آیا AMD مسئولیت کنسول جدید نینتندو را بر عهده می‌گیرد؟

Inquisitor

Righteous Armors Me
کاربر سایت
nintendonx_1-600x338.jpg



AMD در حال ساخت نوعی از چیپ‌ها است که به صورت نسبی تغییر یافته‌اند و احتمال دارد یکی از این مدل‌ها برای کنسول جدید نینتندو باشد.

این شرکت سابقه‌ی کار بر روی WiiU را نیز دارد پس ادامه‌ی این همکاری با نینتندو دور از ذهن نیست.
در کنفرانس Raymond James بود که Devinder Kumar - مسئول بخش مالی AMD- اعلام کرد که دو پردازنده Semi-Custom در حال ساخت است و یکی از آن‌ها مخصوص چیزی "فرای یک وسیله‌ی گیمینگ" است.
در نقل قولی که توسط سایت Kitguru.net از Kumar منتشر شده این چنین آمده است:
یکی از مدل‌ها x86 و دیگری ARM است و یکی از این‌ها فرای گیمینگ است. هر چند این حرف‌های آخر من است و شما بیشتر از این چیزی نخواهید شنید چرا که این حق مشتری است که محصول خود را به هر نحوی که خواست معرفی کند و پس از آن‌ است که متوجه خواهید شد کدام یک استفاده شده است.
نکته‌ی جالب توجه این است که امروز مدیر بخش اجرایی، Lisa Su، خبر از ساخت چیپ سومی می‌دهد که برای پروژه‌ای با ارزش میلیون‌ها دلار استفاده خواهد شد.


این روز‌ها AMD بدون مشکل مالی نیست و مطمئنن توافقی با نینتندو کمک شایانی به وضع مالی این شرکت خواهد کرد.



منبع
 
به نظرم این تک قطبی شدن ساخت چیپ های کنسول ها اصلا به سود صنعت بازی سازی نیست.کاش حداقل یکیشون با nVIDIA قرارداد می بست.
 
این قضیه به نظر من باعث میشه که احتمالا میزان هزینه ی کمتری برای چیپست خرج بشه , اگه برای مثال نینتندو بخواد چیپستی بر اساس معماری x86 داشته باشه و سمت nvidia بره به نظرم گرونتر براش در میاد , و همچنین به نظرم باید مثلا از intel برای cpu استفاده کنه که اونم باز گرونتر در میاد , به خصوص اینکه nvidia هیچ چیپست سطح بالایی مشابه با apu به کار رفته در One یا 4 نداره , پس اگر چیپست کنسول نسل بعدی نینتندو بخواد هم apu باشه و هم x86 و هم مقرون بصرفه , میشه گفت تقریبا فقط amd میمونه (یا حتی دقیقا )

به نظر من که میتونه خوب باشه هم برای amd و هم nintendo
 
الان ما این موضوع رو به فال نیک بگیریم یا خیر؟ دوستان حرفه ای یه نظری چیزی بدن ببینیم قضیه چیه.

معماری CPU اه Wii U بر مبنای IBM PPC بود ، الان می شه یک پردازنده X86 و یک پردازنده ARM
البته توی Wii U هم یک پردازنده ARM بود اما برای کارایی مثل دانلود بازی در زمان خاموش بودن کنسول استفاده می شد ، فکر نمی کنم برای NX نینتندو بخواد برای همچین مواردی ازش استفاده کنه ، اگه برای همچین چیزایی بخواد سراغ AMD نمی ره برای ARM اش

در کل جواب فال این می شه که معلوم نیست چی از آب در بیاد :d
 
به نظرم این تک قطبی شدن ساخت چیپ های کنسول ها اصلا به سود صنعت بازی سازی نیست.کاش حداقل یکیشون با nVIDIA قرارداد می بست.

با توجه به بلایی که از ماحصل این همکاری سر سونی امد، فکر کنم دیگه کسی جرات نکنه سمت nVidia بره. nVIDIA حتم به یقین میتونه معماری بهتر و قویتری داشته باشه، اما پیچیده و گرونتر. در نتیجه ریسکش خیلی میره بالا. شاید همه میترسن حاصل همکاری با اینا یه کنسول قوی تر اما گرون و پیچیده بشه.
 
^^
منظور از پیچیده بودن معماری nvidia چیه ؟ ما پیچیدگی در معماری nvidia ندیدیم.

پیچیدگی ps3 هیچ ربطی به nvidia نداشت . در واقع دست پخت سونی توشیبا ای بی ام بود

هزینه شخصی سازی محصولات با کیفیت nvidia بسیار بالاس . ضمن اینکه nvidia فقط در زمینه gpu فعالیت داره و برای همکاری با nvidia باید حتما به intel هم سفارش cpu داد.
بنابراین APU AMD هم هماهنگی های لازم کمتر میکنه و هم بشدت بدرد کنسول ارزون قیمت میخوره

مسلما کنسولی که از ترکیب intel+NVIDIA بهره ببره از نظر Performance Per Watt شرایط بسیار بهتری داره قطعا گرون تر هم خواهد بود .

با توجه به اینکه بازار عظیم سخت افزار PC تو دست intel و انویدیاس
AMD همون تو زمینه ساخت کنسول APU میتونه موفق تر باشه

همونطور که میبینید اکثریت PC GAMER ها و اورکلاکرهای حرفه ایی هیچ علاقه ایی به APU های ساخت AMD نشون نمیدن .

هر چی هست فقط قوی باشه.در حد کامپیوتر های زمان خودش
yahoo_1.gif

دیگه همچین چیزی بدلیل محدودیت هزینه ها برای کنسولها امکان پذیر نیست حتی در نسلهای بعدی
 
آخرین ویرایش:
بهتر ! انویدیا یکم زیادیش میشه اگه هم تو زمینه pc فول باشه و هم تو کنسولا :|
همین الانش که این قدر شاهکار game works تو بازی ها زیاد شده اصلا همین که رو دارن خیلی هست :دی
باز الان amd تو کنسولا یه معیار شده برای مقایسه با نسخه pc همون بازی . مثل ارکهام نایت ! که رو یه pc با کانفیگ عین کانفیگ ps4 نمیتونست بازی رو درست اجرا کنه :))
گندکاری WB و سازنده چه ربط به قدرت سخت افزاری داره؟:-/
البته پست های دیگه شما رو توی تاپیک مشابهی دیدیم و نیازی به توضیح نیست. جدی فکر میکنی قبل از پست دادنت؟ حتی یه ذره هم میتونه خیلی چیزا رو حل کنه.
 
بهتر ! انویدیا یکم زیادیش میشه اگه هم تو زمینه pc فول باشه و هم تو کنسولا :|
همین الانش که این قدر شاهکار game works تو بازی ها زیاد شده اصلا همین که رو دارن خیلی هست :دی
باز الان amd تو کنسولا یه معیار شده برای مقایسه با نسخه pc همون بازی . مثل ارکهام نایت ! که رو یه pc با کانفیگ عین کانفیگ ps4 نمیتونست بازی رو درست اجرا کنه :))

عزیزم گندکاری وارنر چه ربطی به سخت افزار داره ؟:-/
 
گندکاری WB و سازنده چه ربط به قدرت سخت افزاری داره؟:-/
البته پست های دیگه شما رو توی تاپیک مشابهی دیدیم و نیازی به توضیح نیست. جدی فکر میکنی قبل از پست دادنت؟ حتی یه ذره هم میتونه خیلی چیزا رو حل کنه.

سوییچ شدن بازی رو dx 10 روی nvidia game works هم کار wb بدبخته :(
خب خدا رو شکر مشکل یه بازی نیست ! ac unity که دیگه واضح ترینشونه رو pc نمیشد بازی کرد از بس وضعش خراب بود ! یا همون واچ داگزی که سریع کل رم رو پر میکرد یا کرش های الکی داشت ! (این الان در جواب سوالت در مورد قدرت سخت افزاری بود و امیدوارم به تاپیک ربطش ندین :) )
نمیدونم چرا هر وقت جواب نداری بدی این "فکر کردن رو نسبت میدی" :x

عزیزم گندکاری وارنر چه ربطی به سخت افزار داره ؟:-/

اون قسمت حرفم خیلی ربط نداشت به تاپیک . :)
ولی nvidia gameworks که باعث میشد بازی سوییچ کنه رو dx 10 و یه لگ های الکی توش ایجاد شه گند کاری وارنر نیست :-*
 
آخرین ویرایش:

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or