آمار فروش ، درامد و تعداد پلیر ها در صنعت Gaming (PC ، موبایل ، کنسول و ....)

گیمر کنسول که لزوما به معنای داشتن PS4 نیست که ( ps1، ps2، ps3، xbox360 و کنسولای نینتندو و غیره) بعدشم اون از رو شکمش امار داده زیاد توجه نکن :D
درسته امار شون کشکه ولی دیگه یه میلیون ps4 owner توی ایران که هست درثانی امارشون خیلی هم بیراه نیست یه شرکت با بنیاد برا آمارگیری قرارداد بسته، به خودمونم زنگ زدن که تا حد امکان پیچوندمشون
 
خوب اینم امار رسمی Xbox :

Gears 5 breaks records as biggest launch for any Xbox Game Studios game this generation - Xbox Wire

سه میلیون پلیر سمت خودش کشیده که دوبرابر نسخه ی 4 بوده رو PC هم سه برابر ...
اینا هم بود البته :D

For PC fans, Gears 5 is included in a three-month Xbox Game Pass for PC membership bundled with the purchase of select AMD Ryzen™ processors and AMD Radeon™ graphics cards.

انقدری که مایکروسافت سر این بازی کد مفتی داد نتفلیکس از این حرکتا نزده بود :D
 
دوستان ببینید قضیه خیلی ساده تر این حرفاست اگه سونی میاد عنوان کنسول سلر منتشر میشه تا کنسولش بیشتر فروش بره ماکرو داره برعکس رو انجام میده عملا سرویس رو مفت میده دست مشتری واسه این مورد هم همه جوره خودش رو داره میکشه از Terial یک ماه ـه گرفته تا یک دلار ماه اولیه تا باندل های مختلف همه و همه داره نشون میده ماکرو گیرش به همین استراژی هست ! حالا آیا به نفع مشتری ها هست این حرکت ؟ صد در صد ولی آیا از اینکه ماکرو داره خودش رو وقف این کار میکنه کم نمیکنه در به در دنبال تعداد یوزر بیس هستش و از هر فرصتی واسه اضافه کردنش استفاده میکنه در واقع اینی که الان ماکرو اومده امار دو برابری گیرز 5 رو داده بیشتر موفقیت گیم پس هست تا خود بازی :D اینی که تونسته ملت رو بکشونه تو فراینده سیستم همین که ماکروسافت مطمعن بشه افراد حتی شده مجانی این سیستم رو تجربه کردن براش بسته من مثلا الان خودم رو مثال میزنم به شخصه تا گیرز 5 هیچ تلاش واسه استفاده از سرویس نداشتم ولی الان به فکرم خطور کرده در آینده ازش بیشتر استفاده کنم چون واقعا با این وضع دلار بهترین اپشن واسه تجربه همینه و خوب همیشه دیگه گوشه چشمی هم بهش دارم !!! خیلیا براشون همین کافیه تا کشیدن بشن تو یـ سرویس فقط کافیه مشتری رو بکشونی تو لایبرریت .....
 
پس تعداد کل دارندگان game pass با وجود دو دلار شدن هم همین حدود
Ali Venom@
دقیقا با کدوم فرمول به این نتیجه رسیدی؟ یعنی تمام اونایی که گیم پس دارن رفتن همون هفته اول بازی رو انجام دادن؟ :D شاید هم هیچ کدوم از اونایی که X1 دارن تا قبل از این اصلا گیم پس نداشتن و یهو همگی رفتن گیم پس 2 دلاری خریدن؟ :-/
===
آمار گیم پس خوب و قابل قبوله، اگه مثلا 4 میلیون بود خفن میشد ولی باز به نسبت بازی های قبلی پیشرفت داشته. FH4 تو هفته اول 2 میلیون پلیر داشت، البته این بازی بعد از 4 ماه به 7 میلیون پلیر رسید، باید دید Gears 5 تو مدت مشابه چقدر میتونه پلیر جذب کنه.
 
دقیقا با کدوم فرمول به این نتیجه رسیدی؟ یعنی تمام اونایی که گیم پس دارن رفتن همون هفته اول بازی رو انجام دادن؟ :D شاید هم هیچ کدوم از اونایی که X1 دارن تا قبل از این اصلا گیم پس نداشتن و یهو همگی رفتن گیم پس 2 دلاری خریدن؟ :-/
===
آمار گیم پس خوب و قابل قبوله، اگه مثلا 4 میلیون بود خفن میشد ولی باز به نسبت بازی های قبلی پیشرفت داشته. FH4 تو هفته اول 2 میلیون پلیر داشت، البته این بازی بعد از 4 ماه به 7 میلیون پلیر رسید، باید دید Gears 5 تو مدت مشابه چقدر میتونه پلیر جذب کنه.
الان این آمار گیم پس فروش ضعیف بازیو جبران میکنه به نظرت؟:D
 
  • Like
Reactions: Solidsnake_1
در دراز مدت به نظرم جوابشو میده
یعنی به فرض فروش دراز مدت مثلا 10-15 میلیون نسخه از مثلا 7-8 میلیون مشترک گیم پس(که معلوم نیست چه مدت میمونن یا با چه قیمت یا آفری اومدن رو این سرویس) بهتره؟:D مثلا نتفلیکس الان به یه ثبات خیلی خوبی رسیده تو این زمینه. ولی خب مفتی مفتی آفر و کد پخش نمیکنه. یه آمار دقیق مایکروسافت بده میشه فهمید اوضاع چجوریه
 
دقیقا با کدوم فرمول به این نتیجه رسیدی؟ یعنی تمام اونایی که گیم پس دارن رفتن همون هفته اول بازی رو انجام دادن؟ :D شاید هم هیچ کدوم از اونایی که X1 دارن تا قبل از این اصلا گیم پس نداشتن و یهو همگی رفتن گیم پس 2 دلاری خریدن؟ :-/
===
آمار گیم پس خوب و قابل قبوله، اگه مثلا 4 میلیون بود خفن میشد ولی باز به نسبت بازی های قبلی پیشرفت داشته. FH4 تو هفته اول 2 میلیون پلیر داشت، البته این بازی بعد از 4 ماه به 7 میلیون پلیر رسید، باید دید Gears 5 تو مدت مشابه چقدر میتونه پلیر جذب کنه.
خوب اون هفت ميليون يه ميليونشون فهميدن كلاه رفته سرشون و شدن ٦ ميليون و حالا چون گيم پس شده دو دلار و دو ماهه هم هست شش رو تقسيم بر دو مي كنيم ميشه ٣ :D كه نشون دهنده تعداد ممبرهاي گيم پسه :))
اين فرمولها رو اگه كپلر زودتر بهشون ميرسيد احتمالا دو سه تا جهش عظيم تو علم نجوم رو شاهد بوديم :D
 
الان این آمار گیم پس فروش ضعیف بازیو جبران میکنه به نظرت؟:D
هنوز درگیر آمار فروش بازی های گیم پس هستی؟ :D مشکل اینه شما دارید بازی ها رو تک تک نگاه می کنید و اصلا کاری به سرویس ندارید. وقتی یه برنامه بلند مدت داشته باشی، کم کم میری جلو، همین الان هم ممکنه خیلی ها سرویس سالیانه رو استفاده کنن. فکر کنم تو گزارش مالی قبلی مایکروسافت اشاره شده بود به خاطر رشد سرویس لایو و گیم پس، بخش نرم افزار افزایش درآمد داشته. هدف اصلی مایکروسافت اینه ملت رو بکشونه سمت گیم پس و نگهشون داره. الان برای ماه دیگه The Outer World روز اول میاد رو سرویس، مطمئن باش برای نوامبر و دسامبر هم یه بازی نسبتا جدید برای سرویس معرفی میکنن. یه طرح بلند مدت هست اونم در واقع دارن دونه می پاشن (!) برای نسل بعد، واسه همین هست از مدت ها قبل اعلام کردن که Halo Infinite با لانچ کنسول بعدی میاد و همزمان برای گیم پس هم عرضه میشه، دیگه Gears که از نظر فروش و تاثیرگذاری روی بازار ایکس باکس، نصف Halo هم نیست! به شخصه امیدوارم اینقدر براشون سود زیادی داشته باشه که هی بازی ها بهتر و جدیدتر بیارن :D
 
دقیقا با کدوم فرمول به این نتیجه رسیدی؟ یعنی تمام اونایی که گیم پس دارن رفتن همون هفته اول بازی رو انجام دادن؟ :D شاید هم هیچ کدوم از اونایی که X1 دارن تا قبل از این اصلا گیم پس نداشتن و یهو همگی رفتن گیم پس 2 دلاری خریدن؟ :-/
===
آمار گیم پس خوب و قابل قبوله، اگه مثلا 4 میلیون بود خفن میشد ولی باز به نسبت بازی های قبلی پیشرفت داشته. FH4 تو هفته اول 2 میلیون پلیر داشت، البته این بازی بعد از 4 ماه به 7 میلیون پلیر رسید، باید دید Gears 5 تو مدت مشابه چقدر میتونه پلیر جذب کنه.
نه ترشی انداختن برای اینده :D
تا اونجای که من میدونم gears نسل قبل دومین ip مایکروسافت بوده
این نسل هم بعد از Horizon سومین
مگر اینکه gears در حدی سقوط کرده باشه که کسانی game pass دارن حتی حاضر نیستن مجانی بازی دانلود و اجرا کنن :-?
 
هنوز درگیر آمار فروش بازی های گیم پس هستی؟ :D مشکل اینه شما دارید بازی ها رو تک تک نگاه می کنید و اصلا کاری به سرویس ندارید. وقتی یه برنامه بلند مدت داشته باشی، کم کم میری جلو، همین الان هم ممکنه خیلی ها سرویس سالیانه رو استفاده کنن. فکر کنم تو گزارش مالی قبلی مایکروسافت اشاره شده بود به خاطر رشد سرویس لایو و گیم پس، بخش نرم افزار افزایش درآمد داشته. هدف اصلی مایکروسافت اینه ملت رو بکشونه سمت گیم پس و نگهشون داره. الان برای ماه دیگه The Outer World روز اول میاد رو سرویس، مطمئن باش برای نوامبر و دسامبر هم یه بازی نسبتا جدید برای سرویس معرفی میکنن. به شخصه امیدوارم اینقدر براشون سود زیادی داشته باشه که هی بازی ها بهتر و جدیدتر بیارن :D
مشکل اینه شما فکر میکنی مثل نتفلیکس هر چقدر کانتنت(فیلم-سریال) بیشتر بدن == بهتر . باعث رشد میشه؟ بلی. ولی چه تاثیری رو کیفیت داره؟ بازی مثل فیلم نیست که تو 2 ماه فیلمبرداری کنی و 6-7 ماه ادیت و تموم:D این گیم پس خیلی عالیه اتفاقا. ولی با این روشی که مایکروسافت داره میره( بازی بیشتر) خب قطعا رو کیفیت بازی خیلی تاثیر میزاره. بحث من اینه الان اینا حرف از آزادی عمل و وقت دادن به سازنده حرف میزنن، ولی هرچقدر هم استدیو داشته باشن، ساخت بازیAAA خوب حداقل 4-5 سال زمان میخواد. فیلم نیست که 10 تا همزمان سفارش بدی برات بسازن هر ماه بزاری رو سرویس:D هر سال هم که نمیشه از این AAA ها انداخت رو سرویس.
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or