اخبار روز تکنولوژی

  • Thread starter Thread starter Ehsan
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز

Ehsan

Loyal Member
هیتاچی تا اخر امسال اولین دوربین با قابلیت ضبط روی BD-DVD را عرضه میکند!
بزودی دوربین فیلم برداری- عکس برداری جدید هیتاچی که قابلیت ذخیره اطلاعات روی BD را دارد به بازار عرضه میشود طبق اخرین اطلاعات از سازندگان این دوربین قابلیت حفظ اطلاعا روی BD و DVD های 8 سانتی متری را دارد و اگر با BD کار کنید کیفیت فیلم برداری ان 1080p خواهد بود یعنی (1920*1080) و پروسیو اسکن!
اما کیفیت عکس برداری ان تنها
5.3 مگا پیکسل میباشد .
این دوربین میتواند تا 7 گیگا بایت فرمت MPEG-4 AVC/H.264 روی BD ها ذخیره کند و بقیه در فرمت نتیو مخصوص BD (یعنی همون 1080p) . معلوم نیست چرا؟ اما گفته شده که روی DVD این میزان کمتر خواهد بود اما نه خیلی!
عکس این دوربین که بزودی عرضه خواهد شد:

----
شارپ اولین تلویزیون قابل تایید THX را وارد بازار کرد
شارپ اولین تلویزیون 52 تا 65 اینج قابل تایید THX را وارد بازار کرد.

به نقل از Engadet این تلویزیون در 2 مدل 65 و 52 اینج در رزولیشن 1080p (1920*1080)d
وارد بازار شده است که مشخصات 52 اینچ و 65 اینج به ترتیب به شرح زیر میباشند:
ریت:
350cd/m2
450cd/m2
کنتراست:
2,500:1
3,000:1
و خصوصیت مشترک انها نیز این میباشد که هر 2 120هرتز هستند و یک ورودی DVI و 3 ورودی HDMI دارند.و 2 Firewire دارند و یک کابل Ethernet و هر 2 برای ماه سپتامبر در ژاپن عرضه خواهند شد.شما برای خرید مدل 65 انیج حدود $11,599 پول احتیاج خواهید داشت و برای خرید مدل 52 اینچ حدود $6,873
اسم دقیق مدل ها:
LV-65TH1
LV-52TH1
منتظر نقد بعد از عرضه باشید
----
از پیشنهادات شما عزیزان خیلی خوشحال میشم!
اصلا کار خوبی کردم؟ نظر شما چیه؟
 
آخرین ویرایش:
تلفن‌همراه تا‌ شونده در راه است

Spacer.gif

تلفن‌همراه تا‌ شونده در راه است
گوشي تلفن همراه نسل آينده با تكنولوژي نانو ساخته مي‌شود
به گزارش شبکه تلويزيوني يورونيوز، مرکز تحقيقات نوکيا با همکاري مرکز علوم نانوي دانشگاه کمبريج انگليس نوعي از گوشي‌هاي نسل آينده را با استفاده از فن آوري نانو خواهند ساخت. از ويژگي‌هاي اين گوشي تلفن همراه اين است که مي توان آن را سه‌بار تا کرد، همچنين انرژي مورد استفاده اين گوشي از نور خورشيد تامين مي‌شود.
nokia-morph-nano[300].jpg
اين گوشي براساس نيازهاي مختلف، اشکال مختلفي به خود مي‌گيرد که در اين ميان مي‌توان به حالت پهن براي ارسال پيام و حالت خميده براي بستن به مچ دست و حمل آن اشاره کرد. در حال حاضر دانشمندان در آزمايشگاه‌هاي مجهز در حال آزمايش قابليت ارتجاع و حالت انعطاف پذيري مواد سازنده اين گوشي هستند.
همچنين موارد بکار رفته در اين گوشي ويژگي پاک کنندگي خودکار دارند که آلودگي‌ها و اثرات انگشت را از سطح خود پاک مي‌کند.
يکي از محققان دانشگاه کمبريج مي‌گويد هدف از اين تحقيقات ساخت ترکيباتي است که از لحاظ انعطاف پذيري ويژگي‌هاي پوست انسان را داشته باشند.
پيش بيني مي‌شود در صورت موفقيت دانشمندان براي ساخت اين نوع گوشي، اولين گوشي ساخته شده در سال 2018 رونمايي شود


منبع : همشهري‌آنلاين
 
MacBook Air، دو دقیقه‌ای هک شد

Spacer.gif

jobsmacbookair.JPG
23iphone.xlarge1.jpg



نوت‌بوک اپل در مسابقه هک سه‌گانه‌ای که بین نوت‌بوک‌های ویندوز، لینوکس و اپل برگزار شد اولین دستگاهی بود که در عرض دو دقیقه هک شد.
به گزارش ایتنا این رقابت که در جریان کنفرانس امنیتی CanSecWest و در ونکوور جریان داشت با پیروزی چارلی میلر پایان یافت. چارلی میلر که یک متخصص امنیتی است در مسابقه سال گذشته نیز موفق شد با هک کردن iPhone مقام اول را بخود اختصاص دهد.[آشنايي با هکرها و كراكرها]
میلر علاوه بر جایزه 10هزار دلاری که توسط برگزارکنندگان مراسم تعیین شده بود دستگاه MacBook Air را که هک کرده بود نیز با خود برد.
تا به حال هیچ یک از شرکت‌کنندگان موفق نشده بودند در روز اول مسابقه به هیچکدام از دستگاه‌ها از طریق شبکه نفوذ کنند.
اما زمانی که برگزارکنندگان اجازه دادند اپراتورهای انسانی مستقیما از پشت سه دستگاه به وب‌سایت‌ها دسترسی پیدا کرده و ایمیل‌ها را باز کنند میلر موفق شد.
کدهای نفوذ میلر بر روی وب‌سایتی قرار داشت که با دسترسی به آن Mac در دو دقیقه سقوط کرد.
از آنجا که او تنها اجازه داشت از نرم‌افزارهای نصب شده بر روی دستگاه استفاده کند متخصصین عقیده دارند نقطه ضعفی که میلر با استفاده از آن دستگاه را هک کرد در داخل مرورگر Safari نهفته است.
البته میلر و دیگران قبلاً موافقتنامه‌ای را امضاء کرده بودند که بر اساس آن کدها و روش نفوذ نمی‌بایست تا پیش از اطلاع رسمی شرکت‌های ذینفع به صورت عمومی انتشار یابند.

همشهری انلاین


ویدیو : http://youtube.com/watch?v=no11eIx0x6w&feature=related
 
آخرین ویرایش:
عرضه Firmware Updates جدید توسط اپل

سلام



شرکت اپل اپدیت فرم ویر جدید رو برای سخت افزارهای تحت سیستم عامل Macintosh


که شامل MacBook Air, MacBook, MacBook Pro, iMac می شود را عرضه کرد . و هم اکنون


از وب سایت شرکت قابل دانلود میباشد.



fxcqvd.gif





موفق باشید...
 
Spacer.gif


پيش بيني مي‌شود در صورت موفقيت دانشمندان براي ساخت اين نوع گوشي، اولين گوشي ساخته شده در سال 2018 رونمايي شود


منبع : همشهري‌آنلاين

اگه اشتباه نکنم خیلی زود تر از این حرفا قراره نمایش داده بشه، تاریخ دقیق متاسفانه یادم نیست. بهرحال ما منتظریم برای این شاهکار:biggrin1:
 
سلام



شرکت OCZ اولین رم PC3-16000 4GB را تولید کرد. این رم با استفاده از 2 ماژول دو طرفه

به (2x2048MB) دست پیدا کرده است. زمان تاخیر رم : 9-9-9 و در ولتاژ 1.9V فعالیت میکند.


142299_hs.jpg






شاد باشید ...
 
تلسکوپ اینترنتی هم رسيد !!!!!!!!!!!

WorldWideTelescope_120_180.jpg

شرکت مایکروسافت دوشنبه 12 مه (23 اردیبهشت) برنامه "تلسکوپ جهانی" خود را به راه انداخت
تلسکوپ جهانی (WorldWide Telescope) یک برنامه اینترنتی رایگان است که به گروه وسیعی از کاربران امکان خواهد داد
بر جاهای مختلف کیهان نگاه کنند.
تلسکوپ جهانی که بوسیله شاخه پژوهشی مایکروسافت ایجاد شده است، تصاویر به دست آمده از تلسکوپ فضایی هابل،
مرکز رصد پرتو ایکس چاندرا( Chandra X-Ray Observatory Center)، بررسی دیجیتال آسمانی سلون ( Sloan Digital Sky Survey) به هم پیوند می‌دهد.
کاربران کامپیوتر می‌توانند در میان کهکشان در مسیر دلخواه گردش کنند یا گردش‌های هدایت‌شده در مقاصد مختلف در فضای بیرونی
را که ستاره‌شناسان ترتیب‌ داده‌اند، انجام دهند.
این سایت به کاربران امکان می‌دهد که از میان شماری تلسکوپ‌های متفاوت دست به انتخاب بزند و میان طول موج‌های مختلف نور جابه‌جا شوند.
بیل گیتس، رئیس مایکروسافت، می‌گوید تلسکوپ جهانی ابزاری قدرتمند برای علوم و آموزش است که به هر فردی امکان می‌دهد کیهان را کاوش کند.
منبع: همشهری انلاین

تلسکوپ جهانی را اينجا ببینید: www.worldwidetelescope.org
 
صدایی در سر، این یک توهم نیست!


پژوهشگران از مدت‌ها پیش در حال کار روی یک فناوری خاص صدا هستند. این فناوری صدای ماورای صوت یا Hypersonic Sound یا HSS نامیده می‌شود. HSS دقیقا همان قابلیتی را به امواج صوتی می‌دهد که لیزر به نور می‌دهد، یعنی باعث می‌شود امواج صوتی متمرکز شوند، به فاصله دورتری برسند و کمتر پراکنده شوند.

صدایی که از یک پخش‌کننده HSS پخش می‌شود می‌تواند حدودا 140 متر منتشر شود، اما این صدا فقط به گوش کسی که در محدود امواج است، می‌رسد و حتی شخصی که در فاصله نزدیکی از مستمع صدا قرار دارد، اصلا متوجه صدایی نمی‌شود.

characters3.jpg



یک پخش‌کننده HSS چطور کار می‌کند؟
مبدل‌های فیزوالکتریک، امواج صوتی با فرکانسی در محدوده بالای آستانه شنوایی انسان از خود ساطع می‌کنند. این امواج ماورای صوت مودوله شده، بدون اینکه نیازی به یک گیرنده مخصوص یا demodulator باشد، وقتی به چیزی که می‌تواند بدن یک انسان هم باشد، برخورد می‌کنند، به امواج صوتی‌ای تبدیل می‌شوند که توسط انسان قابل شنیدن هستند و جالب است که این صدا، طوری شنیده می‌شود که گویی از درون سر شخص، پخش می‌شود.

تا به حال 4 شرکت، توانسته‌اند محصولات مختلفی تولید کنند که از این فناوری استفاده می‌کند.

audiobeam_pro2.jpg


Audiobeam، یکی از وسایلی که صدای هایپرسونیک تولید می‌کند


کاربردی‌های HSS: کاربردهای زیادی برای HSS می‌توان متصور شد. تصور کنید لپ‌تاپی را که صدایش را فقط صاحبش می‌تواند بشنود یا آمبولانسی که صدای آژیرش، آرامش ساکنان دو سوی خیابان را بر هم نمی‌زند و فقط به گوش رانندگان ریدف‌های جلویی می‌رسد!

هم‌اکنون بسیاری از اماکن عمومی دنیا مثل کتابخانه عمومی نیویورک، گالری Tate لندن، موزه سلطنتی Tyrrell در آلبرتا مجهز به فناوری HSS شده‌اند.

اما مانند بسیاری از فناوری‌های دیگر متأسفانه HSS کاربردهای نظامی هم دارد، اسلحه‌ای به نام sonic bullet تولید شده که می‌تواند با ایجاد صداهای گوشخراشی که فقط یه گوش سربازان دشمن، می‌رسد، آنها را ناتوان کند و آزار دهد

این فناوری بسیاری از آگهی‌دهنده‌ها را مشتاق کرده است، اما در عین حال نگرانی‌هایی را هم برانگیخته است چرا که می‌تواند به حریم خصوصی افراد تجاوز کند.

دسامبر سال گذشته شبکه تلویزیونی A&E کار جالبی کرد و برای تبلیغ یکی از برنامه‌های نمایشی‌اش از این فناوری در خیابان‌های شلوغ منهتن استفاده کرد، از قضا این برنامه در مورد شکارچیان ارواح بود! تصور کنید مردمی را که هدف این تبلیغات قرار می‌گرفتند و در حالی که افرادی در چند قدمی آنها هیچگونه صدایی نمی‌شنیدند، این تبلیغ صوتی را می‌شنیدند:
«چه کسی آنجاست؟ چه چیزی آنجاست؟ این خیال شما نیست!»

نیویورکی‌ها وقتی در مورد این نوع خاص صدا و تبلیغات شنیدند، هیجان‌زده شدند و دسته دسته برای تجربه این صدا، به محل تبلیغ هجوم آوردند.


منبع: http://www.1pezeshk.com/archives/2008/05/post_817.html
 
نامتان را به ماه بفرستيد

عجله کنید! فقط کمی بیش از یک ماه و نیم فرصت دارید، تا با رفتن به اینجا، ثبت‌نام کنید تا نامتان به ماه فرستاده شود!

قضیه از این قرار است که ناسا قرار است اواخر سال 2008 میلادی یک فضاپیمای بی‌سرنشین به ماه بفرستد. این مأموریت به منظور شناسایی مناطق مناسب در سطح ماه برای فرود‌های ایمن، شناسایی ذخایر بالقوه و میزان تشعشعات انجام می‌شود.

ناسا تصمیم گرفته اسم کسانی را که به این مأموریت علاقه نشان داده‌اند، جمع‌‌آوری کند، در این فضاپیما قرار بدهد و به ماه بفرستد و به عبارتی می‌خواهد یک تبلیغ آنلاین مؤثر برای این مأموریت انجام بدهد.

hdklpfplb3von5tt5qns.gif



شما فقط تا 27 ژوئن برای ثبت نام در سایت دانشگاه جانز هاپکینز فرصت دارید. بعد از ثبت‌نام گواهی‌نامه مشارکتی دریافت می‌کنید که می‌توانید آن را با فرمت PDF دانلود کنید.

اعزام مدارگرد اکتشافی ماه یا LRO، نخستین گام ناسا برای مأموریت‌های سرنشین‌دار آینده اکتشافی به ماه و سیارات دیگر است. این مدارگرد یک سال، در مداری در ارتفاع پایین 50 کیلومتری دور ماه گردش خواهد کرد.

اطلاعات بیشتر در مورد LRO را می‌توانید در این صفحه بخوانید.

منبع: http://www.1pezeshk.com/archives/2008/05/post_812.html
 
17 تصویر جدید از سیستم عامل جدید مایکروسافت ویندوز 7 که قراره جایگزین ویستا بشه و طبق گفته ها در سال 2010 عرضه میشه البته این سیستم عامل طبق گفته ها از فناوری لمسی هم استفاده خواهد کرد .
از تصاویر کاملا مشخصه که دارای محیط گرافیکی بینظیری هست .
9.jpg
17.jpg


18.jpg
11.jpg


12.jpg
13.jpg


15.jpg
16.jpg


6.jpg
7.jpg


8.jpg
10.jpg


download.jpg
2.jpg


3.jpg
4.jpg


5.jpg


http://wepokers.blogspot.com/2008/05/microsoft-confirms-windows-7-for-2010.html
 
مایکروسافت چقدر زود داره میره سراغ Windows 7 . همون سال 2010 هم خیلی زوده چه برسه به اون خبرهایی که از سال 2009 صحبت میکنن.

زود نیست فاصله XP و ویستا زیاد شد مگر نه 3 سال برای اینکار معمول مایکروسافت هست.
 
این عکسها هیچکدومشون مربوط به Windows 7 نیست! کار 4 تا Fanـه...

مجید جان از کجا فهمیدی کار 4 تا فنه .
بعد من فکر نکنم fake باشه چون تو روزنامه ها چنین محیط گرافیکی را دیده بودم که مایکروسافت رو کرده البته از برنامه های اینده که میخواد سیستم عامل لایو....... و فلان و بهمان .........

اینجا رفتی زیرش توضیح هم داده .
http://wepokers.blogspot.com/2008/05/microsoft-confirms-windows-7-for-2010.html
 
آخرین ویرایش:

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or