اخبار اینترنت و نرم افزار

Troy_ali

کاربر سایت
Apr 27, 2006
565
نام
| _| \-/
سلام
ببخشید که تو این تاپیک در باره ی نرم افزار هم صحبت میشه چون اگه می خواستم هر کدومو تو مبحث خودش بذارم یه تاپیک اضافه ایجاد می شد!دیگه حرفی نمی زنم و مطالب رو می ذارم (البته با منبع)
اخبار اینترنت
خدمات اینترنتی AOL رایگان می‌شود
سرویس اخبار خارجی ایتنا - گروه اینترنتی AOL وابسته به شرکت بزرگ Time Warner در نظر دارد به تمام کاربرانی که از خطوط پرسرعت اینترنت استفاده می‌کنند به صورت رایگان پست الکترونیکی، سرویس‌ پیام‌های کوتاه نوشتاری، نرم‌افزار و دیگر خدمات اینترنتی ارائه دهد.
شرکت Warner اعلام کرد: به منظور افزایش تمایل کاربران برای استفاده از خطوط پهن‌باند و اینرنت پرسرعت، شرکت AOL از این پس می‌تواند خدمات اینترنت و الکترونیکی خود را به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار دهد.
بر اساس اخبار به‌دست آمده، مدت کوتاهی پس از انتشار این خبر از سوی شرکت Warner، بهای سهام AOL در بازار بروس نیویورک افزایش یافت.
شرکت AOL در نظر دارد که این طرح را از اوایل ماه سپتامبر سال جای آغاز کند و در این میان، سیستم‌ آگهی‌های اینترنتی و آنلاین خود را نیز تغییر دهد.
منبع : www.tarfandestan.com

هكرهاي اسراييلي به وبلاگ آقای احمدي نژاد حمله كردند !
روزنامه السفير به نقل از روزنامه يديعوت احرونوت چاپ فلسطين اشغالي گزارش داد ، هكرهاي اسراييلي توانستند به مدت 30 دقيقه وبلاگ احمدي‌نژاد را تعطيل كنند اما اين وبلاگ مجددا فعاليت خود را از سر گرفت.
اين روزنامه نوشت: علت ديگر تعطيلي موقت اين وبلاگ ، اقدام هزاران كاربر اسراييلي به بازديد از اين وبلاگ بود كه موقتا آن را از كار انداخت.
منبع : www.tarfandestan.com

اخبار نرم افزار
مايكروسافت يك سيستم عامل ويژه نصب در ابررايانه‌ها عرضه مي‌كند
شركت "مايكروسافت" سيستم عامل جديدي را ويژه استفاده در ابررايانه‌ها كه در تحقيقات علمي پيچيده نظير ساخت داروهاي جديد، مدل‌سازي الگوهاي جوي و مطالعات ژنتيك مورد استفاده قرار مي‌گيرند، منتشر مي‌كند.
به گزارش بخش خبر شبكه فن آوري اطلاعات ايران، از ایرنا، سيستم عامل جديد مايكروسافت با نام "ويندوز كامپيوت كلاستر سرور ‪Windows Compute Cluster Server )"۲۰۰۳‬ ‪ (2003‬ويژه استفاده در سامانه‌هاي ابررايانه يي متشكل از مجموعه‌اي از رايانه‌هاي متصل يه يكديگر است كه در مقايسه با ابررايانه‌هاي عظيم و مستقل، قيمت كمتري دارند.
هم اكنون اغلب ابررايانه‌هاي جهان از سيستم عامل "يونيكس" استفاده كرده و سيستم عامل "لينوكس" نيز كم كم در حال راه يافتن به ابررايانه هاست و سيستم عاملهاي شركت "مايكروسافت" تاكنون نتوانسته‌اند جايگاه مناسبي در ابررايانه‌ها پيدا كنند.
شركت "مايكروسافت" از سيستم عامل جديد "ونيدوز كامپيوت كلاستر سرور ‪ "۲۰۰۳‬به عنوان سيستم عاملي ياد كرده است كه استفاده از ابررايانه‌ها را براي كاربران بخش "آي تي" به امري ساده تبديل خواهد كرد.
اين شركت هم اكنون با چندين شركت نرم افزاري ديگر به منظور ايجاد نرم افزارهاي كاربردي براي سيستم عامل جديد خود همكاري داشته و بدين ترتيب مشغول طراحي نرم افزارهايي است كه به طور مثال براي شبيه‌سازي ذخاير گاز، طراحي خودرو و همچنين انفورماتيك زيستي تحت سيستم عامل جديد، در ابررايانه‌ها مورد استفاده قرار خواهند گرفت.
همزمان با ظهور اين سيستم عامل جديد مايكروسافت، سامانه‌هاي رايانه‌اي كه از پردازنده‌هاي چند هسته اي، ارتباطات فوق سريع و معماري‌هاي ‪ ۶۴‬بيتي استفاده مي‌كنند نيز بيش از پيش در حال گسترشند و به همين علت شركت مايكروسافت فضاي مناسبي براي گسترش و تبليغ اين محصل خود در اختيار خواهد داشت.
سيستم عامل "ويندوز كامپيوت كلاستر سرور ‪ "۲۰۰۳‬از ماه اوت سال جاري براي استفاده در ابررايانه‌هاي متشكل از رايانه‌هاي متصل به يكديگر، وارد بازار خواهد شد.
منبع : www.tarfandestan.com
 

Troy_ali

کاربر سایت
Apr 27, 2006
565
نام
| _| \-/
سلام.
اول از همه بگم منبع همه ی اینها سایت WwW.Tarfandestan.com می باشد .
اخبار نرم افزار
اصلاحيه‌هاي امنيتي مايكروسافت در ماه جولاي‌
شركت مايكروسافت براي ماه جولاي هفت‌ ‌اصلاحيه امنيتي جديد را ارائه كرد. اين اصلاحيه‌ها هيجده حفره امنيتي سيستم‌عامل‌ ‌ويندوز و نرم‌افزار آفيس را پوشش مي‌دهند‌.‌
سرويس خبر دوهفته‌نامه عصر شبکه - شركت مايكروسافت براي ماه جولاي هفت‌ ‌اصلاحيه امنيتي جديد را ارائه كرد. اين اصلاحيه‌ها هيجده حفره امنيتي سيستم‌عامل‌ ‌ويندوز و نرم‌افزار آفيس را پوشش مي‌دهند‌.‌ پنج اصلاحيه از اين مجموعه براي پوشش آسيب‌پذيري‌هاي رده‌ <خطرناك و بحراني> ارائه شده است كه شامل سه بسته امنيتي براي مجموعه ‌OFFICE و دو بسته امنيتي براي رفع نقاط آسيب‌پذير سرويس‌هاي DHCP و Server سيستم‌عامل ويندوز مي‌شود. دو اصلاحيه امنيتي ديگر نيز در گروه اصلاحيه‌هاي <مهم> قرار دارند كه يكي جهت برطرف كردن نقص امنيتي كشف شده در IIS ويندوز است كه به‌ ‌مهاجم امكان كنترل سيستم قرباني را مي‌دهد و ديگري براي برطرف‌كردن نقص موجود در ASP.NET است كه زمينه را براي دسترسي‌هاي غير مجاز مهاجمان مهيا كرده است. اين وصله‌هاي امنيتي از اين آدرس قابل دريافت هستند.




سه ميليون دانلود Office 2007 Beta
شركت مايكروسافت اعلام نموده است كه تا كنون سه ميليون نفر، نسخه بتا دو آزمايشي مجموعه برنامه اداري آفيس 2007 را دانلود كرده‌اند.
شركت مايكروسافت اعلام نموده است كه تا كنون سه ميليون نفر، نسخه بتا دو آزمايشي مجموعه برنامه اداري آفيس 2007 را دانلود كرده‌اند. اين شركت در نسخه جديد اين برنامه تغييرات چشمگيري انجام داده است و علاوه بر افزودن دو برنامه جديد، سعي در سازگار‌نمودن ديگر برنامه‌ها و فرمت‌هاي فايلي با آفيس نموده است. مايكروسافت جهت گزارش‌گيري از Office 2007 و برطرف‌سازي اشكالات آن چند ماهي است كه نسخه آزمايشي آن را روي سايت رسمي خود قرار داده و هر كاربر مي‌تواند با پرداخت يك مبلغ اندك اين مجموعه برنامه را دانلود كند. اخيراً مايكروسافت هزينه هر دانلود را 5‌/‌1 دلار تعيين نموده است. بزرگ‌ترين شركت توليد‌كننده نرم‌افزار جهان سعي مي‌كند كه همزمان با توسعه و اشكال‌زدايي ويندوز ويستا، آفيس را نيز بهبود بخشيده و به سوي سازگاري هرچه بيشتر اين دو محصول خود كه به زودي روانه بازار خواهد كرد پيش برود.





مايکروسافت از OpenDocument حمايت مي‌کند
در يک چرخش آشکار، مايکروسافت سياست پيشين خود درباره فرمت OpenDocument را کنار گذاشت و آن را مورد حمايت قرار داد.
سرويس خبر شبکه آنلاين – در يک اقدام غافلگيرکننده شرکت مايکروسافت تصميم گرفت به مبارزه خود عليه فرمت OpenDocument که مورد تاييد سازمان بين‌المللي استانداردها (ISO) است و در نرم‌افزار Open Office به کارگرفته شده پايان دهد. اکنون تيم برنامه‌نويسان نرم‌افزار آفيس مايکروسافت تصميم گرفته‌اند که يک برنامه مبدل فرمت Open XML به OpenDocument بنويسند که امکان تبديل اسناد آفيس در مجموعه نرم‌افزاري آفيس 2007 را به فرمت OpenDocument فراهم کند. فرمت Open XML فرمتي است که مايکروسافت براي رقابت با OpenDocument نوشته است و قرار است از نسخه 2007 در مجموعه آفيس به‌کارگرفته شود.
مايکروسافت براي مدت طولاني بر مخالفت خود با فرمت OpenDocument پافشاري کرده است اما اکنون در راستاي همين تغيير خط مشي يک پروژه اپن سورس تحت مجوز BSD در سايت SourceForge.net شروع کرده است. علاقه‌مندان مي‌توانند نسخه بتاي نرم‌افزار مبدل فرمت docx‌ به odf را از طريق اين نشاني دريافت کنند.
نسخه نهايي اين ابزار تا پايان سال 2006 عرضه خواهد شد و قرار است نسخه کامل‌تر نرم‌افزار که امکان تبديل اسناد Excel و PowerPoint را فراهم مي‌سازد در سال 2007 ارائه شود. اين مبدل همراه مجموعه آفيس 2007 در دسترس علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.
برخي منابع مطلع مي‌گويند علت اين چرخش خواسته مشتريان بوده است. به گفته اين آگاهان تعداد زيادي از مشتريان به مايکروسافت گفته‌اند که آنها فرمت OpenDocument‌ را به فرمت مايکروسافت ترجيح مي‌دهند ولي مايل نيستند نرم‌افزار آفيس مايکروسافت را کنار بگذارند و خواستار يک راه حل مياني هستند.




جنگ و صلح - ماجراي Boot Camp و اجراي ويندوز روي مكينتاش
شركت اپل در اواسط ماه آوريل نرم‌افزار جديدي را عرضه كرد كه به كمك آن مي‌توان سيستم‌عامل ويندوز اكس‌پي را روي كامپيوترهاي مبتني بر پردازنده‌هاي اينتل اين شركت نصب كرد. عرضه اين نرم‌افزار واكنش‌هاي زيادي را به همراه داشته است. در اينجا به‌طور خلا‌صه اين رويداد مهم را بررسي مي‌كنيم.
داستان از كجا شروع شد؟
<ما قصد جلوگيري از اين كار را نداريم>. اين پاسخ اپل به يك پرسش مهم، درست پس از اعلا‌م خبر مهاجرت اين شركت از پردازنده‌هاي پاور پي‌سي به سوي پردازنده‌هاي شركت اينتل بود. آيا مي‌توان سيستم‌عامل ويندوز را روي مك‌هاي مبتني بر پردازنده‌هاي اينتل نصب كرد؟ اين پرسش پس از آن بارها تكرار شد و اپلي‌ها هم همان پاسخ را تكرار كردند؛ بسيار خوب! اگر اپل قصد جلوگيري از بوت شدن ويندوز روي مك‌هاي جديد را ندارد، پس بايد دست به كار شد. به اين ترتيب بسياري از كاربران تلا‌ش خود را آغاز كردند. مهم‌ترين مشكل نصب ويندوز روي كامپيوترهاي اپل اين بود كه اين سيستم‌ها از فناوري جديدتر EFI به جاي بايوس استفاده مي‌كردند كه ويندوز‌اكس‌پي از آن پشتيباني نمي‌كرد.
در همين گيرودار يك فناوري دوست خير (!) پيدا شد و اعلا‌م كرد كه هر كس از پسِ اين كار بربيايد، جايزه نقدي خوبي دريافت خواهد كرد. با گسترش اين خبر و جدي‌ترشدن اين موضوع در محافل اينترنتي تلا‌ش‌ها بيشتر شد و نيكوكاران ديگري هم پيدا شدند كه رقم جايزه نقدي را افزايش دهند(!) تا اين‌كه سرانجام دو هكر اينتل‌دوست يا شايد اپل‌دوست - كه نخواستند نامشان فاش شود- اعلا‌م كردند كه توانسته‌اند ويندوز‌اكس‌پي را روي مك نصب كنند. پس از بررسي، صحت ادعاي آن‌ها مشخص شد و ابزارهاي نرم‌افزاري موردنياز براي اين‌كار روي اينترنت قرار گرفت و به شكل گسترده دست به دست شد. (دست به دست از نوع وبي آن).
اما روش نصب شامل مراحل متعدد و گاه پيچيده‌اي (براي كاربران معمولي) بود و در نهايت نيز كيفيت اجراي ويندوز روي كامپيوترهاي اپل چندان رضايت‌بخش نبود. پس راه‌حل چه بود؟ آيا بايد تلا‌ش را دوباره از سرگرفت؟ يافتن جواب اين سؤال چندان طولي نكشيد. اپل نرم‌افزاري به نام Boot camp را معرفي كرد كه با آن مي‌توان ويندوز‌اكس‌پي را رسما روي مك‌هاي اينتلي نصب كرد.
اپل در حال حاضر نسخه بتاي نرم‌افزار Boot camp را عرضه كرده است. در عين حال اين شركت اعلا‌م كرده‌است:Boot Camp يكي از ويژگي‌هاي نسخه آينده‌ سيستم‌عامل اپل با نام رمز Leopard خواهد بود.
Boot Camp ؛ آغاز دوران جديد
شنيدن اين خبر براي كساني كه اپل جديد، اپلي هم پيمان با اينتل و توسعه‌دهنده iTunes براي ويندوز را چندان نمي‌شناسند مي‌تواند تعجب‌آور باشد. اما همه كساني كه وقايع اخير اپل به‌خصوص طي يك‌سال گذشته را دنبال كرده باشند مي‌دانند سياست‌هاي اپل جديد با گذشته بسيار تفاوت دارد. گام نهادن اپل در مسير ايجاد سازگاري بيشتر با پلتفرم ويندوز يكي از نشانه‌هاي بارز تغيير ديدگاه‌هاي سران اين شركت است.
در عين حال وجه تشابه اپل جديد با اپل قديمي اهميت دادن به خواسته‌هاي كاربران است. پس از تبديل شدن آي‌پاد به سمبل پخش‌كننده‌هاي ديجيتالي و قرار گرفتن نام اپل در كانون توجه رسانه‌ها طي سال‌هاي اخير به‌واسطه نوآوري‌هاي اين شركت، توجه و كنجكاوي بسياري از كاربران در مورد محصولا‌ت اين شركت بسيار بيشتر از گذشته است. بسياري از كاربرانِ ديگر پلتفرم‌ها در حوزه‌هاي مختلف اكنون اپل را نيز به عنوان يكي از گزينه‌هاي خود مدنظر قرار مي‌دهند و در اين ميان خواسته اغلب كاربران، به‌دست آوردن چيزهايي جديد بدون از دست دادن چيزهايي است كه قبلا‌ً داشته‌اند.
به اين ترتيب بسياري از كاربران ويندوز مايل بودند پس از استفاده اپل از پردازنده‌هاي اينتل بتوانند هر دو سيستم‌عامل ويندوز و مك را روي يك سيستم تجربه كنند. Boot Camp <يكي> از راه‌هاي رسيدن به اين خواسته است. يكي از مديران اپل با اذعان به اين علا‌قمندي مي‌گويد: "اپل تمايل و تصميمي براي فروش يا پشتيباني ويندوز ندارد. اما اكنون كه ما از پردازنده‌هاي اينتل استفاده مي‌كنيم، بسياري از مشتريان به اجراي ويندوز روي سخت‌افزارهاي برتر اپل ابراز علا‌قه كرده‌اند.>
به‌اين ترتيب عرضه Boot Camp براي همه كساني كه به نحوي مي‌خواهند (و يا بايد) به اپل مهاجرت كنند يك امتياز ويژه خواهد بود. آن‌ها مي‌توانند از مزاياي هر دو سيستم‌عامل استفاده كنند. حوزه‌هاي متعددي وجود‌دارد كه دو سيستم‌عامل مك و ويندوز عملكردهاي متفاوتي دارند. به عنوان مثال، ويندوز به واسطه بهينه‌سازي بسياري از بازي‌هاي ويديويي براي اين سيستم‌عامل از سوي توسعه‌دهندگان بازي‌ها در مقايسه با سيستم‌عامل مك در اين زمينه پلتفرم مناسب‌تري است. از سوي ديگر سهولت استفاده و ويژگي‌هاي ساماندهي مديريت و ويرايش فايل‌هاي چندرسانه‌اي سيستم مك در كنار امنيت و پايداري آن اين سيستم‌عامل را در حوزه‌هاي ديگر به يك سكوي برتر تبديل كرده است. بديهي است كه قابليت استفاده از مزاياي هر يك از اين سيستم‌عامل‌ها روي يك سخت‌افزار مي‌تواند موردتوجه بسياري از كاربران قرار بگيرد.
همين موضوع سبب شده است بسياري از كارشناسان پيش‌بيني كنند كه سهام اپل در بازار كامپيوترها طي سال‌هاي آينده افزايش خواهد يافت. اما در اين ميان واكنش‌هاي ديگري نيز در مورد اقدام اخير اپل وجود دارد. برخي از تحليلگران براين باورند كه سازگاري كامپيوترهاي اپل با ويندوز جبهه نرم‌افزاري سيستم‌عامل اپل را تهديد و تضعيف خواهد كرد.
همان‌طور كه در بخش‌هاي پيشين <اپل؛ دنيايي ديگر> در ماهنامه شبكه اشاره شده بود، اين استدلا‌ل كه قابليت بوت چندگانه كامپيوترهاي اپل باعث عدم تمايل توسعه‌دهندگان به ساخت نرم‌افزار براي مك (به‌واسطه وجود نسخه ويندوزي) خواهد شد از ديرباز وجود داشته است تا جايي كه به گمان گروهي، پذيرش ويندوز از سوي اپل با عرضهBoot Camp در نهايت منجر به توقف توسعه سيستم‌عامل مك از سوي اين شركت و پايان ماجراي جدال دو شركت در حوزه سيستم‌عامل خواهد شد. با اين حال يكي از مديران اپل درباره اين موضوع مي‌گويد كه اين شركت پس از بررسي‌هاي بسيار به اين نتيجه رسيده است كه <در نهايت اين سهم اپل در بازار است كه تعيين‌كننده خواهد بود> و به گمان آن‌ها عرضه يك سيستم با قابليت اجراي سيستم‌هاي عامل مختلف مي‌تواند به افزايش سهم اپل در بازار كمك كند.
دوران مجازي‌سازي‌
در عين حال تحولا‌ت اخير صنعت كامپيوتر مي‌تواند در بررسي وضعيت جديد اپل راهگشا باشد. يكي از مهم‌ترين اين تحولا‌ت، رشد و گسترش فناوري مجازي‌سازي است. پيش از بررسي بيشتر اين موضوع بايد به اين نكته اشاره كرد كه نرم‌افزار Boot Camp صرفا امكان نصب و راه‌اندازي ويندوز روي كامپيوترهاي اپل را فراهم مي‌كند. بنابراين هنگامي كه كاربر قصد استفاده از سيستم‌عاملي غير از آنچه كه در حال حاضر روي سيستم فعال است را داشته باشد، بايد سيستم را مجددا راه‌اندازي كند. در نرم‌افزارهاي شبيه‌ساز مانند Virtual PC به واسطه امكان اجراي ويندوز در محيطMac OS X براي استفاده از هر دو سيستم‌عامل نيازي به بوت مجدد سيستم نخواهد بود.
به علا‌وه، در شبيه‌سازي چون Virtual PC، امكان جا‌به‌جايي اطلا‌عات (Copy و Paste) نيز امكانپذير است. اما مهم‌ترين مشكل اين شبيه‌سازها كندي آن‌ها به واسطه محدوديت استفاده از منابع سيستمي است.
يكي از مزاياي مجازي‌سازي، برطرف ساختن اين مشكلا‌ت از طريق فراهم كردن امكان اجرا و اداره همزمان چند سيستم‌عامل در كنار يكديگر است. با اين وصف بايد ديد كه آيا اپل از فناوري مجازي‌سازي در سيستم‌عامل آينده خود پشتيباني خواهد كرد يا خير. از جنبه سخت‌افزاري، پردازنده‌هاي اينتل كه در كامپيوترهاي جديد اپل مورد‌استفاده قرار گرفته‌اند، به فناوري مجازي‌سازي اينتل (VT) مجهز شده‌اند.
در اين زمينه شركت‌هاي ديگري دست به كار شده‌اند و ازهم اكنون از اين ويژگي سخت‌افزاري براي توليد محصولا‌ت نرم‌افزاري استفاده كرده‌اند. مدت كوتاهي پس از عرضه Boot Camp از سوي اپل، شركتي به نام Parallels نسخه بتاي نرم‌افزار مجازي‌سازي خود موسوم به Parallels Workstation را عرضه كرده‌است كه امكان اجراي دو سيستم‌عامل ويندوز و مك در كنار يكديگر را با استفاده از فناوري VT اينتل فراهم مي‌كند.
نرم‌افزار مجازي‌سازي Parallels تنها به ويندوز محدود نمي‌شود. به گفته اين شركت بسياري از سيستم‌هاي عامل مانند OS/2، سولا‌ريس،Be os و... نيز از طريق اين نرم‌افزار در كنار Mac OSX قابل نصب و اجرا هستند. نسخه بتاي اين نرم‌افزار به صورت رايگان از طريق پايگاه وب اين شركت قابل دريافت است. (نسخه نهايي اين محصول با قيمت پنجاه‌دلا‌ر به فروش خواهد رسيد) كاربر پس از دريافت و اجراي اين برنامه مي‌تواند به‌سادگي ماشين‌هاي مجازي خود را پيكربندي كند.
قصه ما به سر رسيد؟
بوت چندگانه، شبيه‌سازي، مجازي‌سازي، لينوكس، ويستا، اپل، مايكروسافت ... ماجرا تازه آغاز شده است. گذشت زمان مشخص خواهد كرد كه عرضه Boot Camp چه تاثيري در وضعيت اپل خواهد داشت. در عين حال اپل در ماه مه و درهمايش توسعه‌دهندگان خود WWDC رسما Leopard را معرفي خواهد كرد. بدون شك معرفي اين سيستم‌عامل كه زمان عرضه آن اواخر سال 2006 يا اوايل 2007 اعلا‌م شده است، بسياري از ابهامات كنوني را برطرف خواهد كرد.




:) :) :) :) :) :) :) :)
 

Troy_ali

کاربر سایت
Apr 27, 2006
565
نام
| _| \-/
سلام.
مثل اینکه استقبال نشد! ادامه می دم !

كتابخانه ديجيتالي رايگان راه‌اندازي شد

مديرعامل كالج مجازي پارس گفت: به مناسبت فرارسيدن اعياد شعبانيه و به منظور ايجاد رفاه دانش‌آموختگان كشور، استفاده از كتابخانه ديجيتالي رايگان است.
به گزارش روز يكشنبه روابط عمومي كالج مجازي پارس، "امير حسين مظاهري" با بيان اين مطلب افزود: اين كتابخانه كه از ارديبهشت‌ماه امسال راه‌اندازي شد، از اوايل ماه مبارك شعبان به صورت رايگان در اختيار كاربران قرار مي‌گيرد.
وي اضافه كرد: اكنون اين كتابخانه ديجيتالي حدود يك هزار جلد كتاب دارد كه براي استفاده از آنها در سايتهايي چون آمازون بايد بين ‪۱۰‬تا ‪۲۰۰‬دلار پرداخت شود.
وي، به نبود تجانس آموزش الكترونيكي با آموزش سنتي اشاره كرد و گفت: از آنجا كه عدم پويايي با روشهاي اينترنتي در تضاد كامل است طرحهاي آموزش مجازي با شكست مواجه مي‌شود مگر اينكه روشي اتخاذ شود تا دانشجويان با انگيزه بيشتر به ترويج آن بپردازند.
مظاهري، در ادامه به ديگر برنامه‌هاي اين كالج اشاره و تصريح كرد: در آموزش مجازي تمام كلاسها به طريق الكترونيكي كنترل مي‌شود و سيستم ‪LMS‬ سيستم مديريت آموزش نيز جهت كنترل و حضور و غياب استاد و دانشجو مستقر شده است.
علاقه مندان جهت كسب اطلاعات بيشتر مي‌توانند به سايت ‪www.parsvu.com‬ مراجعه كنند."
وي يادآورشد: همچنين نخستين گروه دانش‌آموختگان ‪ICDL‬كه پيش بيني مي‌شود حدود ‪۱۵۰‬نفر باشند، اواخر شهريورماه امسال ضمن اخذ مدرك اين كالج مي‌توانند مدرك رسمي ‪ICDL‬ايران وابسته به سازمان پژوهش وبرنامه‌ريزي وزارت آموزش و پرورش را دريافت كنند.
منبع : www.tarfandestan.com


مايكروسافت نگارش تقريبا كامل از مرورگر اينترنتي جديد خود را منتشر كرد

شركت "مايكروسافت" آخرين نگارش آزمايشي از مرورگر "اينترنت اكسپلورر ‪"۷‬را كه تقريبا كامل شده‌است، به صورت رايگان منتشر كرد.
به گزارش خبرگزاري رويترز، اين نگارش از مرورگر مايكروسافت كه با نام "اينترنت اكسپلورر ‪۷‬ريليس كنديديت ‪"۱‬منتشر شده، به تمامي قابليتها و ويژگي‌هايي كه در نسخه نهايي مرورگر وجود خواهند داشت، مجهز است كه از جمله آنها مي‌توان به قابليت بازكردن چندين وب سايت درون يك پنجره مرورگر(تب) اشاره كرد.
مايكروسافت اين نگارش از "اكسپلورر" را براي آزمايش شدن توسط كارشناسان و برنامه‌نويسان حرفه‌اي منتشر كرده تا آخرين ايرادها و مشكلات احتمالي آن شناسايي شوند.
شركت مايكروسافت پيش از اين نيز چندين نگارش آزمايشي از "اينترنت اكسپلورر ‪"۷‬منتشر كرده بود اما نگارش آزمايشي اخير تنها موردي است كه به تمامي امكانات نسخه نهايي اين مرورگر مجهز شده‌است.
اين شركت اعلام كرده‌است در صورت عدم شناسايي ايرادهاي جدي در "اينترنت اكسپلورر ‪،"۷‬نسخه نهايي اين مرورگر در سه ماهه پاياني سال ميلادي جاري به بازار عرضه خواهد شد.
در زمان عرضه نسخه نهايي اين مرورگر، كاربران سيستم‌عامل "ويندوز اكس‌پي" مي‌توانند "اينترنت اكسپلورر ‪"۷‬را براي نصب در رايانه خود دانلود كنند و به علاوه نگارش بعدي سيستم‌عامل مايكروسافت با نام "ويندوز ويستا" خود از پيش بدين مرورگر مجهز خواهد بود.
مايكروسافت در آخرين اعلام برنامه، زمان عرضه "ويستا" را ماه ژانويه سال ميلادي آينده اعلام كرده‌است.
هم‌اكنون بيش از ‪۸۰‬درصد كاربران اينترنت از نگارشهاي قديمي‌تر "اينترنت اكسپلورر" براي گشت و گذار در اينترنت استفاده مي‌كنند و پس از اين مرورگر، "فايرفاكس" با جذب حدود ‪۱۳‬كاربران اينترنت در مقام دوم قرار گرفته است.
منبع : www.tarfandestan.com

مايكروسافت مجبور به حذف "مديا پلير" از "ويندوز" در كشور كره‌جنوبي شد

درپي شكايت كميسيون تجارت عادلانه كشور كره جنوبي، شركت مايكروسافت از اين پس تنها مي‌تواند نسخه‌هايي از سيستم‌عامل "ويندوز" خود را در اين كشور به فروش برساند كه نرم‌افزارهاي "مديا پلير" و همچنين "مسنجر" اين شركت از آنها حذف شده باشند.
به گزارش خبرگزاري رويترز، اين كمسيون در دسامبر گذشته شركت مايكروسافت را ‪۳۴‬ميليون دلار بابت انحصارطلبي در بازار نرم‌افزار جريمه كرد و اعلام كرد فروش "ونيدوز" با نرم‌افزارهاي "مديا پلير" و "مسنجر" اين شركت سبب مي‌شود ساير شركتهاي نرم‌افزاري سازنده محصولات مشابه در مقابل "مايكروسافت" شانس رقابت كمتري داشته باشند.
كميسيون مذكور اعلام كرد مايكروسافت تنها در صورتي مي‌تواند "ويندوز" را در اين كشور به فروش برساند كه نرم‌افزارهاي ياد شده از آن حذف شده باشند.
درپي درخواست اين كميسيون، مايكروسافت از روز پنج‌شنبه فروش نسخه‌هاي اصلاح شده "ويندوز" كه "مديا پلير" و "مسنجر" اين شركت از آنها حذف شده‌اند، را در كره جنوبي آغاز كرده‌است.
شركت "مايكروسافت" همواره اعلام كرده‌است وجود نرم‌افزارهايي از قبيل "مديا پلير" در "ويندوز" منافاتي با استفاده از ساير نرم‌افزارهاي شركتهاي رقيب ندارد اما برخي كشورهاي اروپايي و هم‌اكنون كره جنوبي، مايكروسافت را به اصلاح نسخه‌هاي "ويندوز" فروخته شده در اين كشورها مجبور كرده‌اند.
كره‌جنوبي يكي از ‪۱۰‬بازار اصلي نرم‌افزارهاي شركت مايكروسافت محسوب مي‌شود.
منبع : www.tarfandestan.com
 

Troy_ali

کاربر سایت
Apr 27, 2006
565
نام
| _| \-/
اخبار اینترنت :
پس از اعتراض چت‌بازان دانشگاه آزاد شيروان به بسته شدن ياهو مسنجر، ياهو مسنجر دوباره بر روي سيستم‌ها نصب شد

30 تن از دانشجويان دانشگاه آزاد اسلامي واحد شيروان به حذف ياهو مسنجر از سيستم‌هاي كامپيوتر كافي‌نت دانشگاه اعتراض كردند.
يكي از معترضين به خبرنگار سرويس IT ايسنا، گفت: “امروز كه ما براي استفاده از كافي نت به دانشگاه رفتيم مشاهده كرديم كه ياهو مسنجر از كليه‌ي سيستم‌ها پاك شده است.”
وي، افزود: “وقتي دليل آن را از مسوول كافي‌نت جويا شديم گفت كه به دليل مشكلاتي كه يكي از دانشجويان اين دانشگاه ايجاد كرده بود، رئيس دانشگاه صلاح دانست كه ياهو مسنجر از كليه‌ي سيستم‌ها پاك شود.”
اين معترض اذعان داشت:“ ما قبول داريم كه مشكلاتي از طرف يك نفر ايجاد شده ولي در شيروان ما چه نوع تفريحي داريم؟ اين شهرستان نه پارك مناسبي دارد و نه سينما، كه بخواهيم اوقات فراغت خودمان را با رفتن به اين گونه مكان‌ها پر كنيم، پس چگونه اين تفريح را هم از ما مي‌گيرند.”
شايان ذكر است كه پس از جلسه‌ي معترضان با دكتر مهدي وطن‌پرست - رييس دانشگاه آزاد شيروان - ياهو مسنجر دوباره بر روي سيستم‌ها نصب شد.
منبع : سایت ترفندستان


ايجاد يك لينك ارتباطي ما بين دو نرم‌‏افزار Yahoo messenger و MSN messenger


با ايجاد يك لينك ارتباطي كاربران دو نرم‌‏افزار ياهو مسنجر و مايكروسافت قادر به برقراري ارتباط ارسال پيام به يكديگر خواهند بود.

به گزارش بخش خبر شبكه فن آوري اطلاعات ايران، از ايلنا, با استفاده از اين سرويس كه هم اكنون به صورت آزمايشي در اختيار كاربران اينترنتي قرار گرفته است, كاربران دو نرم‌‏افزار ياهو مسنجر و MSN مسنجر قادر خواهد بود, پيام‌‏هاي كوتاه به يكديگر ارسال كرده و به صورت آن لاين با يكديگر ارتباط برقرار كنند.
گزارش‌‏ها حاكي است, امكان برقراري ارتباط VOICECHAT يكي از اصلي‌‏ترين بهره‌‏وري اين لينك ارتباطي مابين اين دو نرم افزار است.
گفتني است, مقامات اين دو شركت بزرگ نرم‌‏افزاري جهان معتقدند؛ اين قرارداد همكاري در آينده كاري دو شركت بسيار موثر واقع خواهد شد.
شايان ذكر است, تاكنون شركت هايي همچون, EDOY و گوگل نيز لينك‌‏هاي ارتباطي مشابهي مابين نرم‌‏افزارهاي خود ايجاد كرده‌‏اند.
منبع : سایت ترفندستان


ياهو و نوكيا سرويس دسترسي نامحدود به اينترنت را در آسیا راه‌اندازي مي‌كنند


موتور جست‌وجوي ياهو به‌زودي با همكاري شركت نوكيا، سرويس Yahoo Go Mobile را در آسيا راه‌اندازي خواهند كرد كه به مشتركان امكان مي‌دهد تا از طريق تلفن همراه به اينترنت و برخي سرويس‌هاي ياهو دسترسي داشته باشند.
به گزارش بخش خبر شبكه فن آوري اطلاعات ايران، از ایسنا، نوكيا در سال 2005 اعلام كرد، با همكاري ياهو به نخستين شركت سازنده‌ي تلفن همراه تبديل خواهد شد كه به مشتريان سرويس‌هاي ياهو ارائه مي‌دهد. در حال حاضر تنها اروپا و آمريكاي شمالي به اين سرويس‌ها دسترسي دارند.
با استفاده از اين سرويس، مشتركان علاوه بر امكان اتصال نامحدود به اينترنت، خواهند توانست تا به بخش‌هاي عكس، ‌ايميل، ‌چت، ‌جست‌وجو، بازي‌ها و ديگر سرويس‌هاي اينترنتي ياهو دسترسي يابند.
در حال حاضر تعداد محدودي از گوشي‌هاي نوكيا به اين سيستم مجهز هستند.
منبع :سایت ترفندستان
 

789

کاربر سایت
Oct 17, 2005
846
نام
رامتین
خوب دوستان من داشتم میلم رو چک میکردم که یه هو بالای نوشتنه ادرس و پس یه جمله نوشته بود که برای جلوگیری از دزدی ده شدنه پستون هست. که شما تو یاهو میتونین یه جمله یا عکس رو بدین تا هروقت اون اومد بدونین که صفحه اصلی یاهو است. و پستون لو نمیره.
 

Behzadr

کاربر سایت
Sep 23, 2005
2,706
سلام
آقا جایی دیگه برای این خبر یافت نکردم

از دیشب تا حالا سایت راپید شر محدودیت دانلود خودشو برداشته می تونید هر چقدر می خواید دانلود کنید....تا همین الان که من تست کردم هم هنوز رایگان بود!!
 

MSKT

کاربر سایت
Apr 23, 2006
195
نام
mohammad sadeghi
تعرفه پهناي باند اينترنت براي كاربران خانگي كاهش مي‌يابد

اخبار اینترنت
فارس: رئيس هيات مديره شركت مخابرات ايران گفت: كاربران خانگي و حتي تجاري به تدريج شاهد كاهش 20 درصدي تعرفه پهناي باند اينترنت خود خواهند شد.
وفا غفاريان اظهار داشت: ‌مخابرات ايران با كاهش30 درصدي تعرفه اينترنت قصد دارد بهاي اينترنت را براي كاربران خانگي و حتي تجاري كاهش دهد.
وي ادامه داد:‌ اين كاهش براي pap و ISP ها رخ خواهد داد و طبيعتا اين شركت‌ها در فضاي رقابتي و براي جذب بيشتر مشتري اقدام به كاهش تعرفه خواهند كرد.
غفاريان اظهار اميدواري كرد كه كاربران خانگي به تدريج و در فضاي رقابتي حداقل 20 درصد كاهش بهاي تعرفه اينترنت را داشته باشند.
معاون وزير ارتباطات از ادامه مذاكرات با طرف چيني براي ايجاد مركز آموزش مشترك خبر داد و گفت: شركت مخابرات ايران براي ارايه آموزش مخابرات پيشرفته در تمامي زمينه‌ها چون موبايل، اپتيك، بي‌سيم و واي مكس توافقاتي با طرف چيني داشته است.
وي اضافه كرد: قرار است مركز آموزش پيشرفته مخابرات با سرمايه‌گذاري مشترك و بهره‌گيري از دانشجو، استاد و تجهيزات ايراني و چيني در اصفهان ايجاد شود.

غفاريان پيش‌بيني كرد كه مذاكرات ايجاد اين مركز آموزش ظرف 2 ماه آينده نهايي و منجر به عقد قرارداد شود.

منبع: http://www.jamejamonline.ir/shownews2.asp?n=196810&t=com
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر