اخبار مربوط به کیفیت اجرایی بازی ها [قوانین پست اول خوانده شود]

FaRd!N

Nothing as it Seems
کاربر سایت
Aug 30, 2007
14,104
نام
فردین
درود،

همونطور که از اسم تاپیک پیداست این تاپیک ایجاد شده تا تمامی اخبار مربوط به کیفیت اجرایی بازی ها روی پلتفرم های مختلف در اینجا قرار بگیره تا کنترل بخش اخبار هم برای مدیریت راحت بشه هم یه مرجع متمرکز برای کاربران داشته باشیم؛ تا روزانه شاهد ده ها تاپیک مختلف برای هر عنوانی که قراره منتشر بشه نباشیم.

موفق باشیم. :rose:

قوانین تاپیک:


  • تاپیک در مورد اطلاع رسانی از نحوه کیفیت اجرایی بازی های مختلف در پلتفرم های مختلف است؛ پس، از قرار دادن اخبار نامربوط خودداری کنید.
  • مقایسه مستقیم سخت افزارهای کنسول ها، و همچنین مقایسه نخ نمای کنسول ها و PC، (خارج از اخبار بند اول) در این تاپیک ممنوع است.
  • قرار دادن مقایسات مختلف از سایت GamingBolt ممنوع است و سعی کنید بیشتر بر مرجع مطمئنی مثل Digital Foundry تکیه کنید.
  • اخبار در مورد قدرت و کارایی کنسول های مختلف رو در این تاپیک ارسال نکنید. برای مثال، مثلا سازنده X گفته هنوز 60% از قدرت کنسول Y مورد استفاده قرار گرفته است؛ یا فلان کنسول فلان % قویتر است.
  • مقایسه بازی های انحصاری کنسول ها با یکدیگر ممنوع است.
  • در صورت عمل نکردن به قوانین ذکر شده، دسترسی فرد خاطی بدون تذکر قبلی به مدت مورد نیاز، از فروم قطع خواهد شد. اگر کسی پست های چنین افرادی را نقل قول کند نیز اخطاری در همین راستا دریافت خواهد کرد. پس از تنش در تاپیک دوری کنید و با دکمه گزارش، تخلف را به ناظمین و مدیران گزارش دهید.
  • خواهشن بحث های سخت افزاری PC و مقایسه انواع بنچمارک های کارت های گرافیکی و افزایش راندومان و DX و ... رو به این تاپیک نیارید و در صورت امکان در بخش سخت افزار ادامه بدید.
  • قوانین با توجه به شرایط و زمان، ممکن است اضافه شوند، پس هراز چندگاهی آن ها را مرور کنید.

اگر قصد ارسال خبری را دارید، حتما باید خلاصه ای از متن ترجمه شود، تا برای همگان قابل استفاده باشد.
 
آخرین ویرایش:

Ali Venom

کاربر سایت
Jul 2, 2013
6,703
نام
ali
مگه کسی گفت PS4 Pro از X1X قوی تره ؟؟ با زیر سوال بردن پرو سعی نکنید خودتون رو ارضا کنید.سونی همون چیزی گفته بود رو داره با Pro تحویل مشتری میده.
مثل مایکرو نیومده 1 سال true 4k کنه اخرش هر بازی AAA که نمایش داده همه چکر بورد بودن.درضمن پرو 1 سال پیش اومده و 100 دلار ارزون تره.فازتون چیه خدایی

مثل اینکه قضیه برعکس هست و شما میخواین با زیر سوال بردن قدرت X1X به ارضای روحی برسید. هر سازنده ای براساس توان فنی شون ازاده هر کار دوست داره بکنه با قدرت سخت افزار X1X و همونطوری که اسپنسر گفته نیاز نیست حتما همه بازیها 4K باشه !
 
آخرین ویرایش:

ma_fa198

کاربر سایت
Jun 18, 2010
998
نام
محمد
سونی با اختلاف 12 ماه یک کنسول با قسمت 100 دلار ارزونتر منتشر کرده و رسالتشو طبق چیزی که وعده داده بود (اجرای بازی ها با تکنیک چکربورد و نزدیک به 4K واقعی) انجام داده. این مایکروسافته که بعد 1 سال 500 دلار قیمت و سرویس کردن ملت با True 4k true 4k true 4k باید دید چه گلی به سر فن‌هاش میزنه. تا الان که زیر اجر کردن 4k واقعی خیلی از بازی ها AAA زائیده!
رسالت حضرت سونی (ع) و وعده های اون حضرت هیچ ربطی به One x و قدرتش نداره! دوست عزیز مایکروسافت کنسولی ساخته که قدرت اجرای بازی ها به صورت 4K رو داره !(شما رو ارجاع میدم به خبر اجرا شدن titanfall 2 به صورت 6K روی One x )! اما اسپنسر گفته ما دست سازنده ها رو باز میذاریم تا خودشون تصمیم بگیرن! حالا ممکنه یه سازنده وقت بذاره از قدرت کنسول استفاده کنه رزولوشن رو بیاره رو 4k واقعی و یه سازنده دیگه از چکربورد استفاده کنه و وقت بذاره روی چیزای دیگه مثل خروجی بصری بهتر و...! اینا دست سازنده بازی هست نه سازنده کنسول!
 
آخرین ویرایش:

Amin.AP

کاربر سایت
Dec 31, 2016
2,400
نام
امین
رسالت حضرت سونی (ع) و وعده های اون حضرت هیچ ربطی به One x و قدرتش نداره! دوست عزیز مایکروسافت کنسولی ساخته که قدرت اجرای بازی ها به صورت 4K رو داره !(شما رو ارجاع میدم به خبر اجرا شدن titanfall 2 به صورت 6K روی One x )! اما اسپنسر گفته ما دست سازنده ها رو باز میذاریم تا خودشون تصمیم بگیرن! حالا ممکنه یه سازنده وقت بذاره از قدرت کنسول استفاده کنه رزولوشن رو بیاره رو 4k واقعی و یه سازنده دیگه از چکربورد استفاده کنه و وقت بذاره روی چیزای دیگه مثل خروجی بصری بهتر و...! اینا دست سازنده بازی هست نه سازنده کنسول!
این حرفا کدومه‌؟!! یجوری حرف میزنی انگار قدرت کنسول نامحدوده :)) در مورد پرو که کاملا مشخصه و اصلا نیازی به بحث نداره. وان ایکس هم بله تواناییشو داره، پرو هم تواناییشو داره اگر سازنده وقت بزار و یکچیزایی را ساکرفایز کنه میتونه native 4k خروجی بگیره. وقتی مایکروسافت 1 ساله ملت رو با true 4k true 4k true 4k true 4k نموده میبینی تو اجرای بازی‌های AAA با این رزولوشنی زائیده خب جالب نیست. حالا شما خودتونو با این حرفا گول بزنید که سازنده نمیخواد native 4k کنه وگرنه کنسول میتونه :))!
 

asi_1447

کاربر سایت
Oct 27, 2010
1,395
نام
احسان
این که اختیار دست سازنده ی بازی باشه خیلی فرق داره با اینکه سازنده رسماً اعلام کنه نمیتونه به 4k برسه و مجبوره از سر و ته خیلی چیزا بزنه. بیخود زور نزنید. Xbox one xبه اندازه ی کافی قوی نیست که بخواد همه ی بازی ها رو 4k اجرا کنه! وقتی سازنده میگه نمیتونه به 4k برسه، اینجا دیگه بحث اختیار نیست! همه ی سازنده ها هم تنبل نیستن!
 

ninja_gaiden

کاربر سایت
Aug 10, 2006
484
نام
None
رسالت حضرت سونی (ع) و وعده های اون حضرت هیچ ربطی به One x و قدرتش نداره! دوست عزیز مایکروسافت کنسولی ساخته که قدرت اجرای بازی ها به صورت 4K رو داره !(شما رو ارجاع میدم به خبر اجرا شدن titanfall 2 به صورت 6K روی One x )! اما اسپنسر گفته ما دست سازنده ها رو باز میذاریم تا خودشون تصمیم بگیرن! حالا ممکنه یه سازنده وقت بذاره از قدرت کنسول استفاده کنه رزولوشن رو بیاره رو 4k واقعی و یه سازنده دیگه از چکربورد استفاده کنه و وقت بذاره روی چیزای دیگه مثل خروجی بصری بهتر و...! اینا دست سازنده بازی هست نه سازنده کنسول!

چرا متوجه نمی شی! مایکروسافت باید خودش کار توسعه تک تکشونو بگیره دستش و اونا رو 4k کنه
این حرفا کدومه‌؟!! یجوری حرف میزنی انگار قدرت کنسول نامحدوده :)) در مورد پرو که کاملا مشخصه و اصلا نیازی به بحث نداره. وان ایکس هم بله تواناییشو داره، پرو هم تواناییشو داره اگر سازنده وقت بزار و یکچیزایی را ساکرفایز کنه میتونه native 4k خروجی بگیره. وقتی مایکروسافت 1 ساله ملت رو با true 4k true 4k true 4k true 4k نموده میبینی تو اجرای بازی‌های AAA با این رزولوشنی زائیده خب جالب نیست. حالا شما خودتونو با این حرفا گول بزنید که سازنده نمیخواد native 4k کنه وگرنه کنسول میتونه :))!
حرفات کلیشه ای و بچه گونست و نیاز به جواب نداره، تو بازیهای خود مایکی بعدا جوابتو می گیری...
یکسال یکسال هم راه ننداز، انگار نه انگار تو یکسال کنسولی با 40 درصد قدرت بیشتر داره میاد
 

Amin.AP

کاربر سایت
Dec 31, 2016
2,400
نام
امین
چرا متوجه نمی شی! مایکروسافت

حرفات کلیشه ای و بچه گونست و نیاز به جواب نداره، تو بازیهای خود مایکی بعدا جوابتو می گیری...
یکسال یکسال هم راه ننداز، انگار نه انگار تو یکسال کنسولی با 40 درصد قدرت بیشتر داره میاد
حرفای من کلیشه‌ای و بچه گوسنت بعد امثال فن بوی های مثل تو از رو سوپر فکت حرف میزنن. lol فن بوی غیر کلیشه ای و بزرگ شما که قدرت 40-50 درصدی بالاتر ps4 نسبت به xone رو زیر بارش نمیری با اینکه هر دو کنسول توی یک زمان عرضه شدن و قیمت ps4 هم 100 دلار ارزونتر بود، بعد میخوای 40 درصد قدرت بیشتر وان ایکسو بعد 12 ماه اختلاف توی عرضه و 100 دلار بیشتر خیلی شاخ جلوه بدی ؟‌:)) باشه.
 

FaRd!N

Nothing as it Seems
کاربر سایت
Aug 30, 2007
14,104
نام
فردین
بحث ها خیلی دیگه دارن منحرف میشن.

قوانین پست اول تاپیک:

  • مقایسه مستقیم سخت افزارهای کنسول ها، و همچنین مقایسه نخ نمای کنسول ها و PC، (خارج از اخبار بند اول) در این تاپیک ممنوع است.
  • اخبار در مورد قدرت و کارایی کنسول های مختلف رو در این تاپیک ارسال نکنید. برای مثال، مثلا سازنده X گفته هنوز 60% از قدرت کنسول Y مورد استفاده قرار گرفته است؛ یا فلان کنسول فلان % قویتر است.

لطفا این بحث رو ادامه ندید. اینجا الکی با بحث کردن های الکی به جایی نمیرسیم. صبر کنید کنسول ریلیز بشه و بازی هاش منتشر بشن بعد اونا رو بررسی کنید. کنسولی که هنوز وارد بازار نشده رو نمیشه با صحبت های ضد و نقیض سازندگان و کیفیتی که اونا دلشون خواسته بگیرن بررسی کرد.
 
آخرین ویرایش:

Anonymous M3

人類に栄光あれ
کاربر سایت
Jul 30, 2014
1,074
نام
امیر مسعود
مقاله ی جدید Digital Foundry راجع به Xbox One X مربوط میشه به Benchmark هایی که از عنوان های مختلف روی این کنسول گرفتن !
Benchmark هایی که داده شده از نشست سازندگانه .

p4vp_capture334443.jpg

همونطور که مشاهده میشه از عکس ها مشخص نیست که هرکدوم از عنوان ها مربوط به کدوم بازی هست اما طبق گفته ی DF عنوان B بازی Forza Motorsport 7 ، عنوان C بازی Gears of War 4 و عنوان H بازی Star Wars : Battlefront ( نسخه ی اول ) هستن .
برای FM7 گفته شده که مشخصا انجین استدیوی Turn 10 قابلیت اینو داره که به 60fps با بهره گیری از 65% GPU دست پیدا کنه .

Turn 10's engine is indeed capable of hitting 60 frames per second with milliseconds to spare and with frame render time of 11ms, we get the 65 per cent GPU load from a title aiming for 60fps - precisely what we saw with the ForzaTech demo based on an older iteration of the engine.​

برای Gears 4 گفته شده که تا اندازه ای کمی بیشتر از بقیه عنوان ها از ارتقا به 4K بهره میبره . طبق اعلام Coalition بازی Texture هایی با رزولوشن بالاتر ، Polygon بیشتر ، Draw Distance بهتر ،سایه های داینامیک ارتقا یافته و بازتاب های بهبود یافته رو خواهد داشت .

Arguably more fascinating is Gears of War 4. There is overhead in the leap to 4K based on the benchmarks, but not a huge amount of it - not compared to Forza, at least. However, The Coalition announced upgrades for the game at E3 including higher resolution textures, higher polygon counts, longer draw distances, upgraded dynamic shadows and improved reflections. It's hard to believe that all of those could be accommodated in the relatively small render time improvement seen here, suggesting that more intensive optimisation for Xbox One X improves upon the raw benchmark result significantly.

از ۳ عنوان 900p که در این مقایسه حضور دارن ۲ تاشون قابلیت اینو دارن که به Native 4K ارتقا پیدا کنن و با اختلاف تنها 1 میلی ثانیه در عنوان A و ۲ میلی ثانیه در عنوان E نسبت به Xbox One فریم ریت 5 تا 6% افزایش پیدا میکنه . البته مسلما این شرایط برای همه ی عنوان ها پیش نخواهد اومد مثل عنوان D .

And if that's the case, two of the three 900p titles tested here could conceivably attain native 4K resolution upgrades - Title A is just 1ms away from parity with base Xbox One, while Title E is just 2ms off pace, frame-times increasing by around five to six per cent in both cases​



مقایسه ی پرفورمنس بازی ها بر روی Xbox One و پورت ساده ی اون ها به 2160p بر روی Xbox One X به صورت درصد
پورت عنوان های 1080p به خوبی اجرا میشن و همچنین 900p ها هم بهتر از اون چیزی که انتظار میرفت اما عنوان های 720p نه .
Xbox One at native resolution compared to performance at 2160p from a barebones Xbox One X port. Higher is better. The data is expressed here in terms of percentage. 1080p scales well, 900p holds up better than you might expect. 720p? Predictably not.
مشخصا یک عنوان 720p بر روی Xbox One قادر نیست به Native 4K دست پیدا کنه و با اطلاعات بدست اومده در این صورت فریم ریت از 60fps به حدود 38fps در بیشتر اوقات کاهش پیدا میکنه که با توجه به ۹ برابر شدن رزولوشن قابل پیشبینی بود .

در مقایسه ای که انجام گرفته بین پرفورمنس بازی ها بر روی Xbox One معمولی و آخرین ورژن XDK و ورژن قدیمی تر اون ، با استفاده از آخرین XDK همه ی عنوان های جدید Xbox One به صورت خودکار از بهبودهای Xbox One X بهره میبرن .



همونجور که از عکس مشخصه روی آخرین ورژن XDK عنوان ها پرفورمنس بهتری رو ارائه میدن .
عنوان های قدیمی میتونن با استفاده از آخرین ورژن XDK افزایش پرفورمنس زیادی داشته باشن .
A percentage increase comparison showing base Xbox One performance (blue at 100 per cent), followed by back-compat (red) and native Xbox One X code compiled under the latest XDK (green). Older titles can be recompiled to get a big performance boost.
نکته ی دیگه ای که هست اینه که عنوان های قدیمی تر Xbox One به دلیل دیفالتی که دارن فقط از نصف قدرت Xbox One X یعنی 3TF به جای 6TF میتونن بهره ببرن .

It's a somewhat gross generalisation, but you could say that older games effectively get access to 3TF of power compared to the 1.31TF in the older Xbox One, and compared further to the 6TF accessible via the July XDK.​

برای اطلاعات بیشتر پیشنهاد میکنم ویدئوی DF در یوتیوب رو نگاه کنین .


همچنین در پایان نقل قولی از ویدیو :
در ارائه ای که انجام گرفت گفته شده بود که هدف طراحی این دستگاه اجرا کردن عنوان های Native 1080p با ۴ برابر کردن رزولوشن اونهاست درحالی که طی ملاقات ما مایکروسافت هدفش رو بسط داده بود و اظهار میکرد که قصدشون اجرای بازی های 900p و 1080p با رزولوشن 2160p هست .
اطلاعات بدست اومده از این ۹ عنوان کاملا نشون میده که هدف ۴ برابر کردن رزولوشن مشخصا محقق شده حتی بدون دسترسی به قابلیت های جدید GPU ی Xbox One X .

The presentation states that the design goal of Xbox One X was to run native 1080p titles with a 4x resolution boost, while during our visit, Microsoft had expanded the objective, saying that it wanted both 900p and 1080p game engines to run at 2160p. The data for most of the nine titles clearly demonstrates that the 4x resolution design goal is clearly met - even without access to new GPU features of the Xbox One X hardware.
Revealed: Microsoft's Xbox One X benchmarks
 
آخرین ویرایش:

Breakdown

کاربر سایت
Mar 24, 2016
170
sumo digital گفته xbox one x پراپای با رزولوشن 15k رو برای صبحونه میخوره و اگر سازنده ای شروع کنه برای اون بازی اپتیمایز کنه با بد چیزی طرف میشه یه جا دیگه ام گفته ما داریم روی ps4 pro هم کار میکنیم و xbox one x خیلی قویتره و تفاوتشون مثل روز و شب میمونه.
Sumo Digital: XB1X Eats for Breakfast 15K Props, It's Going To Be Badass Once Games Are Optimized for It
 

vaan 2

کاربر سایت
Dec 20, 2009
16,029
نام
مازیار
Final Fantasy 12's PS4 remaster is a great upgrade for 1080p gaming

دیجیتال فاندری ریمستر فاینال فانتزی 12 رو بررسی کرده و خیلی از نتیجه کار حداقل روی ps4 معمولی راضی بوده.


حداقل کار Virtuos Games به طور کلی با وجود ارتقاع گرافیکی ای که میزان رزولوشن به شدت افزایش یافته است همراه با افزایش افکت ها ، بهبود تکسچر و بافت ها و مقداری تغییرات فوق العاده در گیم پلی قابل قبول است. نسخه اصلی ps2 با رزولوشن کم نظیر (نا متداول) 512x448 اجرا میشد ، که به معنی افزایش 9 برابری تعداد پیکسل ها برای کاربران ps4 است


البته در نسخه remaster فقط تصاویر بهبود پیدا نکردند. زمان load کردن بین مناطق بازی به طور قابل ملاحظه ای سریعتر شده، چندین ترفند مفید به گیم پلی اضافه شده ، که تجربه بازی را برای مخاطبان مدرن دوست داشتنی تر میکند.
برای مثال : طریقی که جادو ها اجرا میشوند تغییر قابل ملاحظه ای میبنید، در نسخه اصلی ps2 جادوها به منظور مدیریت لود در رندر کردن ، بافر می شدند. و engine بیش از اندازه با افکت های الفا و منابع نور تحت فشار قرار نمیگرفت ، در حالی که در نسخه ریمستر دیگر این مسئله ای نیست و الان این امکان وجود دارد که جادو ها به صورت زنجیره ای با هم اجرا شوند .

( اگه درست یادم باشه به این موضوه اشاره داره که تو نسخه اصلی اگه با همه کارکتر ها جادویی رو همزمان اجرا میکردید ، باز به صورت تک تک و نوبتی با وقفه اجرا میشد ولی الان همه کارکترا میتونند در یک زمان جادو استفاده کنند!)

برای خوندن سایر جزییات از این دست که اضافه کردند یا اصلاح میتونید مقاله ور بخونید.

در نهایت، ترفند های مختلف گیم پلی، محتوای اضافی، کارهای هنری پیشرفته و جلوه های ویژه با هم ترکیب شده اند بعترین و کامل ترین نسخه از Final Fantasy 12 را تولید کنند.
Virtuos در پروسه ریمستر کردن بازی کار را به خوبی انجام داده ، در حالی که امکان دارد بعضی طرفداران برای همه تغییرات گرافیکی مشتاق نباشند . (مثل اصلاح بافت ها)

نتیجه نهایی بسیار خوب به نظر می رسد است و یک ظاهر مدرن خوب را به نمایش میگذارد.

Remaster به طور آشکار یک نسخه اصلاح شده از بازی را ارائه میدهد که همچنین موفق شده به سازندگان نسخه اصلی وفادار بماند.

تنها مشکلی که با ریمستر بازی داشتن و بارها بهش اشاره شده اینه که هیچ چیز متمایزی برای Pro انجام ندادن ، چه در رزولیشن چه در فریم و سایر موارد

یه سری عکس مقایسه ای هم قرار دادن که تغییرات خیلی خوبه .

















خیلی بهتر شده ! کمتر ریمستر ps2 بوده که کیفیت بازی انقدر بهبود داشته باشه

m9wfs.png


enhfd.png



از تغییراتی هم که تو مقاله من ندیدم اشاره کنه که بخشی از تراک های موسیقی بازی رو دوباره ضبط کردن و با کیفیت بهتر برای ریمستر قرار دادن ...
 
آخرین ویرایش:

benjohn

کاربر سایت
Jun 19, 2012
5,994
نام
ehsan
FF ها جدا چقدر از زمان خودشون جلوتر بودن. همین ورژن PS2 بازی رو هم در نظر بگیریم همچنان زیبا بنظر میرسه آدم باورش نمیشه بازی مال زمان PS2 بوده براحتی با ریمسترهایی که از نسل 7 میان قابل مقایسست
 

vaan 2

کاربر سایت
Dec 20, 2009
16,029
نام
مازیار
FF ها جدا چقدر از زمان خودشون جلوتر بودن. همین ورژن PS2 بازی رو هم در نظر بگیریم همچنان زیبا بنظر میرسه آدم باورش نمیشه بازی مال زمان PS2 بوده براحتی با ریمسترهایی که از نسل 7 میان قابل مقایسست
جدا از ويژوال بازي كه براي كنسول نسل ٦ واقعا مايند بلو بود بازي ! من هنوز باورم نميشه يه همچين بازي عظيم اوپن ورلدي رو روي ps2 ساختن ! طراحي مراحل شهرها و ساختمون ها انقدر متنوع است ، تعداد زياد با جزييات بالا و كاملا هنري ! شما هيچ سازه اي هيچ ديوار خرابه اي رو تو بازي پيدا نميكنيد كه پر از نقش و نگار مريوط به سبك معماري اون منطقه نداشته باشه ! npc ها لباس هاي طرح دار و زيور الات نداشته باشن البته غير از محله هاي فقير نشين! در كنار اينا تقريبا چند صد حيوون و كريچر و مانستر كه نقش دشمناي بازي رو بازي ميكنن ( براي مقايسه ويچر ٣ رو در نظربگيريد)متوجه ميشيد چه تنوع وحشتناكي از اين لحاظ تو بازي بوده ، اين موضوع در مورد سلاح هاا هم صدق ميكنه و جالب اينكه هر صلاح موقع برخورد اسپشيال افكت مخصوص خودش رو داشت
همه اينها به كنار من اصلا نميتونم بفهمم چطور تونستن اين همه ديتا رو در كنار دموهاي cg طولاني با اون همه ساند تراك (هر ناحيه از بازي تم مخصوص خودش رو داشت) و صدا گذاري بازي رو تو نستن تو يه dvd جا كنن !
دستاورداي فني بازي براي زمان خودش واقعا بي همتا بود
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر