: Star Allies (Hal Laboratory), Pokémon: Let’s Go, Pikachu! / Pokémon: Let’s Go, Eevee! (Gamefreak)

پروژه فعلی: (Fire Emblem: Houses (Intelligent System


109564

(Nintendo EPD – Production Group No. 2 (External R&D
یا تیم روابط خارجه ماریو اون جور که من دوست دارم صداشون کنم
مدیر/تهیه کننده: توشیهارو ایزونو (تهیه کننده . عامل دخیل تو خیل عظیمی(!) از اسپین آف های ماریو و مجموعه Fatal Frame)

بازی های منتشر شده: Mario & Luigi: Bowser’s Inside Story + Bowser Jr.’s Journey (Alphadream), Mario Tennis Aces (Camelot), Super Mario Party (Ndcube), Super Smash )Bros. Ultimate (Bandai Namco Studios, Sora ltd

پروژه فعلی: ؟؟؟
109565

(Nintendo EPD – Production Group No. 3 (Internal R&D
زلدا سازها به طور خلاصه
مدیر/تهیه کننده: ایجی آنوما (تهیه کننده تقریبا همه زلداهای بعد از Ocarina of Time)

بازی های منتشر شده: The Legend of Zelda: Skyward Sword, The Legend of Zelda: A Link Between Worlds, The Legend of Zelda: Tri Force Heroes, The Legend of Zelda: Breath of the Wild

پروژه فعلی: ادامه The Legend of Zelda: Breath of the Wild


109567

(Nintendo EPD – Production Group No. 4 (Internal R&D
آزمایشگاه نینتندو تقریبا​
مدیر/تهیه کننده: کوئیچی کاواماتو (کارگردان Brain Age ها و از پشت پرده های اصلی اکثر بازی های معمایی/مینی گیمی نینتندو)

بازی های منتشر شده: Rusty’s Real Deal Baseball, Nintendo Badge Arcade, Miitopia, 1-2 Switch, Nintendo Labo

پروژه فعلی:؟؟؟


109568

(Nintendo EPD – Production Group No. 5 (Internal R&D
بر و بچ به شدت حیوان دوست نینتندو​
مدیر/تهیه کننده: آیا کیوگوکو (کارگردان دو نسخه اخیر انیمال کراسینگ و از کسایی که جایگاه طراح های خانم رو تو کمپانی حسابی جا انداخت)

بازی های منتشر شده: Splatoon, Animal Crossing: New Leaf – Welcome Amiibo, Splatoon 2, Splatoon 2: Octo Expansion

پروژه فعلی: Animal Crossing: New Horzion


109569
(Nintendo EPD – Production Group No. 6 (External R&D
مدیر/تهیه کننده: یوشیهیتو ایکباتا (از افراد سابق بخش فنی و ناظر پروژه بایونتا 2)

بازی های منتشر شده: Metroid Prime: Federation Force (Next Level Games), Paper Mario: Color Splash (Intelligent Systems), WarioWare Gold (Intelligent Systems)

پروژه فعلی: (Metroid Prime 4 (Retro Studios), Luigi's Mansion 3 (Next Level Games


109570

(Nintendo EPD – Production Group No. 7 (Internal R&D
بر و بچ حامی 3DS و کنسول های دستی، مشخص نیست چجوری به نینتندو سوییچ کوچ می کنن​
مدیر/تهیه کننده: کاتسویا یامانو (ناظر مجموعه های Tomodachi و Wario Ware و Rhythm Heaven)

بازی های منتشر شده: Tomodachi Life, Rhythm Heaven Megamix, Miitomo, Metroid: Samus Returns (developed along Mercury Steam)

پروژه فعلی:؟؟؟


109571

(Nintendo EPD – Production Group No. 8 (Internal R&D
ماریو سازها​
مدیر/تهیه کننده: کوئیچی هایاشیدا (کارگردان و تهیه کننده ماریوهای سه بعدی، و عملا دست راست کویزومی بزرگ)

بازی های منتشر شده: Super Mario 3D World, Ultimate NES Remix, Super Mario Odyssey, Captain Toad: Treasure Tracker

پروژه فعلی: ؟؟؟


109572
(Nintendo EPD – Production Group No. 9 (Internal R&D
تنها شاخه ای که از بخش آنلاین مولتی پلیر به طور کامل سر درمیاره!؟​
مدیر/تهیه کننده: کوسوکه یابوکی (تهیه کننده Arms و Mario Kart های اخیر)

بازی های منتشر شده: Mario Kart 8 Deluxe, ARMS

پروژه فعلی:؟؟؟


109573
(Nintendo EPD – Production Group No. 10 (Internal R&D
ماریو سازهای 2​
مدیر/تهیه کننده: هیرویوکی کیمورا (تهیه کننده تقریبا تمام ماریوهای دو بعدی بعد از NSMB و البته Pikmin 3، سابقه بازی سازی طولانی تو نینتندو از دهه نود)

بازی های منتشر شده: Pikmin 3, Super Mario Maker, Super Mario Maker for Nintendo 3DS, Super Mario Run, New Super Mario Bros. U Deluxe

پروژه فعلی: Super Mario Maker 2


109574
(Nintendo EPD – Smart Device Production Group (External R&D
بازی های موبایل و سود خالص و این چیزا...​
مدیر/تهیه کننده: هیدکی کانّو (کارگردان/تهیه کننده همه ماریو کارت ها، همه، و سابقه کار روی کلی از فرنچایز های نینتندو و تهیه کنندگی تمام بازی های موبایل نینتندو)

بازی های منتشر شده: Fire Emblem Heroes (Intelligent Systems), Dragalia Lost (Cygames)

پروژه فعلی: (Mario Kart Tour (DeNA), Dr. Mario World (Line


  • استدیوهای فرست پارتی
بر خلاف سونی و مایکروسافت که بخش عمده تیم توسعه بازی هاشون رو استدیوهای فرست پارتی تشکیل میده، برای نینتندو این موضوع صحت نداره. هر چند EPD یه لول فراتر از یه استدیوی فرست پارتیه و کامل زیر نظر کمپانی مادره از این لحاظ، استدیوهای فرست پارتی ای که خارج از مقر نینتندو تو کیوتو مشغول به کار اند تنها به 4 عدد میرسه. و آخرین استدیوی الحاقی به این مجموعه 4 نفره، سال 2007 خریداری شده برای همین خیلی از نینتندو در این زمینه انتظار حرکت های خاصی دیده نمیشه.

از بین 4 تا استدیوی فرست پارتی نینتندو، تنها یکی شون استدیوی غیرژاپنی ـه و یکی دیگه از این استدیوهای فرست پارتی تنها 44 نفر کارمند داره و صرفا هدفش همکاری برای Co-Development با سازنده های دیگه است



109585
Retro Studios
شیر خفته آمریکایی نینتندو​
مدیر/تهیه کننده: مایکل کلباو (تستر و دیباگر عظیم نینتندو، تهیه کننده تقریبا تمام بازی های رترو)

بازی های منتشر شده: Metroid Prime, Metroid Prime 2, Metroid Prime 3, Donkey Kong Returns, Donkey Kong Returns Tropical Freeze

پروژه فعلی: Metroid Prime 4


109586

ND Cube
پارتی بازی سازهای نینتندو​
مدیر/تهیه کننده: هیدتوشی اندو (تهیه کننده و ناظر سری ماریو پارتی از همون زمان ابتدای تولد فرنچایز تو سال 1998)

بازی های منتشر شده: Wii Party U, Mario Party 9, Super Mario Party

پروژه فعلی:؟؟؟


109588
Monolith Software
اساتید ساخت Open World JRPG​
مدیر/تهیه کننده: هیروهیده سوگیورا (تهیه کننده سری Xenoblade و Baten Kaitos)

بازی های منتشر شده: Xenoblade Chronicles X, Project X Zone 2, The Legend of Zelda: Breath of the Wild (Nintendo EPD), Splatoon 2 (Nintendo EPD), Xenoblade Chronicles 2

پروژه فعلی: ادامه (The Legend of Zelda: Breath of the Wild (Nintendo EPD


109589

1-Up Studios
آچار فرانسه​
مدیر/تهیه کننده: گن کادوی

بازی های منتشر شده همکاری در ساخت بازی های: Super Mario 3D World, Captain Toad: Treasure Tracker, The Legend of Zelda: Triforce Heroes, Super Mario Odyssey

پروژه فعلی:؟؟؟


1633096606025-png.226824


Next Level Games
حامی برادر کوچیک تره ی داداشای لوله کش
مدیر/تهیه کننده: دوگلاس ترانسگارد

بازی های منتشر شده: Super Mario Strikers, Punch-Out!! (Wii Remake), Luigi's Mansion: Dark Moon, Metroid Prime: Federation Force, Luigi's Mansion 3

پروژه فعلی: ؟؟؟​



  • استدیوهای سکند پارتی
همون جور که گفتم نینتندو کلا علاقه ای به خرید استدیوهای فرست پارتی نداره. و همین چهارتایی هم که داره هیچ پترن و بینش خفنی پشت شون نبوده که بگیم واو و براشون دست بزنیم... ولی خب قضیه در مورد استدیوهای سکند پارتی فرق داره
استدیوهای سکند پارتی استدیوهایی هستند که زیر مجموعه کامل نینتندو نیستند. یا نینتندو یه بخشی از سهام استدیو دستشه، یا قراردادی با هم کار می کنن. نتیجه این نوع همکاری اینه که با این که استدیو ممکنه زیر پرچم یه ناشر دیگه باشه با توافقات وارده، با نینتندو همکاری کنند و براش بازی انحصاری بزنن. در حقیقت این روشیه که نینتندو تقریبا یه درصد عظیمی از بازی هاش رو میزنه و تکیه محکمی رو عنصر استدیوهای سکند پارتی داره.
از نظر من خوبی این قضیه اینه که اگه استدیویی نتونه به استانداردهای نینتندو نرسه، کمپانی اندازه این که پروژه یه استدیوی فرست پارتی رو کنسل کنه تو مضیقه نیست و راحتتر می تونه قرارداد کاریشون رو با استدیوی مذکور فسخ کنه. نمونه واضحی که فکر کنم چند وقت اخیر دیدید، همین قضیه Metroid Prime 4 بود که اول از طریق روابط سکند پارتی و دست Namco Bandai می رفت جلو. یهو وسطش نینتندو اومد گفت با چیزی که میسازید ما اصن حال نمی کنیم و با استانداردهامون جور نیست و تونستن پروژه رو کامل ریست کنن و بدن دست Retro Studios.
و این که چون رابطه استدیوهای سکند پارتی با نینتندو شدیدا خوبه، استدیوهای ژاپنی برای همکاری با نینتندو خیلی دستشون بازتره و راحتتر کار می کنن (مخصوصا سر R&D های خارجی خود نینتندو که کار ارتباط و هماهنگی رو شدید راحتتر می کنن) و سر همین نینتندو خیلی راحت تونسته ضعف بخش استدیوهای فرست پارتی اش رو با استدیوهای سکند پارتی پر کنه. نینتندو تونسته طی این روابط از استدیوهایی مثل Kojima Production، Platinum Games و Atlus بازی های انحصاری برای کنسول هاش تهیه کنه و از این نظر ناشر به شدت قدرتمندیه.
تو لیست زیر استدیوهایی که یه تعداد معقولی بازی انحصاری برای کنسول های نینتندو زده باشن و هنوز فعالن رو ذکر کردم

109784

Arzest
از حامیان 3DS تو طول حیاتش، وضعیت نامعلوم در دوران سوییچ​
مدیر/تهیه کننده: Yoji Isshi

بازی های منتشر شده: Street Pass Plaza, Yoshi's New Island, Hey Pikmin, Mario & Luigi: Bowser's Inside Story + Bowser Jr's Journey

پروژه فعلی: ؟؟؟


109806

Atlus
خدایگان JRPG داستانی ساختن​
مدیر/تهیه کننده: نائوتو هیرائوکا (تهیه کننده و از اعضای کلیدی تقریبا تمام بازی های شین مگامی تنسه از نسل پنجم به این ور)

بازی های منتشر شده: Etrian Odyssey V, Shin Megami Tensei IV: Apocalypse, Persona Q, Persona Q2: New Cinema Labyrinth

پروژه فعلی: Shin Megami Tensei V


109785

Camelot Software Planning
سازنده ماریو ورزشی ها و EA Sports نینتندو​
مدیر/تهیه کننده: شوگو تاکاهاشی

بازی های منتشر شده: Mario Gulf: World Tour, Mario Tennis: Ultra Smash, Mario Sports Superstars, Mario Tennis Aces

پروژه فعلی: ؟؟؟


109786

DeNA
ماشین بازیسازی نینتندو رو گوشی های همراه​
مدیر/تهیه کننده: توموکو نامبا

بازی های منتشر شده: Miitomo, Super Mario Run, Fire Emblem Heroes, Animal Crossing Pocket Camp

پروژه فعلی: Mario Kart Tour


109789

Game Freak
سازنده پوکمون ها و سکان دار پرسود ترین فرنچایز تاریخ مدیا​
مدیر/تهیه کننده: ساتوشی تاجیری (از اعضای کلیدی مجموعه Super Smash Bros و بابای همه پوکمون ها... همشون، و تهیه کننده اکثر عناوین اخیر مجموعه)

بازی های منتشر شده: Pokemon X/Y, Pokemon Sun/Moon, Pokemon Let's Go Pikachu/Eevee

پروژه فعلی: Town, Pokemon Sword/Shield


109794

Good-Feel
استدیویی پف پفی، با یه سری از باحال ترین استایل گرافیکی هایی که تو کل نینتندو هست​
مدیر/تهیه کننده: شیگهارو اومزاکی

بازی های منتشر شده: Yoshi's Woolly World, Miitopia, Poochi & Yoshi's Woolly World, Kirby's Extra Epic Yarn, Yoshi's Crafted World

پروژه فعلی: ؟؟؟


109799

HAL Laboratory
شرکتیه که عمیق ترین رابطه سکند پارتی رو با نینتندو داره و خیلی به گردن شون حق داره مخصوصا سر کربی​
مدیر/تهیه کننده: شیگفومی کاواسه (تهیه کننده سری کربی بعد از خروج ساکورایی از استدیو)

بازی های منتشر شده: Super Smash Bros. Brawl, Kirby and the Rainbow Curse, Kirby: Battle Royal, Kirby Star Allies, Box Boy + Box Girl

پروژه فعلی: ؟؟؟


109800
Intelligent System
مشابه با هال، قدیمی ترین رابطه سکند پارتی رو با نینتندو دارن. فایر امبلم سازهای مشهور و از اساتید ساخت استراتژیک نوبتی و JRPG​
مدیر/تهیه کننده: توشیوکی ناکامورا (برنامه نویس دوران میکرو، مرد پشت سری Fire Emblem و Paper Mario)

بازی های منتشر شده: Fire Emblem: Fates, Paper Mario: Color Splash, Fire Emblem Echoes: Shadow of Valentia, WarioWare: Gold

پروژه فعلی: Fire Emblem: Three Houses


109808

Level-5
پروفسور لایتون و یوکای واچ ها...​
مدیر/تهیه کننده: Akihiro Hino (مرد کلیدی استدیو و از خالق ها و تهیه کننده های سری های Inazuma Eleven، Ni no Kuni، Professor Layton و yo-Kai Watch هاست)

بازی های منتشر شده: Time Travelers, Yo-Kai Watch, Yo-Kai Watch 2, Yo-Kai Watch 3

پروژه فعلی: Yo-Kai Watch 4


109801

Platinum Games
اکشن سازهای شناخته شده درجه یک​
مدیر/تهیه کننده: آتسوشی اینابا

بازی های منتشر شده: Mad World, Bayonetta 2, The Wonderful 101, Starfox Zero

پروژه فعلی: Bayonetta 3, Astral Chain
 
آخرین ویرایش:
به به عجب تاپیکی!
من الان بیشتر از همه برای بازی بعدی مونالیت هایپم :>

خوب شد گفتی... داشتم از استدیوهای EPD مستقیم میپریدم تردپارتی ها
4 تا فرست پارتی هم داره نینتندو که خب در مقایسه با رقبا...اِییییی همچین زیاد نیست :دی... مخصوصا این که بدونی یکیشون کلا فیلره... اون یکی هم با این که بازی های عشقه ولی خب پارتی سازه به طور کلی. دوتای دیگه هم مانالیث و رترو اند

پست اول رو آپدیت کردم
 
خب قبل این که استدیوهای سکند پارتی رو هم آپدیت کنم

نینتندو جمعا با شمارش دیویژن هاش و R&D های ساخت بازی اش 15 تا استدیو داره تو خودش
اگه یادم باشه این تعداد برای سونی 11 تا است و برای مایکروسافت گمونم الان باید 12 تا باشه با خرید جدید Double Fine.

چیزی که نشون نمیده اینه که نینتندو اکثر دولوپرهای ژاپنی رو عین سیاهچال می کشونه تو خود کمپانی. وضع داخلی استدیوهای نینتندو عجیب از دید خیلی از فن های خود نینتندو هم پنهونه. به همین جهت این موضوع اصلا خودشو نشون نمیده و اون ها هم بازی شون رو میسازن. این وسط یه سری شاخه های ریز دیگه برای هماهنگی های نرم افزاری خاص و اتاق فکر برای تولید IP های جدید و... هم هست... ولی خب کار اصلی دست این 15 تا استدیوئه... و حتی وقتی استدیوهای سکند پارتی هم با نینتندو در حال کار میشن اصن تو یه فاز دیگه میرن.

استدیوهای سکند پارتی واقعا زیادن. احتمالا از خیر اشاره به غیر مهم هاشون بگذرم یا اشاره ریز کنم رد شم
 
در مورد مونولیث سافت دو تا خبر در اومده بیرون

اولیش اینه که MS استدیوی جدید رو تو اوساکی ژاپن باز کرده. نمیدونم چجوری و اینا ولی سود دریافتی استدیو تو سال مالی اخیر عملا نسبت به سال قبل دوبرابر شده که با هر متر و مقیاسی خبر به شدت مثبتی برای استدیوئه و باعث شده ابعاد مونولیث بزرگتر از قبل بشه.

این سومین استدیوی Monolith Soft ـه. اولین استدیو سال 1999 تو توکیو تاسیس شده و مقر استدیوئه. دومین استدیو تو کیوتو تاسیس شده و تو ساخت بازی هایی مثل Splatoon 2 Octo Expansion و The Legend of Zelda: Breath of the Wild به دیویژن های اصلی نینتندو کمک کردن.

منبع: Monolith Soft opens new studio as profits boom

خبر دوم آگهی های شغلی ایه که مونولیث دوباره داده

تو گزارش آگهی اخیری که تو وبسایت استدیو بالا رفته، درخواست نیرو برای سه تا بازی مطرح شده
که یکیش The Legend of Zelda Breath of the Wild 2 ـه (البته اسم بازی نهایی نشده و خب طبق همکاری این استدیو با دیویژن های اصلی نینتندو همچین چیزی طبیعی بود)
اون یکی نسخه بعدی Xenoblade ـه
و در نهایت هم یک بازی فانتزی جدید که اسمی ازش مشخص نیست

منبع: Xenoblade Developer Has Job Listings For Breath Of The Wild 2, Next Xenoblade, And New IP

یک خبر ریز سومی هم در رابطه با Monolith Soft هست

تو مصاحبه اخیر با یکی از اعضای استدیو، یاسویوکی هونّه مشخص شده تو سال 2003 اون ها (که اون موقع زیر مجموعه نامکو بودند) با نینتندو داشتن رو ایده های ادامه Earthbound برای گیم کیوب کار می کردند که کار خیلی بیشتر از کانسپت آرت جلو نرفت.

Earthbound یکی از معروف ترین JRPG های توسعه یافته توسط نینتندو برای SNES بوده (که تو ژاپن به نام Mother 2 شناخته می شده و زیرمجموعه فرنچایز Mother بوده) که خیلی ازش به خاطر تون تاریک داستان در تضاد با آرت استایل اش و ویژگی های انقلابی گیم پلی اش تو اون زمان ستایش اش می کنند

برای جزئیات بیشتر قضیه میتونید برید اصل خبر رو تو منبع بخونید

منبع: Xenoblade Developer Once Pitched An EarthBound Sequel For GameCube
 
122013

قاطی تمام نقل و انتقالات سونی، ظاهرا یکی این وسط اومده با داوگ باوزر، رئیس فعلی نینتندوی آمریکا مصاحبه کرده (The Verge)

اینا چیزهای مهمی بود که گفت:

  • فروش سوییچ لایت، مورد تکمیلی خیلی خوب کنار فروش خود سوییچ ـه و درصد خریدارای خانم لایت بیشتر از آقایون ـه
  • به حمایت از 3DS تو 2020 هم ادامه میدیم (WTF? خاکش کنید بره اون کنسول رو)
  • به جای تمرکز رو کنسول رترو (NES Classic و چیزهای مشابه) فوکوس رو سرویس نینتندو سوییچ آنلاین گذاشته شده
منبع: Nintendo boss Bowser on Switch Lite sales, 3DS support, and tiny retro consoles
 
یه مستند.. آمم نسبتا... نه عملا تلخ در مورد وضعیت چند سال اخیر Retro Studios از زبون Arlo


قضایای جالبی رو میگه
 
ظاهرا Retro Studios دوباره واسه انجام "یکی از پروژه هاش" درخواست کمک های خارجی کرده
امیدوارم از پس مشکلاتشون بربیان

بگذریم

گذری بر عظمت نینتندو تو ده سال اخیر به عنوان پرکارترین و بهترین ناشر دهه

126144

عملکرد نینتندو تو این دهه فوق العاده بود

  • 4 تا کنسول عرضه کرد این دهه (Wii U- 3DS - Switch - Classic NES/SNES) که سه تاش به موفقیت جهانی رسیدن
  • با پوکمون گو، رکوردهای بازی های موبایل رو جابجا کرد
  • سه سال صنعت آمیبوها رو اداره کرد و از این طریق بازار رو گردوند
  • ایده های عجیب و غریب مثل Ring fit Adventure و Labo و جویکان ها رو تونست پیاده کنه که با وجود ریسکش، بعضی هاشون به شدت موفقیت آمیز بوده (فروش Ring fit Adventure از Death Stranding تو ژاپن بیشتره)
  • تونست بهترین بازی دهه رو بسازه و عرضه کنه (The Legend of Zelda: Breath of the Wild)
  • آیپی های جدید فوق العاده موفق مثل Xenoblade و Splatoon رو تونست عرضه کنه و تو ژانرهاشون حرف های جدیدی بزنه و جدا از اون ها کلی IP جدید خوب دیگه مثل Arms و Tomodachi Life و Astral Chain و Wonderful 101 و... هم عرضه کنه (که البته موفقیت عظیمی نداشتن ولی به صورت کلی مثبت بوده نتیجه شون)
  • تونست فرنچایزهای Kid Icarus و Fire Emblem رو زنده کنه
  • پرفروش ترین بازی فایتینگ تاریخ رو با Super Smash Bros. Ultimate عرضه کرده با بالای 15 میلیون فروش
  • پرفروش ترین بازی انحصاری دهه رو با Mario Kart 8 عرضه کرده با نزدیک 28 میلیون نسخه فروش
  • ورود موفق به عرصه بازی های تلفن همراه با Fire Emblem: Heroes و Dragalia Lost (و عنوان مورد بحث Mario Kart Tour)
  • ترند کردن کنسول های Plug'n Play با NES Classic و SNES Classic که بعدش موج این کنسول ها خیلی رسمی تر و فراگیر تر از قبل شد
  • و عرضه ادامه های به شدت موفق روی IP های دهه قبل مثل Bayonetta 2، Super Mario Odyssey, Pikmin 3, Donkey Kong Country Tropical Freeze, Pokemon Sun/Moon, Animal Crossing New Leaf و...
  • فروش بیش از 120 میلیون واحد سخت افزار
امیدواریم دهه بعد هم با همین قدرت ادامه بده و پیش دل ما و بقیه محبوب بمونه
 
نمیدونستم کجا صحبت کنم بنابراین همینجا میگم:دی
من تازه الان داشتم تریلر و تصاویر Axiom Verge 2 رو میدیدم و چیزی که بسیار به چشم اومد استفاده از دیزاین و معماری ایرانی هخامنشی توی بازی هستش حالا نمیدونم اینجا بحث شد سرش یا نه. اصلا تا حالا ندیده بودم یه بازی غربی انقدر از طراحیهای هخامنشی توی خودش بیاره( احتمالا فقط سیویلیزیشن چنین توجهی داشته) خیلی برام جالب بود خلاصه. البته از اونجایی که معماری و هنر هخامنشی از آشوری ها خیلی الهام گرفته ممکنه الزاما فقط ایرانی نباشه فضاش:دی من شماره قبلی رو بازی نکردم ولی تا جایی که دیدم فضای بازی قبلی خیلی شبیه مترویدهای کلاسیک بوده و این تغییر استایل قابل توجه هستش.
 
میدونم خیلیا دوست دارن یا نینتندو یا سونی یا حتی مایکروسافت (تو رو خدا نه!) پلاتینوم گیمز رو بخرن
ولی ظاهرا علاقه این استدیو به مستقل کار کردن بیشتر از چیزیه که فکر می کنید

126618

پلاتینوم گیمز در جهت استقلال بیشتر، مخصوصا تو زمینه عرضه بازی ها به صورت خودجوش، امضای همکاری با Tencent رو زده تا از لحاظ مالی مشکل کمتری برای مسیر استقلال استدیو وجود داشته باشه

پلاتینوم گیمز هم اکنون دو پروژه در حال ساخت داره که تاریخ عرضه هیچ کدوم فعلا مشخص نیست
Bayonetta 3 برای نینتندو سوییچ
و Babylon Fall برای PS4 و PC
 
میدونم خیلیا دوست دارن یا نینتندو یا سونی یا حتی مایکروسافت (تو رو خدا نه!) پلاتینوم گیمز رو بخرن
ولی ظاهرا علاقه این استدیو به مستقل کار کردن بیشتر از چیزیه که فکر می کنید

View attachment 126618

پلاتینوم گیمز در جهت استقلال بیشتر، مخصوصا تو زمینه عرضه بازی ها به صورت خودجوش، امضای همکاری با Tencent رو زده تا از لحاظ مالی مشکل کمتری برای مسیر استقلال استدیو وجود داشته باشه

پلاتینوم گیمز هم اکنون دو پروژه در حال ساخت داره که تاریخ عرضه هیچ کدوم فعلا مشخص نیست
Bayonetta 3 برای نینتندو سوییچ
و Babylon Fall برای PS4 و PC
والا هم خبر خوبیه و هم نه...
خوب چون جدا مستقل بودنشون خیلی خبر خوبیه...!
خبر بد چون واقعا معلوم نیست تاثیری که سرمایه گذاری مالی Tencent تقریبا در همه چیز توی گیمینگ گذاشته باعث میشه به چه سمت و سویی بره.
امیدوارم بخاطر سیاست های دولت چین، و اینکه تقریبا این شرکتا مستقیما زیردست دولت چینن تاثیر منفی روی صنعت نزاره.
مثل سانسور و چیزای دیگه...یا چیزی مثل جریان بلیزارد:|
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or