«Amy Hennig» شرکت EA را ترک کرد

Outer Heaven

کاربر سایت
کارگردان سری محبوب «Uncharted» که پس از جدایی از شرکت «Naughty Dog» , مشغول کار بر روی عنوای جدید از سری ستارگان در شرکت «EA» بود امروز از این شرکت جدا شد.



xxwh_amy-hennig.jpg



امروز در کنفرانس «Gamelab» که در شهر بارسلونا برگزار شد , «Amy Hennig» طی مصاحبه ای که با وبسایت یوروگیمر داشت اعلام کرد که در ماه ژانویه از شرکت «EA» جدا شده و در حال تاسیس کردن استدیوی مستقل خود است.او در ادامه گفت: «در حال حاظر هدف من تاسیس استدیوی مستقل خواهد بود. قصد دارم این استدیو به صورت مستقل به کار خودش ادامه دهد. دوست دارم تیم جدیدم حداکثر از 15 نفر تشکیل شود.در حال حاظر در حال مذاکره با چندین شرکت هستیم تا پروژه بعدی خود را بر روی پلتفرم های واقعیت مجازی عرضه کنیم.متاسفانه بازی جنگ ستارگان که در حال ساخت آن بودیم به طور کامل کنسل شده است. شعبه «Vancouver» هم اکنون بر روی یک بازی جهان از از این سری کار میکند که به طور کامل با عنوانی که من در حال ساخت آن بودم متفاوت است. تمامی افرادی که بر روی پروژه قبلی در حال کار بودند به شدت علاقه مند به اتمام پروسه ساخت بازی بودند. ولی متاسفانه این عنوان به این مرحله نرسید. در آینده دوست دارم این عنوان را به نوعی دوباره زنده کنم. ولی متاسفانه پیچیدگی های زیادی در این رابطه وجود دارد»

Read the whole post here.
 
آخرین ویرایش:
اخرین بازیساز بزرگی که رفت و مستقل شد و یک بازی خفن تر از قبل ساخت رو من یادم نمیاد کی بوده :think:
خوب این ملاک خوبی نیست نمونش Shinji Mikami و Vince Zampella و Jason West .

مشخصا بازیساز های بزرگ تیم بزرگ بهتر و بزرگتر میکنن همین الان یک تیم خوب کوچیک با بودجه کم هر چقدر هم بزرگان صنعت بیاری بگی بازی بسازن نمیتونن یک بازی بزرگ بسازن شاید بازی فان بسازن یا ... اما بستگی به ادمش بودجه افرادی که دور خودش جمع کرده هدفی که دنبال میکنه داره .

بیشتر بازیساز های که جدا شدن متاسفانه هدف درستی ندارن از بازی سازی یا تیم متوسط دورخودشون جمع میکنن یا بودجه ندارن یا دیگه اون روحیه خفن بازیسازی ندارن نمونش David Jaffe انقدر خودش درگیر مسائل دیگه کرده بازی درست نمیسازه یا کسای دیگه که فکر میکنن هرچی بسازن ملت دنبالشون میدون نمونش cliff bleszinski استعداد داشت اما چیزی که بزرگش کرده بود پشتیبانی خفن و استعداد های بزرگ epic بود یا Vince Zampella و Jason West چیزی که اینها رو زمان خودش خفن کرده بود تیم خوبی بود که داشتن باهاشون بازی میساختن که وقتی از AC جدا شدن و تیم رفتن COD به زمین گرم خورد و الان در یک چرخه تکرار گیر کرده و استدیو Infinity Ward دیگه در حد و اندازه قدیم نیست .
 
بنظرتون احتمال داره برگرده ناتی داگ؟ :-?
اگه ایده های بیخود مثل داستان انچارتد 3.4 داشته باشه نه.... :D(داستان 3 مشکل داشت که هیچ شکی درش نیست هیچ پیشرفتی تو گیم پلی وجود نداشت که هیچ بنظرم ضعیف تر از 2 بود 4 هم که از همون تیزرش مشخصه چقدر کلیشه بود که خوشبختانه درستش کردن)
بنظرم بهتره بره کریستال داینامیک legacy of kaine بسازه
اخرین بازیساز بزرگی که رفت و مستقل شد و یک بازی خفن تر از قبل ساخت رو من یادم نمیاد کی بوده :think:
قرارم نیست که خفن تر بسازه گفته بازی vr:D
 
امی هنیگ رو واقعا دوست دارم و سه گانه آنچارتدی که ساخت واقعا شکل روایت داستانی و پرداخت شخصیت ها رو عوض کرد تو صنعت
هیچوقت مکالمه های جذاب سالی و نیت رو فراموش نمی کنیم
امیدوارم هرکاری می کنه موفق باشه
اما فکر می کنم اگه فقط یه عقل سلیم تو سازنده های بزرگ باشه برای کوجیماست
سازنده های مشهور اینطور که من می بینم خودشون طی یک دوره اشتباهات و جو گیری به شغلشون آسیب میزنن
نمونش همین کلیف بیلیزنسکی که با این همه استعداد 24 ساعت داره تو توییتر جک می گه یا از اینکه امروز تو خونشون با زنش چه شوخی کرده
البته امی می خواد تو صنعت بازی بمونه اما فکر می کنم اگر ایندفعه هم تیرش به سنگ بخوره بلکل از بازی های کامپیوتری خداحافظی کنه
 
امی هنینگ فقط در بخش داستانی uncharted 3 نقش داشت که اون هم از نظر خیلی ها ضعیف تر داستان در سری است
این indie شدن هم دیگه لوس شده،اون ninja theory که هی شعار بازسازی مستقل و بین AAA و indie را می داد هم یک سال بعد زد زیر تمام اصولش و رفت پیش مایکروسافت
کسی هم که می ره در کمپانی بد نامی مثل EA که یک بازی درباره یک فرنچایز cash grab بسازه،همین گیرش می آد
 
امی هنینگ فقط در بخش داستانی uncharted 3 نقش داشت که اون هم از نظر خیلی ها ضعیف تر داستان در سری است
این indie شدن هم دیگه لوس شده،اون ninja theory که هی شعار بازسازی مستقل و بین AAA و indie را می داد هم یک سال بعد زد زیر تمام اصولش و رفت پیش مایکروسافت
کسی هم که می ره در کمپانی بد نامی مثل EA که یک بازی درباره یک فرنچایز cash grab بسازه،همین گیرش می آد

داداش ninja theory برشکست شده بود راهی جز این حرکت نداشت یا باید استدیو رو تعطیل میکردن یا باید به یکی دیگه خودش می چسبوند .

تو یوتیوب یک داکیومنتری از افراد استدیو هستش که راجب این موضوع صحبت میکنن قشنگ هیچ شرکتی باهاشون کار نمیکرد کار به جایی رسیده بود که استدیو به چند تیم تبدیل کرده بودن چندتا بازی Indie کوچیک ساختن تا خرج Hell blade در بیاد و این یعنی فاجعه خود Hell blade بازی نبود که بخواد استدیو به این بزرگی زنده نگه داره فقط برای این بود که نشون بده استدیو استعداد داره همین .

قبلا خودشون سر HS پیش سونی خراب کرده بودن ادامه بازی نساختن و گفتن میخوایم مولتی بشیم از اون موقع به بعد سونی باهاشون دیگه کاری نداشت دفعه بعدی که خراب کاری کردن DMC بود که شاید بازی خوبی بود اما نه از نظر تجاری موفق بود نه از نظر منتقدا و capcom هم دیگه باهاشون کاری نداشت. شرکت های بزرگ دیگه هم مثل EA و UBI هم با شرکت های مثل NT اینجوری ها کار نمیکنن پس باید یک خریدار برای استدیو پیدا میکردن که هم خوب پول بده هم اینکه بتونه آینده استدیو تا حدی تضمین کنه.

استدیو با استعداد اما در طول عملکردش اشتباه زیاد داشته از نظر مدیریتی قشنگ خودشون به خاک سیاه نشوندن اما حالا براشون خوب شده اگه موفق بشن زیر مجموعه ماکروسافت خوش به حالشون وگرنه اینجوری بازم بعد چند سال درش تخته میشه فقط چندسال در استدیو بیشتر باز نگه میدارن .
 
امی هنینگ فقط در بخش داستانی uncharted 3 نقش داشت که اون هم از نظر خیلی ها ضعیف تر داستان در سری است
این indie شدن هم دیگه لوس شده،اون ninja theory که هی شعار بازسازی مستقل و بین AAA و indie را می داد هم یک سال بعد زد زیر تمام اصولش و رفت پیش مایکروسافت
کسی هم که می ره در کمپانی بد نامی مثل EA که یک بازی درباره یک فرنچایز cash grab بسازه،همین گیرش می آد
هم کارگردان بود هم نویسنده کلا انچارتد ۳ محصول کار امی هینینگ هست و دراکمن و بروس نقشی توش نداشتن قرار هم انگار همین بوده سکی در میون یا انچارتد ها رو دو تیم بسازن که سر ۴ به مشکل خوردن با تیم و ناتی داگ
 
خوب این ملاک خوبی نیست نمونش Shinji Mikami و Vince Zampella و Jason West .

مشخصا بازیساز های بزرگ تیم بزرگ بهتر و بزرگتر میکنن همین الان یک تیم خوب کوچیک با بودجه کم هر چقدر هم بزرگان صنعت بیاری بگی بازی بسازن نمیتونن یک بازی بزرگ بسازن شاید بازی فان بسازن یا ... اما بستگی به ادمش بودجه افرادی که دور خودش جمع کرده هدفی که دنبال میکنه داره .

بیشتر بازیساز های که جدا شدن متاسفانه هدف درستی ندارن از بازی سازی یا تیم متوسط دورخودشون جمع میکنن یا بودجه ندارن یا دیگه اون روحیه خفن بازیسازی ندارن نمونش David Jaffe انقدر خودش درگیر مسائل دیگه کرده بازی درست نمیسازه یا کسای دیگه که فکر میکنن هرچی بسازن ملت دنبالشون میدون نمونش cliff bleszinski استعداد داشت اما چیزی که بزرگش کرده بود پشتیبانی خفن و استعداد های بزرگ epic بود یا Vince Zampella و Jason West چیزی که اینها رو زمان خودش خفن کرده بود تیم خوبی بود که داشتن باهاشون بازی میساختن که وقتی از AC جدا شدن و تیم رفتن COD به زمین گرم خورد و الان در یک چرخه تکرار گیر کرده و استدیو Infinity Ward دیگه در حد و اندازه قدیم نیست .


میکامی و وینس زمپلا رو نمیدونم کدوم بازه زمانی منظورت هست چون الان هردو در کمپانی های مولتی میلیارد دلاری مشغول به کار هستند، جیسون وست هم کلا از کار بازیسازی امد بیرون :think:

ولی اره خب حرف منم همین هست اکثره این استعداد ها برای اجرایی کردن ایده هاشون نیاز به یک تیم حرفه ایی و گسترده نیاز دارند. و این تیم هم تنها منظور از لحاظ فنی نیست بلکه کسایی که سالها باهم دیگه کار کرده باشند و بینش همدیگه رو درک کنند. وقتی کوجیما کونامی رو ترک کرد کلی از اعضای ثابت تیمش رو هم با خودش برد.

متاسفانه کلیف بی که سوخت فعلا، فرد بشدت خلاق و با تجربه ایی که الان حضور ذهن دارم بروس استارلی هست. امیدوارم ایشون اشتباه نکنه...
 
آخرین ویرایش:
  • Like
Reactions: arash1996
پس این تیتراژ پایانی چی میگه:D

از چند هفته پیش سری آنچارتد رو دوباره شروع کردم " کیفیت پایینتر گیم پلی و به ویژه مسائل مربوط به تیراندازیِ U3 نسبت به U2 کاملا برام محسوس بود.دیشب که به وسطای U4 رسیدم پیش خودم گفتم شانس اوردیم Amy Hennig رو با تی پا انداختن بیرون:D وگرنه اینم از جنبه داستانی و شوتینگ چه بسا کیفیتی پایینتر از U3 میداشت.حالا که تمام سری آنچارتد رو پشت سرهم رفتم U4 واقعا از دیدگاه داستان نویسی" شخصیت پردازی و فضای ایجاد شده(به ویژه هنگام درگیریهای خفن" چه مبارزات تن به تن چه تیر اندازی) یک گام از کل سری جلو بود.این در حالیه که نیل و بروس تمایل چندانی برای کار روی ادامش نداشتن و فرصتشون هم محدود بود.

3 از 2 بهتر بود:-"
 
3 از 2 بهتر بود:-"
بنظر من بهترین مراحل و ست پیس های سه گانه ی آنچارتد متعلق به سه ست. در عین مراحل متوسطی مثل سوریه هم داشت. ولی باهات موافقم من 3 رو بیشتر از اون دوتای دیگه دوست داشتم
 
بنظر من بهترین مراحل و ست پیس های سه گانه ی آنچارتد متعلق به سه ست. در عین مراحل متوسطی مثل سوریه هم داشت. ولی باهات موافقم من 3 رو بیشتر از اون دوتای دیگه دوست داشتم
٣ از لحاظ ست پيس و تنوع و اكشن كلا چيز عجيبي بود:D از همون شروع بازي تو لندن گرفته تا هواپيما و شاتو فرانسه و بيابان (هنوزم پشم ريزونه اين مرحله:D) و بچگي نيت و مرحله كشتي با اون فيزيك پشم ريزون بازم:D حالا يكم ضعف روايتي داشت ولي به نظرم هنوزم تو تنوع و اكشن و ست پيس فعلا چيزي رو دستش نيومده و احتمالا هم نخواهد اومد:D
 
٣ از لحاظ ست پيس و تنوع و اكشن كلا چيز عجيبي بود:D از همون شروع بازي تو لندن گرفته تا هواپيما و شاتو فرانسه و بيابان (هنوزم پشم ريزونه اين مرحله:D) و بچگي نيت و مرحله كشتي با اون فيزيك پشم ريزون بازم:D حالا يكم ضعف روايتي داشت ولي به نظرم هنوزم تو تنوع و اكشن و ست پيس فعلا چيزي رو دستش نيومده و احتمالا هم نخواهد اومد:D
کجای اکشنش خوب بود بگید ما هم بدونیم..... محیط ها عظمت 2 رو نداشتن شوتینگ پیشرفتی که نداشت هیچ بدتر از 2 بود قشنگ یادمه تو مرحله کشتی تیر میزدم تو سر یارو هیچیش نمیشد گرینید با دست برمیگردوند:| هوش مصنوعیش هم تعریفی نداشت هرچی طرف بزنه میخوره بهت:|
 
  • Like
Reactions: only sony
امی هنینگ فقط در بخش داستانی uncharted 3 نقش داشت که اون هم از نظر خیلی ها ضعیف تر داستان در سری است
این indie شدن هم دیگه لوس شده،اون ninja theory که هی شعار بازسازی مستقل و بین AAA و indie را می داد هم یک سال بعد زد زیر تمام اصولش و رفت پیش مایکروسافت
کسی هم که می ره در کمپانی بد نامی مثل EA که یک بازی درباره یک فرنچایز cash grab بسازه،همین گیرش می آد
تو نسخه دوم هم نقش مهمی داشته :دی

jnzm_22.jpg


تو تیم داستان نویسی بازی هم بوده به گمونم.
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or