نتایج یک تحقیق تجاری جدید از Newzoo، نشان داده است که از بین آمریکایی هایی که خودشان را به عنوان گیم باز معرفی کرده اند، فقط 44 درصدشان برای خرید بازی ها پول خرج می کنند، و بقیه آنها بازی ها را فقط از دوستان و یا خانواده خود به امانت می گیرند!
تخمین زده شده که در آمریکا حدود 82 میلیون نفر گیم باز وجود دارد، ولی از این افراد حدود 56 درصدشان پولی صرف بازی کردن نمی کنند.
همچنین از بین خود این 44 درصد باقیمانده که پول خرج می کنند و بازی های PC، مکنتاش، یا کنسول ها را خریداری می کنند، 85 درصدشان گفته اند که به طور مرتب بازی های دست دوم خریداری می کنند! حدود یک چهارم خریداران بازی ها، نیمی از بودجه شان را صرف خرید گیم های دست دوم می کنند، و در کل نیز هر گیم باز به طور متوسط 23 درصد بودجه اش صرف خرید بازی های دست دوم می شود.
در طرف دیگر قضیه، تحقیق نشان داده که DLC بازی های مختلف، در سال 2011 در آمریکا حدود 960 میلیون دلار و به طور مجموع در آمریکا و اروپا حدود 1.7 میلیارد دلار فروش خواهند داشت!
با در نظر گرفتن این مسائل، مشخص می شود که چرا بازی سازان و ناشران تا این حد طرفدار DLC ها و کدهای اینترنتی شده اند. بازی های مهم و اصلی گران هستند و گیم بازهای معمولی برایشان مشکلی ندارد که تا آمدن نسخه های دست دوم صبر کنند، یا بازی ها را از دوست خود به امانت بگیرند، در حالی که هیچ یک از این دو روش هیچ سودی به تولید کننده و ناشر بازی نمی رساند.
هر چند آمدن DLC ها از همان روز اول عرضه بازی، یا Password ها و کدهای مخصوص خریدار اول هر بازی برای گیم بازها محبوب نیست و آنها را نگران می کند و آزار می دهد، ولی شاید ناشرین بازی هم راهی غیر از این برای جلوگیری از کاهش سود خود نداشته باشند.
منبع: VG247 و the escapist
تخمین زده شده که در آمریکا حدود 82 میلیون نفر گیم باز وجود دارد، ولی از این افراد حدود 56 درصدشان پولی صرف بازی کردن نمی کنند.
همچنین از بین خود این 44 درصد باقیمانده که پول خرج می کنند و بازی های PC، مکنتاش، یا کنسول ها را خریداری می کنند، 85 درصدشان گفته اند که به طور مرتب بازی های دست دوم خریداری می کنند! حدود یک چهارم خریداران بازی ها، نیمی از بودجه شان را صرف خرید گیم های دست دوم می کنند، و در کل نیز هر گیم باز به طور متوسط 23 درصد بودجه اش صرف خرید بازی های دست دوم می شود.
در طرف دیگر قضیه، تحقیق نشان داده که DLC بازی های مختلف، در سال 2011 در آمریکا حدود 960 میلیون دلار و به طور مجموع در آمریکا و اروپا حدود 1.7 میلیارد دلار فروش خواهند داشت!
با در نظر گرفتن این مسائل، مشخص می شود که چرا بازی سازان و ناشران تا این حد طرفدار DLC ها و کدهای اینترنتی شده اند. بازی های مهم و اصلی گران هستند و گیم بازهای معمولی برایشان مشکلی ندارد که تا آمدن نسخه های دست دوم صبر کنند، یا بازی ها را از دوست خود به امانت بگیرند، در حالی که هیچ یک از این دو روش هیچ سودی به تولید کننده و ناشر بازی نمی رساند.
هر چند آمدن DLC ها از همان روز اول عرضه بازی، یا Password ها و کدهای مخصوص خریدار اول هر بازی برای گیم بازها محبوب نیست و آنها را نگران می کند و آزار می دهد، ولی شاید ناشرین بازی هم راهی غیر از این برای جلوگیری از کاهش سود خود نداشته باشند.
منبع: VG247 و the escapist
آخرین ویرایش: