درسته ملاک فروشه ولی اینم بدون دوست عزیز که فروش پراید هم از مازاراتی بیشتره ولی ایا این به این معنیه که مازاراتی بده؟؟ نه پس فروش زیاد لزوما به معنی خوب بودن نیس
داخل کردن مقایسه پراید و مازراتی در مقایسه مثلا اساسین و ولف اشتباه هست....... .
پراید بیشتر میفروشه چون انحصاری درش هست و قیمتها هم بسیار متفاوته و در نهایت خریدار مجبور هست بره سمت پراید.
ولی در مورد اساسین و ولف، نه انحصاری وجود داره(هر دو در شرایط برابر در اختیار خریدار هستند) و نه تفاوت قیمتی وجود داره......پس اینکه اساسین بیشتر میفروشه نشون میده که تمایل مخاطب عام به اینطور بازیها بیشتر(بازیها ی انلاین محور و اپن ورلد با المانهای نقش آفرینی)
این مساله تو اکثر صنایع هست و محدود به بازی و سینما هم نمیشه.......تقریبا 90 درصد صنایع دنیا رو شامل میشه
این سلیقه اکثرا مخاطبای عام (اکثریت خریدارا) هست که جهت میده به بازار...... در نتیجه تا وقتی سلیقه اونا اینطوریه سخت بشه تغییری رو مشاهده کرد(به جز چند تا سازنده پردل و جرات و شدیدا خلاق)
اینکه میفرمایید یهو شرکت های بازی ساز به فکر جیب شون شدن کلا حرف اشتباهیه، ینی 10 15 سال پیش به فکر جیبشون نبودن و فقط برای رضای گیمرا بازی میساختن؟!! سازنده ها همیشه به فکر جیبشون بودن و هستن و خواهند بود
کاملا درسته ولی از وقتی بازی صنعت شده این رویکرد شدیدتر شده
مثلا زمان doom یا halflife1 و...... شرکتای بازیسازی کوچیک بودن و هییت مدیره و سهامدارا رقمای خیلی درشتی رد و بدل نمیشد زیر دستشون(چه هزینه چه سود) و در نتیجه دست سازنده ها بازتر و استرسها هم کمتر بود.
ولی الانکه به یه صنعت تبدیل شده و صحبت ا زخرج های چند ده میلیونی و سودهای چند صد میلیونی هست ناشرا و سهامدارا اجازه مانور بشدت کمتری میدن به سازنده ها....
این اصلم باز تو اکثر صنایع هست.
.