داستان فانتزی تاریک جن و پری برای تمام اعصار ...
بعد از رزیدنت هفت و اون اتمسفر هراسناک لویزیانایی اش دیگه سخت بود تصور کنیم تیم اصلی بازی رو چنین عالی باز هم گسترش بدهند. رزیدنت 2 ریمیک و 3 ریمیک هم که در واقع reimagine ورژن بازی های قدیمی بودند و درواقع طراحی بازی ها براساس بازی های قدیم ولی با طراحی مدرن بود، هر دو خوب بودند مخصوصا 2 البته 3 کمی کوتاه بود و بخش های خوبی از ش حذف شده بود ولی در کل بازی های عالی بودند ولی 8 چیز دیگری است: ترکیب مرگباری از بهترین RE های تاریخ از اتمسفر عالی 4 و اکشن ناب 5 بگیرید تا معماهای قسمت های کلاسیک سری و... همه بازی های RE الان دیگه کالت ویدئو گیم هستند همه کلاسیک های بازیهای رایانه ای هستند ولی RE8 یک کلاسیک مدرن است بدون شک . خلق چنین اثری با چنین تبحری در چنین ستینگ دارک گوتیک و فانتزی تیره و تار با تم تخیلی واقعاً فقط از عهده استادان بازی سازی ژاپنی بر میاد. همانند بلادبورن که میازاکی به سراغ لاوکرافت رفته بود اینبار تیم اصلی RE به سراغ دارک گوتیک فانتزی رفته اند و چه اتمسفری! تماشا داره این روستای فراموش نشدنی و مردمان نفرین شده اش.
خطر اسپویل شدن داستان - لطفاً اگر بازی رو هنوز بازی نکرده اید نخوانید .سعی میکنم تا حد ممکن اسپویلر فری باشم.
روستای نفرین شدگان
اولاً باید در باره گرافیک بازی صحبت کنم که واقعا یکی از زیباترین طراحی های هنری بازی های رایانه ای تا الان رو شاهد بودم. موتور RE داره روی هر 12 سیلندر آتش شلیک میکنه در بازی ! بازی از بعد تکنیکی بسیار پیشرفته است و نور پردازی و سطح تکسچر ها و .. خیره کننده و فوتو ریلیزم است منتهی این آرت استایل منحصر به فرد بازی است که واقعاً نفس رو بند میاره . من نسخه ایکس باکس رو روی Series x بازی کردم که تقریبا بهترین نسخه کنسولی بازی است در native 4K و60 فریم اجرا میشه البته من با ری تریسینگ روشن بازی کردم که فریم رو کمی کاهش میده ولی حقیقتاً متوجه تفاوت افت فریم آنچنان نبودم. در کل از بعد گرافیکی با شاهکاری روبر هستیم که به بهترین شکل ممکن از توانایی موتور Re برای خلق هم گرافیک واقع گرایانه هم آرت دیزاین بسیار زیبا استفاده کرده است . محیط های بازی بشدت واقع گرایانه هستند و در تضاد کامل با تم دارک فانتزی بازی ولی این دو بدجور با هم مچ شده اند. تابیدن نور داخل یک غار با بافت های بسیار با کیفیت و بازی سایه های درختان یخ زده روی سقف خانه های خالی از سکنه و پوشیده از برف و بارش آرام برف بر روی محیط ها و قلعه عظیم مخفی شده در مه در دوردست و محیط دریاچه با آسیاب های بازی و واقعاً محیط هایی فراموش نشدنی هستند. لذتی بود برای چشم ها این RE8. استفاده از HDR هم بسیار زیبا کار شده بود و کنتراست بین تاریکی های محیط در کنار روشنی های برف واقعا زیبا در آمده اند. انعکاسات و نور پردازی داخل قلعه خاندان dimitrescu به اوج خودش میرسه جایی که اتاق های تزیین شده و معماری بینهایت زیبا و در کنار تکسچر های بینهایت واقع گرایانه چوب واقعاً شگفت انگیز است . نورپردازی PBR هم بینهایت خیره کننده است فیزیکال بیس رندرینگ اجازه میده بافت ها به تابش نور محیطی به خودشون به شکلی بسیار واقع گرایانه واکنش نشون بدن و همین باعث میشه همه چیز واقعی به نظر بیاد آهن و پارچه و چوب و ..در God of war شاهد استفاده از PBR بودیم و بافت ها بشدت واقع گرایانه بودند/ البته این بحث گرافیکی و PBR بسیار پیچیده است و خودش مقالاتی کامل میطلبد/
برسیم به Gameplay که مهمترین بخش بازی های RE است و در اینجا نسبت به 7 تغییر خاصری رو شاهد نیستیم که البته نمیتونیم هم باشیم . البته من فکر میکنم یک داج کوچیک برای جاخالی دادن از دست برخی از دشمنان بسیار مرگبار بازی لازم بود البته نه داج در حد Doom eternal!! نه یک حرکت کوچیک جاخالی. البته با کامل کردن آپگرید ها وپیدا کردن همه رسیپی های دوک و پختن غذا ها دفاع ایتان بسیار قوی میشه و میتونه جلوی خیلی از ضربات رو بگیره . گانپلی بازی هم عالی در آمده و سلاح ها شلیک های بسیار واقع گرایانه ای دارند .پرت شدن دشمنان به عقب وقتی با مگنوم یا شاتگان در کلوز رنج بسیار جذاب از کار در آمده است . لیست سلاح ها هم بیشتر است و کلی سلاح های جذاب با آپگرید های بسیار زیاد براشون موجود است . سیستم اقتصادی بازی هم عالی از کار درآمده و میشه سلاح ها و پارت های ارتقاشون رو خرید و فروش کرد و مرتب در حال استفاده و ارتقا سلاح ها بود من تونستم خیلی از سلاح ها رو کامل کنم و بجز یک سلاح که اونهم در حال آنللاک کردنش هستم همه تقریباً اپدیت هاشون کامل شده است . با کامل کردن تمام ارتقاها میشه به سبک کلاسیک تیر بی نهایت رو برای سلاح ها ازاد کرد که البته نیازمند چندین بار تمام کردن بازی و جمع کردن تمام جواهرات مخفی و گنج ها و ... بازی است چون ارتقا کامل سلاح ها بسیار گران است . از طرفی بازارچه خرید تیر بینهایت بازی هم با سیستم امتیازی کار میکنه نه واحد پول بازی و اون امتیاز هم با بازی کردن بخش مرسنری و کامل کردن چلنج های جذاب بازی بدست میاد. لیست چلنج ها بسیار جذابه و من تقریبا تونستم در سه پلی ترو 80% شون رو کامل کنم. مبارزات با هر کدوم از دشمنان بازی هیجان خاص خودش رو داره تعدادی مینی باس و دشمنان چالش برانگیز در هم کنار 5 باس اصلی بازی وجود دارند . نبرد با گرگینه های بسیار ترسناک و چالاک بازی هم بسیار خوب در آمده و حرکاتشون در محیط و حمالات بی رحمانه و سریعشان بر هراسناک بودنشون اضافه میکنه. البته بازی های سری از 4 به سمت اکشن بیشتر تمایل پیدا کردند که البته واقعاً جذاب هم شدند . رزیدنت 4 و 5 تقریبا بهترین اکشن های سری رو داشتند بعد 2 و 3 ریمیک هم که به قول معروف مدرنیزه کردند سوم شخص اکشن سری رو -(من 6 رو دوست ندارم حقیقتاً) 7 و 8 هم که ثابت کردند شیطان مقیم میتونه اول شخص باشه .
درقسمت 7 ما داستان ایتان وینترز رو دنبال میکردیم که که دنبال میا همسرش میگشت که سه سالی بود گم شده بود و بعد از سه سال پیغامی میرسید دستش که بره به بیکرز رزیدنس در لویزیانا ودر یک محیط باتلاقی بسیار مرموز و اتسفریک با این خانواده جهنمی روبرو بشه( اسپویلر الارت: میا به عنوان محافظ مامور امنیتی سازمانی بودکه وظیفش حمل ایوا دختر کوچکی بود که در واقع یک سلاح بیووپن بسیار قدرتمد با قابلیت کنترل mold بود و قادر بود مخلوقات زنده رو بشدت تغییر بده و تحت کنترل خودش در بیاره . کشتی یا بانکر حمل این دختر بعد از نابودی کامل خدمه به دست این bioweapon در این منطقه به گل مینشینه و این دختر بچه بسیار قدرتمند تمام اعضا خانواده بیکرز و مخلوقات مرداب و ... همه رو تغییر میده و میا هم توسط خانواده زندانی میشه و خود ایوا هم به در شکل مادربزرگ خانواده روی ویلچر میشنه و زندگی میکنه!! بارها با این پیرزن مرموز روبرو شدیم در طی بازی. حالا در 8 با ریشه های mold روبرو میشویم و اینکه چگونه مولد بوجود آمد و میراندا شخصیت کلیدی سری که حتی ازول اسپنسر بنیانگذار آمبرلای معروف هم ازش درس یاد گرفت در قسمت 8 رودروی ما قرار میگیره . داستان بازی رو کمی بعد که خوب دوستان بازی کردند و دیگه هیچخطر اسپویل شدن نبود در همین تاپیک نقل میکنم کامل و با جزییات)
4 خانواده اصلی یا لرد های اصلی این روستای بازی که داستان درش اتفاق می افته هر کدوم در یک گوشه ای از اطراف روستا سکنی گزیده اند که باید راهتون رو به سمتشون باز کنید و شکستشون بدید و لوازم مورد نیاز برای پیشروی در بازی رو بدست بیارید . داستان بازی قسمت 8 عالی کارشده و در جایی از بازی حتی نقب میزنه به ریشه های سری و داستان اسپنسر و داستان یک مادر که برای برگردوندن دختر مردش هر کاری میکنه و همه چی در RE8 هست ! از قلعه های کستلوانیایی تا خرابه های باستانی قرون وسطایی و .. محیط ها داد میزنند برای کاووش و پر از معما و نبردهای جذاب و مینی استوری های برای انلاک شدن. در جایی از بازی به سبک هورور های مدرن بدون سلاح در یک خانه تاریک باید از مخلوقی کابوس وار فرار کنید که فوق العاده کار شده و در جاهایی دیگه در مقابل قدرتمند ترین مخلوقات بازی در new game plus ایستادگی کنید . سیستم عالی مدیریت منابع و کرفتینگ عالی در بازی قرار داره که به شما اجازه میده مهمات سلاحی که میدونید تمام کننده تره رو تولید کنید و باهاش پیشروی کنید این سیستم کرفت خیلی به جذابت گش و گذار کمک کرده چون با گشتن کامل محیط میشه قوی تر شد و حتی در در جات سختی بالا که بازی بشدت چالش برانگیز میشه پیشرفت کرد .
شاید با این 3 باری که بازی رو بازی کردم میتونم بگم RE8 میتونه نامزد بهترین بازی سری باشه و حتی باید براحتی نامزد بازی سال هم بشه . یک شیفت اساسی در پایان داستان صورت میگیره که اصلا برای لحظاتی اکشن بازی رو به اوج میرسونه و آهنگ هیجان انگیز تریلیر نمایش اولیه بازی پخش میشه و پس از شنیدنش فقط میتونید بگید Lets go !!!!
بازی استادانه 7 و 4 رو باهم مخلوط میکنه و این دو وقتی دست به دست هم بدن دیگه هیچی نمیتونه جلودار شون باشه. از اکشن 4 بگیرید تا حتی سیستم اینونتوری 4 با اون چمدان و لوازم و گنج های موجود در محیط و و..تا 7 هراسناک با اون اتمسفر خفقان آور و محیط های بشدت ایزوله که بدلیل نمای اول شخص تاریک تر و کوچک تر هم به نظر میان معجون عالی در آمده که برای همه طرفدارن میتونه بشدت جالب باشه -بازی نمرات خیلی خوبی هم گرفت و حتی در استیم که ریویو هاش کاملا یوزور بیس است 10 از 10 رو ثبت کرد . بازی نه بیش از حد طولانی است نه کوتاه است که لذت از بازی رو کاهش بده. درکل با یک کالت کلاسیک روبرو هستیم که در لیست بازیهای خیلی خوب سری میمونه و تجربه اش همیشه لذت بخش است . بی صبرانه در انتظار Dlc هایی هستم که پایان بازی رو برای من بسط بده نه تنها پایان بازی بشدت تلخ بود ولی باز بسیار امیدوار کننده بود و هیجان انگیز هم یک قهرمان به سری اضافه شدو هم داستانش رو شاهد بودیم هم خبر های خوبی برای آینده سری هم داشت .
د رکل اگر 4 و 7 رو دوست دارید ( کی دوست نداره ؟؟؟) 8 برای شما میتونه فوق العاده باشه امیدوارم همه از بازی لذت ببرند.
این نوشته کوتاه نظر شخصی و برداشت خودم از بازی بود -بازی جای نقد و صحبت بسیار زیادتری داره منتهی وقت کم بود موقع نگارش .
موفق باشید
رضا قاسمی
بعد از رزیدنت هفت و اون اتمسفر هراسناک لویزیانایی اش دیگه سخت بود تصور کنیم تیم اصلی بازی رو چنین عالی باز هم گسترش بدهند. رزیدنت 2 ریمیک و 3 ریمیک هم که در واقع reimagine ورژن بازی های قدیمی بودند و درواقع طراحی بازی ها براساس بازی های قدیم ولی با طراحی مدرن بود، هر دو خوب بودند مخصوصا 2 البته 3 کمی کوتاه بود و بخش های خوبی از ش حذف شده بود ولی در کل بازی های عالی بودند ولی 8 چیز دیگری است: ترکیب مرگباری از بهترین RE های تاریخ از اتمسفر عالی 4 و اکشن ناب 5 بگیرید تا معماهای قسمت های کلاسیک سری و... همه بازی های RE الان دیگه کالت ویدئو گیم هستند همه کلاسیک های بازیهای رایانه ای هستند ولی RE8 یک کلاسیک مدرن است بدون شک . خلق چنین اثری با چنین تبحری در چنین ستینگ دارک گوتیک و فانتزی تیره و تار با تم تخیلی واقعاً فقط از عهده استادان بازی سازی ژاپنی بر میاد. همانند بلادبورن که میازاکی به سراغ لاوکرافت رفته بود اینبار تیم اصلی RE به سراغ دارک گوتیک فانتزی رفته اند و چه اتمسفری! تماشا داره این روستای فراموش نشدنی و مردمان نفرین شده اش.
خطر اسپویل شدن داستان - لطفاً اگر بازی رو هنوز بازی نکرده اید نخوانید .سعی میکنم تا حد ممکن اسپویلر فری باشم.
روستای نفرین شدگان
اولاً باید در باره گرافیک بازی صحبت کنم که واقعا یکی از زیباترین طراحی های هنری بازی های رایانه ای تا الان رو شاهد بودم. موتور RE داره روی هر 12 سیلندر آتش شلیک میکنه در بازی ! بازی از بعد تکنیکی بسیار پیشرفته است و نور پردازی و سطح تکسچر ها و .. خیره کننده و فوتو ریلیزم است منتهی این آرت استایل منحصر به فرد بازی است که واقعاً نفس رو بند میاره . من نسخه ایکس باکس رو روی Series x بازی کردم که تقریبا بهترین نسخه کنسولی بازی است در native 4K و60 فریم اجرا میشه البته من با ری تریسینگ روشن بازی کردم که فریم رو کمی کاهش میده ولی حقیقتاً متوجه تفاوت افت فریم آنچنان نبودم. در کل از بعد گرافیکی با شاهکاری روبر هستیم که به بهترین شکل ممکن از توانایی موتور Re برای خلق هم گرافیک واقع گرایانه هم آرت دیزاین بسیار زیبا استفاده کرده است . محیط های بازی بشدت واقع گرایانه هستند و در تضاد کامل با تم دارک فانتزی بازی ولی این دو بدجور با هم مچ شده اند. تابیدن نور داخل یک غار با بافت های بسیار با کیفیت و بازی سایه های درختان یخ زده روی سقف خانه های خالی از سکنه و پوشیده از برف و بارش آرام برف بر روی محیط ها و قلعه عظیم مخفی شده در مه در دوردست و محیط دریاچه با آسیاب های بازی و واقعاً محیط هایی فراموش نشدنی هستند. لذتی بود برای چشم ها این RE8. استفاده از HDR هم بسیار زیبا کار شده بود و کنتراست بین تاریکی های محیط در کنار روشنی های برف واقعا زیبا در آمده اند. انعکاسات و نور پردازی داخل قلعه خاندان dimitrescu به اوج خودش میرسه جایی که اتاق های تزیین شده و معماری بینهایت زیبا و در کنار تکسچر های بینهایت واقع گرایانه چوب واقعاً شگفت انگیز است . نورپردازی PBR هم بینهایت خیره کننده است فیزیکال بیس رندرینگ اجازه میده بافت ها به تابش نور محیطی به خودشون به شکلی بسیار واقع گرایانه واکنش نشون بدن و همین باعث میشه همه چیز واقعی به نظر بیاد آهن و پارچه و چوب و ..در God of war شاهد استفاده از PBR بودیم و بافت ها بشدت واقع گرایانه بودند/ البته این بحث گرافیکی و PBR بسیار پیچیده است و خودش مقالاتی کامل میطلبد/
برسیم به Gameplay که مهمترین بخش بازی های RE است و در اینجا نسبت به 7 تغییر خاصری رو شاهد نیستیم که البته نمیتونیم هم باشیم . البته من فکر میکنم یک داج کوچیک برای جاخالی دادن از دست برخی از دشمنان بسیار مرگبار بازی لازم بود البته نه داج در حد Doom eternal!! نه یک حرکت کوچیک جاخالی. البته با کامل کردن آپگرید ها وپیدا کردن همه رسیپی های دوک و پختن غذا ها دفاع ایتان بسیار قوی میشه و میتونه جلوی خیلی از ضربات رو بگیره . گانپلی بازی هم عالی در آمده و سلاح ها شلیک های بسیار واقع گرایانه ای دارند .پرت شدن دشمنان به عقب وقتی با مگنوم یا شاتگان در کلوز رنج بسیار جذاب از کار در آمده است . لیست سلاح ها هم بیشتر است و کلی سلاح های جذاب با آپگرید های بسیار زیاد براشون موجود است . سیستم اقتصادی بازی هم عالی از کار درآمده و میشه سلاح ها و پارت های ارتقاشون رو خرید و فروش کرد و مرتب در حال استفاده و ارتقا سلاح ها بود من تونستم خیلی از سلاح ها رو کامل کنم و بجز یک سلاح که اونهم در حال آنللاک کردنش هستم همه تقریباً اپدیت هاشون کامل شده است . با کامل کردن تمام ارتقاها میشه به سبک کلاسیک تیر بی نهایت رو برای سلاح ها ازاد کرد که البته نیازمند چندین بار تمام کردن بازی و جمع کردن تمام جواهرات مخفی و گنج ها و ... بازی است چون ارتقا کامل سلاح ها بسیار گران است . از طرفی بازارچه خرید تیر بینهایت بازی هم با سیستم امتیازی کار میکنه نه واحد پول بازی و اون امتیاز هم با بازی کردن بخش مرسنری و کامل کردن چلنج های جذاب بازی بدست میاد. لیست چلنج ها بسیار جذابه و من تقریبا تونستم در سه پلی ترو 80% شون رو کامل کنم. مبارزات با هر کدوم از دشمنان بازی هیجان خاص خودش رو داره تعدادی مینی باس و دشمنان چالش برانگیز در هم کنار 5 باس اصلی بازی وجود دارند . نبرد با گرگینه های بسیار ترسناک و چالاک بازی هم بسیار خوب در آمده و حرکاتشون در محیط و حمالات بی رحمانه و سریعشان بر هراسناک بودنشون اضافه میکنه. البته بازی های سری از 4 به سمت اکشن بیشتر تمایل پیدا کردند که البته واقعاً جذاب هم شدند . رزیدنت 4 و 5 تقریبا بهترین اکشن های سری رو داشتند بعد 2 و 3 ریمیک هم که به قول معروف مدرنیزه کردند سوم شخص اکشن سری رو -(من 6 رو دوست ندارم حقیقتاً) 7 و 8 هم که ثابت کردند شیطان مقیم میتونه اول شخص باشه .
درقسمت 7 ما داستان ایتان وینترز رو دنبال میکردیم که که دنبال میا همسرش میگشت که سه سالی بود گم شده بود و بعد از سه سال پیغامی میرسید دستش که بره به بیکرز رزیدنس در لویزیانا ودر یک محیط باتلاقی بسیار مرموز و اتسفریک با این خانواده جهنمی روبرو بشه( اسپویلر الارت: میا به عنوان محافظ مامور امنیتی سازمانی بودکه وظیفش حمل ایوا دختر کوچکی بود که در واقع یک سلاح بیووپن بسیار قدرتمد با قابلیت کنترل mold بود و قادر بود مخلوقات زنده رو بشدت تغییر بده و تحت کنترل خودش در بیاره . کشتی یا بانکر حمل این دختر بعد از نابودی کامل خدمه به دست این bioweapon در این منطقه به گل مینشینه و این دختر بچه بسیار قدرتمند تمام اعضا خانواده بیکرز و مخلوقات مرداب و ... همه رو تغییر میده و میا هم توسط خانواده زندانی میشه و خود ایوا هم به در شکل مادربزرگ خانواده روی ویلچر میشنه و زندگی میکنه!! بارها با این پیرزن مرموز روبرو شدیم در طی بازی. حالا در 8 با ریشه های mold روبرو میشویم و اینکه چگونه مولد بوجود آمد و میراندا شخصیت کلیدی سری که حتی ازول اسپنسر بنیانگذار آمبرلای معروف هم ازش درس یاد گرفت در قسمت 8 رودروی ما قرار میگیره . داستان بازی رو کمی بعد که خوب دوستان بازی کردند و دیگه هیچخطر اسپویل شدن نبود در همین تاپیک نقل میکنم کامل و با جزییات)
4 خانواده اصلی یا لرد های اصلی این روستای بازی که داستان درش اتفاق می افته هر کدوم در یک گوشه ای از اطراف روستا سکنی گزیده اند که باید راهتون رو به سمتشون باز کنید و شکستشون بدید و لوازم مورد نیاز برای پیشروی در بازی رو بدست بیارید . داستان بازی قسمت 8 عالی کارشده و در جایی از بازی حتی نقب میزنه به ریشه های سری و داستان اسپنسر و داستان یک مادر که برای برگردوندن دختر مردش هر کاری میکنه و همه چی در RE8 هست ! از قلعه های کستلوانیایی تا خرابه های باستانی قرون وسطایی و .. محیط ها داد میزنند برای کاووش و پر از معما و نبردهای جذاب و مینی استوری های برای انلاک شدن. در جایی از بازی به سبک هورور های مدرن بدون سلاح در یک خانه تاریک باید از مخلوقی کابوس وار فرار کنید که فوق العاده کار شده و در جاهایی دیگه در مقابل قدرتمند ترین مخلوقات بازی در new game plus ایستادگی کنید . سیستم عالی مدیریت منابع و کرفتینگ عالی در بازی قرار داره که به شما اجازه میده مهمات سلاحی که میدونید تمام کننده تره رو تولید کنید و باهاش پیشروی کنید این سیستم کرفت خیلی به جذابت گش و گذار کمک کرده چون با گشتن کامل محیط میشه قوی تر شد و حتی در در جات سختی بالا که بازی بشدت چالش برانگیز میشه پیشرفت کرد .
شاید با این 3 باری که بازی رو بازی کردم میتونم بگم RE8 میتونه نامزد بهترین بازی سری باشه و حتی باید براحتی نامزد بازی سال هم بشه . یک شیفت اساسی در پایان داستان صورت میگیره که اصلا برای لحظاتی اکشن بازی رو به اوج میرسونه و آهنگ هیجان انگیز تریلیر نمایش اولیه بازی پخش میشه و پس از شنیدنش فقط میتونید بگید Lets go !!!!
بازی استادانه 7 و 4 رو باهم مخلوط میکنه و این دو وقتی دست به دست هم بدن دیگه هیچی نمیتونه جلودار شون باشه. از اکشن 4 بگیرید تا حتی سیستم اینونتوری 4 با اون چمدان و لوازم و گنج های موجود در محیط و و..تا 7 هراسناک با اون اتمسفر خفقان آور و محیط های بشدت ایزوله که بدلیل نمای اول شخص تاریک تر و کوچک تر هم به نظر میان معجون عالی در آمده که برای همه طرفدارن میتونه بشدت جالب باشه -بازی نمرات خیلی خوبی هم گرفت و حتی در استیم که ریویو هاش کاملا یوزور بیس است 10 از 10 رو ثبت کرد . بازی نه بیش از حد طولانی است نه کوتاه است که لذت از بازی رو کاهش بده. درکل با یک کالت کلاسیک روبرو هستیم که در لیست بازیهای خیلی خوب سری میمونه و تجربه اش همیشه لذت بخش است . بی صبرانه در انتظار Dlc هایی هستم که پایان بازی رو برای من بسط بده نه تنها پایان بازی بشدت تلخ بود ولی باز بسیار امیدوار کننده بود و هیجان انگیز هم یک قهرمان به سری اضافه شدو هم داستانش رو شاهد بودیم هم خبر های خوبی برای آینده سری هم داشت .
د رکل اگر 4 و 7 رو دوست دارید ( کی دوست نداره ؟؟؟) 8 برای شما میتونه فوق العاده باشه امیدوارم همه از بازی لذت ببرند.
این نوشته کوتاه نظر شخصی و برداشت خودم از بازی بود -بازی جای نقد و صحبت بسیار زیادتری داره منتهی وقت کم بود موقع نگارش .
موفق باشید
رضا قاسمی
آخرین ویرایش: