این تاپیک مخصوص ارائه و بحث در مورد کلیه آمار فروش ، درامد و تعداد پلیر ها در صنعت Gaming (PC ، موبایل ، کنسول و ....) و نرم افزار های مرتبط به آنها میباشد
احتمالا حدود 65 میلیونکسی نمیدونهPS3از زمان عرضه تا الان چقدر فروخته؟
اصلا بحث چگونگی ساخت بازی و امتیازات و .. نیست.برند Re به اندازه ای معروف و محبوب هست که اگر ماست بند سر کوچه هم کارگردانیش رو به عهده بگیره همینطوری میفروشه.تو ژاپن کافی ببینن یه جا نوشته biohazard صف می کشن واسش ! کاریم ندارن کی ساخته و چی ساخته ! در اروپا هم به همین منوال ، RE با توجه به fan base گسترده ای که داره تبدیل به یک برند کاملا تجاری شده و فروشش رو هم می کنه. کسی هم نباید توقع داشته باشه که چون گیم اسپات داده 4.5 دیگه نفروشه. البته تاثیر می ذاره ولی در نه حد خیلی مهم .تو ترد امتیازات بازی هم گفتم، تا زمانی که بازی اینطور وحشیانه میفروشه یعنی یه میدل فینگر به سمت همه مخالفین!
جامعه اصلی گیمرها اتفاقا همچین بازی هایی رو دوست دارن! مشکل اینه که ماها بزرگ شدیم و سلایقمون عوض شده اما خودمون متوجه این نکته نیستیم و فکر میکنیم همه مثل ماها فکر میکنن!
اصلا بحث چگونگی ساخت بازی و امتیازات و .. نیست.برند Re به اندازه ای معروف و محبوب هست که اگر ماست بند سر کوچه هم کارگردانیش رو به عهده بگیره همینطوری میفروشه.
خیلی هم خوب، خیلی هم عالی. اما چه توجیهی برای این داری که چرا مثلا RE6 فروش هفته اولش تو ژاپن (گه به قول شما فقط کافی اسم بایوهازارد رو ببینن و همین براشون دلیل کافی و موجه هست) اینقدر با RE5 تفاوت داره؟
تفاوت زیادی باهم ندارند، 6 تو هفته اول مجموعاً 670 هزار عدد فروخت، 5 حدود 30 هزار عدد کمتر فروخت (حدود 640 هزار عدد).
آمار جالب درباره فروش 6 نسبت به 5 فروش رو افزایش بسیار زیاد فروش رو ps3 و کاهش بسیار شدید فروش رو 360 هست...
با احتساب فروش دیجیتالیه نسخه ی PC بازیمرز 2 میلیون رو رد کردهه.
قبول دارم این مسئله رو اما نکته جالب اینه که فروش نسخه 360 نسبت به نسخه قبل نصف شده در حالی که نسخه PS3 دوبرابر:این بخاطر اختلاف فروش X360 و PS3 توی ژاپن هست ... همین ...
[COLOR=#414141][FONT=Tahoma][PS3] Resident Evil 5 - 321,670 / 520,564 {2009-03-05} (Capcom)[/FONT][/COLOR]
[COLOR=#414141][FONT=Tahoma][PS3] Resident Evil 6 - 634.933 / NEW {2012.10.04} (Capcom)
[/FONT][/COLOR][360] Resident Evil 5 - 79,182 / 123,817 {2009-03-05} (Capcom)
[360] Resident Evil 6 - 41.652 / NEW {2012.10.04} (Capcom)
اون کپکام نسل قبل بود الان میان با پُررویی و وقاحت تمام چند تا مصاحبه میکنن با این مضمون که آره ما از بازی راضی بودیم و گور بابای منتقدا و اونایی که راضی نبودن. نسخه ی بعدی رو هم همینجوری میسازیم تا چشتون درادیه ذره به آرامش می رسم می بینم نا امید کننده ترین بازی سال (Resident Evil 6) انقدر خوب می فروشه! این چند روزه همش داشتم برای بازی ضجّه می زدم! پولش رو در بیاره، تا یه نسخه دیگه داشته باشیم لا اقل!
تجربه ثابت کرده کپکام بعد یه شکست کلفت امتیازی به خودش میاد. به یاد بیارید دویل می کرای 2 و 3 رو.
اقای خوب و عالی !! توجیه نمی خواد چون اطلاعات شما در این زمینه کاملا غلط و ناقص هست . اختلاف فروش نسخه 6 و 5 در همین 6 هفته بسیار ناچیز هست و عملا فرقی نداره با هم ، شما وقتی از امار فروش نسخه 5 اطلاعات دقیق نداری برای چی اینجوری با اطمینان صحبت می کنی ؟ همونطور که گفتم این سری بازی به دلیل fan base فوق العاده قوی که داره خیلی راحت می فروشه و مهم نیست که بازی در چه سطحی و چه جوری ساخته بشه !خیلی هم خوب، خیلی هم عالی. اما چه توجیهی برای این داری که چرا مثلا RE6 فروش هفته اولش تو ژاپن (گه به قول شما فقط کافی اسم بایوهازارد رو ببینن و همین براشون دلیل کافی و موجه هست) اینقدر با RE5 تفاوت داره؟
در صورتی که طبق نظریه شما به نوع ساخت و امتیاز و ... ربط نداره و صرفا اسم RE محرک فروش هست!؟!
هزاران مثال برای این موضوع می شه زد و نیازی هم به اثبات نداره و دقیقا کسی که خلاف این موضوع فکر می کنه دارای یه تصور خیلی سطحی و غلط هست !ببین دوست عزیز این تصور که یک اسم محبوب و قدیمی فروش رو تضمین میکنه و فروش و بازخورد منتقدین مهم نیست یه تصور خیلی سطحی و فوقالعاه غلط هست.
منبع ؟ اون امار 12 تا 16 سال شما مال کجا و .. هست نمی دونم ولی بازم چیزی رو تغییر نمی ده . چون حتی این قشر هم می فهمه که نسبت به re6 بازی های بهتری که با سلایقش جور در بیاد هستن . که هم گرافیک !! بهتری بهش می دن و هم گیم پلی بهتر و ... ضمن اینکه این قشری که به قول شما توسط والدین کنترل می شه . Re 6 بهشون فروخته نمی شه و والدینشون هم براشون نمی خرن ! چون سنشون هنوز مناسب انجام این بازی نیست !طبق آمار مخاطبین اصلی گیم تو دنیا گیمرهای 12 تا 16 سال هستن که اکثرشون هم از طرف والدین کنترل میشن.
این گروه مخاطب اصلی RE6 (صرفا مثال مربوط به این بحث هست) هستن و تمرکز سازنده ها روی این گروه هست. خوب بر اساس مساول ساده روانشناسی میشه خیلی راحت تشخیص داد این گروه بزرگ چه تمی رو تو بازی میپسندن، شخصیت های تیپیکال و کاریزماتیک، خشونت و هیجان بالا، مضامین اروتیک و ... ضمن اینکه عملا شما در جایگاه سازنده RE6 باید برای گروهی بسازی که هیچ خاطره مستقیمی با RE های کلسیک ندارن.
در نتیجه نتنها 100% بلکه 120% نوع ساخت بازی مهمه! وقتی یه بازی باید بالای 5 میلیون نسخه بفروشه تا بشه بهش گفت سود دهی داشته شما نمیتونی به اسم بزرگ بازیت تکیه کنی! مجبوری مجموعه ای سلایق رو در نظر بگیری، با توجه به اینکه راضی نگه داشتن کروم گروه برات پول سازتره اولیت بدی به ایده هات و بازیت رو بسازی، با این امید که طیف بیشتری رو راضی نگه داری و قطعا نمیتونی همه رو خوشحال کنی و اگه همچین تصمیمی داشته باشی قطعا شکست میخوری!
یه بار دیگه اعلام می کنم که اطلاعات شما ناقصه و نسخه 6 و 5 تا همین امار های منتشر شده تقریبا اندازه هم فروختن !اینجا هم اسم RE باعث نشده شماره 6 ام بازی فروش خوبی داشته باشه و بهتر از RE5 بفروشه (منظور مقایسه تو همین آمارهای منتشر شده هست)
شخصیت های جذاب تر !؟ شخصیت ها نسخه 6 نزدیک به 90 درصدشون همشون در نسخه های قبلی هم وجود داشتن و تفاوتی وجود نداره .قیقا نوع ساخت بازی هست. شخصیت های جذاب تر،
این اقایی که شما می گی رو من نمی شناسم ! ولی لازمه یک بار دیگه در مورد فروش این عنوان توضیح بدم :حالا شاید مثلا یه فن بزرگ مثل احد به مجموع اینا نگه RE چون با سه گانه کلسیک بزرگ شده، اما من نوعی به عنوان یک گیمر 13 14 ساله که دستمم به شماره های 1 2 3 نخورده و با GeoW و بازی های اکشن بی نظیر این چنین بزرگ شدم اتفاقا با بازی حال میکنم و میرم میخرمش. دیدم امثال احد هم زیاد دارن غر میزنن صدای تلویزیون رو میبرم بالا تا صداشون مزاحم لذت بردنم از بازی نشه!
LW | TW | Title | Developer | Label | Publisher | |
1 |
| 1 | FIFA 13 | EA CANADA | EA SPORTS | ELECTRONIC ARTS |
- |
| 2 | DISHONORED | ARKANE STUDIOS | BETHESDA SOFTWORKS | BETHESDA SOFTWORKS |
- |
| 3 | POKEMON BLACK VERSION 2 | GAME FREAK | NINTENDO | NINTENDO |
2 |
| 4 | RESIDENT EVIL 6 | CAPCOM | CAPCOM | CAPCOM |
- |
| 5 | POKEMON WHITE VERSION 2 | GAME FREAK | NINTENDO | NINTENDO |
4 |
| 6 | JUST DANCE 4 | UBISOFT (FRANCE) | UBISOFT | UBISOFT |
- |
| 7 | XCOM: ENEMY UNKNOWN | FIRAXIS | 2K GAMES | TAKE 2 |
3 |
| 8 | BORDERLANDS 2 | GEARBOX SOFTWARE | 2K GAMES | TAKE 2 |
5 |
| 9 | F1 2012 | CODEMASTERS BIRMINGHAM | CODEMASTERS | CODEMASTERS |
8 |
| 10 | THE ELDER SCROLLS V: SKYRIM | BETHESDA | BETHESDA SOFTWORKS | BETHESDA SOFTWORKS |
بازی تو اروپا 12 اکتبر عرضه شده، یعنی این آمار فقط واسه 2 روز اول عرضش هست، احتمال زیاد تو هفته بعد خیلی بالاتر میادFABLE: THE JOURNEY - MICROSOFT 37
چرا اینقدر فروشش بد بوده؟
star wars که اول شده بود.