
فریم ریت پایین بازی Thief بر روی PS4 اثباتی بر این مسئله هست که رزولوشن 1080p همه مسئله نیست!
بسیاری از علاقه مندان به بازیهای کامپیوتری این روزها گرفتار القاب و عناوینی مثل Resolution Gate و حرفهایی مثل PS4 یک کنسول هیولا هست که 399 دلار قیمت داره ولی Xbox one فقط یه دستگاه توستر (وسیله ای برای گرم کردن نون) هست و ... شدن.
سوالی که پیش میاد این هست که آیا گیمرها بیش از حد گرفتار اعداد و ارقام شدن؟ بعد از اینکه Thief رو بازی کردم من میخوام بگم که "بله"
بعد از اینکه Thief رو هفته گذشته بر روی PS4 و Xbox one بازی کردم باید بگم که مطمئن نیستم که رزولوشن 1080p باید یک استاندارد برای کنسولهای نسل بعد باشه! نسخه PS4 تلاش بیهوده ای برای اجرای این بازی به صورت 30 فریم بر ثانیه میکنه و فریم ریت بازی به طور منظم به محدوده 15 تا 20 فریم بر ثانیه سقوط میکنه و در چند قسمت حتی به مرز یک عدد تک رقمی هم میرسه.
این مسئله چیزیه که من حتی به یاد نمیارم در PS3 و xbox 360 هم تکرار شده باشه.
و این در حالی اتفاق میوفته که نسخه Xbox one در این مورد خیلی بهتر عمل میکنه و به همین دلیل به نظر من نسخه Xbox one این بازی بهتر از رقیب هست .
میخواین بدونید که نسخه xbox one این بازی چطوری موفق به انجام این عمل شده؟ جواب خیلی کوتاهه با رندر بازی در رزولوشن 900p.بازی در Xbox one با رزولوشن 900p یعنی 660 هزار پیکسل کمتر رندر میشه.ممکنه فکر کنید این عدد باعث ایجاد اختلاف زیادی میشه ولی واقعیت این هست که تفاوت بین 900p و 1080p اصلا قابل قیاس با تفاوت یک رزولوشن استاندارد مثل 480i در قیاس با 720p نیست و در کمال تعجب تفاوت بین پیکسلها یکسان هست!
به نظر میاد اعداد در حال حاضر به یک فاکتور خیلی بزرگ برای بیشتر گیمرها تبدیل شدن. به هر حال پرداخت 100 دلار بیشتر برای کنسولی که قدرت پردازش کمتری داره مسئله خوشایندی نیست.
در حال حاضر Xbox one داره در دنیای اینترنت به شدت مورد ضرب و شتم واقع میشه ولی موضوع اینه که این کنسول از اون چیزی که اکثر گیمرها فکر میکنن قویتر هست.
مسئله مهم در حال حاضر این هست که سازنده های بازی باید کمتر برای پذیرفتن رزولوشن 1080p به عنوان یک استاندارد برای همه بازیهای نسل جدید تحت فشار قرار بگیرن تا این مسئله کیفیت تکسچرها ، افکتها ، فیزیک بازی و در این مورد (Thief) فریم ریت رو تحت شعاع قرار نده.
اشتباه نکنید من نمیخوام شمارو قانع کنم که چیز کمتر بهتر هست ، اما اگر یک توسعه دهنده تصمیم بگیره که بازی خودش رو روی PS4 به صورت 900p بسازه (مثل BF4) ، به هیچ وجه نباید از طرف دیگران مورد حمله قرار بگیره.و همینطور در مورد Xbox one اگر یک سازنده ای رزولوشن 900p رو برای xbox one انتخاب کنه و بازی در اون رزولوشن به خوبی اجرا بشه این مسئله اصلا نباید یک مشکل بزرگ به حساب بیاد.
همونطور که در بازی ای مثل Ryse که بسیاری از جمله خود من استدلال میکنیم که بهترین عنوان نسل جدید از نظر گرافیکی هست . 900p هم میتونه فک شمارو روی زمین بکوبه اگر از کم کردن رزولوشن در جهت بالا بردن جنبه های هنری کار استفاده شده باشه.
Thief PS4's Low Framerate is Proof that 1080p isn't Always the Answer - CraveOnline
بسیاری از علاقه مندان به بازیهای کامپیوتری این روزها گرفتار القاب و عناوینی مثل Resolution Gate و حرفهایی مثل PS4 یک کنسول هیولا هست که 399 دلار قیمت داره ولی Xbox one فقط یه دستگاه توستر (وسیله ای برای گرم کردن نون) هست و ... شدن.
سوالی که پیش میاد این هست که آیا گیمرها بیش از حد گرفتار اعداد و ارقام شدن؟ بعد از اینکه Thief رو بازی کردم من میخوام بگم که "بله"
بعد از اینکه Thief رو هفته گذشته بر روی PS4 و Xbox one بازی کردم باید بگم که مطمئن نیستم که رزولوشن 1080p باید یک استاندارد برای کنسولهای نسل بعد باشه! نسخه PS4 تلاش بیهوده ای برای اجرای این بازی به صورت 30 فریم بر ثانیه میکنه و فریم ریت بازی به طور منظم به محدوده 15 تا 20 فریم بر ثانیه سقوط میکنه و در چند قسمت حتی به مرز یک عدد تک رقمی هم میرسه.
این مسئله چیزیه که من حتی به یاد نمیارم در PS3 و xbox 360 هم تکرار شده باشه.
و این در حالی اتفاق میوفته که نسخه Xbox one در این مورد خیلی بهتر عمل میکنه و به همین دلیل به نظر من نسخه Xbox one این بازی بهتر از رقیب هست .
میخواین بدونید که نسخه xbox one این بازی چطوری موفق به انجام این عمل شده؟ جواب خیلی کوتاهه با رندر بازی در رزولوشن 900p.بازی در Xbox one با رزولوشن 900p یعنی 660 هزار پیکسل کمتر رندر میشه.ممکنه فکر کنید این عدد باعث ایجاد اختلاف زیادی میشه ولی واقعیت این هست که تفاوت بین 900p و 1080p اصلا قابل قیاس با تفاوت یک رزولوشن استاندارد مثل 480i در قیاس با 720p نیست و در کمال تعجب تفاوت بین پیکسلها یکسان هست!
به نظر میاد اعداد در حال حاضر به یک فاکتور خیلی بزرگ برای بیشتر گیمرها تبدیل شدن. به هر حال پرداخت 100 دلار بیشتر برای کنسولی که قدرت پردازش کمتری داره مسئله خوشایندی نیست.
در حال حاضر Xbox one داره در دنیای اینترنت به شدت مورد ضرب و شتم واقع میشه ولی موضوع اینه که این کنسول از اون چیزی که اکثر گیمرها فکر میکنن قویتر هست.
مسئله مهم در حال حاضر این هست که سازنده های بازی باید کمتر برای پذیرفتن رزولوشن 1080p به عنوان یک استاندارد برای همه بازیهای نسل جدید تحت فشار قرار بگیرن تا این مسئله کیفیت تکسچرها ، افکتها ، فیزیک بازی و در این مورد (Thief) فریم ریت رو تحت شعاع قرار نده.
اشتباه نکنید من نمیخوام شمارو قانع کنم که چیز کمتر بهتر هست ، اما اگر یک توسعه دهنده تصمیم بگیره که بازی خودش رو روی PS4 به صورت 900p بسازه (مثل BF4) ، به هیچ وجه نباید از طرف دیگران مورد حمله قرار بگیره.و همینطور در مورد Xbox one اگر یک سازنده ای رزولوشن 900p رو برای xbox one انتخاب کنه و بازی در اون رزولوشن به خوبی اجرا بشه این مسئله اصلا نباید یک مشکل بزرگ به حساب بیاد.
همونطور که در بازی ای مثل Ryse که بسیاری از جمله خود من استدلال میکنیم که بهترین عنوان نسل جدید از نظر گرافیکی هست . 900p هم میتونه فک شمارو روی زمین بکوبه اگر از کم کردن رزولوشن در جهت بالا بردن جنبه های هنری کار استفاده شده باشه.
Thief PS4's Low Framerate is Proof that 1080p isn't Always the Answer - CraveOnline