اخبار GDC 2013

Dinosaur

Loyal Member
سلام !

314321.jpg


GDC 2013 از امروز آغاز شده و در طول روزهای برگزاری آن (25 تا 29 مارس) شاهد خبرها، سخنرانی ها و ویدئوهای زیادی خواهیم بود.
این تاپیک برای بحث و گفتگو در مورد خبرها و اتفاقات GDC 2013 است. برای اخبار مهم تر نیز تاپیک های جداگانه زده خواهد شد.
==============
در GDC امسال این موارد را خواهیم داشت:
نمایش بازی Battlefield 4
سخنرانی مسئولین مایکروسافت در مورد SmartGlass
سخنرانی مسئولین سونی در مورد PlayStation 4 برای بازیسازان
بررسی Fox Engine و ارائه تریلر جدیدی از MGS: Ground Zeroes از طرف Hideo Kojima
ارائه اطلاعاتی در مورد بازی The Phantom Pain و احتمالاً برطرف شدن سوالات در مورد ارتباط این بازی با دنیای MGS
نمایش های جدیدی از Unreal Engine 4 (تیزر کوتاهی از نمایش انجین در GDC 2013 را می توانید از طریق این لینک مشاهده کنید)
و چندین مورد دیگر
 
آخرین ویرایش:
وقتی یه بازی دانلودی که AAA هم نیست و اهمیت خاصی هم نداره همچین گرافیکی روی PS4 داره دیگه مشخصه که چی در انتظارمونه ... این کاملا مشخص بود Real Time ه ...
من بیشتر به خاطر همین موضوع شک دارم ! :دی
آخه رفتم دیدم نسخه قبلی بازی چیز جالبی نبوده و حتی سازنده های مظلومش توی ویکی پدیا صفحه ندارن !! :دی یعنی اگه واقعاً همچین بازی هایی (دانلودی و سازنده معمولی) بتونن این گرافیک یا حتی یه ذره کمتر رو داشته باشن ، معلوم نیست بازی های اساسی به کجا میرسن !
ولی در مجموع ترجیح میدم انتظارم رو یه کم پایین تر نگه دارم. این طوری اگه واقعاً اوایل نسل بعد به همچین جاهایی رسیدیم ، تعجب میکنم و اگه نرسیدیم هم توی ذوقم نمیخوره ! :دی
 
فرخ من نمیدونم گیر میدی به یه چیز ول کن ماجرا هم نیستی هنوز نسل بعد معرفی نشده کاملا صبر کن بزار استدیو های دیگه هم انجین هاشون رو نمایش بدن درست در مون بعد اینجوری .... کن البته هر چند خودم با UE3 کار کردم واقعا هم عالی هستش شکی درش نیست به عنوان یک انجین مولتی واقعا عالی هستش اما صبر کن یک وقتی دیدی یک انجین قویتری هم سر از کوزه در آورد گفت منم هستم .

کلا تا یکی دو سال اول نسل بعد نمیشه انتظار زیادی از انجین های نسل بعد داشت که بتونن به صورت کامل هماهنگ باشن با سیستم ها صبر میکنیم و میبینیم مثل این نسل که واقعا قوی عمل کرد UE میتونه تکرار کنه نسل بعد هم البته از UE3 من خودم یک انتقادی دارم انم این هستش که تمام بازی های که با این انجین ساخته میشن انگار یک شکل هستن .
وقتی نمیدونی موضوع چیه بهتره نظر ندی :دی یکم به بحث های این 2 سال اخیر تو اخبار که شده فکر کنی میفهمی منظورم چیه :دی
دوم اینکه UE نیاز به گیر دادن نداره بازم مثل همین نسل حرف اول و اخر را نسل بعد میزنه . هنوز نسل بعد نشده ببین چندتا استدیو لایسنس انجینش را خریداری کردند بیچاره اون رقیبش که ارزو داره یکی به انجینش محل بزاره :دی :(
 
وقتی نمیدونی موضوع چیه بهتره نظر ندی :دی یکم به بحث های این 2 سال اخیر تو اخبار که شده فکر کنی میفهمی منظورم چیه :دی
دوم اینکه UE نیاز به گیر دادن نداره بازم مثل همین نسل حرف اول و اخر را نسل بعد میزنه . هنوز نسل بعد نشده ببین چندتا استدیو لایسنس انجینش را خریداری کردند بیچاره اون رقیبش که ارزو داره یکی به انجینش محل بزاره :دی :(

بابا هنوز شما سر اون موضوع گیر کردین .:d

این موضوع مگه تمام نشده بابا با این همه لایسنسی که UE کرده همین نسل دیگه وضع مشخصه البته نشان دهنده قوی بودن هیچ کدام نیست که انتخاب انجین به خیلی چیز ها بر میگرده از طرف سازنده ها اما مشخصه دیگه دعوا رو این نسل 100% UE برده شکی نیست .:d
 
این موضوع مگه تمام نشده بابا با این همه لایسنسی که UE کرده همین نسل دیگه وضع مشخصه البته نشان دهنده قوی بودن هیچ کدام نیست
اینکه UE4 از تمام Middle-Ware های شناخته شده و برتره بصورت یکجا پشتیبانی میکنه، اینکه تمام فایلهای مربوط به بازی سازی مثل ساخته ها در مایا و 3D Max و فوتوشاپ رو میشه مستقیم واردش کرد، اینکه پروسه ساختن یه بازی کوتاه میکنه و خیلی چیزهای دیگه نشانه قدرت این انجین نیست پس چیه دقیقان؟
میشه این داستان رو تا ابد ادامه داد مثل مرغ اول بود یا تخم مرغ ولی خب Fact ها سفره در آفتاب اند.

پ.ن. NC Soft لایسنس کرده این انجین رو، اون استودیو 6 نفره (!) که اسمش یادم نیست، Lionhead ماکروسافت (!!!) حتی Knack هم به نقل از Dinosaur داره با این انجین ساخته میشه :دی.
 
آخرین ویرایش:
اینکه UE4 از تمام Middle-Ware های شناخته شده و برتره بصورت یکجا پشتیبانی میکنه، اینکه تمام فایلهای مربوط به بازی سازی مثل ساخته ها در مایا و 3D Max و فوتوشاپ رو میشه مستقیم واردش کرد، اینکه پروسه ساختن یه بازی کوتاه میکنه و خیلی چیزهای دیگه نشانه قدرت این انجین نیست پس چیه دقیقان؟
این چیزایی که گفتید رو انجین های این نسل و حتی انجین های رایگان هم دارن.
مثلا Unity ، البته منظورم این نیست که انجینی قویی نیست بلکه خیلی هم قدرتمنده ولی این چیزا قدرتمند نکردتش.
 
اینکه UE4 از تمام Middle-Ware های شناخته شده و برتره بصورت یکجا پشتیبانی میکنه، اینکه تمام فایلهای مربوط به بازی سازی مثل ساخته ها در مایا و 3D Max و فوتوشاپ رو میشه مستقیم واردش کرد، اینکه پروسه ساختن یه بازی کوتاه میکنه و خیلی چیزهای دیگه نشانه قدرت این انجین نیست پس چیه دقیقان؟
میشه این داستان رو تا ابد ادامه داد مثل مرغ اول بود یا تخم مرغ ولی خب Fact ها سفره در آفتاب اند.

پ.ن. NC Soft لایسنس کرده این انجین رو، اون استودیو 6 نفره (!) که اسمش یادم نیست، LoinHead ماکروسافت (!!!) حتی Knack هم به نقل از Dinosaur داره با این انجین ساخته میشه :دی.

من نگفتم انجین قدرت مندی نیست . بلکه من گفتم فقط با انتخاب سازنده ها و ساده بودن دلیل بر قوی بودنش نیست بین انجین های مولتی بهترینه شکی درش نیست اما اینکه این انجین قدرت مندی هم هستش باید سازنده ها نظر بدن نه من و شما یعنی کسی که وقعا بدون در نظر گرفتن همین چیز ها مثل سادگی و.... به قدرت مچ شدن انجین با سیستم هستش که اون دیگه بر میگرده به قدرتی که میتونه سیستم استفاده کنه یعنی با داشتن کلی امکانات آیا با سیستم کاملا مچ هستش یا نه از طرف دیگه امکان داره برای مثال کرای انجین بهتر مچ باشه اما به خاطر سختی و... سازنده ها به آنریل رو آوردن .


اما در کل 100% UE خیلی بهتره من که بیشتر میپسندم . درسته بازی های ساخته شده باهاش یک شکل هستن یک جورایی اما در کل بهتر از کرای انجینه .
 
من نگفتم انجین قدرت مندی نیست . بلکه من گفتم فقط با انتخاب سازنده ها و ساده بودن دلیل بر قوی بودنش نیست بین انجین های مولتی بهترینه شکی درش نیست اما اینکه این انجین قدرت مندی هم هستش باید سازنده ها نظر بدن نه من و شما یعنی کسی که وقعا بدون در نظر گرفتن همین چیز ها مثل سادگی و.... به قدرت مچ شدن انجین با سیستم هستش که اون دیگه بر میگرده به قدرتی که میتونه سیستم استفاده کنه یعنی با داشتن کلی امکانات آیا با سیستم کاملا مچ هستش یا نه از طرف دیگه امکان داره برای مثال کرای انجین بهتر مچ باشه اما به خاطر سختی و... سازنده ها به آنریل رو آوردن .


اما در کل 100% UE خیلی بهتره من که بیشتر میپسندم . درسته بازی های ساخته شده باهاش یک شکل هستن یک جورایی اما در کل بهتر از کرای انجینه .

اون تیکه بولد کردم کاملا منظور ما هم همونه ! یعنی اینکه وقتی بازیسازهای دیگه به جزء خود کرایتک بلد نیستند با کرای انجین کار کنند یعنی در نگاه بازیساز ها انجینشون ضعیفتر از UE4 هست ! یعنی اینکه اون بازیساز هرکاری میکنه با کرای انجین اون گرافیکی که مد نظر داره نمیتونه براش دست پیدا کنه ولی با ue راحت میتونه دست پیدا کنه ! اصلا هم با این کار نداریم به صورت ذاتی کدوم انجین قوی تره ! قوی تر اون انجینی هست که یه بازساز بتونه دستش بهش برسه!
اگر این چیزهایی که گفتم حقیقت نداشت این همه مدته این بازیسازها مغز خر نخورده بودند که از کرای انجین استفاده نکنند !
 
اون تیکه بولد کردم کاملا منظور ما هم همونه ! یعنی اینکه وقتی بازیسازهای دیگه به جزء خود کرایتک بلد نیستند با کرای انجین کار کنند یعنی در نگاه بازیساز ها انجینشون ضعیفتر از UE4 هست ! یعنی اینکه اون بازیساز هرکاری میکنه با کرای انجین اون گرافیکی که مد نظر داره نمیتونه براش دست پیدا کنه ولی با ue راحت میتونه دست پیدا کنه ! اصلا هم با این کار نداریم به صورت ذاتی کدوم انجین قوی تره ! قوی تر اون انجینی هست که یه بازساز بتونه دستش بهش برسه!
اگر این چیزهایی که گفتم حقیقت نداشت این همه مدته این بازیسازها مغز خر نخورده بودند که از کرای انجین استفاده نکنند !
خیلی وقت هست که Crydev فعال هستش و بازی های مختلفی هم داره باهاش ساخته میشه. (مستقل)
حتی یک تیم حرفه ای ایرانی هم Wartime رو باهاش ساخته.
مشکل سختیش نیست که من خودم باهاش کار می کنم ، اتفاقا خیلی روونه ولی بدبختی اینکه اصلا پشتیبانی درست حسابی نداره و منابع آموزشیش بسیار کمتر از UE هست و در آخر هزینه ی ساخت بازی براش بیشتره.
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or