
ما شاهد نمونه هایی هستیم که چرا کنسول PS4 می تواند نسل جدید را برای گیمر به ارمغان بیاورد . بسیار از طرفداران ما از رم 8GB پرسرعت GDDR5 که در PS4 تعبیه خواهد شد هیجان زده هستند ؛ با این حال آفای Mark Cerny توضیح می دهد که در آینده از معماری کنسول PS4 جزئیاتی نشان خواهیم داد و گیمرها مشاهده خواهند که زمان بارگذاری بازی های کاهش پیدا خواهد کرد.
اگر شما در مورد ویژگی های جدید که در مراسم معارفه PS4 به خوبی درک نکردید ، به طور خلاصه توضح می دهم ، بازی را شروع کنید در حالی که در حال دانلود کردن هستید ، این قابلیت به عنوان Sony PlayGo تایید شده است ، این قابلیت از تمام معماری بر پایه x86 به طور کامل بهره می برد که این امکان را می دهد بازی که در حال دانلود شدن است را تشخیص داده و اجازه می دهد بازی اجرا شود در حالی که بازی هنور در حال دانلود شدن در هارد درایو کنسول می باشد .
این خبر فوقالعاده برای کاربرانی می باشد که از سیستم دیجتالی برای دریافت بازی های خود بهره می برند ، PlayGo این امکان را به آن ها می دهد مثلا بازی که 4 گیگابایت حجم دارد فقط با دانلود قسمتی از حجم بازی قابل اجرا شود . کنسول PS4 دازای چیپ دومی است که برای انجام این وظیفه تعبیه شده است .
این بدین معنا است که دیگر شما با نصب پچ و اضافات طاقت فرسا رو به رو نخواهید شد و در حین بازی کردن ؛ دانلود و نصب خواهد شد . فن های بتلفیلد بیشتر موارد و مشکلات نصب پچ را درک می کنند .
یکی از جنبه های منفی سیستم PlayGo این است که طرفداران باید بازی های خود را حتما در هارد درایو نصب کنند ، با این حال این مورد به طور 100 درصد هنوز تایید نشده است . قطعا بازی از روی ذیسک Blu-Ray اجرا می شود ، با این حال آقای سرنی می گوید ، بعد از نصب بازی روی هارد درایو کنسول ، گیمر ، بالا رفتن چشمگیر سرعت لود بازی را متوجه خواهد شد .
ما بسیار تحت تاثیر این قابلیت قرار گرفتیم که ما را از دانلود های و نصب پچ های طاقت فرسا و اعصاب خورد کن نجات می دهد ، امیدوارم بتوانیم در طی همایش E3 یک نسخه دمو از این قابلیت را بر روی PS4 مشاهده نماییم و بتوانیم بهتر با قابلیت های و کارکرد آن آشنا شویم.
منبع :
آخرین ویرایش: