آمار فروش ، درامد و تعداد پلیر ها در صنعت Gaming (PC ، موبایل ، کنسول و ....)

ربطی نداره اصلا:D هزینه ساخت این بازی مطمئنا به مراتب پایین تر از بازی های تک نفره بوده و در نهایت هم این بازی و هم Fortnite اونقدر براشون سودآور بودن که به تمام کسایی که این بازی رو خریدن، پیشنهاد Refund کامل بدن:D
این بازی از همون روز اول محکوم به شکست بود:D همینطور هم بازی کلیفی بی (Law Breakers) که به زودی اونم به همین سرنوشت محکوم میشه:D
عرضه جفتشون به فاصله کمتر از 1 سال اونم بدون ارائه چیز خاصی (اونم توی بازار اشباع بازی های FPS) و از اون طرف هم عرضه PUBG و Overwatch باعث شد این 2تا بازی شانسی نداشته باشن و به معنای واقعی کلمه له بشن. اضافه کنم الان Epic داره از Fortnite پول خوبی به جیب میزنه.

پ.ن: یادش به خیر THQ مرحوم... لابد وضعیت اقتصادی بازی های تک نفره-ش خیلی خوب بود که ورشکست شد، نه؟:D
به نظرم اصلا فرق نداره مولتی بسازی یا سینگل، وقتی نتونی کار خاص ارائه بدی، آخرش وضعیتت به اینجا میکشه!
نمونه اخیرش هم paragon و بازی کلیف بی که خودت گفتی!

بعد بازم داری میگی، بازاری که اشباع شده، هزارتا بازی مولتی وقتی بیان، مطمئنا کار برای همشون سخت میشه، برعکس بازی های سینگل پلیر که به نظرم اونقدرها روی هم تاثیر ندارن، ولی بازی های مولتی پلیر کاملا وضعیتشون بدتره و رقابت سخت تر!

نتیجه اخلاقی اینه که همش بهانه ست:دی ، دو روز دیگه بازی های مولتیشون هم اگر مثل پاراگون و لاو بریکر بشه وضعیتشون، میگن کلهن اجمعین بازی ساختن ضرره!
 
به نظرم اصلا فرق نداره مولتی بسازی یا سینگل، وقتی نتونی کار خاص ارائه بدی، آخرش وضعیتت به اینجا میکشه!
نمونه اخیرش هم paragon و بازی کلیف بی که خودت گفتی!

بعد بازم داری میگی، بازاری که اشباع شده، هزارتا بازی مولتی وقتی بیان، مطمئنا کار برای همشون سخت میشه، برعکس بازی های سینگل پلیر که به نظرم اونقدرها روی هم تاثیر ندارن، ولی بازی های مولتی پلیر کاملا وضعیتشون بدتره و رقابت سخت تر!

نتیجه اخلاقی اینه که همش بهانه ست:D ، دو روز دیگه بازی های مولتیشون هم اگر مثل پاراگون و لاو بریکر بشه وضعیتشون، میگن کلهن اجمعین بازی ساختن ضرره!
بحث اینه که بازی تک‌نفره زیادی هست که با این‌که کلی چیز جدید واسه عرضه داشتن با کمترین ایراد باز هم فروش زیادی نداشتن، مثالش هم کم نیست، ولی کمتر بازی آنلاینی که حرفی برای گفتن داشته باشه به این روز افتاده، واسه همین میگن مقوله بازی‌های تک‌نفره خیلی پیچیده تر از آنلاین هست و به نظر من حرف درستی هم هست نه این‌که بهانه باشه!
 
آخرین ویرایش:
به نظرم اصلا فرق نداره مولتی بسازی یا سینگل، وقتی نتونی کار خاص ارائه بدی، آخرش وضعیتت به اینجا میکشه!
نمونه اخیرش هم paragon و بازی کلیف بی که خودت گفتی!

بعد بازم داری میگی، بازاری که اشباع شده، هزارتا بازی مولتی وقتی بیان، مطمئنا کار برای همشون سخت میشه، برعکس بازی های سینگل پلیر که به نظرم اونقدرها روی هم تاثیر ندارن، ولی بازی های مولتی پلیر کاملا وضعیتشون بدتره و رقابت سخت تر!

نتیجه اخلاقی اینه که همش بهانه ست:D ، دو روز دیگه بازی های مولتیشون هم اگر مثل پاراگون و لاو بریکر بشه وضعیتشون، میگن کلهن اجمعین بازی ساختن ضرره!
گیریم حرف تو درست باشه. الان به من بگو حکم اونایی که کار خاصی ارائه دادن ولی نتونستن موفق بشن چیه؟:D Prey, TEW2, Dead Space 2 و هزارتا بازی دیگه:-/ الان میخوای بگی اینا چیز خاصی نبودن؟
از اونورم فکر میکنی توی بازی های سینگل پلیر رقابت نیست و روی هم تاثیر ندارن؟:D یعنی میخوای بگی CoD روی بقیه تاثیر نگذاشته و در به فلاکت رسیدن صنعت بازی به این وضعش شرکت نداشته؟:)) بازار بازی های FPS که افتضاح تره توی بخش سینگل پلیر:D
در اینکه شماها هیتر مایکی هستین شکی نیست و نمیخوایین به خاطر تعصبتون حقیقت رو ببینید دیگه مشکل من نیست:D اگر همین حرف رو سونی زده بود که میگفتین کاملا درست و قابل استناده:D حالا شماها فکر کنین هزینه ساخت بازی ها بالا نرفته و صنعت بازی همونیه که 10 سال پیش بوده و سازنده با فروش بازی 60 دلاری داره با دمش گردو میشکونه:D

پ.ن: الان ناشر فرصت خطا کردن به سازنده نمیده و به محض اینکه بازیش کم بفروشه، در استودیو رو میبنده:)) الان مثلا 5 میلیون نسخه! Dead Space 2 فروش رفت و از نظر EA کم بود و Visceral رو بست:))
 
این "پیچیدگی" :D یکم زیادی داره بحثش کش میاد :| ولی در کل...
چیزی که به نظر من واضحه اینه که مارکتینگ الان خیییلی مهم تر هست، هم برای بازی های سینگل پلیر و هم بازی های انلاین(مهمترین دلیلش هم زیاد شدن رقابت هست.)
یعنی سازنده ها یجورای با برنامه ریزی بیشتری باید بازی ها رو منتشر کنن. از بازی های انلاین میشه battleborn, lawbreakers, Titanfall 2 و خیلی بازی های کوچیک تر دیگه رو میشه مثال زد. مخصوصا 2 تا بازی اولی که واقعا بازی های بدی نیستن و توی سبکای خودشون خیلی هم خوبن ولی خوب اونطور که باید دیده نشدن.
از اونور بازی های سینگل پلیر وضعشون یکم پیچیده تره و جدا از هزینه ساخت و .... فروختنشون به جماعت گیمر سخت تر شده :| همه سبک ها طرفدار های خودشون رو دارن که اون طرفدار ها بازی رو میخرن ولی اینکه بازی بخواد فراتر از fan baseـش بره سخت تر شده. دلیلاشم زیاده ولی ساده بودن و قابل دسترس بودن بازی های انلاین یکی از دلایلش هست.
در کل اینکه بازی های سینگل هنوزم میتونن سود اور باشن ولی یکم موفق شدنشون برنامه ریزی + شانس بیشتری میخواد :D
 
گیریم حرف تو درست باشه. الان به من بگو حکم اونایی که کار خاصی ارائه دادن ولی نتونستن موفق بشن چیه؟:D Prey, TEW2, Dead Space 2 و هزارتا بازی دیگه:-/ الان میخوای بگی اینا چیز خاصی نبودن؟
از اونورم فکر میکنی توی بازی های سینگل پلیر رقابت نیست و روی هم تاثیر ندارن؟:D یعنی میخوای بگی CoD روی بقیه تاثیر نگذاشته و در به فلاکت رسیدن صنعت بازی به این وضعش شرکت نداشته؟:)) بازار بازی های FPS که افتضاح تره توی بخش سینگل پلیر:D
در اینکه شماها هیتر مایکی هستین شکی نیست و نمیخوایین به خاطر تعصبتون حقیقت رو ببینید دیگه مشکل من نیست:D اگر همین حرف رو سونی زده بود که میگفتین کاملا درست و قابل استناده:D حالا شماها فکر کنین هزینه ساخت بازی ها بالا نرفته و صنعت بازی همونیه که 10 سال پیش بوده و سازنده با فروش بازی 60 دلاری داره با دمش گردو میشکونه:D

پ.ن: الان ناشر فرصت خطا کردن به سازنده نمیده و به محض اینکه بازیش کم بفروشه، در استودیو رو میبنده:)) الان مثلا 5 میلیون نسخه! Dead Space 2 فروش رفت و از نظر EA کم بود و Visceral رو بست:))
بتسدا اتفاقا یکی از بدترین حرکت ها رو سر tew 2-wolf2 زد. کدوم ناشری میاد ۲ تا بازی AAA خودش رو تو کمتر از ۲ هفته منتشر میکنه؟ تازه یکیشونم دقیقا روز عرضه ac origins با اون حجم تبلیغات و hype شدید انداخت. جالب اینه گیر دادین به ۴-۵ تا بازی . مگه امسال -nier -nioh-divinity 2-persona5-mario odyssey -horiozn -hellblade -cuphead-legend of zelda نداشتیم؟ بحث بازی انلاین هم باشه که lawbreakers-battleborn از بدترین شکست های چندسال اخیر بودن.
 
گیریم حرف تو درست باشه. الان به من بگو حکم اونایی که کار خاصی ارائه دادن ولی نتونستن موفق بشن چیه؟:D Prey, TEW2, Dead Space 2 و هزارتا بازی دیگه:-/ الان میخوای بگی اینا چیز خاصی نبودن؟
از اونورم فکر میکنی توی بازی های سینگل پلیر رقابت نیست و روی هم تاثیر ندارن؟:D یعنی میخوای بگی CoD روی بقیه تاثیر نگذاشته و در به فلاکت رسیدن صنعت بازی به این وضعش شرکت نداشته؟:)) بازار بازی های FPS که افتضاح تره توی بخش سینگل پلیر:D
در اینکه شماها هیتر مایکی هستین شکی نیست و نمیخوایین به خاطر تعصبتون حقیقت رو ببینید دیگه مشکل من نیست:D اگر همین حرف رو سونی زده بود که میگفتین کاملا درست و قابل استناده:D حالا شماها فکر کنین هزینه ساخت بازی ها بالا نرفته و صنعت بازی همونیه که 10 سال پیش بوده و سازنده با فروش بازی 60 دلاری داره با دمش گردو میشکونه:D

پ.ن: الان ناشر فرصت خطا کردن به سازنده نمیده و به محض اینکه بازیش کم بفروشه، در استودیو رو میبنده:)) الان مثلا 5 میلیون نسخه! Dead Space 2 فروش رفت و از نظر EA کم بود و Visceral رو بست:))
والله خود MS میخواد کاری کنه هیترش باشیم،وگرنه گزینه ی دیگه ای مثل نینتندو هم وجود داره برای هیت ورزیدن!ولی نمیورزیم:D
اینا رو مثال میزنی،باشه منم مثال میزنم برات!:D
یک بازیی بود،مورد علاقه خودت با حمایت 100%ـتون قبل از عرضه و مخالفت ما از این نوع عرضه،اسمش SF V بود! گفتن تمرکز رو آنلاین،گور بابای آفلاین و این حرفا! بازی عرضه شد تا خورد زدن تو سرش که محتوای سینگل پلیر نداره بازی:D بعدا کم کم رفتن سراغ بهبود این بخش!:D
یه بازی دیگه همین سونی داشت به نام DriveClub ، باز با تمرکز روی آنلاین عرضه شد،اینم زدن تو سرش و تخته شد آخرش استودیو:D
این هیچی،مایکروسافت میاد یه بازی سینگل پلیرش رو تغییر سبک میده تبدیل میشه به Fable Legends و آنلاین،قبل از عرضه درش تخته میشه!
میاد ScaleBound معرفی میکنه،اینم باز Co Op و این حرفا داره،باز هنوز نیمده منقرض میشه!
من فکر میکنم با این سرویس جدیدش هم تقریبا CD و SOD رو FTP کرده، وگرنه اینا هم عادی میخواستن منتشر بشن منقرض میشدن!:D ( SOD به خاطر ایده ـش میگیره احتمالا :D )

حالا این هیچی، مثلا میبینیم AC یهو دو نسخه اخیرش آنلاین رو میزاره کنار ، RE VII که چند نسخه ی اخیرش مولتی داشته،یهو کامل سینگل پلیر میشه!
از اونطرف میبینیم یه بازی هایی که آنلاین محور و این حرفا بودن،الان میان براش بخش داستانی میسازن یا یه عالمه تبلیغ میکنند برای بخش داستانیشون،نمونه اخیرش MH:W و یا SW:BF2 !

اگر سینگل اوضاعش انقدر عجیب غریبه ،چرا اصلا به بازی های مولتی اضافه میشه؟ دیوانند آیا؟ حیف پول نیست بیخود خرج چنین بخشی که انقدر هزینه بر هست میکنند؟

اینا به کنار ،چون بحث مایکروسافت رو گفتی، به نظرم وضعیت کنسول سازها باید خیلی متفاوت تر از بقیه ی ناشرها باشه! اینا نسل عوض میکنند،کنسول جدید میدن،برای کنسول جدید باید طرفدارهای قدیمی رو بکشونند دنبال خودشون! من فکر نمیکنم بازی های مولتی پلیر اون قدرت جاذبه رو داشته باشن،یک بازی بهتر بیاد،میتونه تا حد زیادی جایگزین بازی های مولتی پلیر قبلی بشه!
ولی به عنوان مثال کسی نمیتونه جای رابطه ای که گیمر با مسترچیف(یا هرکی،صرفا یک مثال بود)بگیره! طرفدار سینگل پلیر به خاطر ادامه ی داستان هم که شده دوست داره و یا جذب میشه که طرف یک کنسول بره! برای اینه که به نظرم کنسول سازها باید Iconـهاشون رو داشته باشن و توی این بخش خیلی بیشتر از مولتی سرمایه گزاری کنند

نمونه هاش رو توی E3ـها زیاد دیدیما! کریتوس از تو سایه در میاد ملت داد و هوار راه میندازن،شمشیر کلود رو میبینند سر به بیابون میزارن(راستی...نمیصرفه...چرا انقدر بازسازی پس؟) ، فکر کنم سر مارکوس ( GEOW4 ) همچین وضعیتی رو شاهد بودیم!
---
نمیگمم خرج ساخت بازی بالا نرفته و 60دلار کاملا به صرفه هست، اگر بود خبری از MT و لوت باکس و این حرفا نمیشد توی بخش سینگل پلیر بازی ها! ولی با این حال میبینیم خیلی ها ترجیح میدن هنوز سینگل پلیر بسازن،خیلی ها میسازن بدون MT و لوت باکس میسازن! قاعدتا میشه ساخت و میصرفه براشون که دارن چنین میکنند!

---
این صحبت هامم نمیگم فکته! :دی ، صرفا بر اساس چیزیه که این چند ساله دارم میبینم!:دی و نظرشخصیم در مورد وضعیتیه که باید باشه! ممکنه 100% هم اشتباه کنم،ولی فکر نمیکنم:p
 
آخرین ویرایش:
بتسدا اتفاقا یکی از بدترین حرکت ها رو سر tew 2-wolf2 زد. کدوم ناشری میاد ۲ تا بازی AAA خودش رو تو کمتر از ۲ هفته منتشر میکنه؟ تازه یکیشونم دقیقا روز عرضه ac origins با اون حجم تبلیغات و hype شدید انداخت. جالب اینه گیر دادین به ۴-۵ تا بازی . مگه امسال -nier -nioh-divinity 2-persona5-mario odyssey -horiozn -hellblade -cuphead-legend of zelda نداشتیم؟ بحث بازی انلاین هم باشه که lawbreakers-battleborn از بدترین شکست های چندسال اخیر بودن.
قبول دارم کار بتزدا اشتباه بود. اما در این حد فروش داغون؟ اصلا برام منطقی نیست مثلا TEW2 اینقدر افتضاح فروش داشته و حتی نصف نسخه اول هم فروش نداشته.
من منکر بازی های عالی سینگل پلیری که عرضه میشن نیستم. میخوام بگم همیشه هم کیفیت خوب، فروش رو تضمین نمیکنه و این یه حقیقت خیلی تلخ توی صنعت بازیه و ناشرا ترجیح میدن فروش داشته باشن تا کیفیت چون باید به یه ملت حقوق بدن و کلی سهامدار و ... هست و قضیه واقعا به همین سادگیا نیست و تصمیم گیرنده فقط یک نفر نیست و واقعا اوضاع پیچیده هست. الان هزینه های به شکلی هست که یه اشتباه میتونه به منزله تموم شدن کار اون ناشر یا استودیو تلقی بشه.
والله خود MS میخواد کاری کنه هیترش باشیم،وگرنه گزینه ی دیگه ای مثل نینتندو هم وجود داره برای هیت ورزیدن!ولی نمیورزیم:D
اینا رو مثال میزنی،باشه منم مثال میزنم برات!:D
یک بازیی بود،مورد علاقه خودت با حمایت 100%ـتون قبل از عرضه و مخالفت ما از این نوع عرضه،اسمش SF V بود! گفتن تمرکز رو آنلاین،گور بابای آفلاین و این حرفا! بازی عرضه شد تا خورد زدن تو سرش که محتوای سینگل پلیر نداره بازی:D بعدا کم کم رفتن سراغ بهبود این بخش!:D
یه بازی دیگه همین سونی داشت به نام DriveClub ، باز با تمرکز روی آنلاین عرضه شد،اینم زدن تو سرش و تخته شد آخرش استودیو:D
این هیچی،مایکروسافت میاد یه بازی سینگل پلیرش رو تغییر سبک میده تبدیل میشه به Fable Legends و آنلاین،قبل از عرضه درش تخته میشه!
میاد ScaleBound معرفی میکنه،اینم باز Co Op و این حرفا داره،باز هنوز نیمده منقرض میشه!
من فکر میکنم با این سرویس جدیدش هم تقریبا CD و SOD رو FTP کرده، وگرنه اینا هم عادی میخواستن منتشر بشن منقرض میشدن!:D ( SOD به خاطر ایده ـش میگیره احتمالا :D )

حالا این هیچی، مثلا میبینیم AC یهو دو نسخه اخیرش آنلاین رو میزاره کنار ، RE VII که چند نسخه ی اخیرش مولتی داشته،یهو کامل سینگل پلیر میشه!
از اونطرف میبینیم یه بازی هایی که آنلاین محور و این حرفا بودن،الان میان براش بخش داستانی میسازن یا یه عالمه تبلیغ میکنند برای بخش داستانیشون،نمونه اخیرش MH:W و یا SW:BF2 !

اگر سینگل اوضاعش انقدر عجیب غریبه ،چرا اصلا به بازی های مولتی اضافه میشه؟ دیوانند آیا؟ حیف پول نیست بیخود خرج چنین بخشی که انقدر هزینه بر هست میکنند؟

اینا به کنار ،چون بحث مایکروسافت رو گفتی، به نظرم وضعیت کنسول سازها باید خیلی متفاوت تر از بقیه ی ناشرها باشه! اینا نسل عوض میکنند،کنسول جدید میدن،برای کنسول جدید باید طرفدارهای قدیمی رو بکشونند دنبال خودشون! من فکر نمیکنم بازی های مولتی پلیر اون قدرت جاذبه رو داشته باشن،یک بازی بهتر بیاد،میتونه تا حد زیادی جایگزین بازی های مولتی پلیر قبلی بشه!
ولی به عنوان مثال کسی نمیتونه جای رابطه ای که گیمر با مسترچیف(یا هرکی،صرفا یک مثال بود)بگیره! طرفدار سینگل پلیر به خاطر ادامه ی داستان هم که شده دوست داره و یا جذب میشه که طرف یک کنسول بره! برای اینه که به نظرم کنسول سازها باید Iconـهاشون رو داشته باشن و توی این بخش خیلی بیشتر از مولتی سرمایه گزاری کنند

نمونه هاش رو توی E3ـها زیاد دیدیما! کریتوس از تو سایه در میاد ملت داد و هوار راه میندازن،شمشیر کلود رو میبینند سر به بیابون میزارن(راستی...نمیصرفه...چرا انقدر بازسازی پس؟) ، فکر کنم سر مارکوس ( GEOW4 ) همچین وضعیتی رو شاهد بودیم!
---
نمیگمم خرج ساخت بازی بالا نرفته و 60دلار کاملا به صرفه هست، اگر بود خبری از MT و لوت باکس و این حرفا نمیشد توی بخش سینگل پلیر بازی ها! ولی با این حال میبینیم خیلی ها ترجیح میدن هنوز سینگل پلیر بسازن،خیلی ها میسازن بدون MT و لوت باکس میسازن! قاعدتا میشه ساخت و میصرفه براشون که دارن چنین میکنند!
خوب چرا اینا رو به من میگی؟:D من خودم یکی از منتقدای جدی مایکی توی این نسل هستم و اشتباهات وحشتناکش به قیمت باختنش توی این نسل بود. من اصلا کاری به عملکرد مایکی توی این نسل و کارنامه داغونش ندارم و هیچ دفاعی هم ازش نمیکنم. فقط میگم اون حرفی که طرف زده درست بوده. طرف هم اصلا نگفته سینگل پلیر بده. گفته وضعیت اقتصادی پیچیده ای دارن. یعنی دخل و خرجشون به هم نمیخونه. به طرز وحشتناکی روشون کار میشه و چه هزینه های کلانی براشون پرداخت میشه و چه زحمتی تیم سازنده میکشن و نسبت به اون زحمت و وقت و هزینه فروش بالایی ندارن. اصولا نمیدونم تو با این حرف موافقی یا نه اما میگن باید پولی که در میاری رو با زحمت و وقت و هزینه ای که براش گذاشتی بسنجی تا اونوقت بفهمی واقعا ارزشش رو داشته یا نه:D
FL و SB رو مثال زدی. این 2تا بازی حتی عرضه هم نشدن و اصلا معلوم نشد موفق میبودن یا نه. چجوری اینقدر سریع پرونده-شون رو به خاطر آنلاین بودنشون پیچوندی رفتی؟:D
میگی AC آنلاینش رو گذاشت کنار. آره گذاشت کنار و یه بازی به اسم Skull & Bones که تمرکزش روی آنلاینه از توش اومد بیرون:D پس میبینی که نه تنها کنار گذاشته شده، بلکه بزرگتر هم شده.
RE VII رو هم شوخی میکنی دیگه؟ آنلاین رو کجاش بذارن دقیقا؟:D با این حال اینکه آنلاین نداره دلیل بر بد بودن این بخش نمیشه. دلیلش این بود که میخواستن به ریشه ها برگردن وگرنه از قضا Raid Mode سری Rev و مود های آنلاین RE 5 و 6 جز بهترین و پر طرفدارترین بخش های این بازی ها بودن و هنوزم ملت دارن بازیشون میکنن:D
MHW و SW: BFII هم خودت بهتر از من میدونی که اکثریت تمرکزشون روی کوآپ و آنلاینشونه و هیچ کس برای تک نفره نمیخره اینا رو:D (البته MHW هر 2 بخشش خوبه:D)
در مورد قسمت قرمز، من باید اینو از تو بپرسم چون چیزی که میبینم برعکسه:D یعنی بخش آنلاین رو به زور میچپونن توی یه بازی سینگل. GoW: A رو یادت رفته؟ چرا باید اینکارو بکنن؟:D یا TR 2013 یا کلی بازی دیگه با آنلاین زورکی و داغون.
در مورد بقیه حرفات هم که مخالفتی ندارم:D طبیعتا به قول تو کنسول ساز باید Icon کنسولش رو بسازه تا کنسولش رو بفروشه. اون دوستمون هم توی اون تاپیک گفت که این بازیا باید برای کنسول پرستیژ بیارن حتی اگه زیاد نفروشن. خیلی از این بازی هایی که ساخته میشن فروش آنچنانی ندارن و فقط در حد جبران هزینه ساختشون یا یه خورده بیشتره و هدف از ساختشون فروش کنسوله به واسطه اوناست.

پ.ن: من خودم نمیگم متنفرم، اما اصلا حال نمیکنم با بازی های آنلاین و سینگل رو 100% ترجیح میدم به آنلاین (میتونی از اکانت استیمم اینو ببینی). ولی منکر حقیقت تلخ صنعت بازی نمیشم:D
 
آخرین ویرایش:
تو داری میگی هیتریم، دلیل هیتری رو دارم برات شرح میدم:دی بعد میگی چرا برام توضیح میدی؟ عجبا:-"

FL و SB رو مثال زدم چون مطمئنا وضعشون جوری بوده که ارزش انتشار نداشتن:دی ، بنده خداها حتی گیم پلی هم داشتن:-" به هر حال FL با تغییر سبکش به هر حال گند زد، انشاالله این یکی بازگشت به ریشه هاش میشه و عرضه میشه:-"(گرچه نمیصرفه نباید ساخته بشه:p )

AC فقط بلک فلگ نبوده ها:-" بخش آنلاینشونم هیچ دخلی به S&B نداره:دی ذره ای شبیه نیستن:دی به هر حال، وقتی دارن این بازی ها رو میسازن، مثل قبل مولتی هم میچپوندن خو:دی

RE VII رو کجاش بزارن من نمیدونم، ولی میدونم مسیری رو پیش گرفتن که ترجیح دادن سینگل پلیر کامل باشه و نیازی به مولتی نداره:دی

بله میدونم MH و SW:BF2 تمرکزشون رو آنلاینه، ولی میگم اگر سینگل پلیر مهم نبود، اصلا اضافه نمیکردن، نمیومدن براشون تریلر داستانی یا DLC داستانی بدن!:دی
یا قبل از اینا بتلفیلد فکر کنم تا قبل از BF3 (و بدکمپانی) اصلا بخش داستانی نداشته، یهو میاد اضافه میکنه!
اینا ارزش سینگل پلیر رو نشون میدن:دی

به به دوتا مثال خوب زدی>:) GOW:A و TR... خوب حالا من بپرسم بخش آنلاینشون توی GOW 2018 و ROTR کجا رفت؟:-" (دومی البته بعدها DLC CO OP دادن براش)، GOW:A هم که انقدر تمرکز رو گزاشتن رو بخش مولتی که کامل یادشون رفت بخش سینگل پلیری داره، نتیجه ش هم دیدیم چی شد:دی الان من دارم عقب گرد از اون تصمیماته زورکی چپوندن میینم:دی

کلا من حقیقت رو چیز دیگه ای دارم میبینم:-"
و در نهایت هروقت یکی تونست موفقیت الانه نینتندو و کنسولی که بازی مولتی پلتفرم نداره، تقریبا همه بازی های انحصاریشم سینگل پلیر هستن رو برا من زیر سوال ببره، قبول میکنم چیزی که مایکرو میگه بهانه نیست:دی


پ.ن: مایکرو با این طرز فکرش بره سمت بازی های موبایل و مخصوصا گاچاهای ژاپنی به نظرم خیلی بهتر به چیزی که میخواد برسه، میرسه! خودمون هم بسی ترول میکنیم که به خاطر یه png چقدر خرج ها میکنیم سر این بازی ها! فقط چندتا طراح خفن لازم دارن برا موفقیت=))
 
عنی میخوای بگی CoD روی بقیه تاثیر نگذاشته و در به فلاکت رسیدن صنعت بازی به این وضعش شرکت نداشته؟:))

صنعت گیم که کلا هر سال داره بزرگ تر میشه و اساسا به فلاکت رسیدنش اصلا درست نیست. بلکه برعکس باید گفت هر روز داره بیشتر از قبل پیشرفت میکنه. چه از نظر مخاطب، چه از نظر فروش و چه از نظر سخت افزاری و کیفیت بازی ها.

مساله بعدی اینه که CoD حتی در بدترین شماره و حالت هم جزو بهترین بازی های نسل اسم برد. هم امتیازات خوبی میگیره و هم خوب میفروشه. یعنی ترکیب قابل قبولی از منتقد و مخاطب پسند بودن که هر بازی نمیتونه به این مهم برسه.

پس روی هم رفته میشه گفت CoD دقیقا جزو بازی ها و عوامل اصلی رشد صنعت گیم هست. برعکس چیزی که میگی:دی
 
آقا چرا این بحث وضعیت بازیهای سینگل به همه تاپیکا کشیده شده؟
از تاپیک خودش بگیر تا آمار فروش و تاپیک بازیهای مختلف.
کم مونده بریم این موضوع رو به عنوان یک انتقاد از سایت توی تاپیکش مطرح کنیم...!

و نکته دوم؛
کس دیگه ای هم فکر میکنه این بحث فرسایشی شده و نظرات موافق و مخالف عملا تکرار مکررات هستن و حرف جدیدی برای زدن نیست و کلا این موضوع الکی کش دار شده یا فقط من اینجوریم؟!
 
فروش بازي ها در اين هفته بريتانيا :

1- monster hunter world
2- Dragon Ball fighterz
3- COD WWII
4- FIFA 18
5- GTAV
6-Mario Kart 8 Deluxe
7- The Legend Of Zelda : BOW
8- PUBG
9- Rocket league
10- The Inpatient

لازم به ذكر است كه عنوان Monster Hunter World ، بيشترين فروش اين سري ، در هفته اول بريتانيا رو داشته است .
 
نینتندو تعداد کنسولای شیپ شدش رو تا انتهای 2017 مشخص کرده (که یعنی آمار مربوط یک ماه پیش هست)
سویچ 14.86 میلیون فروش داشته و این یعنی تو کمتر از یک سال از wii u با فروش 13.56 میلیونی بیشتر فروخته
فروش نرم افزاری هم مشخص شده که به این صورته:
  • Super Mario Odyssey – 9.07 million units
  • Mario Kart 8 Deluxe – 7.33 million units
  • The Legend of Zelda: Breath of the Wild – 6.70 million units
  • Splatoon 2 – 4.91 million units
  • 1-2-Switch – 1.88 million units
  • Arms – 1.61 million units
  • Xenoblade Chronicles 2 – 1.06 million units
منبع
 
گزارش مالي EA در ٣ ماهه سوم سال مالي ٢٠١٨ منتشر شد .
طبق اين گزارش در اين بازه زماني EA دچار ضرر ١٨٦ ميليون دلاري شده است .
اما اين همه ماجرا نيست بلكه ميزان فروش EA نسبت به سال گذشته ١٨٪؜ افزايش داشته .
همچنين آمار پلير هاي ٢ بازي محبوب EA هم منتشر شد كه شگفت انگيز هستند . FIFA 18 با ٤٢ ميليون پلير و عنوان Battlefield 1 هم با ٢٥ ميليون پلير از موفق ترين بازي هاي نسل هستند .
فروش كلي ديجيتالي سال پيش EA حدود ٣ ميليارد و ٣٧٥ ميليون دلار گزارش شده .

در بازي Star Wars battlefront II چيزي حدود ٧٠٪؜ بازيكنان بخش داستاني رو تجربه كردند .

عنوان the sims 4 نسبت به سال گذشته ٣٥٪؜ افزايش فروش داشته است .

FUT نسبت به گذشته ١٢٪؜ افزايش پيدا كرده .

همينطور تعداد بازيكنان FIFA mobile نيز به ٢٦ ميليون پلير رسيده .


Selected Operating Highlights and Metrics

  • Digital net bookings* for the trailing twelve months was a record $3.375 billion, up 18% year-over-year, and represents 67% of total net bookings for the same period.
  • The FIFA community grew to nearly 42 million players, on console alone, during the calendar year.
  • FIFA Mobile added 26 million players to its total player base in the quarter.
  • FIFA Ultimate Team™ player base grew 12% year-over-year, from launch to the end of the quarter.
  • In Star Wars™ Battlefront™ II, nearly 70% of players engaged in the single-player campaign.
  • Battlefield™ 1 now has more than 25 million unique players life to date.
  • The Sims™ 4 player base grew more than 35% year-over-year and delivered the highest-performing expansion pack to date during the quarter.
  • The Madden Challenge entertainment special on The CW Network was the #1 esports television broadcast in the U.S. for 2017.
Selected Financial Highlights and Metrics

All financial measures are presented on a GAAP basis.

  • Net cash provided by operating activities was $849 million.
  • Net cash provided by operating activities for the trailing twelve months was $1.514 billion.
  • During the quarter, EA repurchased 1.4 million shares for $150 million.
  • For the trailing twelve months, EA repurchased 5.6 million shares for $578 million.
zxzx.PNG



zxzxzx.PNG

لینک از گزارش کامل گزارش مالی EA
 
آخرین ویرایش:
همه آمار پیشرفت داشتن، بعد ضرر دادن؟:-" یعنی چطور؟:دی

...70% بخش داستانی SW رو تجربه کردند:-" :-" :-"
---
RE VII هم 4.8میلیون فروخته ، که یعنی از نوامبر که آمار قبلی رو اعلام کرده بودند تا حالا ، 700هزار نسخه فروش داشته

Resident Evil 7: biohazard sales top 4.8 million - Gematsu

---
Monster Hunter هم تو سه روز اولش توی ژاپن 1.35میلیون نسخه فروش داشته!
PS4 هم یه جهش فروش خوفی داشته، هفته قبلش44,910 عدد و این هفته 140,432 فروش داشته:دی که بعد از لانچ کنسول، بیشترین فروش هفتگیه PS4توی ژاپن بوده:-"
فروش کلی PS4توی ژاپن هم به 6,187,000 رسیده:-"

---
Software Sales (followed by lifetime sales)

  1. [PS4] Monster Hunter: World (Limited Edition Included) (Capcom, 01/26/18) – 1,245,169 (New)
  2. [NSW] Mario + Rabbids Kingdom Battle (Nintendo, 01/18/18) – 26,088 (92,780)
  3. [NSW] Splatoon 2 (Bundle Version Included) (Nintendo, 07/21/17) – 25,776 (1,971,810)
  4. [NSW] Mario Kart 8 Deluxe (Nintendo, 04,28,17) – 21,834 (1,286,634)
  5. [NSW] Super Mario Odyssey (Bundle Version Included) (Nintendo, 10/27/17) – 16,664 (1,571,976)
  6. [3DS] Pokemon Ultra Sun / Ultra Moon (Nintendo, 11/17/17) – 12,702 (1,528,001)
  7. [NSW] The Legend of Zelda: Breath of the Wild (Limited Edition Included) (Nintendo, 03/03/17) – 10,240 (834,968)
  8. [PS4] Dissidia Final Fantasy NT (Square Enix, 01/11/18) – 7,999 (134,100)
  9. [3DS] Yo-kai Watch Busters 2: Treasure Legend Banbaraya – Sword / Magnum (Level-5, 12/16/17) – 7,755 (490,853)
  10. [PS4] The Seven Deadly Sins: Knights of Britannia (Bandai Namco, 01/25/18) – 6,961 (New)
  11. [3DS] Mario Party: The Top 100 (Nintendo, 12/28/17) – 6,535 (142,308)
  12. [PS4] Gintama Rumble (Bandai Namco, 01/18/18) (Limited Edition Included) – 5,800 (44,243)
  13. [NSW] Pokken Tournament DX (Nintendo, 09/22/17) – 4,765 (214,730)
  14. [NSW] Arms (Nintendo, 06/16/17) – 4,399 (356,031)
  15. [NSW] 1-2-Switch (Nintendo, 03/03/17) – 4,375 (386,695)
  16. [PS4] Call of Duty: WWII (SIE, 11/03/17) – 4,203 (379,286)
  17. [PSV] Gintama Rumble (Bandai Namco, 01/18/18) (Limited Edition Included) – 3,790 (27,207)
  18. [NSW] FIFA 18 (EA, 09/29/17) – 3,720 (78,169)
  19. [PS4] Earth Defense Force 5 (D3 Publisher, 12/07/17) – 3,292 (221,894)
  20. [NSW] Monster Hunter XX Nintendo Switch Ver. (Limited Edition Included) (Capcom, 08/25/17) – 3,162 (207,939)
Hardware Sales (followed by last week’s sales)

  1. PlayStation 4 – 110,023 (37,572)
  2. Switch – 47,107 (43,027)
  3. PlayStation 4 Pro – 30,122 (14,935)
  4. New 2DS LL – 6,842 (7,302)
  5. PlayStation Vita – 3,744 (4,256)
  6. New 3DS LL – 3,377 (3,563)
  7. Xbox One X – 1,618 (1,285)
  8. 2DS – 1,094 (1,250)
  9. Xbox One – 68 (103)

Media Create Sales: 1/22/18 – 1/28/18 - Gematsu
 
مثل این که گزارش مالی EA هم اومده انقدر بد فروخته starwars 2 به پشیمونی افتادن ! گفتن نزدیک ۱ میلیون نسخه و بعدم شروع کردن به این که بابد نظرات طرفدارها رو اعمال کنیم و.. البته دقیق امار فروش ندادن ولی گفتن نصف نسخه قبلی و یکسری توضیحات مدیر مالیشون داده درباره پرداخت درون برنامه و بازی
 


پاسخ خود را بنویسید ...

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or