آمار فروش ، درامد و تعداد پلیر ها در صنعت Gaming (PC ، موبایل ، کنسول و ....)

شما مثل اینکه کوچکترین اگاهی و خبری از سری Borderlands نداری
نه یادم هست :dبازی هم کردم ولی سه تا مساله وجود داره:
1- اولین و مهمترین مساله اینه که درسته این بازی هم یه rpg شوتر هست ولی از لحاظ فن بیس و فروش و ... چندان قابل رقابت با فال اوت نیست......ولی مثلا cod تو همین xlive از لحاظ ساعات انلاین چندین سال از هیلو جلو زده و همچنین بقیه بازیها.
2- فرم و اتمسفر فال اوت اصلا تو بردرلندز نیست و میشه گفت بازم اون فرم اخرالزمانی فال اوت بی همتاس
3- اگرم بیاییم بردرلندز رو رقیب سرسخت فال اوت بدونیم(به فرض محال) باز باید دید این دو نزدیک هم عرضه شدن که بردرلندز بیاد رو فروش فال اوت4 تاثیر بذاره و بگیم این آلترناتیو اون و من گیمر در این وقت سال حق انتخاب دارم؟؟؟؟ولی در کنار عرضه هیلو5 با فاصله خیلی کم استاروارز و دستنی و cod منتشر شدن که کلی حق انتخاب به گیمر میده.

در نهایت اینکه، این عوامل بالا پایین شدن فروش خودشون به چندین زیر عامل شکسته میشن که بشینی یکی یکی دلیلاشونو بشمری و سرش بحث کنی، کلی وقت می طلبه.:d
 
آمار UK به صورت عددی برای یه سری از بازی ها:
Code:
[LEFT]TOP 40 ENTERTAINMENT SOFTWARE (ALL PRICES), WEEK ENDING 21 November 2015

(95%)

01    (NE)    STAR WARS BATTLEFRONT    (ELECTRONIC ARTS) > 325,000 / NEW
02    (02)    CALL OF DUTY: BLACK OPS III    (ACTIVISION BLIZZARD) - 136,500 / 1,044,500 (-50%)
03    (01)    FALLOUT 4    (BETHESDA SOFTWORKS) - 96,400 / 578,400 (-80%)
04    (03)    FIFA 16    (ELECTRONIC ARTS) - 71,700 / 1,612,800 (+14%)
05    (04)    RISE OF THE TOMB RAIDER    (SQUARE ENIX EUROPE) < 35,700 / < 92,400 (-37%)
06    (08)    LEGO DIMENSIONS    (WARNER BROS. INTERACTIVE)
07    (09)    ASSASSIN'S CREED: SYNDICATE    (UBISOFT) - 18,200 / 225,700 (+7%)
08    (05)    MINECRAFT: STORY MODE    (TELLTALE GAMES)
09    (11)    WWE 2K16    (TAKE 2)
10    (06)    NEED FOR SPEED    (ELECTRONIC ARTS)[/LEFT]

پ.ن: یه سری تو Neogaf گفتن که فروش هفته اول TR حدود 42K بوده ولی هر چی گشتم نفهمیدم این 42K از کجا اومده :دی اینه گویا:
https://www.google.com.br/search?q=answer+to+life,+the+universe,+and+everything
بقیه هم میگن فروش هفته اول همون حدود 56K بوده. خلاصه دقیق معلوم نیست چقدر فروخته ولی طبق این چیزی که تو جدول بالا هست بین 70K تا 92k فروش داشته.
 
آخرین ویرایش:
نکته شدیدا تامل برانگیز و تا حدودی تاسف بار !

10 (08) 360 CALL OF DUTY: BLACK OPS III (ACTIVISION BLIZZARD
11 (10) (XBO HALO 5: GUARDIANS (MICROSOFT

این نکته فوق العاده بد هست.نسخه های نسل قبل CALL OF DUTY: BLACK OPS III عملا هیچی نداره.نه سینگل داره و نه مولتی درست و حسابی

----------------------------------------
RISE OF THE TOMB RAIDER (SQUARE ENIX EUROPE) < 35,700 / < 92,400 (-37%)
الان احتمالا با احتساب نسخه های دیجیتالی، فروشش از مرز 100K رد شده.
امار دقیق فروش این 2 هفته اش در آمده و در مجموع 69K بوده
با فروش دیجیتالی اش فکر نمی کنم از 100K رد شده باشه.البته افت فروش این هفته اش 37% هست که خوبه و باید صبر کرد و دید در ادامه به چه شکل میشه.آمار بقیه کشورهای اروپا هم این وسط مهم هست

RISE OF THE TOMB RAIDER ~ 69K

Week 1: 42K
Week 2: 26K (-37%)

------------------------------------------

در مورد امار فروش هفته اول Star Wars Battlefront بد نیست این امار هم نگاه بیاندازیم:

[Week 43, 2011] BATTLEFIELD 3 (ELECTRONIC ARTS) - 404,000 / NEW (90%)
[Week 44, 2013] BATTLEFIELD 4 (ELECTRONIC ARTS) - 125,000 / NEW (90%)
[Week 12, 2015] BATTLEFIELD HARDLINE (ELECTRONIC ARTS) - 115,000 / NEW (95%)

--------------------------------------
آمار فروش فرانسه در 2 هفته قبل:

01 (01) PS4 CALL OF DUTY: BLACK OPS III (ACTIVISION BLIZZARD)
02 (NE) PS4 FALLOUT 4 (BETHESDA SOFTWORKS)
03 (02) XBO CALL OF DUTY: BLACK OPS III (ACTIVISION BLIZZARD)
04 (NE) XBO FALLOUT 4 (BETHESDA SOFTWORKS)
05 (03) PS4 CALL OF DUTY: BLACK OPS III (ACTIVISION BLIZZARD)
 
فروش RISE OF THE TOMB RAIDER متاسفانه بد بوده. نسخه قبلی تو ماه اول 3.5 تا 4 میلیون نسخه فروخت، تازه اسکوئر اون موقع گفت انتظار فروش 6 میلیون نسخه رو داشته و به پیش بینیشون نرسیدن. درسته اون مالتی پلتفورم بود ولی بازم فروشش روی 360 از این خیلی بیشتر بود. فکر میکنم واقعا زمان بدی رو واسه عرضه بازی انتخاب کردن. بازی به این خوبی رسما نابود شد (البته در فروش). امیدوارم گیمرها بعد از F4 و BLACK OPS 3 سراغ این بازی برن و فروشش بیشتر بشه.
 
آمار UK به صورت عددی برای یه سری از بازی ها:
Code:
[LEFT]TOP 40 ENTERTAINMENT SOFTWARE (ALL PRICES), WEEK ENDING 21 November 2015

(95%)

01    (NE)    STAR WARS BATTLEFRONT    (ELECTRONIC ARTS) > 325,000 / NEW
02    (02)    CALL OF DUTY: BLACK OPS III    (ACTIVISION BLIZZARD) - 136,500 / 1,044,500 (-50%)
03    (01)    FALLOUT 4    (BETHESDA SOFTWORKS) - 96,400 / 578,400 (-80%)
04    (03)    FIFA 16    (ELECTRONIC ARTS) - 71,700 / 1,612,800 (+14%)
05    (04)    RISE OF THE TOMB RAIDER    (SQUARE ENIX EUROPE) < 35,700 / < 92,400 (-37%)
06    (08)    LEGO DIMENSIONS    (WARNER BROS. INTERACTIVE)
07    (09)    ASSASSIN'S CREED: SYNDICATE    (UBISOFT) - 18,200 / 225,700 (+7%)
08    (05)    MINECRAFT: STORY MODE    (TELLTALE GAMES)
09    (11)    WWE 2K16    (TAKE 2)
10    (06)    NEED FOR SPEED    (ELECTRONIC ARTS)[/LEFT]

پ.ن: یه سری تو Neogaf گفتن که فروش هفته اول TR حدود 42K بوده ولی هر چی گشتم نفهمیدم این 42K از کجا اومده :دی اینه گویا:
https://www.google.com.br/search?q=answer+to+life,+the+universe,+and+everything
بقیه هم میگن فروش هفته اول همون حدود 56K بوده. خلاصه دقیق معلوم نیست چقدر فروخته ولی طبق این چیزی که تو جدول بالا هست بین 70K تا 92k فروش داشته.

جدول هم اصلاح شد و فروش هفته اول RISE OF THE TOMB RAIDER حدود 42K شد
دلیل اش اینه کسانی که اطلاعات دقیق میدن مثل همیشه برای شناخته نشدن به حالت خاصی جواب میدن:d
NeoGAF - View Single Post - PAL Charts - Week 46, 2015
سرچ در گوگل اش که خودت گذاشتی
https://www.google.com/?gws_rd=ssl#q=answer+to+life,+the+universe,+and+everything
و
NeoGAF - View Single Post - PAL Charts - Week 46, 2015


TOP 40 ENTERTAINMENT SOFTWARE (ALL PRICES), WEEK ENDING 21 November 2015

(95%)

01 (NE) STAR WARS BATTLEFRONT (ELECTRONIC ARTS) - 325,000 / NEW
02 (02) CALL OF DUTY: BLACK OPS III (ACTIVISION BLIZZARD) - 136,500 / 1,044,500 (-50%)
03 (01) FALLOUT 4 (BETHESDA SOFTWORKS) - 96,400 / 578,400 (-80%)
04 (03) FIFA 16 (ELECTRONIC ARTS) - 71,700 / 1,612,800 (+14%)
05 (04) RISE OF THE TOMB RAIDER (SQUARE ENIX EUROPE) - 26,500 / 68,500 (-37%)
06 (08) LEGO DIMENSIONS (WARNER BROS. INTERACTIVE)
07 (09) ASSASSIN'S CREED: SYNDICATE (UBISOFT) - 18,200 / 225,700 (+7%)
08 (05) MINECRAFT: STORY MODE (TELLTALE GAMES)
09 (11) WWE 2K16 (TAKE 2)
10 (06) NEED FOR SPEED (ELECTRONIC ARTS)

-------------------------------------------------------------

فروش بازی ها در ایتالیا در 2 هفته گذشته:

01. Fallout 4 (Bethesda, PS4)
02. Call of Duty: Black Ops III Nuketown Edition (Activision, PS4)
03. Fallout 4 (Bethesda, Xbox One)
04. FIFA 16 (EA Sports, PS4)
05. Rise of the Tomb Raider (Square Enix, Xbox One)
06. Assassin's Creed Syndicate D1 (Ubisoft, PS4)
07. Call of Duty: Black Ops III Nuketown Edition (Activision, Xbox One)
08. Need for Speed (Electronic Arts, PS4)
09. FIFA 16 (EA Sports, PS3)
 
با فروش دیجیتالی اش فکر نمی کنم از 100K رد شده باشه
مشخصا اين 100K رو از روي آماري كه توي Neogaf گذاشته بودن گفتم (همون 56K) وگرنه اينجا كه كسي به آمار دسترسي نداره :d در كل با توجه به اون 42K كه تازه مشخص شده، فروش هفته اولش كلا جالب نبوده، ولي بازم با توجه به تعطيلات و اينكه آمار بازي هاي جديد اون موقع از سال رشد پيدا ميكنه، بايد ديد بازي ميتونه يه جايگاه خوب واسه خودش تو بازار پيدا كنه يا نه.
 
چقد بازیا رو وان خوب میفروشن:| ملت انگار قهر کردن واقعا چجو میشه آشغالی مث bo 3 رو 360 تو یه هفته از نسخه ی شماره دار مهم ترین ایپی مایکروسافت بیشتر بفروشه دیگه هرچقدرم وضعیت halo 5 بد باشه که نیست بازم این فروش عجیبه بعد چجو میشه انتظار داشت بازیی مث tr خوب بفروشه رو وان:| کلا وضعیت انحصاریا وان و فروششون عجیب شده فورتزا 6 ام با اون کیفیت فوق العادش فک نکنم تونسته باشه بیشتر از 1 میلیون بفروشه و کلا فروشش داغون بود درسته وان کمتر از 4 فروخته این نسل اما فک نکنم دلیل این فروشای افتضاح فقط همین باشه انگار مایکروسافت مث نسل قبل تبلیغ نمیکنه برای بازیا در حالیکه همیشه بهترین تبلیغارو مایکرو داشت با این وضعیت واقعا باید نگران فروش بازیی مث qb بود:| بازیی که یه ایپی جدید و ناشناختست تیمیم داره میسازتش که بازی قبلیش فروش خیلی خوبی نداشته و در کل سبکشم خیلی خاصه کلا فیل اسپنسر و تیمش باید یه بازنگری حسابی تو تبلیغ بازیا داشته باشن الان فروش یه بازی مث kz sf از halo 5 بیشتره که واقا فراتر از فاجعست و خیلی خیلی عجیبه:| وضعیت فروش انحصاریا وان اسفناکه و این فقط دلیلش کیفیت بازیا یا فروش وان نی تبلیغ و بازاریابی مایکرو تو زمان فیل اسپنسر خیلی نسبت به قبل افت داشته انگار مهم ترین انحصاریا مایکرو در حد معمولی ترین انحصاریا سونیم نمیفروشن دیگه دقیقا بر خلاف نسل قبل...
فقط تبلیغ نیست کلا اعتمادشون نسبت به 343 هم کم شده
دستینی همون اسم بانجی پشتش کافی بود
بعد HALO 4 به قولی این ریزش شروع شد
ولی احتمال فراوان این مشکل سر GEOW به وجود نمیاد .
خودشونم زیاد تا الان Halo دادن بیرون و رقیبم زیاد شده براش
از اونور عطش ها الان واسه Geow بالاست ..
اخه فقط هیلو نی کلا وضعیت انحصاریا افتضاح بوده تو فروش گفتم فورتزا سانست تومب رایدر و...همه داغون فروختن و حتی به میلیونم نمیرسن مردم کلا اعتمادشونو نسبت به مایکرو از دست دادن یه بازی مث بلادبورن که اونقد خاصه و خیلیا نمیتونن بازیش کنن و باش ارتباط برقرار کنن خیلی راحت 2 میلیون میفروشه درسته کیفیتش عالی بوده اما یه ایپی جدید بوده و خیلیم خاصه اونوقت بزرگترین و خفن ترین ایپی مایکروسافت با فن بیس 20 30 میلیون بزور 2 میلیون بفروشه شاید :|گیرز 4 ام کلا بحثش جداست واقا اخرین امید مایکروعه و احتمالنم فروشش واقا خوب میشه چون فاصله ی عرضش با نسخه قبلی خیلی زیاده و فنای بازی حسابی منتظرن بلک تاسکم از نظر مهره واقعا تخیلیه اما بازم مایکرو باید حسابی نگرششو نسبت به تبلیغ و بازار یابی بازیاش عوض کنه و دقیقا مث زمان 360 بشه
 
آخرین ویرایش:
چقد بازیا رو وان خوب میفروشن:| ملت انگار قهر کردن واقعا چجو میشه آشغالی مث bo 3 رو 360 از نسخه ی شماره دار مهم ترین ایپی مایکروسافت بیشتر بفروشه دیگه هرچقدرم وضعیت halo 5 بد باشه که نیست بازم این فروش عجیبه بعد چجو میشه انتظار داشت بازیی مث tr خوب بفروشه رو وان:| کلا وضعیت انحصاریا وان و فروششون عجیب شده فورتزا 6 ام با اون کیفیت فوق العادش فک نکنم تونسته باشه بیشتر از 1 میلیون بفروشه و کلا فروشش داغون بود درسته وان کمتر از 4 فروخته این نسل اما فک نکنم دلیل این فروشای افتضاح فقط همین باشه انگار مایکروسافت مث نسل قبل تبلیغ نمیکنه برای بازیا در حالیکه همیشه بهترین تبلیغارو مایکرو داشت با این وضعیت واقعا باید نگران فروش بازیی مث qb بود بازیی که یه ایپی جدید ناشناختست تیمیم داره میسازتش که بازی قبلیش فروش خیلی خوبی نداشته و در کل سبکشم خیلی خاصه کلا فیل اسپنسر و تیمش باید یه بازنگری حسابی تو تبلیغ بازیا داشته باشن الان فروش یه بازی مث kz sf از halo 5 بیشتره که واقا فراتر از فاجعست و خیلی خیلی عجیبه:| وضعیت فروش انحصاریا وان اسفناکه و این فقط دلیلش کیفیت بازیا یا فروش وان نی تبلیغ و بازاریابی مایکرو تو زمان فیل اسپنسر خیلی نسبت به قبل افت داشته انگار...
فقط تبلیغ نیست کلا اعتمادشون نسبت به 343 هم کم شده
دستینی همون اسم بانجی پشتش کافی بود
بعد HALO 4 به قولی این ریزش شروع شد
ولی احتمال فراوان این مشکل سر GEOW به وجود نمیاد .
خودشونم زیاد تا الان Halo دادن بیرون و رقیبم زیاد شده براش
از اونور عطش ها الان واسه Geow بالاست ..
 
این آمار جالبی هست، 10 تا افتتاحیه پرفروش توی UK :دی
Code:
[LEFT][[URL="http://www.chart-track.co.uk/?i=1700&s=1111"]Week 38, 2013[/URL]] GRAND THEFT AUTO V (TAKE 2) - 2.250.000 / NEW
[[URL="http://www.chart-track.co.uk/?i=978&s=1111"]Week 45, 2010[/URL]] CALL OF DUTY: BLACK OPS (ACTIVISION BLIZZARD) - 2,000,000 / NEW
[[URL="http://www.chart-track.co.uk/?i=1215&s=1111"]Week 45, 2011[/URL]] CALL OF DUTY: MODERN WARFARE 3 (ACTIVISION BLIZZARD) - 1,970,000 / NEW
[[URL="http://www.chart-track.co.uk/?i=730&s=1111"]Week 46, 2009[/URL]] CALL OF DUTY: MODERN WARFARE 2 (ACTIVISION BLIZZARD) - 1,780,000 / NEW
[[URL="http://www.chart-track.co.uk/?i=1460&s=1111"]Week 46, 2012[/URL]] CALL OF DUTY: BLACK OPS II (ACTIVISION BLIZZARD) - 1,540,000 / NEW
[[URL="http://www.chart-track.co.uk/?i=1429&s=1111"]Week 39, 2012[/URL]] FIFA 13 (ELECTRONIC ARTS) - 1,233,000 / NEW
[[URL="https://www.chart-track.co.uk/?i=1968&s=1111"]Week 39, 2014[/URL]] FIFA 15 (ELECTRONIC ARTS) - 1,063,000 / NEW
[[URL="http://ukie.org.uk/news/2015/09/fifa-16-scores-nbr-1-its-first-week"]Week 39, 2015[/URL]] FIFA 16 (ELECTRONIC ARTS) - 988,000 / NEW
[[URL="http://www.chart-track.co.uk/?i=1188&s=1111"]Week 39, 2011[/URL]] FIFA 12 (ELECTRONIC ARTS) - 970,000 / NEW
[[URL="http://www.chart-track.co.uk/?i=1705&s=1111"]Week 39, 2013[/URL]] FIFA 14 (ELECTRONIC ARTS) - 937,000 / NEW[/LEFT]
 
چقد بازیا رو وان خوب میفروشن:| ملت انگار قهر کردن واقعا چجو میشه آشغالی مث bo 3 رو 360 تو یه هفته از نسخه ی شماره دار مهم ترین ایپی مایکروسافت بیشتر بفروشه دیگه هرچقدرم وضعیت halo 5 بد باشه که نیست بازم این فروش عجیبه بعد چجو میشه انتظار داشت بازیی مث tr خوب بفروشه رو وان:| کلا وضعیت انحصاریا وان و فروششون عجیب شده فورتزا 6 ام با اون کیفیت فوق العادش فک نکنم تونسته باشه بیشتر از 1 میلیون بفروشه و کلا فروشش داغون بود درسته وان کمتر از 4 فروخته این نسل اما فک نکنم دلیل این فروشای افتضاح فقط همین باشه انگار مایکروسافت مث نسل قبل تبلیغ نمیکنه برای بازیا در حالیکه همیشه بهترین تبلیغارو مایکرو داشت با این وضعیت واقعا باید نگران فروش بازیی مث qb بود:| بازیی که یه ایپی جدید و ناشناختست تیمیم داره میسازتش که بازی قبلیش فروش خیلی خوبی نداشته و در کل سبکشم خیلی خاصه کلا فیل اسپنسر و تیمش باید یه بازنگری حسابی تو تبلیغ بازیا داشته باشن الان فروش یه بازی مث kz sf از halo 5 بیشتره که واقا فراتر از فاجعست و خیلی خیلی عجیبه:| وضعیت فروش انحصاریا وان اسفناکه و این فقط دلیلش کیفیت بازیا یا فروش وان نی تبلیغ و بازاریابی مایکرو تو زمان فیل اسپنسر خیلی نسبت به قبل افت داشته انگار مهم ترین انحصاریا مایکرو در حد معمولی ترین انحصاریا سونیم نمیفروشن دیگه دقیقا بر خلاف نسل قبل...

اخه فقط هیلو نی کلا وضعیت انحصاریا افتضاح بوده تو فروش گفتم فورتزا سانست تومب رایدر و...همه داغون فروختن و حتی به میلیونم نمیرسن مردم کلا اعتمادشونو نسبت به مایکرو از دست دادن یه بازی مث بلادبورن که اونقد خاصه و خیلیا نمیتونن بازیش کنن و باش ارتباط برقرار کنن خیلی راحت 2 میلیون میفروشه درسته کیفیتش عالی بوده اما یه ایپی جدید بوده و خیلیم خاصه اونوقت بزرگترین و خفن ترین ایپی مایکروسافت با فن بیس 20 30 میلیون بزور 2 میلیون بفروشه شاید :|گیرز 4 ام کلا بحثش جداست واقا اخرین امید مایکروعه و احتمالنم فروشش واقا خوب میشه چون فاصله ی عرضش با نسخه قبلی خیلی زیاده و فنای بازی حسابی منتظرن بلک تاسکم از نظر مهره واقعا تخیلیه اما بازم مایکرو باید حسابی نگرششو نسبت به تبلیغ و بازار یابی بازیاش عوض کنه و دقیقا مث زمان 360 بشه
بازدید از تبلیغات هیلو 5 رکورد جهانی داره
https://news.xbox.com/2015/11/04/halo-5-guardians-biggest-halo-launch-in-history/
واقعا دلیل این فروش ر نمیدونم شاید بخاطر شلوغی آخر سال باشه
 
بازدید از تبلیغات هیلو 5 رکورد جهانی داره
https://news.xbox.com/2015/11/04/halo-5-guardians-biggest-halo-launch-in-history/
واقعا دلیل این فروش ر نمیدونم شاید بخاطر شلوغی آخر سال باشه

پ دیگه واقا نمیدونم چی میشه گفت :| شاید نوع تبلیغات فرق داشته قبلا :| در مورد اون شلوغی اخر سالم میشه باز تومب رایدرو فروششو تا حدودی ربط داد به ترافیک اخر سال(البته اونم کم بازیی نیست و سری خیلی قدیمیو محبوبیه) اما هیلو نه هیلو بازیی که باقی بازیا باید ازش بترسنو فروش بدشونو به عرضه همزمان باهاش ربط بدن نه اینکه فروش ضعیف هیلو رو به بازیا دیگه ربط بدیم :|میگم که همه چی برعکس شده مایکرو باید کلا سیاستاشو عوض کنه حتی عرضه ی پشت سر هم و پرتعداد انحصاریم جواب نداده فلا سه تا انحصاری پشت سرهم تو اخر سال عرضه کرد ازونور سونی یه انحصاریم نداشت اما بازم تو کشور خودش امریکا بزور بیشتر فروخت حالا فروش خود کنسول که هیچی اصل همون بازیان که واقعا ضعیف میفروشن :|
 
آخرین ویرایش:
فروش هیلو 5 به هیچی ربط نداره فقط به خودش ربط داره ! اینکه رقیب زیاد شده هم با یه ماس مالی دیگست ! واسه ip های دیگه هم رقیب زیاده ولی خوب که باشه قشنگ میفروشه الان killzone اول نسل اومد با اون میانگین زرد رنگ رقیب نداره از هیلو 5 بیشتر فروخته ! بله بازی اعتماد طرفدارهاش را از دست داده و اینم دقیقا زمانی درست میشه که میانگین امتیازاتش بیاد بالا خیلی راحت بگم میتونید به عنوان فکت قبولش کنید ! یه منتقد خودش یه گیمر هست و کارش نقد کردن بازیه الان یه گیمر چطور اعتمادش را واسه ip به دست بیاره ؟! هی بره هر شماره از بازی اومد را بخره ببینه خوبه یا نه ؟! خیر عزیزم مراجع مثل متاکریتیک را الکی به وجود نیاوردند اونجا میری و از کیفیت یه بازی اطمینان حاصل میکنی . اینکه مثال های مزخرفی مثل چرا cod میفروشه و .......... را ول کنید که مثلا هی سر قضیه سرپوش بزارید! cod یه عادت دست شده هرشماره که بیاد گیمر بنابه عادتش میره میخره .
هیلو با شماره 4 شروع به افت کرد مسترچیف کالکشن هم که با مشکلات افتضاحش گور ip را کند الان یه گیمر با این خراب کاری ها باید چیکار میکرد ؟! اگه میانگین بازی خوب بود 100 البته منتفد ها هم از بازی تعریف میکردند گیمرها با دیدن تعاریف دست به خرید بازی میزند اینکه میانگین بازی 94 بود فرقی نمیکرد خدایی جوک تعریف نکیند :دی
 
آخرین ویرایش:
چندتا عوامل دخیل هستن
1- اول اینکه ماکرو تعداد بازی های انحصاریش رفته بالا و انتخابم برای خرید سخت شده همین مشکل رو PS3 هم داشت چون کلی بازی انحصاری می اومد براش خریدها پخش میشد
2- دوم زمان عرضه نزدیک به هم بازی های انحصاری و زمان بد عرضه اونها هست که تو شلوعی افتادن
3- سوم کمتر فروختن وان نسبت به PS4
برای هیلو هم دو تا عامل دخیلی هست اول ضعف بازی و نمرات پایین تر از حد انتظارش و دوم هم اینکه واقعا زمان اینجور بازی های فضایی با این تیپ سر اومده شاید ما فن های عمیقی حس نوستالژیمون بزنه بیرون ولی گیمر های جدید ترجیح میدن بازی های واقع گرایانه و تم آخر الزمانی رو بازی کنن
 
دوم هم اینکه واقعا زمان اینجور بازی های فضایی با این تیپ سر اومده شاید ما فن های عمیقی حس نوستالژیمون بزنه بیرون ولی گیمر های جدید ترجیح میدن بازی های واقع گرایانه و تم آخر الزمانی رو بازی کنن
Suicide_meme.gif
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or