اخبار مرتبط با انتشار بازیهای پلی استیشن روی پی سی

Mohammad@li

Gold User
1 MiVabfpSolGgA8s_1Gtiug@2x(1).jpg

بازی های عرضه شده:

HELLDIVERS™ 2
RATCHET & CLANK: RIFT APART
THE LAST OF US™ PART 1
™RETURNAL
MARVEL'S SPIDER-MAN
MARVEL'S SPIDER-MAN: MILES MORALES
SACKBOY™: A BIG ADVENTURE
UNCHARTED™: Legacy of Thieves Collection
GOD OF WAR
DAYS GONE
Predator: Hunting Grounds
Horizon Zero Dawn™ Complete Edition
Horizon Forbidden West™ Complete Edition
HELLDIVERS™ Dive Harder Edition
Everybody's Gone to the Rapture


بازی های تایید شده:

Ghost of Tsushima DIRECTOR'S CUT - 16 May 2024
Until Dawn™ - 2024
 
آخرین ویرایش:
همونطور ک میدونید استروبات یه تبلیغ خیلی منبسط شده و گل درشت پلی استیشنه

حالا نمیدونم این باعث شه بازی رو پی سی بیاد یا نه
من که خیلی بعید میدونم چون فروش Sackboy افتضاح بود رو کامپیوتر. با اینکه اون بازی هم عالی بود ولی انگار پیسی بازا خیلی علاقع ای به پلتفرمر ندارن
نه اصلا اینطور نیست.
وگرنه این همه پلتفرمینگ با سبکهای مختلف و فروش خوب روی PC داریم:
Cuphead , Rayman legends , سونیک ها ، Oriها ،Celeste و کلی دیگه که شاید نتونم همه رو لیست کنم.

sackboy روی خود پلی استیشن مگه چقدر فروش داشته که بخواد روی PC کار خاصی انجام بده؟
باید قبول کنیم دوره اوج سکبوی/LBP روی همون PS3 بود و الان واقعا جاش رو داده به Astro bot.
خب وقتی روی پلتفرم اصلی اونقدری طرفدار نداره روی PC هم کار خاصی نمیتونه بکنه.

حالا بحث تبلیغ کم و مثل یتیم منتشر کردنش روی PC بماند.
 
sackboy روی خود پلی استیشن مگه چقدر فروش داشته که بخواد روی PC کار خاصی انجام بده؟
یک و نیم میلیون

رو pc ب صدهزار تا ام نرسید

مارکتینگ ضعیفش ب کنار این نماد سک بوی برا کسایی ک ps باز نبودن از قدیم شناخته شده نبود.

حالا استرو بات مارکتینگ و بازخورد خیلی بهتری داشته ولی خب ازون طرف دوال سنس اجباریه که خیلیا ندارن رو pc.

و اینکه گفتم بازی کلا تبلیغ پلی استیشنه که یکم عجیبه اگه رو استیم بیاد :D
 
  • Like
Reactions: SHAYAN1999
یک و نیم میلیون

رو pc ب صدهزار تا ام نرسید

مارکتینگ ضعیفش ب کنار این نماد سک بوی برا کسایی ک ps باز نبودن از قدیم شناخته شده نبود.

حالا استرو بات مارکتینگ و بازخورد خیلی بهتری داشته ولی خب ازون طرف دوال سنس اجباریه که خیلیا ندارن رو pc.

و اینکه گفتم بازی کلا تبلیغ پلی استیشنه که یکم عجیبه اگه رو استیم بیاد :D
نه منظورم این نیست که Astro Bot حتما میتونه برای PC منتشر بشه ، حرفم این نیست.

ولی فروش 1.5 میلیون روی پلتفرم اصلی برای یک بازی انحصاری با رده سنی خیلی پایین بازی خودش شکسته.
اون هم عنوانی که بقولی یه دوره ای شاید نماد پلی استیشن بوده.

حالا اگه با دو سال تاخیر ، تبلیغ ضعیف و ... اومده این دلیلی بر اثبات اینکه پلتفرمر فروش نداره نیست.
همه بازیهای سونی بدون اینکه نسخه قبلی روی PC داشته باشن منتشر شدن و میشه گفت که عناوین دیگه هم میتونستن برای PC پلیرهایی که قدیما PSباز نبودن آشنا نبوده باشه ولی فروش خوب و بعضا خیلی خوبی روی PC داشتن.

بیشتر میخواستم حرفت رو تصحیح کنم که اتفاقا پلتفرمر روی PC فروش خوبی داره.

در مورد اومدن یا نیومدن Astro Bot واقعا نظری ندارم ، این تصمیمش با سونیه.
ولی به نظرم اگه این بازی در حال حاضر نماد پلی استیشنه من اگه بودم هرکاری میکردم که روی PC هم منتشر بشه.
چون کاری که این بازی میتونه بکنه رو شاید چندتا عنوان AAA با بودجه چندصد میلیون دلاری نتونن بکنن و اون هم آشتی دادن پلیرهای بیشتری با برند و نماد پلی استیشنه.

که خب همه اینها منجر میشه به گسترش طرفدارهای پلتفرم پلی استیشن ، سوالی که اینجا پیش میاد مگه سونی از انتشار بازیهاش روی PC هدف دیگه ای رو دنبال میکنه؟
پس به نظرم کمی دستکاری حین پورت بازی و قابل بازی کردنش با کنترلرهای دیگه خیلی کار عجیبی نمیتونه باشه.

حتی بدبینانه اگر تغییری هم در بازی نده به نظرم باز میتونن منتشرش کنن ، خب مثل کلی بازی دیگه روی استیم که برای بازی کردنش نیاز به هدست VR داریم و بدون اون قابل بازی کردن نیستن.
ولی خب اینطوری دایره مشتریهاش کوچیکتر میشن که خیلی جالب نیست.
 
ولی فروش 1.5 میلیون روی پلتفرم اصلی برای یک بازی انحصاری با رده سنی خیلی پایین بازی خودش شکسته.
نه الزاما. بستگی به این داره که بودجه چقدر بوده و تست ها و برآوردها و انتظارات سونی برای فروش به چه شکل بوده. شاید 1.5 میلیون خیلی راضی کننده بوده (به نظر من بوده)
 
نه الزاما. بستگی به این داره که بودجه چقدر بوده و تست ها و برآوردها و انتظارات سونی برای فروش به چه شکل بوده. شاید 1.5 میلیون خیلی راضی کننده بوده (به نظر من بوده)
کاملا درسته و قبول دارم.
اما من هنوز فکر میکنم واقعا شکست تجاری بوده اونهم با توجه به فروش نسخه قبلی (LBP 3) که الان دیدم بالای 5 میلیون فروش کرده و مثل اینکه موفق ترین نسخه مجموعه بوده.
===========

اما قبول حتی اگه فروش سکبوی روی پلی استیشن با این عدد موفق حساب میشده پس فروش 100 هزارتایی (کمتر/بیشتر) روی PC هم عملا موفق حساب میشه.

یادمه پارسال یا سال قبلش و تو حالت مشابه وقتی Gow 2018 روی پلی استیشن حدود 15-10 میلیون فروش رفته بود روی PC با حدود 1تا 2 میلیون فروش موفقیت کامل حساب شد و راضی بودن.
 
کاملا درسته و قبول دارم.
اما من هنوز فکر میکنم واقعا شکست تجاری بوده اونهم با توجه به فروش نسخه قبلی (LBP 3) که الان دیدم بالای 5 میلیون فروش کرده و مثل اینکه موفق ترین نسخه مجموعه بوده.
===========

اما قبول حتی اگه فروش سکبوی روی پلی استیشن با این عدد موفق حساب میشده پس فروش 100 هزارتایی (کمتر/بیشتر) روی PC هم عملا موفق حساب میشه.

یادمه پارسال یا سال قبلش و تو حالت مشابه وقتی Gow 2018 روی پلی استیشن حدود 15-10 میلیون فروش رفته بود روی PC با حدود 1تا 2 میلیون فروش موفقیت کامل حساب شد و راضی بودن.
این مدلی نمیشه محاسبه کرد چون فروش براساس بودجه هست و تمام اینها با یه بودجه چند میلیونی میان رو pc و با قیمت 40-50 دلاری نسخه ها و ریجن بندی و کمیسیون استیم، یه صد هزار تایی میخوان تا بودجه تولیدشون در بیاد. یادمه بودجه رچت رو گفته بودن 2.6 میلیون بوده
  • Horizon Zero Dawn — 3.3 million copies sold (this is up 1 million from the 2.39 million mark previously disclosed by Sony in 2022);
  • God of War — 2.5 million copies sold (as of March 2022, it sold 917k units on PC);
  • Days Gone — 1.7 million copies sold (825k copies sold as of March 2022);
  • Marvel’s Spider-Man Remastered — 1.3 million copies sold (in March 2023, the PC version reached 1.5 million copies sold);
  • Uncharted: Legacy of Thieves Collection — 483.2k copies sold;
  • Marvel’s Spider-Man: Miles Morales — 450.2k copies sold;
  • Sackboy: A Big Adventure — 62.9k copies sold.
برا همین عنوانی که زیر صد هزار تا بفروشه. بودجه پورتشو هم به سختی در میاره.
 
  • Like
Reactions: m.a.t
این مدلی نمیشه محاسبه کرد چون فروش براساس بودجه هست و تمام اینها با یه بودجه چند میلیونی میان رو pc و با قیمت 40-50 دلاری نسخه ها و ریجن بندی و کمیسیون استیم، یه صد هزار تایی میخوان تا بودجه تولیدشون در بیاد. یادمه بودجه رچت رو گفته بودن 2.6 میلیون بوده

برا همین عنوانی که زیر صد هزار تا بفروشه. بودجه پورتشو هم به سختی در میاره.
من خواستم تلویحی بگم که اگه فروش 1.5 میلیون نسخه ای روی پلی استیشن بر اساس پیش بینیهاشون سودآور بوده باشه پس از شرایط PC هم باید راضی بوده باشن .
در نتیجه هزینه پورتش هم باید خیلی کمتر از این اعداد بوده باشه که خب به احتمال زیاد خلاف همه اینهاست.

بازی کلا روی هر دو پلتفرم فروش خوبی رو تجربه نکرد ، روی PC که مثل یه تیکه گوشت فاسد همینطوری ول دادن روی استیم.

بنده خدا هم بد موقع اومد و هم قیمت بالایی داشت ، تبلیغی که حقش بود هم براش نشد.
وگرنه خود بازی واقعا باکیفیت بود و از بهترین پلتفرمرهاییه که من به همه پیشنهاد میکنم.
==============
 
من خواستم تلویحی بگم که اگه فروش 1.5 میلیون نسخه ای روی پلی استیشن بر اساس پیش بینیهاشون سودآور بوده باشه پس از شرایط PC هم باید راضی بوده باشن .
در نتیجه هزینه پورتش هم باید خیلی کمتر از این اعداد بوده باشه که خب به احتمال زیاد خلاف همه اینهاست.

بازی کلا روی هر دو پلتفرم فروش خوبی رو تجربه نکرد ، روی PC که مثل یه تیکه گوشت فاسد همینطوری ول دادن روی استیم.

بنده خدا هم بد موقع اومد و هم قیمت بالایی داشت ، تبلیغی که حقش بود هم براش نشد.
وگرنه خود بازی واقعا باکیفیت بود و از بهترین پلتفرمرهاییه که من به همه پیشنهاد میکنم.
==============
تقریبا همه این پورتها هزینشون همون نفرات استودیو هست و هزینه عموما زیر 10 میلیون. رچت تو لیکها بود 2.6 میلیون و انتظار فروش 800 هزارتایی و 20 میلیون سود داشتن.
مثال میزنم

2024-10-22_23-08-04.jpg

اون مدلی مایلز 10 میلیونرو ps زده رو pc حدود 0.5 میلیون، اگه بخوایم این مدلی حساب کنیم پس شکسته.
________
میزان فروش و نسبت اونها نمیتونه معیار باشه.برای مثال هزینه تولید ریمستر اسپایدر کلا 39 میلیون بوده، پورت رو pc نه. بعدا پورت شد که هزینه اون مشخص نیست و تو چند ماه 50 میلیون دلار فروخت
یه پایه ای باید بفروشن و کلا سونی مارکتینگی نداره برا pc بجز عناوین روز اول.
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or