آخرين نمونه کارم manOwar warrior

{ehsan}

کاربر سایت
Nov 29, 2005
2,177
نام
ehsan
سلام .اين آخرين کارمه با​
zbrush و مايا
البته
displacement تو pipline جواب نداد با نرمال مپ يه تورايی سر و تهش را
هم آوردم
اين دومين کارم توی
zbrush هستش . ممنون ميشم نظرتون را بگيد


فايل اول نتيجه ی کاره توی مايا

فايل دوم مدل high poly توی zbrush هستش




 
  • Like
Reactions: Pythonistas

Mr-Game

کاربر سایت
Sep 21, 2006
2,433
نام
سعید اکبرزاده
خوشمان امد
انیمیت هم بلدی ؟ میتونی انیمتش بکنی ؟ ( مثلا صحبت کنه )

یه سوال
شما که تو این کاری به نظرت Modeling سخت تره یا Animat ؟
 
  • Like
Reactions: {ehsan}

{ehsan}

کاربر سایت
Nov 29, 2005
2,177
نام
ehsan
ممنونم.
انيميت به همون اندازه ی مادلينگ وقت ممکنه ببره انيميت انواع زيادی داره
به فرض ميتونيد قسمتی از نقاط را دستی جابه جا کنيد (blen shape . morf target)
يا اينکه مفصل يا استخان بزاريد و بعد ريگ بدی مدل را
روش اول بيشتر برای صورت و دومی برای کل بدن هستش.
توی موفق شدن بهترين نصيحتی که بزرگان اين صنعت ميکنند اينه که بايد
بسته به علاقه بين مادلينگ يا انيميت را انتخاب کنيد
بايد تا حدودی هر 2 را در حد مقدمات آموزش ببينيد و بعد انتخاب کنيد
انيميت مدلی که کلی وقت گذاشتيد سخت ميشه و بهتره توی
تخصص خودمون کار کنيم .
در جواب اول هم خوب من انيميت را تخصصی دنبال نکردم ولی قوانين ريگ دادن را
تاحد کافی بلدم فقط تمرين نکردم زياد

اميد وارم کمکتون کرده باشه اين پستم​
===========
ويرايش:
ميخوام باتون رو راست باشم
من هنوز مطمئن نيستم که دقيقا توی چی بهتره کار کنم.
چون کاملا راضی نيستم هنوز.​
 
آخرین ویرایش:

Amino-Danger

کاربر سایت
Mar 15, 2009
1,014
نام
Амин
واقعا خوب بود ولی جای کار داره هنوز ...
به نظر من طرح خوبی رو انتخاب کرده بودی و به خوبی قابلیت هات رو با توجه به عناصر زیادی که توی چهره هست نشون دادی ...
بشدت منتظر ظرح بعدیت هستیم ...
 
  • Like
Reactions: {ehsan}

{ehsan}

کاربر سایت
Nov 29, 2005
2,177
نام
ehsan
باز هم تشکر فراوان .من هم سعی ميکنم اطلاعات و تجربه های شخصيه خودم را
در اختياره دوستان بزارم. البته به نقد شما نياز دارم و اينا جدی ميگم​
تشکر ميکنم
که اين سايت فرصتی را ايجاد کرده تا من بتونم با مخاطبان gamer هم وطنی خودم
کاراما نشون بدم, گرچه مديران منا از نظراتشون بی نسيب
گذاشتند

اگر سوالی داشتيد تو همين تاپيک بپرسيد سعی ميکنم هر وقت سر زدم جواب بدم
در ضمن برای ساختن مدل حتما نبايد از نرم افزار خاصی استفاده کرد. منظوره من اينه که
نرم افزار های حرفه اي زيادی هست که خوب انتخاب من تا اينجا​
Maya و zbrush را انتخاب کردم
برای انتخاب نرم افزار اولين قدم اينرفيس و منو های نرم افزار هست که بايد
در نظر شما جلوه کنه و راحت تر باشه. ولی فعلا تو ايران کاربرد
max 3ds ،maya و zbrush
پر کاربرد ترين هستند. البته مدعيه جديد فعلا هودينی هست که من شخصا چيزی نميدونم
ازش.

بسياری از فرامين و قانون ها مخصوصا قسمت مادلينگ
از توابع و پارامتر های يکسانی استفاده ميکنند تفاوت​
عمده در hotkey ها ميباشد. همچنين menu چينی ها
 

Dinosaur

Loyal Member
Sep 29, 2005
17,005
نام
آریا
خیلی جالب شده احسان جان !
مخصوصآ اون جزییات ریزی که داره مثل رگ ها و حالت خاص بدنش ! :D عکس اولی هم یه جور جالب و متفاوتی از آب در اومده !
 

{ehsan}

کاربر سایت
Nov 29, 2005
2,177
نام
ehsan
مرسی آريا جان واقعا افتخار دادی بم
تويه جمله نميشه گفت که سخت تره .
گفتم اگر به ديده ی ساختن مدل و آناتميه مجودات نگاه کنيم خوب مسلما بهترين انتخاب zbrush


هستش. ولی اگر به ديده کلی نگاه کنيم شما
zbrush را بگير چند ماه و MAYA را بگير حدقل 12 سال
maya


نرم افزار مادر هستش و امکانات بينهايت داره . zbrush تنها يک نرم افزار کمکی هستش
مثل نقش photoshop در يک اثر 3 بعدی که به نرم افزار مادر کمک ميکنه
در واقع مايا و مکس engine انيميشن حساب ميشه. ياداوری ميکنم که نرم افزار maya editor
يک


engine بازی هستش که چند ساله فقط تحت ليسانس sony هستش و اکثر بازی های
انحصاريه کمپانی sony يا در خود maya طراحی ميشه و يا کلا در engine maya
توی سايت


autodesk که رجوع کنيد بخش game توضيح داده البته من اطلاعات مختصری ميدونم از اين
engine


. در بازيه mafia 2 از سيستم cloth مايا برای collision ها استفاده شده همچنين صدمات
بدنه ماشين.
اگر يک مدل کار در ضمينه ی طراحيه کارکتر ميخواهيد بشيد فقط ،
zbrush


ميتونه به تنهايی جواب بده که بعد وارده maya يا هر نرم افزار مادر ديگری خواستيد
بکنيد. در ضمن zbrush به صورت کاملا رسمی فقط از پسوند ma که همون maya ASCII هستش
پشتيبانی ميکنه( به صورت non-plugin) و همچنين پسوند obj برای نرم افزار های ديگه
البته من تا ورژن 3.5 اينا ديدم و ورژن 4 را نميدونم.
اين به اين معناست که اگر خاستيد از فايل zbrush برای maya خروجی بگيرين اين پروسه
بسيار اصولی تر و راحت تر از خرجی گرفتن برای ديگر نرم افزارهاست
اون هم تنها با يک کليک. برای بقيه نرم افزار ها هم بايد obj گرفته بشه
و تنظيمات را دستی وارد کنيد.
برای طراحی در zbrush بهتره از tablet pen يا قلم نوری استفاده کنيد
بهترين مارک هم wacom هستش

ويرايش :
راحتی زمانی به وجود ميآد که انگيزه و علاقه باشه.
انسان از راحتی به انگيزه و علاقه نميرسه . از انگيزه و علاقه به راحتی ميرسه
در واقع مقصود رسيدن به راحتی نيست رسيدن به هدف بزرگيه که يک هنر مند
به اميد اون زندگی ميکنه. خلق تصاوير . اين نظر شخصيه منه. اميدوارم اشتباه نکرده باشم
 
آخرین ویرایش:

Danteppc

کاربر سایت
Dec 29, 2008
995
واقعا ممنون
منم برای طراحی کاراکتر می خواستم
پس فکر کنم zbrush بهترین انتخابه !
دوست دارم سرباز های دوره های مختلف ایران رو بسازم
 

{ehsan}

کاربر سایت
Nov 29, 2005
2,177
نام
ehsan
بعضی گفتند که من اينا از روی iron زدم ولی وقتی شروع به کار کردم هيچ گونه عکس يا تصويری
نبود فقط شروع کردم به طراحی و اين شد . نه من شخصا زياد اهله ماشين نيستم
کلا کار من به علاقه ی شخصی خيلی مربوط ميشه و من تا الان نشده به دلم بياد يک طرح ماشين را
کامل کنم.
يک نکته را هم بگم من در ضمينه ی طراحی non-refrence موفق تر بودم تا الان .
يعنی بدون الگو کار ميکنم اين خودش يک نوع سبک جدا از شبيه سازيه . ميخوام سعی کنم
نقطه اي را پيداا کنم که لازم نباشه به زور بشينم و طراحی کنم. کلا طراحيه هر ضمينه اي
تخصص و علاقه ی شخصيه خودش را می طلبه

باز هم ممنون
=========
ويرايش: يه سری طرح زدم ولی راضی نبودم ميخوام اگر بشه يک طرح خوبيا بزارم اگرم شد توی يک​
تاپيک چند تا از طرح های امتحانی را ميزارم شايد برای دوستان جالب باشه.
 
آخرین ویرایش:

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر