Kasra-M

The phoenix must burn to emerge
کاربر سایت
Sep 15, 2010
1,659
نام
Kasra
Borderlands 2 sells 1.4 million copies on consoles in US

360x200


سازنده های بازی borderlands 2 یعنی Gearbox اعلام کردند که این بازی در ماه سپتامبر, تنها بر روی کنسول ها در امریکا 1.4 میلیون نسخه فروخته است. این رقم شامل میزان فروش دیجیتالی نمیباشد.

منبع
 

Kiami

کاربر سایت
Dec 10, 2010
2,855
تو ترد امتیازات بازی هم گفتم، تا زمانی که بازی اینطور وحشیانه میفروشه یعنی یه میدل فینگر به سمت همه مخالفین!

جامعه اصلی گیمرها اتفاقا همچین بازی هایی رو دوست دارن! مشکل اینه که ماها بزرگ شدیم و سلایقمون عوض شده اما خودمون متوجه این نکته نیستیم و فکر میکنیم همه مثل ماها فکر میکنن!
اصلا بحث چگونگی ساخت بازی و امتیازات و .. نیست.برند Re به اندازه ای معروف و محبوب هست که اگر ماست بند سر کوچه هم کارگردانیش رو به عهده بگیره همینطوری میفروشه.تو ژاپن کافی ببینن یه جا نوشته biohazard صف می کشن واسش ! کاریم ندارن کی ساخته و چی ساخته ! در اروپا هم به همین منوال ، RE با توجه به fan base گسترده ای که داره تبدیل به یک برند کاملا تجاری شده و فروشش رو هم می کنه. کسی هم نباید توقع داشته باشه که چون گیم اسپات داده 4.5 دیگه نفروشه. البته تاثیر می ذاره ولی در نه حد خیلی مهم .


موفق باشید
 

Cloud Strife

کاربر سایت
Nov 13, 2006
15,184
نام
ماکان
اصلا بحث چگونگی ساخت بازی و امتیازات و .. نیست.برند Re به اندازه ای معروف و محبوب هست که اگر ماست بند سر کوچه هم کارگردانیش رو به عهده بگیره همینطوری میفروشه.

خیلی هم خوب، خیلی هم عالی. اما چه توجیهی برای این داری که چرا مثلا RE6 فروش هفته اولش تو ژاپن (گه به قول شما فقط کافی اسم بایوهازارد رو ببینن و همین براشون دلیل کافی و موجه هست) اینقدر با RE5 تفاوت داره؟

در صورتی که طبق نظریه شما به نوع ساخت و امتیاز و ... ربط نداره و صرفا اسم RE محرک فروش هست!؟!

ببین دوست عزیز این تصور که یک اسم محبوب و قدیمی فروش رو تضمین میکنه و فروش و بازخورد منتقدین مهم نیست یه تصور خیلی سطحی و فوقالعاه غلط هست. شاید هر بازی بزرگ یه سری فن بزرگ داشته باشه که در هر صورت و حتی برای کامل شدن آرشیوشون هم که شده میرن بازی رو میخرن و کار ندارن بازی چی هست و چند گرفته اما این گروه به شدت در اغلیت هستن. طبق آمار مخاطبین اصلی گیم تو دنیا گیمرهای 12 تا 16 سال هستن که اکثرشون هم از طرف والدین کنترل میشن. این گروه مخاطب اصلی RE6 (صرفا مثال مربوط به این بحث هست) هستن و تمرکز سازنده ها روی این گروه هست. خوب بر اساس مساول ساده روانشناسی میشه خیلی راحت تشخیص داد این گروه بزرگ چه تمی رو تو بازی میپسندن، شخصیت های تیپیکال و کاریزماتیک، خشونت و هیجان بالا، مضامین اروتیک و ... ضمن اینکه عملا شما در جایگاه سازنده RE6 باید برای گروهی بسازی که هیچ خاطره مستقیمی با RE های کلسیک ندارن.

در نتیجه نتنها 100% بلکه 120% نوع ساخت بازی مهمه! وقتی یه بازی باید بالای 5 میلیون نسخه بفروشه تا بشه بهش گفت سود دهی داشته شما نمیتونی به اسم بزرگ بازیت تکیه کنی! مجبوری مجموعه ای سلایق رو در نظر بگیری، با توجه به اینکه راضی نگه داشتن کروم گروه برات پول سازتره اولیت بدی به ایده هات و بازیت رو بسازی، با این امید که طیف بیشتری رو راضی نگه داری و قطعا نمیتونی همه رو خوشحال کنی و اگه همچین تصمیمی داشته باشی قطعا شکست میخوری!

اینجا هم اسم RE باعث نشده شماره 6 ام بازی فروش خوبی داشته باشه و بهتر از RE5 بفروشه (منظور مقایسه تو همین آمارهای منتشر شده هست)، قیقا نوع ساخت بازی هست. شخصیت های جذاب تر، داستان ساده تر (قابل هضم)، گیم پلی محبوب ترف هیجان بیشتر و... حالا شاید مثلا یه فن بزرگ مثل احد به مجموع اینا نگه RE چون با سه گانه کلسیک بزرگ شده، اما من نوعی به عنوان یک گیمر 13 14 ساله که دستمم به شماره های 1 2 3 نخورده و با GeoW و بازی های اکشن بی نظیر این چنین بزرگ شدم اتفاقا با بازی حال میکنم و میرم میخرمش. دیدم امثال احد هم زیاد دارن غر میزنن صدای تلویزیون رو میبرم بالا تا صداشون مزاحم لذت بردنم از بازی نشه!
 

Kavigne

کاربر سایت
Sep 16, 2007
7,940
یه ذره به آرامش می رسم می بینم نا امید کننده ترین بازی سال (Resident Evil 6) انقدر خوب می فروشه:D! این چند روزه همش داشتم برای بازی ضجّه می زدم:D! پولش رو در بیاره، تا یه نسخه دیگه داشته باشیم لا اقل!
تجربه ثابت کرده کپکام بعد یه شکست کلفت امتیازی به خودش میاد. به یاد بیارید دویل می کرای 2 و 3 رو.
 

mortezasos

کاربر سایت
Sep 28, 2006
68
خیلی هم خوب، خیلی هم عالی. اما چه توجیهی برای این داری که چرا مثلا RE6 فروش هفته اولش تو ژاپن (گه به قول شما فقط کافی اسم بایوهازارد رو ببینن و همین براشون دلیل کافی و موجه هست) اینقدر با RE5 تفاوت داره؟

تفاوت زیادی باهم ندارند، 6 تو هفته اول مجموعاً 670 هزار عدد فروخت، 5 حدود 30 هزار عدد کمتر فروخت (حدود 640 هزار عدد).

آمار جالب درباره فروش 6 نسبت به 5 فروش رو افزایش بسیار زیاد فروش رو ps3 و کاهش بسیار شدید فروش رو 360 هست...
 
آخرین ویرایش:

.:N!MA:.

کاربر سایت
Sep 1, 2009
1,502
نام
نیما
تفاوت زیادی باهم ندارند، 6 تو هفته اول مجموعاً 670 هزار عدد فروخت، 5 حدود 30 هزار عدد کمتر فروخت (حدود 640 هزار عدد).

آمار جالب درباره فروش 6 نسبت به 5 فروش رو افزایش بسیار زیاد فروش رو ps3 و کاهش بسیار شدید فروش رو 360 هست...

این بخاطر اختلاف فروش X360 و PS3 توی ژاپن هست ... همین ...
 

VahiD_ST

کاربر سایت
Nov 10, 2009
8,048
نام
وحید
360x200


سازنده های بازی borderlands 2 یعنی Gearbox اعلام کردند که این بازی در ماه سپتامبر, تنها بر روی کنسول ها در امریکا 1.4 میلیون نسخه فروخته است. این رقم شامل میزان فروش دیجیتالی نمیباشد.

منبع
با احتساب فروش دیجیتالیه نسخه ی PC بازیمرز 2 میلیون رو رد کردهه.
 

Skuul

کاربر سایت
Mar 18, 2007
3,010
نام
Milad
این بخاطر اختلاف فروش X360 و PS3 توی ژاپن هست ... همین ...
قبول دارم این مسئله رو اما نکته جالب اینه که فروش نسخه 360 نسبت به نسخه قبل نصف شده در حالی که نسخه PS3 دوبرابر:

Code:
[COLOR=#414141][FONT=Tahoma][PS3] Resident Evil 5 - 321,670 / 520,564 {2009-03-05} (Capcom)[/FONT][/COLOR]
[COLOR=#414141][FONT=Tahoma][PS3] Resident Evil 6 - 634.933 / NEW {2012.10.04} (Capcom)

[/FONT][/COLOR][360] Resident Evil 5 - 79,182 / 123,817 {2009-03-05} (Capcom)
[360] Resident Evil 6 - 41.652 / NEW {2012.10.04} (Capcom)
 

Behnam_Yakuza

کاربر سایت
Feb 28, 2011
3,073
نام
بهنام
یه ذره به آرامش می رسم می بینم نا امید کننده ترین بازی سال (Resident Evil 6) انقدر خوب می فروشه:D! این چند روزه همش داشتم برای بازی ضجّه می زدم:D! پولش رو در بیاره، تا یه نسخه دیگه داشته باشیم لا اقل!
تجربه ثابت کرده کپکام بعد یه شکست کلفت امتیازی به خودش میاد. به یاد بیارید دویل می کرای 2 و 3 رو.
اون کپکام نسل قبل بود :D الان میان با پُررویی و وقاحت تمام چند تا مصاحبه میکنن با این مضمون که آره ما از بازی راضی بودیم و گور بابای منتقدا و اونایی که راضی نبودن. نسخه ی بعدی رو هم همینجوری میسازیم تا چشتون دراد :D
====
من که حتی به ریسک ساخته شدن نسخه ی بعدیش فکر هم نمیکنم. امیدوارم این اروپایی ها و آمریکایی ها عقل تو سرشون باشه نخرن اینو :|
 

Kiami

کاربر سایت
Dec 10, 2010
2,855
خیلی هم خوب، خیلی هم عالی. اما چه توجیهی برای این داری که چرا مثلا RE6 فروش هفته اولش تو ژاپن (گه به قول شما فقط کافی اسم بایوهازارد رو ببینن و همین براشون دلیل کافی و موجه هست) اینقدر با RE5 تفاوت داره؟

در صورتی که طبق نظریه شما به نوع ساخت و امتیاز و ... ربط نداره و صرفا اسم RE محرک فروش هست!؟!
اقای خوب و عالی !! توجیه نمی خواد چون اطلاعات شما در این زمینه کاملا غلط و ناقص هست . اختلاف فروش نسخه 6 و 5 در همین 6 هفته بسیار ناچیز هست و عملا فرقی نداره با هم ، شما وقتی از امار فروش نسخه 5 اطلاعات دقیق نداری برای چی اینجوری با اطمینان صحبت می کنی ؟ همونطور که گفتم این سری بازی به دلیل fan base فوق العاده قوی که داره خیلی راحت می فروشه و مهم نیست که بازی در چه سطحی و چه جوری ساخته بشه !
ببین دوست عزیز این تصور که یک اسم محبوب و قدیمی فروش رو تضمین میکنه و فروش و بازخورد منتقدین مهم نیست یه تصور خیلی سطحی و فوقالعاه غلط هست.
هزاران مثال برای این موضوع می شه زد و نیازی هم به اثبات نداره و دقیقا کسی که خلاف این موضوع فکر می کنه دارای یه تصور خیلی سطحی و غلط هست !
طبق آمار مخاطبین اصلی گیم تو دنیا گیمرهای 12 تا 16 سال هستن که اکثرشون هم از طرف والدین کنترل میشن.
منبع ؟ اون امار 12 تا 16 سال شما مال کجا و .. هست نمی دونم ولی بازم چیزی رو تغییر نمی ده . چون حتی این قشر هم می فهمه که نسبت به re6 بازی های بهتری که با سلایقش جور در بیاد هستن . که هم گرافیک !! بهتری بهش می دن و هم گیم پلی بهتر و ... ضمن اینکه این قشری که به قول شما توسط والدین کنترل می شه . Re 6 بهشون فروخته نمی شه و والدینشون هم براشون نمی خرن ! چون سنشون هنوز مناسب انجام این بازی نیست !

این گروه مخاطب اصلی RE6 (صرفا مثال مربوط به این بحث هست) هستن و تمرکز سازنده ها روی این گروه هست. خوب بر اساس مساول ساده روانشناسی میشه خیلی راحت تشخیص داد این گروه بزرگ چه تمی رو تو بازی میپسندن، شخصیت های تیپیکال و کاریزماتیک، خشونت و هیجان بالا، مضامین اروتیک و ... ضمن اینکه عملا شما در جایگاه سازنده RE6 باید برای گروهی بسازی که هیچ خاطره مستقیمی با RE های کلسیک ندارن.

در نتیجه نتنها 100% بلکه 120% نوع ساخت بازی مهمه! وقتی یه بازی باید بالای 5 میلیون نسخه بفروشه تا بشه بهش گفت سود دهی داشته شما نمیتونی به اسم بزرگ بازیت تکیه کنی! مجبوری مجموعه ای سلایق رو در نظر بگیری، با توجه به اینکه راضی نگه داشتن کروم گروه برات پول سازتره اولیت بدی به ایده هات و بازیت رو بسازی، با این امید که طیف بیشتری رو راضی نگه داری و قطعا نمیتونی همه رو خوشحال کنی و اگه همچین تصمیمی داشته باشی قطعا شکست میخوری!

من می تونم چندین مثال برای شما بزنم که عناوین زیادی بودن که علاوه بر اینکه از لحاظ امتیازی وضعیت قابل قبولی نداشتند . و هیچ کدوم از اصولی که شما گفتی رو هم در بازی هاشون رعایت نکردن ( برای عامه پسند شدن بازیشون ) اما به دلیل fan base قوی که داشتند بسیار عالی فروختند . و هفته ها در صدر فروش بازی ها بودن . re 6 در هیچ زمینه ای خوب عمل نکرده و لایق فروش خوب هم نیست . منتهی چون اسم re رو یدک می کشه و میلیون ها فن در کل دنیا داره می فروشه و یه چیز طبیعی محسوب می شه .

اینجا هم اسم RE باعث نشده شماره 6 ام بازی فروش خوبی داشته باشه و بهتر از RE5 بفروشه (منظور مقایسه تو همین آمارهای منتشر شده هست)
یه بار دیگه اعلام می کنم که اطلاعات شما ناقصه و نسخه 6 و 5 تا همین امار های منتشر شده تقریبا اندازه هم فروختن !
قیقا نوع ساخت بازی هست. شخصیت های جذاب تر،
شخصیت های جذاب تر !؟ شخصیت ها نسخه 6 نزدیک به 90 درصدشون همشون در نسخه های قبلی هم وجود داشتن و تفاوتی وجود نداره .
حالا شاید مثلا یه فن بزرگ مثل احد به مجموع اینا نگه RE چون با سه گانه کلسیک بزرگ شده، اما من نوعی به عنوان یک گیمر 13 14 ساله که دستمم به شماره های 1 2 3 نخورده و با GeoW و بازی های اکشن بی نظیر این چنین بزرگ شدم اتفاقا با بازی حال میکنم و میرم میخرمش. دیدم امثال احد هم زیاد دارن غر میزنن صدای تلویزیون رو میبرم بالا تا صداشون مزاحم لذت بردنم از بازی نشه!
این اقایی که شما می گی رو من نمی شناسم ! ولی لازمه یک بار دیگه در مورد فروش این عنوان توضیح بدم :
همونطور که قبلا هم گفتم . امتیازات روی فروش این بازی تاثیر چندانی نخواهد داشت . و یک دلیل فروش بالای همیشگی این سری بازی fan base قوی هست که این ip داره و همیشه خوب و عالی فروخته . چه اون زمان که کاملا برای نسل hardcore ساخته می شد و چه الان که برای نسل عامه ! ضمن اینکه صد درصد به سمت و سوی عامیانه رفتن بازی فروش رو یک مقدار بیشتر خواهد کرد . ولی مهمترین دلیل فروش این سری بازی fan base قوی هست که ازش برخورداره .



موفق باشید
 

FLAWL3SS

کاربر سایت
Mar 19, 2012
1,537
نام
علی
پرفروش ترین های UK - هفته 41ام سال 2012

LWTWTitleDeveloperLabelPublisher
1
chartSame.gif
1FIFA 13EA CANADAEA SPORTSELECTRONIC ARTS
-
chartNew.gif
2DISHONOREDARKANE STUDIOSBETHESDA SOFTWORKSBETHESDA SOFTWORKS
-
chartNew.gif
3POKEMON BLACK VERSION 2GAME FREAKNINTENDONINTENDO
2
chartDown.gif
4RESIDENT EVIL 6CAPCOMCAPCOMCAPCOM
-
chartNew.gif
5POKEMON WHITE VERSION 2GAME FREAKNINTENDONINTENDO
4
chartDown.gif
6JUST DANCE 4UBISOFT (FRANCE)UBISOFTUBISOFT
-
chartNew.gif
7XCOM: ENEMY UNKNOWNFIRAXIS2K GAMESTAKE 2
3
chartDown.gif
8BORDERLANDS 2GEARBOX SOFTWARE2K GAMESTAKE 2
5
chartDown.gif
9F1 2012CODEMASTERS BIRMINGHAMCODEMASTERSCODEMASTERS
8
chartDown.gif
10THE ELDER SCROLLS V: SKYRIMBETHESDABETHESDA SOFTWORKSBETHESDA SOFTWORKS

جدول کامل

با وجود کاهش 63 درصدی فروش, بازی FIFA 13 توانست hat-trick کند و برای سومین هفته متوالی در صدر قرار بگیرد.
بازی Dishonored در هفته اول عرضه در UK در مقام دوم قرار گرفت این بازی توانست به عنوان برترین IP جدیدی باشد که در سال 2012 در UK عرضه شده.(بالاتر از Sleeping Dogs)
بازی XCOM: Enemy Unknown در رده هفتم بازی WRC 3 در رده 27ام و بازی Fable: The Journey در رده 37 ام قرار گرفتند.

در مورد Platforms ها:

برای X360 و PS3 بازی Fifa 13 در صدر قرار گرفت
برای PC بازی Dishonored صدر نشین شد.

جدول PC | جدول X360 | جدول PS3
 
آخرین ویرایش:

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر