تحصیلاتتون رو نگفتید؛ من با این فرض که آشنایی با این مباحث ندارید چندتا چیزو میگم.
بازی سازی یا game developing خیلی عبارت کلی هست، میشه گفت به سه بخش تقسیم میشه
- design
- programming
- art
شما اول باید انتخاب کنی کدوم مسیر رو میخوای بری.
بعد هرکدوم ازاینا چند شاخه میشه مثل system designer, level designer, AI, gameplay engineer , asset artist, technical artist ,..
پس اول برای اینکه گیج نشی باید راهتو مشخص کنی. حالا میخوای از انجین شروع کن یا هرچیزی که صرفا شمارو با این دنیا آشنا کنه ولی در نظر داشته باش که انجین یکی از ابزارهایی هست که یه game developer میتونه یاد بگیره یا برای خودش بسازه. اینکه همه جا پر از آموزش ساخت بازی با UE و Unity ـه بخاطر فاندی هست که این کمپانی ها برای بزرگتر شدن اکوسیستمشون میکنن و به این معنی نیست که هر بازی سازی باید به اینها مسلط باشه.
اگه انتخابتون فعالیت توی بخش design باشه بهتره منطق، الگوریتم، کارکرد و طبقه بندی سیستمها، ساختار نرمافزارها و مدل ها و استانداردهای موجود برای طراحی نرمافزارها رو به خوبی مسلط بشید.(از ابزارهای این زمینه اطلاع ندارم)
اگه انتخابتون برنامه نویسی هست باید همهچیزو دور بریزید و از پایه علوم کامپیوتر رو یاد بگیرید، ساختار دادهها، ساختار حافظه کامپیوتر، ساختار کلی پردازنده، اینکه چجوری میشه با کد با کامپیوتر ارتباط برقرار کرد، اصول software design ، برنامه نویسی شیء محور و زبان مورد نظرتون(همچنان استاندارد این صنعت C++ باقی مونده ولی این انتخاب شخصیه). برای این راه من این دوتا کورس رو پیشنهاد میکنم که خودم ازشون استفاده کردم:
Code:
https://learn.saylor.org/course/index.php?categoryid=9
^بیشتر مقاله محوره ولی جامعتر(پیشنهادی)
Code:
https://pll.harvard.edu/course/cs50-introduction-computer-science?delta=0
^ویدیو محور و بروزتر
ابزار مهمی هم که هر برنامه نویسی باید ازش استفاده کنه git هست.
اگه توی بخش هنری بخواید فعالیت کنید، باید ذوق لازم رو داشته باشید یا با تمرین به دستش بیارید. مرتبا آرتیستهای این صنعت رو دنبال کنید و ببینید چی داره ترند میشه، چه ابزارهایی استفاده میشه و... . درحال حاضر blender و zbrush انتخاب های معقولی هستند، هرچند blender هنوز industry standard نشده ولی با پیشرفتی که توی سه چهار سال اخیر داشته حتما این اتفاق میفته. آموزش هم دربارهی همشون داخل yt فراوونه.
شناختن تاریخ این صنعت و اینکه از کجا به اینجا رسیده خیلی مهمه. مطالعه روی مسیر اشخاص کلیدی که بازی سازی رو به جلو هل دادن مثل John Carmack ،Will Wright ، Miyamoto، Kojima و Neil Druckmann و یاد گرفتن ازشون هم خیلی کمک میکنه.
من اعتقاد دارم عمیق شدن توی هر زمینهای که آدم بهش علاقه داره راحتترین نه ولی بهترین راه یادگیری هست،البته شاید برای شما اینطور نباشه.
بازی سازی از اون حرفههایی هست که فقط اگر passionـش رو داشته باشید میتونید توش پیشرفت کنید، بینهایت چیز برای یاد گرفتن وجود داره و برای گرفتن خروجی درست حسابی باید سالها کار کنید. سریع نمیشه ازش پول دراورد. مسیرش پر از شکست و دلسردیه و لذت بازی کردن رو هم برای همیشه ازتون میگیره!
صحبت از John Carmack بزرگ شد، شنیدن این توصیههاش خالی از لطف نیست
امیدوارم تونسته باشم کمکت کنم، موفق باشید.