این تاپیک مخصوص ارائه و بحث در مورد کلیه آمار فروش ، درامد و تعداد پلیر ها در صنعت Gaming (PC ، موبایل ، کنسول و ....) و نرم افزار های مرتبط به آنها میباشد
الله اکبر
نینتندو یکم زرنگ باشه، برای اخر سال یه سری باندل و تخفیف برای این animal crossing درست میکنه و فروش بازی قشنگ میتونه بره دوروبر 35 ملیون ت ااخر سال
البته حقیقتا حوصله ایی که سر ساخت جزیره باید داشته باشی وحشتناک زیاده، مخصوصا پنج ستاره... من دیگه فعلا بیخیال شدم سر گرایند وحشتناک و وقتی که احتیاجه سرش بزاری.AC برعکس ظاهر بچه گانه اش که باعث میشه کمتر جدی گرفته بشه، یکی از بهترین بازی های این نسله و به شدت اعتیاد آورده. در این حد که یکی از بچه ها سوییچ من رو گرفت که ببینه منوهاش چه شکلین و کلا چیه این AC که انقدر میفروشه، با در نظر گرفتن اینکه قبلش یه ساعت داشت نطق میکرد این آشغال رو چرا ملت میخرن و رد دادن و ....، بدون اغراق بعد سه ساعت بزور کنسولش رو ازش گرفتم برگرده سرکارش در این حد اعتیاد آوره و بدور از این جنجال و هیاهوی بازی های AAA بدون هیچ ادعای خاصی فقط مخاطب رو درگیر و سرگرم میکنه.
واقعا ته بازیه
البته حقیقتا حوصله ایی که سر ساخت جزیره باید داشته باشی وحشتناک زیاده، مخصوصا پنج ستاره... من دیگه فعلا بیخیال شدم سر گرایند وحشتناک و وقتی که احتیاجه سرش بزاری.
بیشتر برای این هایپم با اپدیت جدید، قابلیت خوابیدن در رویا رو امتحان کنم و برم جزیره های ملت برای خرابکاری
گزارش ربع اول سال مالی جاری اش رو هم نینتندو منتشر کرد
Mario Kart 8 با احتساب فروش دو نسخه Wii U و Switch الان 35 میلیون نسخه فروش داره و هنوزم پرفروش ترین بازی نسل هشته
پرفروشترین بازی نسل هشتم پابجی با 70 میلیون نسخه است!
آه اون رو یادم رفت... معذرت
دومین بازی پرفروش نسل
نمیدونم چقدر از فروش GTAV روی نسل هشتم هست ولی اگر از امار 135 میلیونی take two هم نصف برای نسل هشتم در نظربگیریم ! بازم میشه +65 میلیون نسخه! در نتیجه رتبه سوم رو در نظر بگیر. هرچند بازیهای مثل فورتنایت و ... هم فاکتور گرفته شده
حالا هم بحث GTAV شد TT عملکرد درامد خالص GTAV و محتویات ش (یعنی GTA Online) رو به اشتراک گذاشته (از ابتدای سال 2014 که سه ماهه افتتاحیه فاکتور گرفته شده)
و خب در سه ماهه گذشته با درامد خالص +250 میلیون دلار بهترین عملکرد این بازی تاکنون داشته!
View attachment 159079
در همین حین گزارش مالی اکتیویژن بلیزارد هم امده. که لینک ش دم دستم نیست و جزییاتی جالبی داره از درامد بالای یک میلیارد دلار فقط از پرداخت های درون برنامه ایی و اینکه فروش سری COD در سه ماهه گذشته نسبت به بازه زمانی مشابه سال گذشته 5برابر بوده و محموع کل پلیر های اکتیو بازیهای اکتیویژن بلیزارد +400 میلیون نفر هست و ...
بتل رویال وارزون هم +75 میلیون نفر رسید
View attachment 159080
تو سه روز 3.5 میلیون نسخه! تو چهار ماه 1.5 میلیون نسخه؟!
نسبت میزان شیپ افتتاحیه بازیهای ژاپنی با فروش واقعی شون مثل جوک میمونه رسما دیگه
علی مسخره می کنی
ولی همین الان هممون Legging خفن بازی هایی مثل Mario Kart 8 و Monster Hunter World (و همین صفحه قبل ACNH) رو دیدیم
قاعده ای که داری می بندی، مورد ناقض کننده زیاد داره
درسته مورد نقض زیاده
ولی برای مثال U4 در عرض هفت روز 2.7 میلیون نسخه فروخته و تا آخر دسامبر 2016 که تقریبا فاصله 6 ماه تا عرضه داشته فروشش به مرز 9 میلیون نسخه میرسه!
و یا اسپایدرمن تو سه روز 3.3 میلیون نسخه میفروشه و یکسال بعد فروش 14 میلیون نسخه ای
ولی اینکه تو سه روز 3.5 میلیون نسخه شیپ کنی و بعد 5 ماه 1.5 میلیون نسخه بره روی امار فروشت میتونه دوتا دلیل داشته باشه
1. میزان شیپ اولیه ات غیر متناسب با فروش واقعی بازی بوده و تا یکی دوماه بعد داشتی همون میزان شیپ سه روز اولت رو میفروختی
2. کل مخاطب های بازی ت اونقدر تشنه بودند که همون اول کار کل فروش ت رو تجربه کنی !
یکجورایی منو یاده امار شیپ رزیدنت اویل 2 ریمیک میندازه که تو در عرض یک هفته سه میلیون نسخه شیپ کردند و بعد سریع فروش بازی فروکش کرد و و یکسال خرده ای بعد از عرضه فروش بازی به 6.6 میلیون نسخه رسید