رییس بخش مهندسی Ati مصاحبه ای با Teamxbox داشته در مورد قدرت Gpu ی Xbox 360 ، در بخشی از این سوالات پرسیده شده که آیا اسم این Gpu R500 هستش ؟
آقای Bob Feldstin در جواب گفته که R500 هیچ زمان اسم اصلی این Gpu نبوده
این اسم برای Gpu های قابل تعویض میباشد
C1 اسمی بود که زمان قرار داد با Ms نامیده بودیم
Xenos هم بعد از قرار داد بود
اما C1 گیرا تر بود و سر انجام اسمش را گذاشتیم C1 ( آخر نفهمیدیم دختر بود یا پسر)
حدودا تعداد 175 مهندس متخصص روی این پروژه کار کردند
در مورد سیستم جدید Unified Shader سوال شده که چگونه طراحان با توجه به اینکه با سیستم قدیم کار کردند با این سیستم مشکلی نداشته باشند ، در جواب گفتند که این کار سختی نیست بلکه فقط کافیست بعضی فرمانها را جانشین کنند !!!
در ویندوز جدید (vista)
Wgf برای تمام کارت گرافیک ها سیستم Unified Vertex و Pixel Pipeline را تعریف کرده آیا این نشون میده که در آینده تمام Gpu ها شامل این سیستمه جدید میشند ؟
در جواب : من در مورد این که Nvidia از این سیستم استفاده بکنه اطلاعی ندارم ولی تمام سعی و تلاش Ati اینه که این سیستم را فراگیر کنه چون این سیستم به صرفه تر هم هست
در مورد اختلاف Clock و رزولوشن کارت گرافیک Ps3 و 360 سوال شده که آیا این نشانه ی برتریه Gpu ی Ps3 هستش ؟
در جواب گفتند که نخیر احتساب کردن به این ارقام منطقی نیست و بازتابی از قدرت یک Gpu نمیباشد
البته در مورد Clocl میشه گفت مقداری فرق خواهد کرد
در حقیقت پهنای باند میتونه موثر تر از بقیه باشه ،حافظه ی هوشمندانه کارت Ati
پهنای باند بینهایتی در مسیر حافظه ی اصلی داره به خاطر همین هم سیستم Unified Shader فضای بیشتری برای تنفس داره
Gpu ی Ps3 با پهنای باند محدود شده ای روبروست که این تفاضل Clock اندک را کاملا جبران میکنه
1080p Dual به هیچ وجه گویای کارایی ی بیشتر نیست و Sony با اینکار به فکر مصرف کننده نمیباشد و به وسیله ی این کار فقط خاستار ایجاد فضایی در بازار برای فروش بیشتر دیگر محصولات (hdtv) خود میباشد
و این شبیه سیاست های تولید کارت گرافیک های Pc هست