ازمایش های مرگبار : شرورانه‌ترین آزمایش هایی که در رزیدنت ایول دیدیم

ARTHUR WESKER

“We can’t change what’s done, we can only move on.
کاربر فعال
Jan 25, 2018
6,600
نام
Albiceleste

PtE20kp-resident-evil-wallpaper-hd.jpg


جهان رزیدنت اویل پر از شخصیت های جالب ، تاریخچه ای غنی و البته هیولاهایی عجیب و غریب است. اما در لایه های زیرین این دنیا ، توطئه هایی شیطانی و شرورانه همیشه در جریان هستند.رزیدنت اویل دنیایی غنی دارد ، از شخصیت های شرور و تاریخ کهنش تا داستانی بسیار درگیرکننده و جذاب.

درمیان این همه قصه گویی و هرج و مرج ، بعضی اهداف شیطانی کاراکترهای منفی از همه بیشتر به چشم می خورد و تاریک بودن اتمسفر بازی را به رخ می کشد. شاید کسانی که زیاد به داستان بازی اهمیت نمی دهند با این دسته از موارد نیز آشنایی نداشته باشند ، اما اگر داستان بازی را دوست داشته باشید و برای دنبال کردن ادامه‌ی بازی آرام و قرار نداشته باشید مطمئنا شاهد اعمال شرورانه و آزمایش های شیطانی زیادی در کل فرانچایز بوده اید.



141315


شکارچی - موجودی که برای نابودی انسان ساخته شد
آمربلا در سال 1980 شکارچی را آفرید تا سلاحی باشد برای نابود کردن نسل بشر از روی زمین.سلاحی بیولوژیکی که می توانست بازماندگان و کسانی که از تی-ویروس جان سالم به در برده بودند را در یک آن قلع و قمع کند. در واقع شکارچی ها انواع مختلفی داشتند.

همه در یک اصل با یکدیگر در اشتراک بودند و آن نیز این بود که همگی بازیچه ی دست آمبرلا بودند تا بتواند با استفاده از خوی وحشی گری آنان به سلاح بیولوژیکی خود دست پیدا کند. پس از شیوع تی-ویروس،آمبرلا فهمید که حدود ده درصد از مردم زمین به این ویروس ایمن هستند و نمی توان آنها را با ویروس نابود کرد. پس کمپانی تصمیم گرفت شکارچی ها را وارد میدان کند تا همان ده درصد باقی مانده را نیز قتل عام کند. پروژه ی ساخت شکارچی با همین هدف بود،هدف نابود کردن بازماندگان نسل بشر.



141316

اوروبوروس
آزول اسپنسر که از موسسان کمپانی آمبرلا بود، با نظریات نژادپرستانه ی خود میخواست انسان را به سعادت او راهنمایی کند.اما آلبرت وسکر پا را از این نیز فراتر گذاشت.هدف وسکر از ایجاد اوروبوروس در دو چیز خلاصه میشد، او میخواست با ساخت این ویروس تمام انسان های ضعیف و سست را از روی زمین پاک کند. همین کار باعث میشد تنها کسانی که به اندازه کافی قوی هستند زنده بمانند و بدین گونه آرمان های وسکر به سرانجام می رسید.

او میخواست با اوروبوروس ، ژن برتر را حاکم زمین کند و با قدرت فیزیکی و روانی زیادی که این موجودات برتر داشتند بر زمین حکمرانی کند. در اصل وسکر به دنبال این بود که با نابود کردن جمع کثیری از انسان های روی زمین ابرانسان را روی کار بنشاند تا بتوانند با همدیگر به ادامه ی فعالیت های انسان ضعیف بپردازند و در فضایی ایده آل زندگی کنند.



141317


لاس پلاگاس - معجونی که هیولاها را هیولاتر کرد
هواداران رزیدنت اویل باید انگل لاس پلاگاس را به یاد داشته باشند.انگلی که هم در رزیدنت اویل 5 و هم در رزیدنت اویل 4 به آلوده کردن انسان ها منجر شد. اما شاید ندانید که انگل اصلی لاس پلاگاس که در رزیدنت اویل 4 شاهد آن بودیم ، با نسخه ی بعدی آن که در رزیدنت اویل 5 پیشرفته تر از قبل شده بود ، تفاوت هایی دارد.در وهله ی اول باید دانست که لاس پلاگاس باعث میشد افراد عادی که آلوده می شدند مطیع یک رهبر یا حاکم باشند و از دستورات او پیروی کنند.

Tricell در RE5 نوع پیشرفته‌تری از Las Plagas خلق کرده بود که بدن میزبانی که بهش مبتلا شده رو بر خلاف خواسته‌ی میزبان ، تحت کنترل می گرفته است ، اما در RE4 نسخه‌ی اصلی این انگل‌ها کاری میکردند که میزبان با خواسته‌ی خودش مطیع بشود و تحت کنترل قرار بگیرد.

یکی از راه هایی که آزموند سدلر و رامون سالازار توانستند مردم روستای خود را متقاعد به قبول لاس پلاگاس و کنار آمدن با آن بکنند،استفاده ابزاری از دین بود. آنها توانستند از طریق کشیش روستا،بیتورس مندز به مردم القا بکنند که باید در روز خاصی پس از مراسم به کلیسا بروند تا غسل تعمید شده و از شر و هر آنچه گزنده بود نجات پیدا کنند.بدین ترتیب مندز و ما فوقانش توانستند مردم را در لاس پلاگاس غسل دهند و آنان را به یوغ اسارت خود درآورند.



141318


پروژه ی تی-فوبوس

الکس وسکر نیز همانند آلبرت وسکر تحت تاثیر عقاید آزول اسپنسر که نژاد برتر را می ستود قرار گرفت و سعی بر پاک سازی افراد ضعیف از روی زمین داشت. او اما از ساخته ی دست خودش استفاده کرد: تی-فوبوس.

نام این پروژه با هدفی که داشت یکسان بود،فوبوس نام خدای ترس و وحشت در یونان باستان است، و ویروس نیز میتوانست مردم را به موجوداتی وحشتناک تبدیل کند.اما الکس به این مقدار راضی نبود.او میخواست فعالیت خود را در ابعادی گسترده تر ادامه دهد.بدین جهت او عازم جزیره ای به نام سوشستووانیک شد و در رزیدنت اویل:رولیشن 2 شاهد آزمایش های وسکر بودیم که میخواست نژاد برتر و ابر انسان را بسازد تا به هدف شوم خود و پیشینیانش برسد.

انسان هایی که قرار بود مورد آزمایش قرار بگیرند به جزیره آورده شدند و وسکر نمونه های فوبوس را که چیزی شبیه به تی-ویروس بود به بدن نمونه های آزمایشی تزریق کرد.این ویروس رابطه ی مستقیمی با شدت ترس و وحشت داشت.به این شکل که اگر شخص آلوده به سطح مورد نظری از استرس و وحشت میرسید ناخودآگاه تبدیل به هیولایی میشد که هیچکس جلودارش نبود و نمیشد او را به حالت اولیه برگرداند.

اگر میزبان بدون تحمل ترس و وحشت خیلی زیاد ، قادر به انجام کار در شرایطی که همراه با اضطراب و تنش و استرس زیاد است باشد ، ویروس به آنها آسیبی نمی زند و باعث تغیییرات و جهش در آنها نمی شود.این موضوع آنها را به طور بالقوه به عنوان میزبانی شایسته برای انجام تحقیقات بیشتر معرفی می کند تا آنها را تبدیل به میزبان هایی برای عفونت های ویروسی قوی تر کند ، مانند ادامه تحقیقات Uroboros الکس وسکر و یا چشم انداز تحقیقاتی eugenics ازول اسپنسر. از جمله موارد مشکل ساز ویروس هایی مانند Uroboros این است که آنها در طی فرایند تبدیل ، میزبان های زیادی را نابود میکنند و همین امر باعث می شود افراد بسیار کمی بتوانند از فرایند تبدیل با موفقیت عبور کنند.

هدف از ساخت فوبوس را میتوان انتخاب قویترین موجودات دانست. وسکر با این آزمایش میخواست پی ببرد که چه کسانی تاب تحمل فوبوس را دارند و شکست نمیخوردند.کسانی که شکست میخوردند ، خب تبدیل به هیولایی بی ارزش میشدند و تا آخرعمرنیز درمانی برای آنان وجود نداشت، اما کسانی که مقاومت میکردند از دید وسکر همان نژاد برتر بودند که باید بر زمین حکم میراندند.



141319


راکون سیتی - میدانی برای آزمایش سلاح های بیولوژیک

راکون سیتی نیز همانند جزیره ی سوشستووانیک تبدیل شد به محل آزمایش هیولاها و زامبی های وشحت آور.اما این بار نوبت آمبرلا و آلبرت وسکر بود که شهر قرنطینه شده را تبدیل به میدان بازی خود بکنند.آمربلا ، زینوویو را به راکون سیتی فرستاد تا نظارتی بر آزمایش های درحال انجام داشته باشد،که البته نماینده ی آمبرلا دست خالی برنگشت.او توانست تیرنت را پیدا کند،موجودی که بی مهابا میکشت و هرچه جلویش را میگرفت محکوم به نابودی بود.

در اصل آمبرلا به دنبال تخریب راکون سیتی و تبدیل شهر به منطقه‌ای آزمایشی نبود. آنها تنها می‌خواستند برخی سباح‌های بیولوژیکی را امتحان کرده و دست از سر شهر بردارند، می‌توان گفت تبدیل شدن رامون سیتی به یک آزمایشگاه، تقریبا امری تصادفی بود، اما پس از شدت گرفتن مشکلات و افزایش تعدادهیولاها، آمبرلا نیز تصمیم گرفت که از این شهر به عنوان منطقه‌ی آزمایشی خود استفاده کند که اوج این آزمایش‌ها به وجود آوردن نمسیس بود.

در اصل بسیاری از مردم راکون سیتی به دلیل پخش اتفاقی تی-ویروس در فاضلاب‌های شهر تبدیل به زامبی شدند.بقیه‌ی موجودات مثل حیوانات و حشرات نیز به همین خاطر تغییر شکل دادند و گرفتار آزمایش هولناک آمبرلا شدند.

تبدیل موجودات زنده به سلاح‌های بیولوژیک و استفاده از آنها دلیل اصلی ترس مردم است، اما رزیدنت اویل پا را فراتر گذاشته و شکاف‌های بیشتری در این حربه‌ ایجاد می‌کند. آمبرلا سود و منفعت خود را در آشوب و هرج و مرجی می‌بیند که توسط آزمایشات بیولوژیک خود روی مردم اجرا کرده و همین تفکر و علاقه به تبدیل کردن مردم به موجودات غیرعادی، فرصت‌های بسیاری برای روایت داستان‌های مختلف و متنوع آماده می‌کند.

به هرحال لیکرها و شکارچی‌ها و تیرنت‌ها توسط آمبرلا طراحی و ساخته شده‌ بودند تا قدرت و توانایی آنها در شرایطی مشابه راکون سیتی امتحان شود، که با نظارت نیکولای زینوویو این موجودات به اهداف مورد نظر شرکت می‌رسیدند و کاملا توسط آمبرلا تحت کنترل بودند تا بتوانند به حداکثر قدرت آنها به عنوان سلاح‌های بیولوژیکی پی ببرند.

آمبرلا حتی پا را از این هم فراتر گذاشت. در رزیدنت اویل 3 و رزیدنت اویل 2 آنها گروهی از سربازان مسلح را تحت پوشش کمک به مردم راکون سیتی به داخل شهر فرستادند، اما در واقع نیت اصلی آمبرلا این بود که قدرت موجودات بیولوژیکی خود را در مقابل زبده‌ترین سربازان بیازماید و از موفق بودن آنها در مقابل سلاح‌های انسانی اطمینان یابد.آزمایش‌ها و تحقیقات کشنده و خطرناک در سری رزیدنت اویل بسیار زیاد هستند. اما مواردی که در این مقاله به آنها پرداخته شد، مطمئنا بدترین این آزمایش‌ها بودند.





 
آخرین ویرایش:

residen

کاربر سایت
Apr 28, 2014
467
به نظر من الکس هم به مانند برادرش آلبرت با کشته شدن در داستان رزیدنت اویل واقعا حیف شد ، دیگه نمیشه مثل اینا ساخت و توی ادامه داستان جایگزین کرد ولی خب ممکنه با یک حقه مخصوص و حرفه ای از طرف آقای میکامی بشه در آینده امیدوار به بازگرداندن اونا باشیم ، توی رولیشن دو الکس واقعا بد طراحی شده بود ، هم ظاهرش که اصلا به خوشگلی این عکس اصلیش که گذاشتی نمیرسه و هم رفتار و نوع شخصیتش که خیلی حیف شد با اون همه رمز و راضی که این شخصیت داشت این مدلی معرفی و خیلی زود و راحت نابود شد !

بهزاد جان خسته نباشی و ممنون ، مقاله خوب و جامعی بود و اطلاعات مهمی و انتقال داد .
 

ChampionOfLight

کاربر سایت
Jul 21, 2016
1,148
به نظر من الکس هم به مانند برادرش آلبرت با کشته شدن در داستان رزیدنت اویل واقعا حیف شد ، دیگه نمیشه مثل اینا ساخت و توی ادامه داستان جایگزین کرد ولی خب ممکنه با یک حقه مخصوص و حرفه ای از طرف آقای میکامی بشه در آینده امیدوار به بازگرداندن اونا باشیم

میکامی؟ منظورتون شینجی میکامی هست؟ وقتی میکامی دیگه جزئی از کپکام نیست چطور میتونه روی داستان سری تاثیری داشته باشه؟ :D میکامی به غیر از RE4 که خودش اسکریپت بازی رو نوشت ارتباطی به داستان هیچ نسخه دیگه ای از سری نداره. البته یه شینجی میکامی دیگه هم توی کپکام هست که اتفاقا از کهنه کارهای کپکام هست و روی چندین نسخه RE هم کار کرده، اما اگر اشتباه نکنم ارتیسته و برای کاری که گفتید مناسب نیست :D اما اگر در اینده میکامی بخواد به کپکام برگرده و یا به هر نحوی دوباره روی سری کار کنه من کاملا استقبال میکنم چون هیچ کس مثل میکامی این سری رو نمیشناسه.
 

residen

کاربر سایت
Apr 28, 2014
467
میکامی؟ منظورتون شینجی میکامی هست؟ وقتی میکامی دیگه جزئی از کپکام نیست چطور میتونه روی داستان سری تاثیری داشته باشه؟ :D میکامی به غیر از RE4 که خودش اسکریپت بازی رو نوشت ارتباطی به داستان هیچ نسخه دیگه ای از سری نداره. البته یه شینجی میکامی دیگه هم توی کپکام هست که اتفاقا از کهنه کارهای کپکام هست و روی چندین نسخه RE هم کار کرده، اما اگر اشتباه نکنم ارتیسته و برای کاری که گفتید مناسب نیست :D اما اگر در اینده میکامی بخواد به کپکام برگرده و یا به هر نحوی دوباره روی سری کار کنه من کاملا استقبال میکنم چون هیچ کس مثل میکامی این سری رو نمیشناسه.
میدونید کارگردانا یا تهیه کننده ها میتونن خیلی راحت و با نظراتشون کلا مسیر یک داستان و تغییر بدن ؟!
معمولا قبل از شروع به کار و با مشورت این کار و میکنن
گاهی هم حین کار اتفاق میفته
البته لازمه بدونید که برای ادامه ساختن یک بازی در اکثر مواقع قبل از شروع ساخت و در مرحله نگارش داستان به نویسنده سفارش میدن که مثلا اینو میخوایم و اینجوری میخوایم .
ضمنن اگر بیشتر تحقیق بفرمایید متوجه خواهید شد که ایشون یعنی آقای شینجی میکامی کار نویسندگی هم در این مجموعه داشتن
با احترام .
 
  • Like
Reactions: ARTHUR WESKER

ChampionOfLight

کاربر سایت
Jul 21, 2016
1,148
میدونید کارگردانا یا تهیه کننده ها میتونن خیلی راحت و با نظراتشون کلا مسیر یک داستان و تغییر بدن ؟!
معمولا قبل از شروع به کار و با مشورت این کار و میکنن
گاهی هم حین کار اتفاق میفته
البته لازمه بدونید که برای ادامه ساختن یک بازی در اکثر مواقع قبل از شروع ساخت و در مرحله نگارش داستان به نویسنده سفارش میدن که مثلا اینو میخوایم و اینجوری میخوایم .
ضمنن اگر بیشتر تحقیق بفرمایید متوجه خواهید شد که ایشون یعنی آقای شینجی میکامی کار نویسندگی هم در این مجموعه داشتن
با احترام .

اره درسته حق با شماست، من فقط گفتم وقتی میکامی دیگه برای کپکام کار نمیکنه چطور میتونه توی داستان بازی های اینده سری تاثیر گذار باشه؟ :D برای مثال اون قضیه الکس و پروژه فرزندان وسکر که اشاره کردی برای اولین بار توی RE5 مطرح شد و میکامی هیچ دخالتی توی RE5 نداشت. ضمن اینکه من که توی پستم گفتم میکامی داستان RE4 رو نوشته :D
 

residen

کاربر سایت
Apr 28, 2014
467
اره درسته حق با شماست، من فقط گفتم وقتی میکامی دیگه برای کپکام کار نمیکنه چطور میتونه توی داستان بازی های اینده سری تاثیر گذار باشه؟ :D برای مثال اون قضیه الکس و پروژه فرزندان وسکر که اشاره کردی برای اولین بار توی RE5 مطرح شد و میکامی هیچ دخالتی توی RE5 نداشت. ضمن اینکه من که توی پستم گفتم میکامی داستان RE4 رو نوشته :D
خب منظور منم برای وقتی بود که آقای میکامی برگردن به دنیای رزیدنت اویل نه الان
موضوع الکس و پروژه وسکر هم در قسمت های قبل از قسمت پنج بهشون اشاره شده بود ( در نوشته ها و گفتوگوهای درون بازی درباره شون صحب میشه )
به طور کلی نظر من اینه که ایشون در تمام قسمت های بعد از قسمت چهارم تاثیر گذار بودن از جمله قسمت پنجم
دلایلش هم احتمالا همه میدونیم چیا هستن ، بعد رزیدنت چهار هر جایی اویل خوب عمل کرد با استفاده از فرمول ماندگار این قسمت بود .
ولی هر جایی خراب کرد به خاطر دوری از اون بود .
 
  • Like
Reactions: ARTHUR WESKER

last of amir

کاربر سایت
Sep 3, 2014
2,160
نام
Amir
یادش بخیر اولین‌بار که دیدم کله یکی از زامبی‌های RE4 منفجر شد و یه انگلی از سرش درومد واقعا هنگ کرده بودم و دقیقا بعد از باس نهنگ بازی بود
ممنون بابت مقاله :x
 
  • Like
Reactions: ARTHUR WESKER

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر