آمار فروش ، درامد و تعداد پلیر ها در صنعت Gaming (PC ، موبایل ، کنسول و ....)

View attachment 86841

یک اتفاقی که ماه مارچ افتاد، عرضه یک بازی AAA بر روی سرویس گیم پس بود و خیلی هامون میخواستیم بدونیم چقدر تاثیر برروی فروش بازیها داره که در این راستا انالیزور NPD میگه سرویس هایی مثل Game Pass به فروش بازیها کمک میکنند

*بازی Sea of Thieves دومین بازی پردرامد ماه مارچ و هشتمین بازی سال بود و رکورد بزرگترین ماه عرضه یک بازی توسط استدیو RARE که از سال 1995 NPD امار ها رو رصد میکنه شکست.
دقیقاً من فکر میکنم اگر sea of thieves روی گیم پس عرضه نمیشد امکان نداشت به همچین فروشی برسه چون تنها راه گرفتن اطلاعات درباره بازی مراجعه به review ها بود که همه در موردش منفی گفته بودن،اما با گیم پس راه ساده تری برا پلیرا هست تا خودشون بازی رو تجربه و انتخاب کنن و از اونجایی که sea of thieves برخلاف review های تمام منفی بازی لذت بخش با فاکتورهای جدیدی بود که فقط با تجربه شخصیه چندین روزه تو بازی دیده میشد به این فروش خوب رسید،البته این یه سود دو طرفه بود چون عده ای هم به خاطر این بازی مشترک این سرویس شدن،
 
  • Like
Reactions: Ali Venom
گزارش یک سال مالی نینتندو منشر شده و حاکی از افزایش سود 500% این کمپانی هست

نینتندو موفق به فروش 18 میلیون کنسول Switch از مارچ سال پیش تا به امروز شده (15.5 میلیون کنسول در سال مالی اخیر)
فروش عناوین نینتندو به صورت دیجیتالی به 60.8 میلیارد ین رسیده که نسبت به سال پیش 87% افزایش داشته
عناوین Mario Kart 8 Deluxe به تعداد 9.22 میلیون نسخه، Super Mario Odyssey به تعداد 10.41 میلیون نسخه و Splatoon 2 به تعداد 6.02 میلیون نسخه برای کنسول نینتندو سویچ در سال مالی پیش، فروخته شدند
فروش سایر عناوین شاخص نینتندو سویچ در سال مالی گذشته:
Zelda: Breath of the Wild به تعداد 8.84 میلیون نسخه که پرفروش ترین نسخه زلدا بدون در نظر گرفتن ریسمتر هاست
1-2-Switch به تعداد 2.29 میلیون نسخه از زمان لانچ تا کنون
Xenoblade Chronicles 2 به تعداد 1.31 میلیون نسخه
ARMS به تعداد 1.85 میلیون نسخه
Pokkén Tournament DX به تعداد 1.16 میلیون نسخه

35.64 میلیون نسخه بازی در سال مالی پیش برای 3DS به فروش رفتند که در این بین Pokemon Ultra Sun/Moon موفق به فروش 7.51 میلیون نسخه ای شده
نعداد 10.3 میلیون Amiibo و 5.8 میلیون کارت نیز در سال مالی پیش فروخته شدند
همچنین کنسول SNES Classic، به تعداد 5.28 میلیون فروش رفته
درآمد نینتندو از بازی های موبایل به 39.3 میلیارد ین رسیده که نسبت به سال پیش 62% افزایش داشته


نینتندو انظار داره در سال مالی آینده که از مارچ امسال تا مارچ 2019 هست، 20 میلیون کنسول سویچ با 100 میلیون بازی به صورت دیجیتالی و فیزیکی به فروش برسونه
در کنار سویچ، نینتندو انتظار فروش 4 میلیون کنسول 3DS به همراه 16 میلیون بازی رو برای این کنسول در سال مالی آینده داره
 
گزارش مالی سه ماهه گذشته مایکروسافت هم منتشر شده

· Revenue was $26.8 billion and increased 16%

· Operating income was $8.3 billion and increased 23%

· Net income was $7.4 billion and increased 35%
mic.png

بخش گیمینگ مایکروسافت با رشد 18% یی نسبت به بازه زمانی مشابه سال گذشته موفق به کسب درامد 2.250 میلیارد دلاری شده.

xbox.png

کاربران فعال ماهانه Xbox هم که شامل کنسول، ویندوز و موبایل میشه با رشد 13% به 59 میلیون کاربر رسیده و برای اولین بار در Q3 نسبت به Q2 افتی مشاهده نشده.
نمودار کاربران فعال ماهانه Xbox:

Microsoft-Xbox-users-trend.png
 
طبق گفته نینتندو 600 عنوان برروی eshop سوییچ تا اخر مارس 2018 منتشر شده اند.
Stardew Valley برروی نینتندو سوییچ 1 میلیون نسخه فروش داشته. Overcooked: Special Edition هم نیم میلیون نسخه فروش داشته روی سوییچ. Rocket League هم به صورت فیزیکی و دیجیتالی یکی از بازی های تا‍پ سوییچ بوده است.
Kirby Star Allies روی سوییچ پرفروش تر از 3 نسخه قبلی این سری در بازده زمانی مشابه بوده است یعنی 1 میلیون نسخه. این فروش شامل دیجیتالی هم میشود.
kirby-sales-656x377.jpg


Bayonetta 2 هم موفق شد در بازده زمانی مشابه برروی سوییچ نسخه Wii U‌در فروش پشت سربگذاره این فروش شامل دیجیتالی هم بوده و نزدیک به 400k بوده است.
bayonetta-2-sales.jpg


رشد عنوان Fire Emblem Heroes بدون هیچ افتی در فروش و سوددهی:
heroes-sales-656x371.jpg


عنوان Super Mario Run با وجود گذشت 1 سال از عرضه خود ماهانه 20 میلیون کاربر فعال دارد.
run-656x371.jpg


IR Events
 
لیست 10 بازی پرفروش این هفته‌ی بریتانیا:
  1. God of War
  2. Far Cry 5
  3. Nintendo Labo: Variety Pack
  4. FIFA 18
  5. Mario Kart 8 Deluxe
  6. Fallout 4
  7. Call of Duty: WWII
  8. Super Mario Odyssey
  9. PlayerUnknown's Battlegrounds
  10. Grand Theft Auto V
Yakuza 6 که هفته‌ی پیش سوم بود، با افت 85 درصدی، به رده‌ی 39‌ام سقوط کرده! :|
اغلب بازیهای جدید معمولا در هفته‌ی دومشون بالای 60 درصد افت فروش پیدا می‌کنن ولی GOW فقط 35 درصد افت داشته <:-P
اینو مطمئن نیستم ولی تو یکی از فروم‌ها دیدم که محاسبه کرده بودن، بین First Partyهای سونی، Horizon: Zero Dawn و U4 در مجموع دو هفته‌ی اولشون فروش بیشتری داشتن...البته از اونجایی که GOW جمعه عرضه شده، واسه هفته‌ی اولش فقط دو روز محاسبه شده :-" + بازار اصلی GOW توی آمریکاست و احتمالا وقتی سونی خودش آمار بده، اعداد و ارقام قراره وحشتناک بالا باشه <:-P
 
فقط منم که فکر میکنم بازار گیم ایران بزرگتر از بریتانیا نباشه کمترم نیست ؟! یا کسه دیگه ای هم همچین نظری داره ؟!
بریتانیا یکی از بزرگترین بازارهای بزرگ صنعت گیمه اصلا نمیشه بازار ایران رو باهاش مقایسه کرد شاید بشه با بازار های کشورهای کوچیک تر مثل اسپانیا مقایسش کرد البته باز همونم بعید میدونم باز توانایی رقابت داشته باشیم اینی که الان ما میبینم ی چیز نسبی اگه امار دقیق تری بود میشد به ی نتیجه گیری کلی برسیم ولی خوب میدونی که نمیشه...
 
آخرین ویرایش:
بریتانیا یکی از بزرگترین بازارهای بزرگ صنعت گیمه اصلا نمیشه بازار ایران رو باهاش مقایسه کرد شاید بشه با بازار های کشورهای کوچیک تر مثل اسپانیا مقایسش کرد البته باز همونم بعید میدونم باز توانایی رقابت داشته باشیم اینی که الان ما میبینم ی چیز نسبی اگه امار دقیق تری بود میشد به ی نتیجه گیری کلی برسیم ولی خوب میدونی که نمیشه...
حدودا ١ ماه پيش راديو جوان ساعت ١٠ شب به برنامه گذاشته بود داشت در مورد تفريحات رايانه اي صحبت ميكرد كه يه كارشناس امار داد ايران حولو هوش ١.٥ الي ٢ ميليون نفر گيمر حرفه اي داره، از حرفه منظورش حتما كنسول و pc هست ديگه،
حالا صحتش رو نميتونم تاييد كنم
 
فقط منم که فکر میکنم بازار گیم ایران بزرگتر از بریتانیا نباشه کمترم نیست ؟! یا کسه دیگه ای هم همچین نظری داره ؟!

بریتانیا و امریکا ژاپن‌ اینا خیلی بازار بزرگی دارن فابل مقایسته نیستند ایران جمعیت جوون زیادی داره و میتونیم بگم تو خاورمیانه بزرگترین بازار‌ داره تو اسیا
 
  • Like
Reactions: D_grayman
بازار ایران بعید میدونم بازار بزرگی باشه در مورد کنسول گیمینگ
شاید سالی صد هزار تا کنسول در بهترین حالت
درضمن موضوعی که در ایران هست این هست که چه قدر پول بابت بازی میپردازن و به جز یه قشر کوچیکی تو ایران که انلاین بازی میکنن شاید هفتاد درصد کنسولا به شکل اکانتهای هکی و بازیای افلاین و سایر راه هایی که عملا برای ناشران گیم ارزشی نداره استفاده میشن که اینم ارزش این بازار رو حتی پایین تر میاره.
 
  • Like
Reactions: ULTIMATE TEAM
حدودا ١ ماه پيش راديو جوان ساعت ١٠ شب به برنامه گذاشته بود داشت در مورد تفريحات رايانه اي صحبت ميكرد كه يه كارشناس امار داد ايران حولو هوش ١.٥ الي ٢ ميليون نفر گيمر حرفه اي داره، از حرفه منظورش حتما كنسول و pc هست ديگه،
حالا صحتش رو نميتونم تاييد كنم
يه بار تو اخبار شنيدم 5 ميليون gamer انلاين باز داريم
متاسفانه gamer زياده ولي خرج زياد براي بازي ارجينال نميكنن روي ps4 كه 90% اكانت هكي ميزنن
 
The passionate community of gamers on Xbox are our inspiration. As we get ready to share a fantastic lineup of new games for Xbox players at E3 2018, we want to take a moment to thank them for a record-setting start to the year.

Today, we’re witnessing a record-setting number of players, playing at record levels, and engaging in new ways. Xbox Live players are up 13 percent and Xbox One sales are up 15 percent over the same period last year, but that’s not all. We’ve seen more than 600,000 friendships forged with the Looking For Group feature and there are now more than 1.2 million Clubs on Xbox Live.

در سال جدید فروش Xbox One نسبت به سال گذشته در بازه زمانی مشابه 15% رشد داشته.

Read more at A Record-Setting Road to E3
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or