آنچه که بر دنیای بازی و ایران در سال 98 گذشت +سال نو مبارک

rahyarpaul

کاربر سایت
Mar 17, 2011
10,917
نام
محمد حسین
در آغاز سال،الکترونیک آرتز 4% از نیروهای خود را اخراج کرد و داگ باوزر به جای فیلس رییس نینتندو آمریکا شد.و در اردیبهشت اپیک گیمز راکت لیگ را خرید و سگا two pint studios سازنده بازی two pint hospital .مایکروسافت هم نسخه all-digital xone s را روانه بازار کرد.
در خرداد استودیو های اکس باکس گیمز double fine رو خریدند و ایکس باکس نسل بعد را معرفی کردند.
e83a9b7238ba5bd6fb8fba30d384b554.png


بعد از 6 سال ریاست و 35 سال خدمت در سونی kaz hirai در تیرماه راهی دوران بازن نشستگی شد .در شهریورماه سونی خرید اینسومنیاک را تایید کرد.
insomniac-sony.jpg

در این ماه مسابقه جهانی دوتا در شانگهای چین برگزار شد که از لحاظ جایزه با 34 میلیون دلار جایزه ،بزرگترین مسابقه تاریخ محسوب میشد و team liquid برنده مسابقات شد و در مهرماه شاون لیدن نیز سونی را ترک کرد. alpha dream سازنده بازیهای بسیاری از سری Mario و luigi اعلام ورشکستگی کرد.
در آبان ماه ،پس از 8 سال دوباره بازیهای الکترونیک آرتز به استیم برگشتند، در همین ماه هرمن لاست بر صندلی ریاست سونی تکیه زد. و درآذرماه کدمسترز slighty mad studios را خرید.استیدیا نیز بیکار ننشت و در آذرماه typhoon studios را خرید.در بهمن ماه رادفرگوسن با ترک coalition راهی بلیزارد شد.saber interactive با رقم 525 میلیون دلار توانست کروه embrace را بخرد و در اسفندماه رسما دان هاوزر راک استار را ترک کرد و سونی و مایکروسافت از مشخصات کنسولهای نسل بعد خود رونمایی کردند.
0_Xbox-Series-X-IMAGE.jpg
ps5-playstation-5-sony-1.900x.jpg



123.jpg 123.jpg


اما بر ایران،سال سختی گذشت از آغاز خود که با سیل و بی خانمان کردن هزاران نفر همراه بود تا کرونا که در انتهای آن همراه ما شد.

2.jpg

سالی که سیل ،طوفان و زلزله مهمان خانه هایمان بودند و هر روز مسئولین غافلگیر میشدند.خان دایی قیصر سینمای ایران نیز رفت.قویترین مرد جهان هم که میخواست رکورد یزند نیز تاب نیاورد و سیامند رحمان عزیز نیز رهسپار سفر ابدی شد.مسافران هواپیمای 753 به مانند پرندگان تالاب میانکاله ،کوچشان برگشتی نداد و مهر برگشت شان زده نشد.
بعد از 8 دهه شیر ایرانی به کشورش بازگشت و پس از 4 دهه قفل استادیوم آزادی برای بانوان شکسته شد .بعد از نزدیک به یک دهه دلتنگ غرغرهای کیروش شدم ،باورم نشد ولی شدم .پس از 2 دهه دیگر دوشنبه شب ها صدای عادل فوتبال ایران شنیده نمیشد. دلتنگ صدایت هستیم.
در روزهای پایانی کادر درمانی کشور به خاطر ورود مهمان ناخوانده راهی مبارزه با کرونا شدند و در این میان تعدادی از آنها از پیشمان رفتند.
دلمان برایتان تنگ میشود.
ولی هر چه که بود و بود و بود.جمعه 1 فروردین ساعت 7 و 19 دقیقه و 37 ثانیه،آخرین سال سده 14 هجری شمسی آغاز می شود.
26891159

امیدوارم سالی پر از شور و شادی و نشاط ،فارغ از هر نوع بیماری در انتظار ایرانمان باشد.یا................
96891268-talab-ir.jpg

 
آخرین ویرایش:
  • Like
Reactions: M@SOUD64 and Z-fan

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر