اخبار مربوط به کیفیت اجرایی بازی ها [قوانین پست اول خوانده شود]

  • Thread starter Thread starter FaRd!N
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز

FaRd!N

Nothing as it Seems
کاربر سایت
درود،

همونطور که از اسم تاپیک پیداست این تاپیک ایجاد شده تا تمامی اخبار مربوط به کیفیت اجرایی بازی ها روی پلتفرم های مختلف در اینجا قرار بگیره تا کنترل بخش اخبار هم برای مدیریت راحت بشه هم یه مرجع متمرکز برای کاربران داشته باشیم؛ تا روزانه شاهد ده ها تاپیک مختلف برای هر عنوانی که قراره منتشر بشه نباشیم.

موفق باشیم. :rose:

قوانین تاپیک:


  • تاپیک در مورد اطلاع رسانی از نحوه کیفیت اجرایی بازی های مختلف در پلتفرم های مختلف است؛ پس، از قرار دادن اخبار نامربوط خودداری کنید.
  • مقایسه مستقیم سخت افزارهای کنسول ها، و همچنین مقایسه نخ نمای کنسول ها و PC، (خارج از اخبار بند اول) در این تاپیک ممنوع است.
  • قرار دادن مقایسات مختلف از سایت GamingBolt ممنوع است و سعی کنید بیشتر بر مرجع مطمئنی مثل Digital Foundry تکیه کنید.
  • اخبار در مورد قدرت و کارایی کنسول های مختلف رو در این تاپیک ارسال نکنید. برای مثال، مثلا سازنده X گفته هنوز 60% از قدرت کنسول Y مورد استفاده قرار گرفته است؛ یا فلان کنسول فلان % قویتر است.
  • مقایسه بازی های انحصاری کنسول ها با یکدیگر ممنوع است.
  • در صورت عمل نکردن به قوانین ذکر شده، دسترسی فرد خاطی بدون تذکر قبلی به مدت مورد نیاز، از فروم قطع خواهد شد. اگر کسی پست های چنین افرادی را نقل قول کند نیز اخطاری در همین راستا دریافت خواهد کرد. پس از تنش در تاپیک دوری کنید و با دکمه گزارش، تخلف را به ناظمین و مدیران گزارش دهید.
  • خواهشن بحث های سخت افزاری PC و مقایسه انواع بنچمارک های کارت های گرافیکی و افزایش راندومان و DX و ... رو به این تاپیک نیارید و در صورت امکان در بخش سخت افزار ادامه بدید.
  • قوانین با توجه به شرایط و زمان، ممکن است اضافه شوند، پس هراز چندگاهی آن ها را مرور کنید.

اگر قصد ارسال خبری را دارید، حتما باید خلاصه ای از متن ترجمه شود، تا برای همگان قابل استفاده باشد.
 
آخرین ویرایش:
تأیید شده که XB1 با DX11 لانچ شده و از زمان لانچ تا الان هم مایکروسافت آپدیتهایی رو برای SDK داده که قدرت برنامه نویسی بیشتری رو به بازیسازها داده (در مورد CPU) و API رو به DX12 نزدیکتر کردن. قبلاً هم در کنفرانس Build 2014 تأیید شده بود که دارن DX12 رو روی XB1 تست/آماده میکنن.

[LTR]
Digital Foundry: DirectX 11 vs GNMX vs GNM - what's your take on the strengths and weakness of the APIs available to developers with Xbox One and PlayStation 4? Closer to launch there were some complaints about XO driver performance and CPU overhead on GNMX.

Oles Shishkovstov: Let's put it that way - we have seen scenarios where a single CPU core was fully loaded just by issuing draw-calls on Xbox One (and that's surely on the 'mono' driver with several fast-path calls utilised). Then, the same scenario on PS4, it was actually difficult to find those draw-calls in the profile graphs, because they are using almost no time and are barely visible as a result.

In general - I don't really get why they choose DX11 as a starting point for the console. It's a console! Why care about some legacy stuff at all? On PS4, most GPU commands are just a few DWORDs written into the command buffer, let's say just a few CPU clock cycles. On Xbox One it easily could be one million times slower because of all the bookkeeping the API does.

But Microsoft is not sleeping, really. Each XDK that has been released both before and after the Xbox One launch has brought faster and faster draw-calls to the table. They added tons of features just to work around limitations of the DX11 API model. They even made a DX12/GNM style do-it-yourself API available - although we didn't ship with it on Redux due to time constraints.
[/LTR]

Metro Redux: what it's really like to develop for PS4 and Xbox One • Eurogamer.net

با اومدن DX12 این مشکل XB1 باید به کلی حل بشه.
 
The Crew Will Support 5760*1080 Resolutions On PC, Targets 30FPS, Hard-Lock Via XML At 60FPS

آقا من الان متوجه شدم اینو میشه یه جورایی دور زد، فایل XML رو اگه Read-Only کنی OK میشه فکز کنم:دی
پ.ن: قانون مقایسه نکردن بازی های PC و کنسول رو تو پست اول نمی نویسید؟
 
تأیید شده که XB1 با DX11 لانچ شده و از زمان لانچ تا الان هم مایکروسافت آپدیتهایی رو برای SDK داده که قدرت برنامه نویسی بیشتری رو به بازیسازها داده (در مورد CPU) و API رو به DX12 نزدیکتر کردن. قبلاً هم در کنفرانس Build 2014 تأیید شده بود که دارن DX12 رو روی XB1 تست/آماده میکنن.



Metro Redux: what it's really like to develop for PS4 and Xbox One • Eurogamer.net

با اومدن DX12 این مشکل XB1 باید به کلی حل بشه.

فکر کنم HALO 4 با این قابلیت بیاد
 
HALO 5 :d
halo5armor.png
 
بازی جدید سازندگان Metro Last Light یعنی 4A GAMES احتمالاً به صورت 30fps اجرا خواهد شد.
4A Games has announced it’s beavering away on a new project following the completion of Metro Redux.
“Actually for the next unannounced project, the designers want more and more of everything (as usual)," he said, "and quite possibly we will target 30fps."
PSU
 
بازی Master of shadows روی xo با رزولوشن 1080 اجرا میشه:

Looks Like Xbox One SDK Update Is Working: Styx Master of Shadows Will Run At 1080p



Read more at Looks Like Xbox One SDK Update Is Working: Styx Master of Shadows Will Run At 1080p GamingBolt.com: Video Game News, Reviews, Previews and Blog

بازی sunset overdrive از یه تکنیک نور پردازی جدید به اسم LLL مخفف Light Linked List استفاده میکنه که تو Siggraph 2014 دربارش صحبت کردن ویدئو و پاور پوینتشو میتونید از اینجا دانلود کنید:

LinkedListNew-670x376.png


Advances in Real-Time Rendering in 3D Graphics and Games - SIGGRAPH 2014

اینجوری که یکی دوتا سایت نوشتن madden nfl 15 روی xo برتریایی داره نسبت به ps4 اینجور که یکی از منبعها نوشته:

"The simulation process when having to utilize the hard drive is faster on Xbox. In comparing the simulation time in offline Connected Franchise mode with stock hard drives on both systems it was apparent that the XB1 was moving faster than PS4 so I timed a few stretches. There is no disparity in online franchises.."

نورپردازی بازیم گویا متفاوته:

m25comparison2.jpg

عکس بعدی
http://www.pastapadre.com/wordpress/wp-content/uploads/2014/08/m15compare3sm.jpg

منبع
http://www.pastapadre.com/2014/08/2...madden-nfl-15-offers-some-advantages-over-ps4
 
الان یعنی flair داشتن خورشید تو بازی خیلی چیز سنگینی هست که نسخه one داره و PS4 نه؟ :-/ من که متوجه نمیشم :دی منبع هم تاحالا ندیده بودم.
 
آخرین ویرایش:
الان یعنی flair داشتن خورشید تو بازی خیلی چیز سنگینی هست که نسخه one داره و PS4 نه؟ :-/ من که متوجه نمیشم :دی منبع هم تاحالا ندیده بودم.

به هیچ وجه چیز سنگینی نیست ولی اگه نسخه ps4 داشت و x1 نداشت اونوقت خدا میدونه چطوری میشد این حرف رو اثبات کرد.

خیلی از این تفاوت های نور و سایه و رنگ و افکت و از این حرفا که سرش دعواهای ادامه داری اینجا میشه با یکی دوهفته کار سازنده قابل برطرف کردنه
 
به هیچ وجه چیز سنگینی نیست ولی اگه نسخه ps4 داشت و x1 نداشت اونوقت خدا میدونه چطوری میشد این حرف رو اثبات کرد.

خیلی از این تفاوت های نور و سایه و رنگ و افکت و از این حرفا که سرش دعواهای ادامه داری اینجا میشه با یکی دوهفته کار سازنده قابل برطرف کردنه

من با کسانی که به دنبال بهانه هستن واسه راه انداختن دعوا کاری ندارم. قبلا هم یادم هست که بین یه بازی یه همچین تفاوتی بود بین کنسول ها که اونجا هم برعکس همین جمله ام رو گفتم. که مثلا فلان تکنیک چی هست که رو One نشه اجراش کرد و ... در کل میخوام بگم اون حرفم هیچ جنبه ترول یا مسخره ای نداشت.
 
الان یعنی flair داشتن خورشید تو بازی خیلی چیز سنگینی هست که نسخه one داره و PS4 نه؟ :-/ من که متوجه نمیشم :دی منبع هم تاحالا ندیده بودم.
منبع خیلی معتبره جدا از وبلاگ بودن اسمش خیلی جذابه..ماکارونی بابا :d

هر سال دستاورد های خوبی تو Siggraph نشون میدن...یادمه Journey هم تو همینجا سیستم dynamic sand Simulation نشون دادن.
 
[h=2]Metro 2033 Redux GIF Comparison: Xbox One Has Better Image Quality, PS4 Has Better Contrast[/h]
the PlayStation 4 version has a better black and contrast compared to the Xbox One version. However the latter has a better image quality. The PC version on the other hand trumps both the PS4 and Xbox One version with better shadow effects and anti-aliasing.
Read more at Metro 2033 Redux GIF Comparison: Xbox One Has Better Image Quality, PS4 Has Better Contrast GamingBolt.com: Video Game News, Reviews, Previews and Blog


Source

برای دیدن GIF ها به سورس مراجعه کنید.
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or