آموزش و نحوه بازی Command & Conquer Generals : Zero Hour به‌صورت حرفه ای!

download.php

سلام جنرال هاي عزيز.
من در حدود 3-4 سال قبل با يک علاقه و اشتياق خيلي زياد، تاپيکي رو ايجاد کردم در مورد نحوه بازي C&C Generals بصورت آنلاين که هدفم تنها کمک به دوستداران اين بازي بود که بتونن به اين طريق وارد دنياي آنلاين بشن! موفق هم شدم و خيلي از بچه ها از اين طريق وارد آنلاين جنرال شدن! اونم در سطح و کيفيت جهاني! و هيچ وقت فکرشو نمي کردم که يک روزي چنين سيل عظيمي از بازيکن هاي ايراني بخوان وارد بشن!
من به عنوان عضو کوچيکي از اين محيط، خيلي دوست دارم تمام ايراني هائي که علاقه به اين بازي دارن و هر روز وقتشون رو براي اين بازي صرف مي کنن بتونن خيلي بهتر، تميزتر و حرفه اي تر بازيشون رو دنبال کنن! دلم ميخواد ايراني هائي که در اون محيط حضور دارن، اگر بازي مي کنن رو اصول بازي کنن! و به قول معروف، ديگه نيازي نباشه يک بازيکن ايراني (حرفه اي) يک بازيکن ايراني (آماتور) ديگه رو KICK کنه!
:)) مطمئنا اگر تمام بازيکن ها با کليات اين بازي آشنا بشن، اين آرزو براورده خواهد شد! :)
بنده در اين تاپيکم هدفم اينه، تا جائي که خودم در توانم هست و هرچيزي که در چنته دارم براي محقق شدن اين خواسته مطرح کنم! من به اين بازي علاقه دارم و مي خوام هرکسي ديگه اي هم که Zero Hour بازي ميکنه، با معني واقعي اين بازي آشنا بشه!
پس در اينجا، به هم کمک مي کنيم تا جـنـرال رو ياد بگيريم!
روي صحبت من هم با اونائي هست که بازي رو درست و حسابي بلد نيستن! وگرنه بزرگان جنرال در ايران کم نيستن!
;) اما تعداد آماتورهاي جنرال در ايران خيـــلي بيشتره! :) :d


چند نکته مهم قبل از شروع توضيحات:
قبل از شروع شروع نياز هست که بنده چند نکته اساسي رو در ارتباط با اين بازي مطرح کنم! اگر شما ميخوايد اين بازي رو حرفه اي ياد بگيريد، خواهش مي کنم تمام استراتژي ها و تفکراتي که در انجام اين بازي داشتيد رو يک گوشه نگه داريد و فقط به عرايض بنده توجه کنيد!

1-اين بازي، بازي دفاع کردن (به اون شکلي که شما فکر مي کنيد) نيست!
2- اين بازي، بازي سرعت عمل هست و شما به اولين چيزي که نياز داريد شناخت کامل بازي و استفاده سريع و درست از ابزارهاست!
3-در جنرال، بازي به محض ورود آغاز ميشه! پس فکر تهاجمي داشته باشيد و سعي کنيد اولين ضربه رو شما به حريف وارد کنيد!
4-در اين بازي، شما اولين موردی رو که بايد ياد بگيريد و سعي کنيد در اون مهارت کافي پيدا کنيد، استفاده درست و بجا از نيروهاتون هست! چطور، در چه زمان، از چه طريق و به چه شکلي کنترولشون کنيد و باهاشون بازي کنيد و فرمان بديد! شما اگر ياد بگيريد که حتي با يک نيرو ( به عنوان مثال يک آر-پي-جي زن ) چطوري بازی کنيد و بي دليل و از روي سهل انگاري از دستش نديد و تا لحظه آخر نابودیش از اون استفاده لازم رو ببريد، يک برگ برنده بــزرگ خواهيد داشت!
5-دوباره ميگم، بازي جـنـرال يـعـني استفاده درست از نيـروهـا و منابع!
6-براي دفاع کردن، حدالامکان از نيروهاي تهاجمي و متحرک استفاده کنيد و از ابزار دفاعي مانند پـدافـنـد به دليل حالت سکون، هزينه بالا و استفاده از نيروي برق کمتر استفاده کنيد! چون در بيشتر شرايط نقش خاصي رو ايفا نمي کنن و اگر هم کاربردي داشته باشن خيلي کوتاه مدت و اندک هست! اگر نيروي دشمن از بينشون عبور کنه، ديگه چه کاربردي براي شما دارن؟ اما يک نيروي نظامي متحرک، هم نقش هجومي رو براي شما ايفا مي کنه و هم دفاعي!
8-براي قدرتمند شدن، شما به پول احتياج داريد! پس ياد بگيريد چطوري پول بدست بياريد! در حال حمله، در حال دفاع و ذخيره پول!
9-به محض رسيدن پول، اون ها رو تبديل به نيرو و يا ساختمان کنيد تا خيلي سريع پيشرفت کنيد! تعلل کردن باعث پسرفت خودتون و پیشرفت حریف میشه!
10-مهمترين عمل در اين بازي اين هست که شما بدونيد چي مي خوايد! به هرچي که فکر کرديد انجام بديد و نصف و نيمه رها نکنيد!
11- فقط و فقط در مپ های رسمی و مسابقات Fallen Empire، Tournament Desert و Defcon تمرین کنید! مپ Twilight Flame رو فراموش کنید! این مپ استاندار نیست و به هیچ وجه در اون بازی نمی کنن!



بنده قرار هست که روز به روز این تاپیک رو آپدیت کنم! مطالب جدید، استراتژی ها و توضیحات بصورت عکس!
پس منتظر باشید!



 
آخرین ویرایش:

Mbox

کاربر سایت
Nov 11, 2006
1,314
نام
مجید
جالبه ما تو ایران علاقه مند به این بازی زیاد داریم.
توصیه های این رفیقمونم خوبه مخصوصا پول رو جدی بگیرید:d
با اینکه پیر شدم لطف کن id گیم رنجرت رو pmکن یه دستی بزنیم
 

K I 1 1 E R

ناظم انجمن
Feb 22, 2011
17,148
نام
∂αнмα
اقا ما هرچی زور زدیم آنلاین بازی رو انجام بدیم نشد که نشد الانم دیگه هیچ رغبتی برا بازی کردنش ندارم و رو اوردم به بازی Company of Heroes اونم به نظرم بازی خوبیه و بیشتر بر اساس استراتژیک و پیش بینی هایی که میکنیده که من خیلی بیشتر با این بازی حال کردم تا Zero Hours اما به هر حال امید وارم تو کارتون موفق باشید و سبب حرفه ای بازی کردن این بازی در بین بچه های BC بشید.
 

DotPy

کاربر سایت
Jun 8, 2012
524
نام
سعید
دستت طلا مرصاد جان.
کار بسیار عالی رو شروع کردی.
توضیحاتی هم در مورد مسابقات بین المللی بده.
موفق باشید.
 

BornKiller

کاربر سایت
May 30, 2013
5
سلام
تاپیک های خیلی خوبی برای جنرالز دارد . واقعا از اینکه بعد از نه ده سال هنوز اینهمه ملت جنرال دوست ایرونی پیدا میشه کلی سر حالم میاره !


همونجور که مرصاد گفت نود درصد بازیهای رسمی الان توی مپ های Tournament Deser و fallen empire و ده درصد باقی هم تو defcon و یکی دو تا مپ دیگه (که این یکی دو تا دیگه هم مپ های 1v1 هستند ) دنبال میشه .
برای بازی تو این مپ ها هم 2 تا عامل خیلی مهم لازمه .
1/ سرعت عمل و دقت بالا
2/ مپ شناسی

برای عامل دوم یعنی مپ شناسی که باید انقدر تکنیکهای مختلف رو توی این مپ ها امتحان کنین تا به این نتیجه برسین چه سیستمی رو پیاده کنین تا حمله ی شوما از ابتدا بر حمله ی دشمن سوار باشه .
امااااااا
برای عامل اول یعنی سرعت عمل و دقت بالا

برای بالا رفتن سرعت و دقت شوما در زمان کوتاه یک مپ بسیار حرفه ای توسط بازیکنای حرفه ای ساخته شده به اسم CXN که جزو مپ های unofficial no money هستش . یعنی مپ های غیر رسمی بدون پول . (فرق اصلی این مپ ها با مپ های رسمی در اینه که تنها منبع پول در این مپ ها چاه های نفت هستند )
بازی در مپ CXN در مقایسه با مپ های رسمی مثل فوتبال سالنی میمونه . تکنیک و سرعت شوما رو در حمله و دفاع رو خیلی زیادی بهبود میبخشه . در این مپ ها اگر سریع نباشید برای همه ی عمر در کمتر از 5 دقیقه خواهید باخت ! و اگه بازیکن حرفه ای جلوتون باشه میتونه این زمان به 3 دقیقه هم کاهش پیدا کنه .
جنگ در این مپ ها با ساخت همون 4 یا 5 سرباز اول شروع شده و در مدت زمان چند دقیقه همین حمله به یک جنگ بزرگ تبدیل میشه که اگه کنترل حمله و دفاع رو درست انجام بدین میتونه بالانس بازیو به نفع شما تغئیر بده و شوما رو در همون دقایق اول بازی برنده کنه یا در حد زیادی از نظر پولی و سخت افزاری (تانک و نفر) جلو بندازه .
همونجور که گفتم بازی در این مپ مثل فوتبال سالنی برا مپ های رسمی بزرگ هستش . شوما در کمترین فضاهای ممکن باید بزرگترین دریبل ها رو بزنید , به هم کمک کنید و از کوچکترین شرایط برای حمله ی درست استفاده کنین .
در این مپ کسی منتظر نمیمونه شوما خطوط دفاعی خودتونو بچینین و بعدش برای حمله آماده شین پس اگه از جمله کسائی هستین که اول بازی به فکر دفاع مطلق هستن واقعا کارتون ساخته است !
و در انتها زمانی که بتونین حمله و دفاع رو در فضاها کوچیک و خطرناک (مثلا در فاصله نیم سانتی چاه نفتی که همه ی عمرتونه ! :d ) درست انجام بدین با اعتماد به نفس از این بازی ظریف و شناخت هر مپ دیگه ای میتونین نقشه های شومی بریزین >:) که توی مپ های رسمی مثل fallen empire با سرعت بالا حملات موثر انجام بدین .
 

МД†ДĐΘЯяя

کاربر سایت
Oct 24, 2013
3
نام
مهدی
دوست عزيز من خودم رو در حدی نميدونم كه بهتو آموزش بدم ولی اگر منظورت(overload) های چين هستش جت های آمريكا ودفاع های راكت انداز آمريكا دمان از روزگار اونها درميارن.
 
آخرین ویرایش:

Erfan59a

عضو جدید
Oct 11, 2019
2
سلام میخواستم بدونم چطوری با هواپیمای Super Weapon مقابله کرد اخه چون هواپیمای بدی داره و ضربش هم میتونه 4 تا تانک یا ماشین یا ... باشن نزدیک هم نابود کنه
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر