آلبرت وسکر پدر یا برادر | Resident Evil 6 Secret

BigMafiaBoy

همه چیز آرومه :D
کاربر سایت
Mar 3, 2011
608
نام
رضا محمد میرزائی
59717552416681173645.gif


Resident Evil 6
Published by: Capcom
Genre: Action Adventure
Release Date:
US: TBA 2012
Japan: TBA 2012
RP-M+ for Rating Pending
Available On: PlayStation 3, Xbox 360,PC
Also known as: Resident Evil 6

زمانی که اولین زمزمه ها از بازی جدید کاپکام و سورپرایز این شرکت برای طرفداران سری بازی های رزیدنت اویل اکثر طرفداران و آشنایان به روال کاری کاپکام انتظار معرفی نسخه ای جدید از فرانچیز رزیدنت اویل دور از ذهن نبود. با این حال ابتدا در یکی از نمایشگاه های بازی ( فکر کنم توکیو گیم شو بود) . اولین تیزر بازی به صورت کاملا" آشکار در کنفرانس شرکت کاپکام به نمایش گذاشته شد ولی بعد از مدتی وجود چنین بازی به صورت کاملا" آشکار از سوی کاپکام رد می شد تا اینکه در نهایت بازی از سوی کاپکام و در سالگرد تولد فرانچیز رزدینت اویل نسخه شماره 6 از بازی های اقامت گاه شیطان به تمام جهانیان و گیمرها معرفی و تاریخ عرضه ماه نوامبر را نشانه گرفته بود. با این وجود در تریلر های بازی افراد گروه ها موجودات مختلف همراه با داستان سرایی مجزا باعث می شد که هر فرد از دنیا بزرگ بازی های ویدئویی حدسیاتی در مورد شخصیت های جدید بازی بزنند. از این رو حضور یک شخصیت جدید که حجم عظیمی از داستان بازی بر روی شانه های اوست باعث می شود که جستوجو در مورد این شخصیت بیشتر و بیشتر شود ، با این حال وب سایت های مختلف همانند IGN در مورد این شخصیت جدید که به الکس وسکر شباهت زیادی دارد مقالاتی منتشر کرده اند همانند آنچه در ادامه خواهید خواند.

27205044420723329008.jpg


رزیدنت اویل 6 و راز های آن

لئون کندی و کریس ردفیلد به همراه پسری جوان در این بازی نقش آفرینی می کنند.این سه هر کدام بسته به شرایط و موقعیتی که با آن رو به رو می شوند از فنون و حرکات مختلف استفاده می کنند.
رزیدنت اویل 6 نقطه عطفی برای کاپکام در طول سالهای متمادی است. برای اولین بار در تاریخ فرانچیز رزیدنت اویل دو شخصیت مهم و محوری که تا کنون در کنار یکدیگر قرار نگرفته بودند با هم و در این بازده زمانی کوتاه بهمراه شخصیت جدید و تازه وارد که بخشی از بازی مربوط به وی می شود دور هم جمع شده اند. این سه در یک سمت از مبارزین قرار گرفته اند و در مقابل دشمنان و موجودات جهش یافته جدید مبارزه می کنند.یکی از نکات و نقطه مجهول بازی حضور شخصیت جدید و مرموز بازی است که تا کنون به صورت کاملا" رسمی معرفی و نامی از وی منتشر نشده است.
طبق اطلاعاتی که کاپکام ناشر بازی منتشر کرده است این شخصیت تنها و فقط برای کسانی در بازی طراحی شده است که به فکر مبارزات تن به تن و سریع هستند و داستان و روایت این شخصیت به نحوی خواهد بود که او را متمایز و خاص می کند. کاپکام از انتشار اطلاعات بیشتر در مورد این شخصیت که بیشتر به برادر البرت وسکر شباهت دارد در ماه های آینده اطلاع داده است و احتمال می رود در نزدیک ترین نمایشگاه بازی اطلاعات جدیدی همراه با تریلر های مختلف از بازی و شخصیت های رزیدنت 6 منتشر شود. همچنین منابع مختلف منجمله( ای جی ان) احتمال می دهند که وی ارتباطی با کانون داشته باشد. این اسم شاید برای Fan های بازی که نسخه های 1 تا 3 را تجربه کرده اند آشنا باشد.
تنها اطلاعات موسخ در مورد وی را می توان از تریلر مربوطه استخراج کرد. او بسیار جوان تر از شخصیت های دوگانه ( کریس و لئون) است . وی سرعت و عملکرد ویژه ای دارد که او را قدرتمند تر و برتر از انسان های معمولی می کند، به نظر می رسد او نیز همانند لئون و کریس قهرمانی تازه وارد باشد. نظریات مختلف در مورد وی وجود دارد با این تفاوت که دو نظریه کلی مهم تر و قابل قبول تر هستند. البته لازم به ذکر است حضور او به عنوان یکی از سه شخصیت قابل بازی در رزیدنت اویل 6 مسلم است. تنها مسئله ای که باقی می ماند چگونگی و نحوی حضور او در بازی است که سوالات بسیاری را به وجود آورده است. حال باید دید نظریه های مختلف در مورد وی به کجا و به چه نتیجه ای ختم می شود.


85166360279568215826.jpg


نظریه شماره 1 .... مرگ البرت وسکر و بازگشت الکس وسکر

اینکه آلبرت وسکر در پایان رزیدنت اویل ( اقامتگاه شیطان ) 5 مرده. این واقعه امری مسلم و قابل قبول است در حالی که هضم این اتفاق بسیار ناراحت کننده و دردناک می باشد.ولی باید در نظر داشت که او از قابلیت های فرا انسانی برخوردار می باشد و شاید هم زنده باشد ولی این موضوع مبهم است. با تماشای چندین بار تریلر معرفی رسمی بازی متوجه نکاتی شده ایم. حرکات و فنونی که شخصیت جدید و تازه وارد اجرا می کند بسیار به حرکات و فنون آلبرت وسکر شباهت دارد. آیا ارتباطی مابین این دو شخصیت وجود دارد؟ ولی چگونه ممکن است که حرکات این دو شخصیت کاملا" مجزا به همین دیگر شباهت وصف ناپذیری داشته باشد؟ این دو سوال تنها جزئی از سوالات بیشمار ماست.
در این بین نکاتی وجود دارد که برای دانستن آن باید طرفدار سرسخت بازی باشید. آلبرت وسکر خانواده ای ندارد، در حقیقت فردی با نام خانوادگی Wesker وجود نداشت البته تا آزمایشات مخوف و دردناک. یک پروژه و چندین عامل باعث می شود که آلبرت وسکر حماسه ای بزرگ در تاریخچه رزیدنت اویل خلق کند.
در حقیقت بین اینکه آیا آلبرت وسکر به طور مستقیم توسط آزمایشات بنبانگذار شرکت آمبرلا ازول به وجود آمده است یا نه اختلاف نظر وجود دارد و کاپکام این اختلاف را برطرف نمی کند. با این وجود طبق اطلاعاتی که وجود دارد آلبرت وسکر کودکی درمانده و دزدیده شده است که در آزمایشات مخوف و وحشیانه بنیانگذار شرکت بزرگ آمبرلا اقای اُزول به عنوان موش آزمایشگاهی مورد آزمایش قرار می گرفت. این گروه برای آزمایش ویروس ها و میکروب های مختلف و پیدا کردن درمان مناسب برای آنها از آلبرت استفاده می کردند. سیستم بدنی ویژه ای که آلبرت از آن بهره مند بود باعث می شد که وی در مقابل آزمایشات مقاومت کند. درنهایت بعد از آزمایشات مختلف و در نتیجه تغییرات ژنیتیکی و القاع های مصنوعی آخرین نتیجه آزمایشات باعث تولد دوباره آلبرت و الکس وسکر شد. در حقیقت می توان گفت الکس وسکر در اثر تغییرات ژنیتیکی که بر روی بدنش انجام شده است به فردی قدرتمند تبدیل شده است . آلبرت وسکر راه خود را پیدا کرده و به رکنی از ارکان اصلی شرکت آمبرلا تبدیل شده است و باید در مقابل دو قهرمان داستان( لئون و کریس) قرار می گرفت و الکس که از سرنوشت وی اطلاعات فاش نشده است و اینکه ایا او در رزیدنت اویل 6 نقش شخصیت جدید را برعهده دارد مبهم است.

از یادداشت هایی که اسپنسر در باره آزمایشات و نتایج آن از خود به جا گذاشته است ،وی در مورد توانایی و قدرت الکس نوشته است که او نیز همانند آلبرت وسکر از قدرت و توانایی های خاصی بهرمند است که باعث می شود او به عنوان نمونه ای کامل شناخته شود. پروژه وسکر به گونه ای انجام شده که دو نمونه کامل با خصوصیات مشابه حاصل آن شده است. آلبرت در شرایط های خاص خود را برادر الکس معرفی می کند و او را برادر می خواند. حقیقت این آزمایشات رسیدن به عنصر زندگی و کشف راز زندگی ابدی است که اسپنسر برای رسیدن به آن هر کاری انجام می دهد.
با توجه به این که اسپنسر الکس و آلبرت را برادر می خواند و از جایی که تریلر بازی نمایان می کند الکس وسکر به قدرتی به نام نجات و ابدیت دست پیدا کرده است که باعث می شود هر گونه بیماری به وسیله خون او از بین برود و فرد بیمار معالجه شود. در حقیقت او راز زندگی ابدی را کشف کرده است. چیزی که مشخص و مبرم است این است که او بنا به دلایلی این راز بزرگ را کشف کرده ولی به صورت ناگهانی مخفی می شود و از آزمایشگاه فرار می کند. به گونه ای که اسپنسر با تمام نیرو های خود توان پیدا کردن او را ندارد. با تمام این جزئیات می توان گفت که الکس وسکر از آلبرت وسکر جوان تر و اینکه آلبرت مرده امری بسیار ناگوار است ولی باید پذیرفت.

10157224269307842991.png


نظریه شماره 2 . وارث آلبرت وسکر

کاپکام لازم نیست که دست به تاریخ سازی بزند بلکه کافیست نام RE را با پسنود های مختلف بیاورد. کاپکام مهارت خاصی در خلق شخصیت ها و قهرمان های مختلف دارد. آنها به راحتی می توانند چندین شخصیت مختلف را در بلک استوری ( داستان های پشت پرده) بازی خلق کنند و به نحوی آنها را به بازی ها و شخصیت های اصلی ارتباط دهند. الکس وسکر با توجه به اطلاعاتی که منتشر شده است قدرت و همراه ویار متفاوتی دارد. همراه او در این بازی شری بریکین است که شباهت زیادی به دختر حاظر در رزیدنت اویل 4 دارد و داشته همان دختر رئیس جمهور که توسط گروه اسپانیایی دزدیه شده بود. با توجه به آزمایشات که بیشتر قابل قبول است احتمال می رود که الکس وسکر فرزند آلبرت وسکر باشد. این امر واقعیتی است که نه قبل از این بازی و نه در هیچ جایی ذکر نشده است. ولی این امر غیر ممکن نخواهد بود. بر اساس آزمایشاتی که انجام شده است احتمال دارد که با استفاده از ژن های آلبرت وسکر و استفاده از وسایل مخصوص ، آلبرت وسکر فرزندی آزمایشگاهی داشته باشد. این امر می تواند راز بزرگ وسکر باشد که در نسخه های مختلف به آن اشاره شده بود ولی خیلی خفیف. الکس بسیاری از ویژگی های آلبرت را بهمراه دارد. همین عوامل می تواند نشان از این باشد که الکس وسکر به گونه ای از ژن های درونی آلبرت وسکر خلق شده است. می توان گفت که ژن های آلبرت وسکر به عنوان ژن های مولد الکس وسکر استفاده شده است. نمایش تریلر های بازی و فنون مورد استفاده الکس می توان این امر را به خوبی ثابت کند.
دیوانگی در رزیدنت اویل

در دنیا رزیدنت اویل هیچ حد و مرزی وجود ندارد و دیوانگی مهم ترین عنصر این دنیا را تشکیل می دهد. کریس در این بازی با تغییر رنگ مو و استایل کلی ظاهر شده است . شخصیت مرموز که که نامی ندارد و احتمالا" الکس وسکر است در این بازی نقش ناجی خواهد داشت و سرنوشت بیماری و انسان های آلوده به ویروس جدید به او بستگی دارد. چیزی که مسلم است حضور او به عنوان شخصیت مثبت بازی است.
لئون کندی در این بازی حدود 40 سال سن دارد و بیشتر بر اساس یکی از شخصیت های سریال گمشدگان طراحی شده است و شباهتی به لئون نسخه های گذشته ندارد. اتفاقات به صورت متصل به هم مابین سه شخصیت اصلی بازی گردش خواهد کرد و همین عامل است که خط داستانی بازی را شکل می دهد. تمام شواهد بر این است که داستانی دیگر درون داستان ویروس جدید وجود دارد آنهم احتمال بازگردانی آلبرت وسکر با استفاده از ویروس جدید است که باعث می شود بافت ها دوباره بازسازی شوند. آیا الکس برای نابود برادر یا پدر خود مبارزه می کند یا اینکه برای نجات انسان ها؟ واقعیت امر این است که حجم عظیمی از شخصیت پردازی وی مربوط به ارتباطش با آلبرت وسکر می شود . باید منتظر اطلاعات بیشتر در مورد وی بود.
 

lo0ol

کاربر سایت
Aug 5, 2010
135
نام
رضا
سلام
بابت نقد و بررسی خوبتون تشکر کردم :d
مواردی بود که کامل اطلاع نداشتم و روشن شدم.
منتظر نقد های بعدی در همین زمینه از شما هستم.
موفق باشید.
 

.:Mahdi:.

کاربر سایت
Oct 1, 2010
1,614
نام
ʍʎɦɖї
سلام
بابت نقد و بررسی خوبتون تشکر کردم :d
مواردی بود که کامل اطلاع نداشتم و روشن شدم.
منتظر نقد های بعدی در همین زمینه از شما هستم.
موفق باشید.
ممنون از نقد خوبتون!

دوستان اینکه نقد نیست پیش نمایش هست
در ضمن ممنون از آقا رضا ولی به نظر من نظریه 2 اجرا نشه
 

BigMafiaBoy

همه چیز آرومه :D
کاربر سایت
Mar 3, 2011
608
نام
رضا محمد میرزائی
ممنون. در مورد مطالب این نه پیشنمایشه و نه نقد در حقیقت مقاله در مورد بخشی از داستانه.
در مورد نظریه ها اینها نظریه های احتمالی در مورد الکس وسکر هست.
در مورد آلبرت وسکر من یکی دقیقا" متوجه نشدم ولی تو مقاله ای که من دارم اشاره شده که برای بازسازی بدن افراد مرده از این ویروس میشه استفاده کرد. حالا منظورشون رو نفهمیدم. در ضمن برای سوالات بسیار وجود داره. اگه این بازی اتفاقات قبل از نسخه شماره 5 رو می گه پس چطوری آلبرت وسکر مرده ؟
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر