اختلالات سراسری اخیر اینترنت برای چیست؟

Persian-Masoud

Intelligent Innovation
کاربر سایت
Feb 18, 2010
6,369
نام
مسعود
درود.
دوستان خواستم توضیحی بدم در رابطه با اختلالاتی که چند رزی میشه سراسر کشور رو فراگرفته.
هرچندی در طی این 8 سال اختلالات اگه نبودن عجیب بود اما این دفعه کمی قضیه فرق داره.




internet_melli.jpg


اینترنت ملی که اینهمه در این یکی دو سال در موردش بحث داشتیم سرانجام به سرانجام رسید..
همه چیز امادست که استارت نهایی بخوره و منتظر یه سری دستور و مجوز هستن.
تک تک کاربران ایرانی به این شبکه متصل میشن. سرعت دسترسی به سایت های داخلی افزایش پیدا میکنه و همچنین هزینه دسترسی به سایت های داخلی به حدود یک دهم کاهش پیدا میکنه. در اینترنت بین الملل هم هیچ تغییری صورت نمیگیره! اینکه میگن دیگه دسترسی به خارج نخواهیم داشت یا سرعت خیلی کم میشه و.. همش شایعه هست.
در ابتدا کمی اختلالات پیش میاد پس آماده باشین.همین دیروز اینترنت من برای 2 ساعت کاملا رفت روی شبکه ملی. هیچ سایت خارجی یا ایرانی که هاستش در خارج بود بالا نمیومد. اما سایت های داخلی با سرعت بالا بارگذاری میشدن.
زیاد نگران نباشین. اینترنت ایران تازه به جایی رسیده که چندین سال پیش اروپا و آمریکا بهش رسیده بودن.
باید صبر کرد چاره ای نیست..

 

SHRam

کاربر سایت
Jan 13, 2013
73
نام
شهرام
اینترنت ایران تازه به جایی رسیده که چندین سال پیش اروپا و آمریکا بهش رسیده بودن

عجب، که اینطور. پس خارجی ها هم دو تا اینترنت دارن، یه دونه داخلی، یه دونه خارجی.
مرسی خارجی ها، ببینید عقلشون تا کجا ها که قد نمی ده.
من همیشه میگم؛ این خارجی ها یه چیزه دیگن.
 

Persian-Masoud

Intelligent Innovation
کاربر سایت
Feb 18, 2010
6,369
نام
مسعود
عجب، که اینطور. پس خارجی ها هم دو تا اینترنت دارن، یه دونه داخلی، یه دونه خارجی.
مرسی خارجی ها، ببینید عقلشون تا کجا ها که قد نمی ده.
من همیشه میگم؛ این خارجی ها یه چیزه دیگن.

دقیقا 2 تا دارن. به راحتی میتونن ارتباط بین المللشون روقطع کنن بدون اینکه در ارتباط داخلی خللی ایجاد بشه.
 

Ali_VDO

کاربر سایت
Feb 24, 2008
440
من قبلا هم اینجا ازتون سوال پرسیده بودم، اما جواب ندادید.
الان خلاصه‌اش می‌کنم.
فرض کنید فردا از خواب بلند می‌شید و می‌بینید که اینترنتی وجود نداره. به خارج دسترسیتون قطع شده.
چه کار می‌کنید؟ بهتر بپرسم: چه کاری از دستتون برمی‌آد؟ به چه کسی شکایت می‌کنید؟ چه قانونی از شما حمایت خواهد کرد؟
من و امثال من که ابراز نگرانی می‌کنیم به خاطر اینه که جواب مشخصی برای سوال‌‌های بالا نداریم.
شاید شما خیلی راحت بگید: اینایی که می‌گی چه ربطی به شبکه داخلی داره؟ من می‌گم اگر افرادی قصد کاری رو داشته باشن، یک شبه انجامش نمی‌دن، قدم به قدم این کار رو می‌کنن.
اینترنت برای دسترسی به همه جاست، حالا کشوری برای سود خودش و صرف‌جویی شبکه‌ای داخلی راه می‌اندازه دلیلی نداره اسمی متفاوت روش بگذاره و جداگانه بفروشتش. اینه که ما رو می‌ترسونه.
 

Persian-Masoud

Intelligent Innovation
کاربر سایت
Feb 18, 2010
6,369
نام
مسعود
سلام
مسعود منبع .
اگر منبع معتبر نداری ، تاپیک پاک میشه .

سلام پرهام جان.
توضیحات برگرفته از خبر دیروز هست که روی خروجی سایت ها قرار گرفت.

پایگاه اطلاع رسانی وایمکس نیوز - دسترسي به سايتهاي داخلي با سرعت 2 مگابيت برثانيه

معاون وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات با اعلام آمادگي کامل اين وزارتخانه براي ارائه خدمات در بستر شبکه ملي اطلاعات به کاربران خانگي تصريح کرد: مرحله سوم اين پروژه ملي، مجوزي است که شورايعالي فضاي مجازي بايد در اختيار اين وزارتخانه قرار دهد تا وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات بتواند پهناي باند 2مگابيت بر ثانيه را در اختيار مصرف کننده خانگي قرار دهد که اگر اين مهم انجام شود عملا شبکه ملي اطلاعات، آماده ارائه سرويس به کاربران خانگي است.

رئيس سازمان فناوري اطلاعات ايران با تاکيد براينکه اپراتورهاي ارائه دهنده خدمات اينترنت پرسرعت هم اکنون آماده ارائه سرويس به کاربران خانگي هستند، افزود: خوشبختانه شبکه آماده واگذاري است که اگر اين مجوز از سمت شورايعالي فضاي مجازي صادر شود به راحتي مي توان سرويس دهي به کاربران خانگي را شروع کرد.

وي در مورد شرايط واگذاري اين سرويس به مهر گفت: در حال حاضر سرعت اتصال به اين شبکه حداقل 2 مگابيت بر ثانيه گذاشته شده است که دليل آن نيز وجود يک سري محدوديتهاي فني است که در بستر ADSL با آن مواجه هستيم اما با اراه افتادن پروژه فيبرنوري منازل اين محدوديت نيز برداشته مي‌شود و کاربران خانگي مي توانند به سايتهاي داخل کشور با 10 برابر اين سرعت دسترسي داشته باشند.
 
آخرین ویرایش:

Skychaser

The Betrayer
مدیر انجمن
Apr 15, 2006
5,269
نام
جواد محسنی
همین دیروز اینترنت من برای 2 ساعت کاملا رفت روی شبکه ملی. هیچ سایت خارجی یا ایرانی که هاستش در خارج بود بالا نمیومد. اما سایت های داخلی با سرعت بالا بارگذاری میشدن.
این اتفاق که میگی طی 3-4 سال گذشته به تعداد تقریبا زیاد برای من و یه سری از دوست هام پیش میاد :D چیز زیاد جدیدی نیست. به صورت کاملا رندوم هم هست ممکنه توی یه ماه چندین بار اینجوری بشه ممکن هم هست سالی یکبار نشه، کلا چیزی نیست که به اتفاقات خجسته و بسیار زیبای این 2-3 هفته اخیر ربط داشته باشه :D
 
آخرین ویرایش:

Arkham City

کاربر سایت
Aug 11, 2010
336
یعنی درست متوجه شدم ؟ یه سرویس ولی دو کارکرد ؟
بین الملل و داخلی ؟
اگر مثلا من یه سرویس از مخابرات داشته باشم به طور مثال از سایتی مثل دانلودها 2 مگ میتونم دانلود کنم و سایت های خارجی همون 70 کیلو ؟
یا هر سرویس باید جدا جدا خریداری بشه ؟ (در این صورت صرفه نداره :d)
 

Mohammad Ghost

کاربر سایت
Mar 17, 2013
691
نام
محمد
این بحثی که آغا مسعود می کنه حرف کاملا درستی هست.
قبلا هم گفته بودم شبکه ی اینترنت هر کشوری یه میزان پهنای باند داخلی داره یه میزان پهنای باند خارجی که در کشور های اروپایی مثل سوئد یا آلمان یا لیتوانی که جزو برترین های دنیا در زمینه سرعت اینترنت هستند کاملا صدق می کنه مثلا به عنوان آزمایش من به یکی از دوستانم در لیتوانی که از کانکشن 100 مگابیت بهره می بره گفتم با تهران تست سرعت و پینگ بگیره به داخل کشورشون هم بگیره با اطراف کشورشون هم بگیره نتایج تقریبا اینطوری بود :

1- داخل کشورشون پهنای باند کامل رو بهش میداد یعنی بین 90 تا 100 مگابیت بر ثانیه
2- اطراف کشورشون مثلا با فرانسه یا سوئد یا المان پهنای باند به نصف یا حتی کمتر کاهش پیدا می کرد یعنی به 30 تا 50 مگابیت بر ثانیه
3- با ایران پهنای باندش به 10 تا 20 مگابیت رسید و پینگش به 110-120 ms

بعد ازش لینک سایت ISP شون رو خواستم و رفتم برسی کردم دیدم که کاملا درسته و پهنای باندشون بر اساس فاصله و دوری و نزدیکی تقسیم میشه و اصلا ثابت نیست یعنی اینطور نیست که اگر با کشور خودش 100 مگابیت گرفت با آمریکا هم 100 مگابیت بگیره بلکه به یک سوم یا حتی کمتر کاهش پیدا می کنه:
Maximum speed abroad, Mb/s و Maximum speed in Lithuania, Mb/s رو برسی کنید متوجه میشید.
پس می بینیم که در دنیا هم یه میزان پهنای باند داخلی داریم یه میزان خارجی که خارجی به حدود یک سوم داخلی میرسه در کشور های بسیار پیشرفته ! اما در اون کشور ها اینترنت ملی معنی نداره و به این پهنای باند داخل و خارج می گن نه اینترنت ملی این یک موضوع هست و موضوع دوم کسانی هستند که دارند این قضیه رو جلو می برند ، این ها کسایی اند که در این چند سال ایران رو به اولین کشور ضد اینترنت آزاد تبدیل کردند پس حالا دلشون واسه من و شما سوخته ؟! بعید می دونم.
به هر حال شب دراز است و قلندر بیدار و منتظر می مونیم ببینیم چی میشه چون چاره ای نداریم.

 
آخرین ویرایش:

magiteq

کاربر سایت
May 1, 2008
1,801
نام
Ata
سرویس من در راستای با کیفیت و خفن شدن و ملی شدن از ساعت 4 بعد از ظهر دیروز تا همین الان قطعی خورده بود تو این ماه یه 25 ساعت قشنگ قطعی داشتم (مخابرات)
 

.:Melkor:.

Dark Lord
کاربر سایت
Feb 7, 2011
844
نام
Fallen
آخه اون کشورهایی که از این سیستم استفاده میکنن نمیان به هر بهانه ای ارتباط با خارج رو قطع کنن چون مثلا با فلان جا مشکل دارن.قول میدم بعد از راه اندازی همین شبکه داخلی یا بقول آقایون اینترنت ملی باید شاهد قطعی های پی در پی ارتباط با خارج باشیم چون خودتون خوب میدونید دیگه استکبار جهانی با ما دشمنی داره و نباید بهشون اجازه نفوذ به داخل داده بشه:) این وسط تنها کسانی که ضرر میکنن کاربرای بی پناه اینترنت توی ایران هستن که باید با قطع شدنهای پی در پی و بعضا طولانی ارتباط با اینترنت بین الملل (مخصوصا سرورهای گیم) بسوزن و بسازن و کسی هم نیست که به دادشون برسه.مشکل اصلی این سیستم نیست چون همونجوری که میدونیم اکثر کشورها از این سیستم استفاده میکنن مساله اصلی طرز فکر مسئولان ما هستش که همه رو دشمن خودشون میدونن:|
 
آخرین ویرایش:

moha112233

کاربر سایت
Jun 26, 2012
974
نام
محمد
آقا من این وسط یه چیزی رو نفهمیدم!!

اینترنت ملی به اینترنتی که الان خریداری کردیم اضافه میشه یا باید از isp خودمون یدونه دیگه بخریم؟؟ ( ینی سرعت همین نتمون افزایش پیدا میکنه؟)
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر