اخبار مربوط به کیفیت اجرایی بازی ها [قوانین پست اول خوانده شود]

  • Thread starter Thread starter FaRd!N
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز

FaRd!N

Nothing as it Seems
کاربر سایت
درود،

همونطور که از اسم تاپیک پیداست این تاپیک ایجاد شده تا تمامی اخبار مربوط به کیفیت اجرایی بازی ها روی پلتفرم های مختلف در اینجا قرار بگیره تا کنترل بخش اخبار هم برای مدیریت راحت بشه هم یه مرجع متمرکز برای کاربران داشته باشیم؛ تا روزانه شاهد ده ها تاپیک مختلف برای هر عنوانی که قراره منتشر بشه نباشیم.

موفق باشیم. :rose:

قوانین تاپیک:


  • تاپیک در مورد اطلاع رسانی از نحوه کیفیت اجرایی بازی های مختلف در پلتفرم های مختلف است؛ پس، از قرار دادن اخبار نامربوط خودداری کنید.
  • مقایسه مستقیم سخت افزارهای کنسول ها، و همچنین مقایسه نخ نمای کنسول ها و PC، (خارج از اخبار بند اول) در این تاپیک ممنوع است.
  • قرار دادن مقایسات مختلف از سایت GamingBolt ممنوع است و سعی کنید بیشتر بر مرجع مطمئنی مثل Digital Foundry تکیه کنید.
  • اخبار در مورد قدرت و کارایی کنسول های مختلف رو در این تاپیک ارسال نکنید. برای مثال، مثلا سازنده X گفته هنوز 60% از قدرت کنسول Y مورد استفاده قرار گرفته است؛ یا فلان کنسول فلان % قویتر است.
  • مقایسه بازی های انحصاری کنسول ها با یکدیگر ممنوع است.
  • در صورت عمل نکردن به قوانین ذکر شده، دسترسی فرد خاطی بدون تذکر قبلی به مدت مورد نیاز، از فروم قطع خواهد شد. اگر کسی پست های چنین افرادی را نقل قول کند نیز اخطاری در همین راستا دریافت خواهد کرد. پس از تنش در تاپیک دوری کنید و با دکمه گزارش، تخلف را به ناظمین و مدیران گزارش دهید.
  • خواهشن بحث های سخت افزاری PC و مقایسه انواع بنچمارک های کارت های گرافیکی و افزایش راندومان و DX و ... رو به این تاپیک نیارید و در صورت امکان در بخش سخت افزار ادامه بدید.
  • قوانین با توجه به شرایط و زمان، ممکن است اضافه شوند، پس هراز چندگاهی آن ها را مرور کنید.

اگر قصد ارسال خبری را دارید، حتما باید خلاصه ای از متن ترجمه شود، تا برای همگان قابل استفاده باشد.
 
آخرین ویرایش:
متن خیلی سبکیه به نظرم.;)
کنسول گرون؟!!
Installed Base نداره! همون طور که به نظر میاد نمیدونی، اینه که متوسط فروش یه بازی مولتی حول و حوش ۵ تا ۱۰ میلیونه و این رقم معمولا بین کنسول ها به صورت یکسان تقسیم میشه. ( بین Ps4 و One این نسبت معمولا دو به سه بوده این نسل) دوست من برای همین شرکت ها مثله شما Installed Base رو ۶۰ به ۳۰ نمیبینن!;)
و اخر هم اینکه میگی وقت و هزینه نمیزارن! نکتش همینجاست که مایکرو اومده کنسولی طراحی کرده که بازی ساختن روش خیلی ساده تر شده!( این رو دوستان فنی قبلا توضیح دادن و بهتر میتونن توجیهت کنن)
دوست من اونی که نقل قولش کردی خودش بازی سازه، می خوای در مورد بازی سازی توجیهش کنی؟:))
 
Installed Base منظورش ONE X هست که خب راست میگه ! همونطور که خوده مایکرو هم قبلا گفته انتظاره فروش بیشتری از ONE X نسبت به مدل معمولی (ONE S) ندارند و کاملا هم طبیعیه چون هر کسی نمیاد 500 دلار برا کنسول بین نسلی 4K gaming بده , همونطور که بعد از انتشار PS4pro همچنان فروش نسخه معمولی PS4 بیشتره این اتفاق برا ONE X هم خواهد افتاد پس اینکه گفته میشه Installed Base زیادی نداره منظور اون 30 میلیون نیست .

اکثریت بازیسازها که صحبت میکردن میگن که پورت بازی از PC و ورژن پایه X1 به Xbox One X به شدت راحته و معمولا یکی دو روزه همشون تونستن بازیشون را به خوبی روی کنسول سوار کنن. در کنار این فیل اسپنسر توی صحبتاش اشاره کرد که همین حالا تمام بازی های برای PC های High-End با در نظر گرفتن 4K تولید میشه و چون پورت بازی به X1X راحته نباید مشکلی به لحاظ پشتیبانی پیش بیاد.
 
Installed Base منظورش ONE X هست که خب راست میگه ! همونطور که خوده مایکرو هم قبلا گفته انتظاره فروش بیشتری از ONE X نسبت به مدل معمولی (ONE S) ندارند و کاملا هم طبیعیه چون هر کسی نمیاد 500 دلار برا کنسول بین نسلی 4K gaming بده , همونطور که بعد از انتشار PS4pro همچنان فروش نسخه معمولی PS4 بیشتره این اتفاق برا ONE X هم خواهد افتاد پس اینکه گفته میشه Installed Base زیادی نداره منظور اون 30 میلیون نیست .
پس ایشون غیر از بازی ساز پیشگو هم هستن! مثلا یکی از پیشگویی هاشون این بود که One X سال ۲۰۱۷ نمیاد و تاخیر میخوره.:-"
 
نمیدونم چرا رفقا دارن خودشون مقاوم نشون مبدن در برابر حقیقت

همه قبول دارن one xقوی هست ولی این رو در نظر بگیرید که دارندگان oneمعمولی نزدیک ۳۰میلیون هستند اگه شما بازیساز بودید این ریسک رو میکردید که اختلاف بین ورژن دو Xboxاینقدر زیاد باشه اگه بازی مولتی باشه شما ریسک میکردید ورژن Oneدور بر ۳۰فریم باشه ورژن ONE Xدوربر ۶۰باشه

مایکروسافت باید خودش تضمین باشی برا کسانی که نسخه معمولی رو داشته باشن

پس منطقی نگاه کنیم قدرت بالای X برای بازی های مولتی پلتفرم زیاد استفاده نمیشه
 
خود مایکروسافت 300 بار گفته ما این کنسول رو ساختیم تا بازی‌های ایکس باکس وان رو در وحله‌ی اول 4K اجرا کنیم و اگر فضا برای ارتقا موند (مثلا بازی indie بود) بخش‌های گرافیک رو هم ارتقا بدیم. اینجا هنوز تو فاز گرافیک نسل بعدی و اختلاف فاحش با وان هستن! :))
معلوم نیست فاز ملت چیه!!! قبل از انتشار پرو فحش رو کشیده بودن به اول تا آخر سونی که قراره بازی هاش گند بزنه به نسخه معمولی و اختلاف فاحش داشته باشه و بهمون خیانت بشه و... وقتی کنسول اومد دیدن طبق وعده‌های سونی چیزی صرفا غیر رزولوشن و کمی ارتقا گرافیک و فریم پایدارتر وجود نداره و کلا نگرانیشون بی مورد بوده. حالا قضیه برای وان ایکس برعکس شده! ملت دنبال اینن اختلاف فاحش ببینن با نسخه معمولی! dafuq ?!
 
نمیدونم چرا رفقا دارن خودشون مقاوم نشون مبدن در برابر حقیقت

همه قبول دارن one xقوی هست ولی این رو در نظر بگیرید که دارندگان oneمعمولی نزدیک ۳۰میلیون هستند اگه شما بازیساز بودید این ریسک رو میکردید که اختلاف بین ورژن دو Xboxاینقدر زیاد باشه اگه بازی مولتی باشه شما ریسک میکردید ورژن Oneدور بر ۳۰فریم باشه ورژن ONE Xدوربر ۶۰باشه

مایکروسافت باید خودش تضمین باشی برا کسانی که نسخه معمولی رو داشته باشن

پس منطقی نگاه کنیم قدرت بالای X برای بازی های مولتی پلتفرم زیاد استفاده نمیشه


قرار نیست خیلی فریم بازی تغییری بکنه و همین که گرافیک بصری بهتری و AA بهتری داشته باشه همراه با رزولیشن بالاتر کافیه!

فریم بخوان بالا ببرن روی One X تو مولتی پلیر به مشکل میخورن و اینو همه میدونن ولی کیفیت بصری دستشون بازه
 
در رابطه با قدرت one x یه مساله ای وجود داره، اینکه چند درصد از سازنده ها حاضرن برای یه کنسول گرون که Installed Base هم نداره وقت و هزینه صرف کنن و گرافیک های خفن تر بسازن؟ در نتیجه اینکه مثلا بانجی بیاد فقط PS4 رو در نظر بگیره حداقل از نظر من غیر منطقی نیست و احتمالا این مساله رو تو خیلی بازی های دیگه هم ببینیم. 1X زمانی میتونه همه پتانسیل هاش رو نشون بده که یه نفر بیاد روی سخت افزارش تحقیق کنه و ازش کار بکشه. در حال حاضر خود مایکرو هم چندان توان اینکارو نداره دیگه چه برسه به ترد پارتی ها.
اگه میخواستن از قدرت وان ایکس برا بازی اختصاصی استفاده کنن شاید ولی بازیای تیرد پارتی راحت میتونن دو سه تا فیچر گرافیکی اضافه کنن تا گرافیکو ببرن بالا مثلا hbao به جای ssao یا موشن بلور و aa بهتر یا اصلا فریم بالاتر و با ثبات تر خیلی راحت امکان پذیره براشون
 
متن خیلی سبکیه به نظرم.;)
کنسول گرون؟!!
Installed Base نداره! همون طور که به نظر میاد نمیدونی، اینه که متوسط فروش یه بازی مولتی حول و حوش ۵ تا ۱۰ میلیونه و این رقم معمولا بین کنسول ها به صورت یکسان تقسیم میشه. ( بین Ps4 و One این نسبت معمولا دو به سه بوده این نسل) دوست من برای همین شرکت ها مثله شما Installed Base رو ۶۰ به ۳۰ نمیبینن!;)
و اخر هم اینکه میگی وقت و هزینه نمیزارن! نکتش همینجاست که مایکرو اومده کنسولی طراحی کرده که بازی ساختن روش خیلی ساده تر شده!( این رو دوستان فنی قبلا توضیح دادن و بهتر میتونن توجیهت کنن)

یه کنسولی که هنوز نیومده IB نداره. حالا من نمیدونم ربطش به متوسط فروش بازی ها چیه و من چی رو نمیدونم که تو میدونی!

1X کنسول گرون تره (این رو هم باید اثبات کرد یا توضیح داد؟)، هنوز وارد بازار نشده و تازه باید دید استقبال گیمرها ازش چطوره. در نتیجه سازنده ها باید وقت بزارن و گرافیک رو برای یک سخت افزار قوی تر که IB خیلی کمی خواهد داشت (نسبت به رقم کلی فروش) بهینه کنن. سوال اینه که چند تا استدیو حاضرن این هزینه اضافی رو متحمل بشن و چندتا استدیو اصلا توان همچین کاری رو دارن. در غیر این صورت ممکنه این حجم از توان اضافه کنسول هدر بره.

اگه میخواستن از قدرت وان ایکس برا بازی اختصاصی استفاده کنن شاید ولی بازیای تیرد پارتی راحت میتونن دو سه تا فیچر گرافیکی اضافه کنن تا گرافیکو ببرن بالا مثلا hbao به جای ssao یا موشن بلور و aa بهتر یا اصلا فریم بالاتر و با ثبات تر خیلی راحت امکان پذیره براشون

بله یه سری اختلافات گرافیکی رو که حتما خواهیم داشت. مثل همین موشن بلر یا اصل ماجرا 4K. اما خوب آبویسلی اختلاف سخت افزار 1X به حدی نیست که فقط به این اختلافات محدود بشه. صحبت اینه که اگه بخوایم اختلاف حقیقی رو شاهد باشیم باید سازنده وقت بزاره و انجین رو بر اساس سخت افزار جدید اپتیمایز کنه. اون وقت میتونن نشون بدن از 1X چه کارهایی برمیاد و تفاوت گرافیکی واقعا چقدر میتونه باشه. اما اینکار هزینه بره و آیا برای سازنده ها می ارزه که بیان برای کنسولی که نسبت به کل فروش کنسول ها و خصوصا PS4 مخاطب خیلی خیلی کمتری داره این هزینه رو متحمل بشن؟ مثلا مارک سرنی میگه هزینه پورت بازی ها برای Pro کمه و حدود 10% از کل بودجه ساخت هست.

در نتیجه در مورد ترد پارتی ها حداقل به نظر من نمیشه انتظار داشت بازی هایی که میاد نسخه 1X شون انقدری که روی کاغذ باید، بهتر از ورژن Pro باشن. و به نظر من سقف گرافیک رو تقریبا Pro تایین میکنه (بخاطر داشتن مخاطب بیشتر). یعنی یکم بهترن. و عملا نشون دادن قدرت واقعی 1X میفته گردن فرست پارتی های مایکرو که همه میدونیم مایکرو در این زمینه قدرت آنچنانی نداره و مثلا یکی مثل ND و SM و گوریلا و ... نیست که گرافیک های هیولا تحویل بدن. صرفا T10 در حیطه کاری خودش معجزه میکنه!
 
کنسولی که هنوز عرضه نشده install based داشته باشه ؟ مثل اینه بگم PS5 اینستال بیس اش کمه پس کسی از قدرتش استفاده نمیکنه !!
اول اینکه باید کنسول عرضه بشه واکنش بازار رو نسبت بهش ببینیم و ببینند
دوم اینکه خیلی از کارهارو خود کنسول انجام میده اونجوری که دیجیتال فاندری میگفت حتی تو بازیای ۳۶۰ هم عملکرد بهتری داره
سوم اینکه سازنده ها ازش استقبال کردن مثلا CDPR تو عرضه پرو گفت برنامه ای برای پرو نداره چون هزینه داره حالا یهو ویچر ۳ تو بازیای XOX بود !


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Gamasutra یه مصاحبه با Albert Penello کرده که تو یه بخشش Penello توضیح میده که ارتقای بازیا رو Xbox One X باعث میشه پرفورمنس اونا روی Xbox One S بهتر بشه !
Penello گفته سازنده ها باید انتظار اینو داشته باشن تا ارتقاهایی که روی انجین با توجه به Xbox One X انجام میدن موجب بهتر شدن پرفورمنس بازی ها روی Xbox One S هم بشه .
همچنین اشاره کرده که ارتقاهایی که در انجین بوجود میارین بهبودهایی که در ساخت بازی انجام میدین باعث بهتر شدن روند ساخت بر روی One X و One S میشه .
در این رابطه هم استودیوی Turn 10 رو با بازی Forza Motorsport 7 مثال زده که تغییر تمرکزشون به پرفورمنس بازی روی One X بهشون کمک کرد تا به آب و هوای داینامیک روی One S دست پیدا کنن .

In a recent Q&A about the Xbox One X, Microsoft's Albert Penello assured Gamasutra that this isn’t the case for the Xbox One's mid-generational hardware update. Rather, Penello says that game developers should expect to see their Xbox One X-led engine improvements reflected in better performance on the Xbox One S as well.

“An interesting thing is happening, people ask this question, ‘Is Xbox One X held back by the One S or vice-versa?’ And in fact, the tweaks you make to your engine, every tool improvement that we make to development makes Xbox One S and Xbox One X development better,” Penello told Gamasutra.

He cites Turn 10’s work with Forza Motorsport 7 and an example of this in action, saying that changes focused around Xbox One X performance actually helped make dynamic weather possible on the Xbox One S.

“Every tweak you make to your engine to get a little bit more performance out of your engine makes your Xbox One S engine better.”​

Q&A: How Microsoft is pitching the Xbox One X to devs (and consumers)
 
آخرین ویرایش:
یه کنسولی که هنوز نیومده IB نداره. حالا من نمیدونم ربطش به متوسط فروش بازی ها چیه و من چی رو نمیدونم که تو میدونی!

1X کنسول گرون تره (این رو هم باید اثبات کرد یا توضیح داد؟)، هنوز وارد بازار نشده و تازه باید دید استقبال گیمرها ازش چطوره. در نتیجه سازنده ها باید وقت بزارن و گرافیک رو برای یک سخت افزار قوی تر که IB خیلی کمی خواهد داشت (نسبت به رقم کلی فروش) بهینه کنن. سوال اینه که چند تا استدیو حاضرن این هزینه اضافی رو متحمل بشن و چندتا استدیو اصلا توان همچین کاری رو دارن. در غیر این صورت ممکنه این حجم از توان اضافه کنسول هدر بره.



بله یه سری اختلافات گرافیکی رو که حتما خواهیم داشت. مثل همین موشن بلر یا اصل ماجرا 4K. اما خوب آبویسلی اختلاف سخت افزار 1X به حدی نیست که فقط به این اختلافات محدود بشه. صحبت اینه که اگه بخوایم اختلاف حقیقی رو شاهد باشیم باید سازنده وقت بزاره و انجین رو بر اساس سخت افزار جدید اپتیمایز کنه. اون وقت میتونن نشون بدن از 1X چه کارهایی برمیاد و تفاوت گرافیکی واقعا چقدر میتونه باشه. اما اینکار هزینه بره و آیا برای سازنده ها می ارزه که بیان برای کنسولی که نسبت به کل فروش کنسول ها و خصوصا PS4 مخاطب خیلی خیلی کمتری داره این هزینه رو متحمل بشن؟ مثلا مارک سرنی میگه هزینه پورت بازی ها برای Pro کمه و حدود 10% از کل بودجه ساخت هست.

در نتیجه در مورد ترد پارتی ها حداقل به نظر من نمیشه انتظار داشت بازی هایی که میاد نسخه 1X شون انقدری که روی کاغذ باید، بهتر از ورژن Pro باشن. و به نظر من سقف گرافیک رو تقریبا Pro تایین میکنه (بخاطر داشتن مخاطب بیشتر). یعنی یکم بهترن. و عملا نشون دادن قدرت واقعی 1X میفته گردن فرست پارتی های مایکرو که همه میدونیم مایکرو در این زمینه قدرت آنچنانی نداره و مثلا یکی مثل ND و SM و گوریلا و ... نیست که گرافیک های هیولا تحویل بدن. صرفا T10 در حیطه کاری خودش معجزه میکنه!
یجوری در مورد قدرت بیشتر وان ایکس حرف میزنی انگار 14 تراقلاپ قدرت داره سی پی یوش هم زن پلاس هست :D! همین قدرت اضافه‌اش رو اگر بتونن 4K Native در بیارن توی بازی های AAA هنر کردن.
 
  • Like
Reactions: Adidas95
یجوری در مورد قدرت بیشتر وان ایکس حرف میزنی انگار 14 تراقلاپ قدرت داره سی پی یوش هم زن پلاس هست :D! همین قدرت اضافه‌اش رو اگر بتونن 4K Native در بیارن توی بازی های AAA هنر کردن.

شعار 1X قوی ترین کنسول دنیاست و مایکرو یک ساله داره روی این قدرت مانور میده و تبلیغات میکنه.

درکل ما که نفهمیدیم بالاخره 1X قوی ترین کنسول دنیاست؟ اگه همین بازی هارو 4K اجرا کنه هنر کرد؟ هیچ 4K و 60 فریم هم نیست چون سونی جهان خوار پول میده به سازنده ها و کارشکنی میکنه؟ یا کلا چی؟ بالاخره ما باید از این قوی ترین کنسول تاریخ چه انتظاری داشته باشیم؟ مایکرو قراره باهاش چیکار کنه؟ البته تقصیر مایکروسافتم هست. میاد تو کنفرانسش تن همه یه تیشرت i just witnessed the most powerful console ever میکنه اما در عمل ماینکرفت 4K نشون میده. در نتیجه علما در این بلاتکلیفی قرار میگیرن که بالاخره باید هایپ کنن یا آنتی هایپ.
 
شعار 1X قوی ترین کنسول دنیاست و مایکرو یک ساله داره روی این قدرت مانور میده و تبلیغات میکنه.

درکل ما که نفهمیدیم بالاخره 1X قوی ترین کنسول دنیاست؟ اگه همین بازی هارو 4K اجرا کنه هنر کرد؟ هیچ 4K و 60 فریم هم نیست چون سونی جهان خوار پول میده به سازنده ها و کارشکنی میکنه؟ یا کلا چی؟ بالاخره ما باید از این قوی ترین کنسول تاریخ چه انتظاری داشته باشیم؟ مایکرو قراره باهاش چیکار کنه؟ البته تقصیر مایکروسافتم هست. میاد تو کنفرانسش تن همه یه تیشرت i just witnessed the most powerful console ever میکنه اما در عمل ماینکرفت 4K نشون میده. در نتیجه علما در این بلاتکلیفی قرار میگیرن که بالاخره باید هایپ کنن یا آنتی هایپ.
حالا چون از لفظ قویترین کنسول تاریخ استفاده میشه که نباید انتظار فضایی داشت. با اختلاق 1درصد نسبت به پرو هم میشه قویترین کنسول تاریخ. مایکروساف از اول شعارش Native 4K بودهه با این کنسول تا حدی که روی SoC کنسول هم 4K رو حک کردن. اختلاف 40-50 درصدی توی قدرت خام وان ایکس نسبت به پرو صرف رزولوشن بالاتر میشه تو خیلی از بازی ها هم مثل پرو قراره از چکربورد و آپ‌اسکیل استفاده کنه حالا شما انتظار نسل بعد و گرافیک فضایی از این کنسول داری میخوره تو ذوقت بدجوری.
 
کنسولی که هنوز عرضه نشده install based داشته باشه ؟ مثل اینه بگم PS5 اینستال بیس اش کمه پس کسی از قدرتش استفاده نمیکنه !!
اول اینکه باید کنسول عرضه بشه واکنش بازار رو نسبت بهش ببینیم و ببینند
دوم اینکه خیلی از کارهارو خود کنسول انجام میده اونجوری که دیجیتال فاندری میگفت حتی تو بازیای ۳۶۰ هم عملکرد بهتری داره
سوم اینکه سازنده ها ازش استقبال کردن مثلا CDPR تو عرضه پرو گفت برنامه ای برای پرو نداره چون هزینه داره حالا یهو ویچر ۳ تو بازیای XOX بود !


Sent from my iPhone using Tapatalk
اتفاقا اوایل نسل از قدرت کنسول های جدید تمام کمال استفاده نمیشه
دقیقا بخاطر همین بحث اینستال بیس و اینکه شما همین اول نسل خودمون رو به یاد بیارید متوجه میشید که تا 2 سال همه مینالیدن که بازی ها هیچ پیشرفتی نکردن که اونم بخاطر بحث cross gen بودن بازی ها بود.
چشم خیلی ها با بازیهای جدید بعد از 2 سال باز شد و فهمیدیم نسل جدید شروع شده
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or