استاد مخفی کاری: رتبه بندی عناوین سری Splinter Cell بر اساس وبسایت متاکریتیک

بهترین نسخه سری Splinter Cell از نظر شما کدام است؟


  • مجموع رای دهنده‌ها
    70

ARTHUR WESKER

“We can’t change what’s done, we can only move on.
کاربر فعال
Jan 25, 2018
6,600
نام
Albiceleste

1620887714461.png

بعد از موفق شدن در دوره ساخت بازی‌های پلتفرمینگ با قهرمانی دوست داشتنی یعنی "ریمن"، یوبی‌سافت نیاز داشت تا یک IP جدید بسازد تا در میان بازیکنان ماندگار شود. بازی‌های PS2 و Xbox به سوی واقع‌گرایی و بزرگسالانه‌تر شدن می‌رفتند. یوبی‌سافت بعد از مدت کمی با مجموعه‌های Rainbow Six و Ghost Recon، که عناوینی شوتر با تمرکزی ویژه روی گیم‌پلی تاکتیکال بودند، مسیر خود را پیدا کرد. گیم‌پلی تاکتیکال این دو عنوان البته زیاد هم با یک دیگر متفاوت نبود و هر دو سری نیز از آثار Tom Clancy الهاماتی گرفته بودند. زمانی که اکثر عناوین شوتر هیچ‌گونه داستانی نداشتند، یوبی‌سافت از رمان‌ نویس آمریکایی استفاده کرد تا بازی‌هایش را با روایاتی جذاب عرضه کند. موفقیت بازی‌های داستان محور یوبی‌سافت باعث شد تا یک مجموعه جدید و ماندگار در ذهن طرفداران مخفی‌کاری ساخته شود. نتیجه این جاه‌طلبی‌ها سری"Tom Clancy’s Splinter Cell" بود. یک مجموعه مخفی‌کاری حول محور پروتاگونیست محبوب سری یعنی Sam Fisher.


1620888115121.png

7⃣ Tom Clancy's Splinter Cell: Essentials (58)

عنوانی که با اختلاف قابل توجهی نسبت به بقیه نسخه‌های بازی در آخر لیست ما قرار دارد چیزی نیست جز Tom Clancy's Splinter Cell: Essentials. این عنوان سری را به"PSP" برد و همانطور که از نامش مشخص است، به گونه‌ای گلچینی از بهترین‌های این فرنچایز بود.
بازی تعدادی از بهترین مراحل سه گانه اصلی سری، یعنی سه نسخه اول را بازسازی می کرد و چند مرحله جدید نیز اضافه شده بودند. ممکن است در نگاه اول بازی به شکل یک پکیج مناسب و کامل برای کسانی که می‌خواهند اطلاعات بیشتری راجع به سری داشته باشند به نظر برسد، اما در نهایت Essentials مملو از مشکلات بود. در کنار حالت چندنفره بازی که به نظر می‌آمد هیچ فکر خاصی به حال آن نشده و به شکل ناگهانی به بازی اضافه شده است، Essentials از بارگذاری‌های طولانی، مراحل بسیار تاریک و دوربینی که بازی را عملا غیرقابل بازی می‌کرد رنج می‌برد.



1620887840813.png

6⃣ Tom Clancy's Splinter Cell: Blacklist (84)

با رسیدن به آخرین نسخه سری، یک جهش عظیم در امتیاز متاکریتیک در لیست را مشاهده می‌کنیم. Blacklist در انتهای عمر PS3 و Xbox 360 منتشر شد و این موضوع باعث شده بود که بازی در زیر رادار منتقدان باشد. با وجود عرضه در سال‌های آخر عمر کنسول‌های نسل هفتم، عمده انتقادات به بازی به این دلیل بود که بازی قدیمی به نظر می‌رسید! منتقدان از بازی به دلیل جلوه‌های بصری ساده و بدون خلاقیت آن و البته بخش داستانی کوتاه بازی که تنها ۱۰ ساعت بود، امتیاز کم کردند. البته مورد آخر در سری مرسوم بود، اما در آن زمان در میان عناوین AAA میزان محتوای بازی کم به نظر می‌رسید. هرچند Blacklist خوبی‌های خود را نیز داشت. خصوصا در سه مورد همیشگی و مهم سری : مخفی‌کاری، مبارزات و روایت داستان.


1620888148379.png

5⃣ Tom Clancy's Splinter Cell: Conviction (85)

عنوان Tom Clancy's Splinter Cell: Conviction، با دوری از مخفی‌کاری و تمرکز بیشتر روی گیم‌پلی تاکتیکال، سری را به دو قسمت تقسیم کرد. درست همانند Blacklist این نسخه نیز مشکلاتی داشت که باعث شد هیچ‌گاه به حد و اندازه‌ای که نسخه‌های پیشین رسیده بودند، نرسد. در کنار داشتن یک بخش داستانی کوتاه درست مانند Blacklist، قابلیت بازجویی که به بازی اضافه شده بود نتوانست قابلیت جالب توجهی باشد. برای آنهایی که از روند پیش گرفته شده در سری خوشحال بودند اما چیزهای خوب زیادی وجود داشت. مکانیک‌های مختلفی در زمینه مبارزات اضافه شده بود که یکی از آن‌ها سیستم Mark & Execute بود. این سیستم دقیقا کاری را می‌کند که برای آن نام‌گذاری شده است. میکانیک ذکر شده به بازیکنان اجازه می‌دهد تا یک دشمن را مشخص کنند و سپس بهترین راه برای کشتن آن‌ها به شکل مخفیانه را انتخاب نمایند. همچنین Conviction توسط طرفداران و منتقدین به دلیل داستان شخصی‌اش که مربوط به ماجرای مرگ دختر سم بود، مورد تحسین واقع شد.


1620888206990.png

4⃣ Tom Clancy's Splinter Cell: Double Agent (89)

لازم به ذکر است که بگویم در این لیست، عناوین را بر اساس بیشترین امتیاز آن‌ها در متاکریتیک مرتب کرده‌ایم. عنوان Double Agent روی کنسول‌های Nintendo Wii و GameCube امتیازات ۶۱ و ۶۴ را کسب کرده بود. اما عناوین منتشر شده روی آن کنسول‌ها داستان و مراحلی کاملا متفاوت با نسخه Xbox 360, PS3 و PC داشتند. این نسخه از بازی به خاطر داستان اخلاق محور و همچنین داشتن چند پایان مختلف که برای سال ۲۰۰۶ چیزی نایاب بود، مورد توجه قرار گرفت. یوبی‌سافت در پایان سال ۲۰۰۶، جوایز مختلفی همچون Best Action Game of the Year از طرف IGN و"Xbox Game of the Year" از Gamespy‌ برای Double Agent‌ دریافت کرد.



1620888285411.png

3⃣ Tom Clancy's Splinter Cell(93)

عنوانی که همه چیز را آغاز کرد! عنوان Tom Clancy's Splinter Cell در سال ۲۰۰۲ منتشر شد و گیم‌پلی مخفی‌کارانه خود را که با نوآوری‌هایی فراوان همراه بود، به همگان معرفی کرد. این بازی در زمانی که بازار در دست شوتر‌های الهام گرفته از DOOM بود، خودش را در مرکز توجهات قرار داد. در کنار گیم‌پلی مخفی‌کاری منحصر به فرد، Splinter Cell برای روایت سینمایی اش نیز مورد توجه قرار گرفته بود. در نهایت جایزه Excellence in Writing در Game Developer Choice Awards به این بازی داده شد. جوایز دیگری که بازی دریافت کرد نیز شامل E3's Best Action-Adventure Game و IGN's Xbox Game of the Year می‌شود.



1620888397644.png

2⃣ Tom Clancy's Splinter Cell : Pandora Tomorrow (93)

نسخه دوم سری یعنی Pandora Tomorrow نه تنها امتیاز یکسانی با نسخه اول سری دارد، بلکه حتی User Score این دو عنوان نیز در این سایت برابر است! یوبی‌سافت برای این نسخه از بازی تصمیم گرفت تا از راه حل «اگر مشکلی ندارد، به آن دست نزن» استفاده کند و تغییرات بسیار کوچکی در گیم‌پلی بازی ایجاد کرد. البته لازم به ذکر است که در این نسخه بخش چندنفره به بازی اضافه شد، چیزی که در نسخه‌های بعدی سری ماندگار شد.



1620888487841.png

1⃣ Tom Clancy's Splinter Cell: Chaos Theory (94)

عنوانی که سه گانه اصلی را به حد اعلا رساند. Chaos Theory مکانیکهای مبتنی بر نور و سایه در دو نسخه قبلی را با بهتر شدن المانهای صوتی و فیزیک جدید به کمال رساند. امتیاز فوق‌العاده بازی در وب سایت متاکریتیک یعنی ۹۴ آن را در کنار عناوین بزرگی در این صنعت مانند Mass Effect 2, Skyrim, Halo 3, Super Mario 64 و Grim Fandango قرار می‌دهد.


 

Mohammad@li

کاربر سایت
Sep 11, 2014
2,092
نام
MohammadAli
اسپلینتر سل یکی از بهترین سری‌های ژانر Stealth و خود سم فیشر هم یکی از شخصیت‌های محبوب صنعت گیم هست. فکر کنم کمتر کسی باشه که با این سری خاطره نداشته باشه، امیدوارم یوبی‌سافت با ساخت نسخه جدیدش کامبک بزنه. ممنون بابت مقاله بهزاد جان.
 

smoker

کاربر سایت
Jan 17, 2012
2,059
نام
علیرضا
Chaos Theory خیلی جلوتر از زمان خودش بود و خب واقعا به نظرم هنوزم بهترینشونه.
از همه بدتر هم به نظرم دابل اجنت و بلک لیستن.
و خب لازمه بگم که:
کمپین کو اپ کانویکشن یکی از اندر ریتد ترین داستانای نسل 7 رو داره و از بازی اصلی حتی بهتره.
 

blak

کاربر سایت
Dec 31, 2010
1,318
خاک بر سر یوبی سافت که ip به این خوبی داره باید خاک بخوره .?
ای کاش اسیسنی وجود نداشت
همه بدبختی ما از گور این بلند میشه :D
ولی من بیشتر با کانویکشن حال کردم عجب بازی بود خیلی حال میداد یاد فیلم بورن میفتادم صد حیف
 

Persia Tech

کاربر سایت
Feb 2, 2021
3,238
عجب خاطراتی pandora tomorrow به نظرم بهترینشون بود که هنوزم گیم پلی همشون لذت بخشه

حیف این همه ای پی خوب که دست یوبی هست یوبی دیگه فقط بازی می سازه که یا تمام انلاین باشه یا مشابه اساسین باشه که خیالش از فروش راحت باشه هزینه زیادی هم ساختش نداشته باشه

بگم ریبوت هم کنه قبلی ها رو یا ریمیک با اون نمایش پرنس فقط اوضاع رو بدتر می کنه
 

WTF?

کاربر سایت
Mar 27, 2015
1,087
نام
محمد
اسپلینترسل بهترین بازی من هست. خوشبخت بودم که همه نسخه های بازی رو در یک تایم بیکاری که برام فراهم شد یک ضرب پشت سر هم بازی کردم. بعدش در طی سال های مختلف فکر کنم هر نسخه رو میانگین ۵ بار بازی کردم. بهترین برای من همه شونن. دابل ایجنت یکی از تراژدیک ترین های سری بود. گیم‌پلی سریع Convictionهم موضوع بحث بسیار بود ولی اونم بشدت دوس داشتم. سه گانه اولش که شاهکار بود.

یک تریلر محتوی موارد زیر میتونه حالمو خوب کنه:

✓یک سم فیشر پیر و بازنشسته و مطرود+ ریش بلند خاکستری
✓یک دوربین سه چشم قدیمی و شکسته ته یک صندوقچه
✓ یک کارامبیت که تیز نیست و موقع بریدن گلوی تروریست ها صدای خر خر میده.
✓یک کرایسیس جهانی که فقط سم بتونه جلوشو بگیره.
✓یک عالمه بارون! ویولون سل! پیانو! الکتریک!
✓یک عالمه زجر و ترومای روحی که در اثر یک واقعه ی تلخ (مثلا مرگ سارا و اعضای Fourth Echelon) به وجود اومده باشه.

که البته استودیوی بی لیاقتی مثل یوبیسافت با ساختن یک بنجول میتونه گند بزنه به تمام لحظات و خاطرات خوبم. با تمسخر سم در تریلر های رینبو سیکس و بسته های الحاقی و بازیای موبایلی! به قدر کافی به هواداری سری توهین کرده.


ممنون بهزاد
 

Persia Tech

کاربر سایت
Feb 2, 2021
3,238
2⃣ Tom Clancy's Splinter Cell : Pandora Tomorrow (93)

نسخه دوم سری یعنی Pandora Tomorrow نه تنها امتیاز یکسانی با نسخه اول سری دارد، بلکه حتی User Score این دو عنوان نیز در این سایت برابر است! یوبی‌سافت برای این نسخه از بازی تصمیم گرفت تا از راه حل «اگر مشکلی ندارد، به آن دست نزن» استفاده کند و تغییرات بسیار کوچکی در گیم‌پلی بازی ایجاد کرد. البته لازم به ذکر است که در این نسخه بخش چندنفره به بازی اضافه شد، چیزی که در نسخه‌های بعدی سری ماندگار شد.
البته من این یک بخش هر حرفتون رو قبول ندارم نسخه ی دوم گرافیک به مراتب بهتر هوش مصنوعی بهتر و فراتر از زمان خودش محیط های متنوع تر و بازتر و سخت تر شدن بازی رو به همراه داشت

ممنون بابت بازیابی خاطرات و زحمتی که کشیدید
 

Jill-Valentine

By hiding you show your true nature coward
Loyal Member
May 18, 2012
4,706
نام
Ebrahim
اسپلینتر سل فقط Blacklist :D :x \m/

این بازی اینقدر گیم پلی فوق العاده ای داره که اگر امروزه یه ریمستر ساده ام ازش بدن بیرون، بازهم طرفداران «مخفی کاری» میرن سراغش!:D:x

Conviction هم میتونه با بلاک باستر های هالیوودی رقابت کنه! :x :D
 

ARTHUR WESKER

“We can’t change what’s done, we can only move on.
کاربر فعال
Jan 25, 2018
6,600
نام
Albiceleste
اجازه بدید این بنده ی حقیر هم پستی بدهند! :-"

بهترین گیم پلی بین عناوین مخفی کاری سوم شخص متعلق به همین سری است :-"

بهترین سم فیشر هم قطعا سم فیشر کانویکشن هست:*

بسیار پخته و سنجیده در آن نسخه عمل کردند:p
 

Sega_genesis

کاربر سایت
Apr 27, 2021
931
نام
آن بزرگوار
بازی اسپلینتر سل برا اکثر پلتفرم ها اومد
انواع کنسول و pc حتی نسخه ها جاوا موبایل
یا نسخه ها اندروید و ios
حتی برا nokia n-gage

s-l300_(1)_oikr.jpg
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر