این تاپیک مخصوص ارائه و بحث در مورد کلیه آمار فروش ، درامد و تعداد پلیر ها در صنعت Gaming (PC ، موبایل ، کنسول و ....) و نرم افزار های مرتبط به آنها میباشد
شما که کارت فقط گذاشتن آمار فیک یا نصفه نیمه هست و انتظار نمیره این چیزها رو متوجه بشی اون ۴۱ درصد مربوط به پلی استیشن بوده نه فقط PS5، سهم PS5 از فروشی که گذاشتم ۳۲ درصد بوده و ۹ درصد هم سهم PS4. چون برای ایکس باکس دقیق مشخص نیست وضعیت همون ۲۹ درصد کلی رو گذاشتم. صرفا منظورم نشون دادن غیر قابل استناد بودن آمار فیزیکی هست. پس خیلی بهش فکر نکن و باز بیا آمار فیزیکی رو جای آمار کلی جا بزن اینکه لایک یک توییت هم منبع حرف های خنده دارت هست قضیه رو خنده دارتر می کنهبا همون ماشین حساب که گفته بود گیم پس حداقل ۴۰-۵۰ میلیون کاربر داره اینم حساب کردین ؟
زمانی که الدن رینگ اومد فروش پلی استیشن ۱.۹ میلیون و ایکس باکس ۱.۶ میلیون بوده ( درحالی فروش بازی ۴۱ به ۲۹ هست ) یعنی goty سال با متا ۹۷ هم بازم نتونسته کاربران xbox رو وادار کنه بخرنش که به نسبت سهم xbox بازار بفروشه دیگه ببین وضعیت بقیه بازیا چطوره روی xbox .
خود مدیرا xbox هم قبول دارن گیم پس اینقدر بازیا رو devalue کرده که کاربرن xbox شرطی شدن حاضر نیستن full price بازی بخرن :
پ.ن : مرسی که با مثال بزرگ ترین بازی سال ۲۰۲۲ حرف منو دوباره ثابت کردی .
۴۱ درصد استفاده شد چون فروش روی xbox اینقدر کمه چندساله دیگه امار xbox رو به تفکیک پلتفرم نمیدن که ما استفاده کنیمشما که کارت فقط گذاشتن آمار فیک یا نصفه نیمه هست و انتظار نمیره این چیزها رو متوجه بشی اون ۴۱ درصد مربوط به پلی استیشن بوده نه فقط PS5، سهم PS5 از فروشی که گذاشتم ۳۲ درصد بوده و ۹ درصد هم سهم PS4. چون برای ایکس باکس دقیق مشخص نیست وضعیت همون ۲۹ درصد کلی رو گذاشتم. صرفا منظورم نشون دادن غیر قابل استناد بودن آمار فیزیکی هست. پس خیلی بهش فکر نکن و باز بیا آمار فیزیکی رو جای آمار کلی جا بزن اینکه لایک یک توییت هم منبع حرف های خنده دارت هست قضیه رو خنده دارتر می کنه
توضیح که دادم بهت شما عمدا یا سهوا متوجه تفاوت بین آمار فروش فیزیکی و دیجیتالی نمیشی، من هم کار زیادی نمی تونم برات بکنم. فقط یه مثال دیگه میزنم اگر بخوای متوجه بشی با همین مثال باید متوجه بشی.
توضیح که دادم بهت شما عمدا یا سهوا متوجه تفاوت بین آمار فروش فیزیکی و دیجیتالی نمیشی، من هم کار زیادی نمی تونم برات بکنم. فقط یه مثال دیگه میزنم اگر بخوای متوجه بشی با همین مثال باید متوجه بشی.
فروش فیزیکی Diablo IV - تعداد ۶۷۰۰۰
فروش دیجیتالی Diablo IV - تعداد ۳۷۵۰۰۰
سهم فروش دیجیتالی - ۸۵ درصد
حالا باز آمار فروش فیزیکی بزار و خوشحال باش
من بحثم سر اون آمار نصفه و نیمه بود که روی اون هیچ نتیجه ای نمیشه گرفت ولی اینکه فکر کنیم به صورت کلی گیم پس روی فروش بازی های Third Party که روی سرویس نمیان تاثیرگذار هست فرض درستی نیست، یعنی حتی تأثیر گذار باشه هم در حال حاضر چندان قابل توجه نیست چون اگر فروشی نداشتن پس این همه بازی ژاپنی چرا برای ایکس باکس عرضه میشن؟ اونم بازی هایی که حداقل روز عرضه روی گیم پس نمیان. آخرین موردش هم SMT V هست که اولین بازی سری هست که روی ایکس باکس میاد.مساله اینجاس بازم پایینه
یعنی واقعا نمیخواید بپذیرید بهر حال یه عادتی رو توی بخش عمده ایی از اینستال بیس ایکس باکس ایجاد کرده این وسطم بیشتر درامد فرست پارتی های انحصاری ضربه میخوره.
مولتو پلتفرما که بلخره فروش خودشونو جای دیگه میکنن یا تو موردی مثل الدن رینگ مخاطب تکلیفشو میدونه که این رو سرویس نمیاد.
اینکه گیم پس واقعا باید یجوری خودشو جا بده تو بقیه پلتفرمای کنسولی در آینده تا تو بلند مدت توجیح پذیر بشه فکنم واقعا واضح باشه.
مثال رو خودم زدم دیگه الان بازی مولتی رو ps5 هم اگه احتمال بدم بیاد رو گیم پس نمیخرم
یعنی براینکه همه بپذیرن، روی به آمار دروغ و خالی بندی آوردید؟یعنی واقعا نمیخواید بپذیرید بهر حال یه عادتی رو توی بخش عمده ایی از اینستال بیس ایکس باکس ایجاد کرده
البته فقط نسبت به نسخه 16 . تو متن هم نوشته (شما نوشتی نسخه های پیشین ) و اینکه این آمار فقط در مورد نسخه های فیزیکی هست و دیجیتالی در دسترس نیست هنوزبه نظر میرسه فروش FFVII Rebirth نسبت به نسخه های پیشین این فرنچایز در ژاپن افت داشته:
نسخه فیزیکی در انگلیس هم به همین شکل بوده فعلا:
FFVII Remake = 703000البته فقط نسبت به نسخه 16 . تو متن هم نوشته (شما نوشتی نسخه های پیشین ) و اینکه این آمار فقط در مورد نسخه های فیزیکی هست و دیجیتالی در دسترس نیست هنوز
هنوزم دومین لانچ بزرگ فیزیکی کل دوران PS5 در ژاپنه
Final Fantasy 16 336.000
Final Fantasy 7 Rebirth
263.000
"از همه لحاظ کاهش رو نشون میده "FFVII Remake = 703000
FFVII Rebirth = 263000
تعداد PS4 فروخته شده در زمان عرضه ریمیک = ۹ میلیون
تعداد PS5 فروخته شده در زمان عرضه ریبرث = ۵ میلیون
منبع: Japan Sales Charts: Final Fantasy 7 Rebirth Tops, But Doesn't Even Come Close to Remake
پ.ن: نسبت به اینستال بیس کنسول هم فروشش خوب نبوده و از همه لحاظ کاهش رو نشون میده.
Position | Title |
1 | Helldivers 2 (Sony) |
2 | EA Sports FC 24 (EA) |
3 | Call of Duty: Modern Warfare 3 (Activision Blizzard) |
4 | Suicide Squad: Kill The Justice League (Warner Bros) |
5 | Grand Theft Auto 5 (Rockstar) |
6 | Hogwarts Legacy (Warner Bros) |
7 | Red Dead Redemption 2 (Rockstar) |
8 | Skull and Bones (Ubisoft) |
9 | The Last of Us Part 2: Remastered (Sony) |
10 | Persona 3 Reload (Sega) |
این آمار فروش بازیه، نه آمار فروش تعداد دیسک تعداد دیسک ربطی به آمار فروش نداره."از همه لحاظ کاهش رو نشون میده "
لطفا فکت ندید.
اولا گفته شد این فقط آمار فیزیکیه !!!!
باید دید چقدر نسخه فیزیکی شیپ شده چون بازی دو دیسکه این مطلب مهمه. هیچ آمار دقیقی وجود نداره در مقایسه با ریمیک قبلی چقدر نسخه فیزیکی تو بازاره.
پس یه مدت صبرکنید تا آمار خود اسکوئر که بخصوص شامل دیجیتالی هم هست بیاد اونوقت در مقایسه با اینستال بیس 4 و 5 نسبت بندی کن ، اون موقع مشخص میشه کاهش نشون میده یا افزایش. چون اینستال بیس اینها برابر نیست راهی جز نسبت بندی نمی مونه تازه اگه قیمت معادل ۷۰ دلاری بازی رو هم در نظر نگیریم. راه دیگه هم صبرکنی اینستال بیس 5 به 4 برسه اون موقع یه مقایسه کلی بکنی تا مشخص بشه هرکدوم چقدر فروخته.
این بازی کماکان دومین لانچ بزرگ یک بازی برای PS5 عه
برای FF16 هم همین حدس و گمان های جهت دار میومد که چند وقت بعدش آمار اسکوئر همه را رد کرد و اتفاقا از فروش بازی رو 5 خیلی هم راضی بودند. دو هفته، دوماه صبر کنید تا آمار رسمی توسط خود اسکوئر اعلام بشه نه قضاوت بر اساس یک سری حدس و گمان.