خبر رسمی شرکت Valve رسماً کنسول رومیزی Steam Machine را معرفی کرد

  • Thread starter Thread starter Farh@d
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز

Farh@d

There is no description of the situation
کاربر فعال
9752.jpg


شرکت Valve رسماً از قیمت و نحوه عرضه کامپیوتر گیمینگ رومیزی جدید خود، Steam Machine، رونمایی کرد. قیمت نسخه پایه این سخت‌افزار از ۱۰۴۹ دلار آغاز می‌شود. به گفته ولو، جهش شدید قیمت قطعاتی مانند رم و حافظه به دلیل تقاضای غول‌های هوش مصنوعی در ماه‌های اخیر، دلیل اصلی افزایش قیمت دستگاه نسبت به پیش‌بینی‌های اولیه است.


مدل و پیکربندی

قیمت (دلار)

اقلام همراه و ویژگی‌ها

نسخه ۵۱۲ گیگابایت

۱۰۴۹$

نسخه پایه استاندارد

باندل ۵۱۲ گیگابایت + کنترلر

۱۱۲۸$

دستگاه پایه به همراه استیم کنترلر

نسخه ۲ ترابایت

۱۳۴۹$

همراه با دو پنل جلویی اضافه (چوب گردو و پارچه قرمز)

باندل ۲ ترابایت + کنترلر

۱۴۲۸$

نسخه ۲ ترابایت به همراه استیم کنترلر
دستگاه به شرح زیر است:



خروجی تصویری و اتصال‌ها:

9753.jpg
  • خروجی DisplayPort 1.4 (پشتیبانی از ۴K@240Hz یا ۸K@60Hz) گزارش شده است.​
  • خروجی HDMI 2.0 (پشتیبانی از ۴K@120Hz، HDR، FreeSync، CEC) نیز گفته شده است.​
  • پورت USB‑C با سرعت تا ۱۰ گیگابیت/ثانیه (USB 3.2 Gen2) و چهار پورت USB‑A (دو پورت USB 3 در جلو، دو پورت USB 2 در عقب)؛​
  • اتصال شبکه: Ethernet با سرعت ۱ گیگابیت، Wi‑Fi 6E (2×2)، آنتن بلوتوث اختصاصی.​


دستگاه قرار است «بیش از شش برابر قدرت» Steam Deck را ارائه دهد و توانایی اجرای بازی در کیفیت ۴K با نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه با فناوری FSR را دارا باشد.
پشتیبانی از Ray‑Tracing، امکان استفاده به‌عنوان یک رایانه کوچک خانگی (desktop mode)، طراحی مناسب برای محیط سالن پذیرایی، امکان استفاده کنترلرهای مختلف و …

قیمت نهایی هنوز اعلام نشده است؛ اما طبق برخی گزارش‌ها، هدف Valve ارائه قیمتی رقابتی با رایانه‌های بازی سطح ابتدایی (احتمالاً در محدوده ۸۰۰ تا ۱۰۰۰ دلار) است.​
 
آخرین ویرایش:
خودت که دیگه میدونی این دستگاه در بهترین حالت یه مینی پی سی ه، نه بیشتر. یعنی توانایی ارتقایی برای آینده وجود نداره و باتوجه به مشخصاتش نهایتا یکی دو سال دیگه منسوخ میشه. مگر اینکه از همون اول بازار هدفشون بازی‌های خودشون مثل کانتر و... باشه که در اون صورتم هم نباید انتظار فروش خوبی با اون قیمت مدنظر داشته باشن! (چون جماعت pc مثل کنسول ها نیستن که نهایتا فقط دو انتخاب اصلی داشته باشن، دستشون خیلی بازتره) بنظر هم میرسه یجوری کانفیگ و نرم‌افزار رو بهینه میکنن که بهترین انتخاب براش همون Steam Os باشه، در غیر اینصورت منطقی پشت کارشون نیست.
استیم مشین از همین الان با ویرم ۸ گیگی منسوخ شدست نیازی نیست چند سال صبر کنید که منسوخ بشه.
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
نمیدونم انتظار چی داشتید از ولو. قیمت محصولات این شرکت همیشه بالاتر از رقباش بوده و عرضه محدودی هم داشته که تقریبا همش از استور خودش بوده. خود ولو هم هدفش از عرضه کنسول رقابت با سونی یا ماکروسافت نیست.
 
البته خود valve هم سالهای قبل بیخیال استیم مشین شد چون از لحاظ نرم افزاری آمادگیش رو نداشت.

تفاوتشون تو ایجاد یه پلتفرم و UI کنسول ماننده.
وگرنه مینی PC که سالهاست داریم ، از مک گرفته تا تک تک همونهایی که اسم بردی.

این خیلی مهمه.
همین الان بعد از 4-3 سال استیم دک یکی از مزیتهاش به نسبت هندهلدهای جدیدتر ، به روزتر و قویتر همین سیستم عامل steam os و کنسول مانندشه.
اصلا فقدان این مورد بود که باعث شد مایکروسافت هم این نسخه ویرایش شده ویندوز رو بره سمتش.
طمع دست و پای مایکروسافت رو بسته وگرنه به نظرم اینا برنامه دارند کلا ویندوز گیمینگ، یعنی یه سیستم عامل ویندوز بر مبنای گیمینگ عرضه کنند. به نظرم بهتر هم هست. بلاخره گیمر جماعت دنبال اشتراک 360 نیست که.
 
به نظرم این تاپیک رو هم پین کنیم مثل تاپیک هندهلدها.
استیم مشین ، پشت بندش مایکروسافت شاید ولی ASUS ، لنوو و... که ورودشون حتمیه.
میشه یه تاپیک اختصاصی هم برای این محصولات داشت.

شخصا خودم خیلی دوست دارم یکی دو سال دیگه برگردم و یکسری از پستها رو بخونم.
یاد پستهای اول تاپیک هندهلدها میفتم :D

البته همیشه میشه برگشت و پستها رو خوند ولی جدای از شوخی خیلی خوب میشه که تاپیک جامعی در مورد این دستگاه ها هم داشته باشیم که خب صرفا PC نیستن.
این تاپیک به نظرم گزینه خوبیه.
 
وقتی این دستگاه معرفی شد خیلی خوشحال شدم چون میتونستم با خریدش به لایبرری استیمم دسترسی داشته باشم و مثل کنسول با هاش بازی کنم اما نظرم الان نسبتا بهش عوض شده
اولا قدرتش مناسب نیست در مقابل قیمت گذاری که شایعه شده قراره بالای 1000 یا 1200 دلار باشه دیگه واقعا ته قیمتش بیشتر از‌ 600 دلار نباید میلیود
دوما کنترلرش گرچه بهتر شده اما هنوز هم زیبا نیست ( شاید از نزدیک و استفادش نظرم عوض بشه )
اما خب ولو دیگه نبض بازار رو پیدا کردن و با همین شرایط بعد انتشار ران اوت میشن
 
به نظرم این تاپیک رو هم پین کنیم مثل تاپیک هندهلدها.
استیم مشین ، پشت بندش مایکروسافت شاید ولی ASUS ، لنوو و... که ورودشون حتمیه.
میشه یه تاپیک اختصاصی هم برای این محصولات داشت.

شخصا خودم خیلی دوست دارم یکی دو سال دیگه برگردم و یکسری از پستها رو بخونم.
یاد پستهای اول تاپیک هندهلدها میفتم :D

البته همیشه میشه برگشت و پستها رو خوند ولی جدای از شوخی خیلی خوب میشه که تاپیک جامعی در مورد این دستگاه ها هم داشته باشیم که خب صرفا PC نیستن.
این تاپیک به نظرم گزینه خوبیه.
به نظرم ایکس باکس جدید که احتمال بین 800 تا 1000 دلار بشه بهترین گزینه این دسته می شه اگه گند نزنه
هم ایکس باکس و راحتی کنسول داری هم ویندوز 12 دوال بوت کنارش داره سوییچ می کنی می ری استیم
قطعا هم سخت افزارش سوبل یا چوبل دک قدرت داره و هیچ کسیم نمی تونه شبیه قیمتیش بده چون فروش ایکس باکس به قدری هست که بتونه حاشیه سود خیلی کم بکنه ضمن اینکه با AMD قرارداد بلند مدت می بنده ضمن اینکه از نرم افزارها با گیم هاش با گیم پسش سود می بره و حتی دستگاه با ضررم بفروشه بازم براش سوده
به فرض استیم دک کلی سال قبل که به شدت هم از کنسول های دستی دیگه ضعیف تره 720P هم هست با یک PPI افتضاح برای صفحه نمایش تازگی شده 1000 دلار جالب اینکه بازم می خرنش
استیم شبیه دزدهای سر گردنه شده کلا این ویروس منحوس فن بوییسیم همیشه باعث پرو شدن و دیوانه شدن شرکت ها می شه البته این قضیه برای حکومت ها هم صدق می کنه
 
به نظرم ایکس باکس جدید که احتمال بین 800 تا 1000 دلار بشه بهترین گزینه این دسته می شه اگه گند نزنه
هم ایکس باکس و راحتی کنسول داری هم ویندوز 12 دوال بوت کنارش داره سوییچ می کنی می ری استیم
قطعا هم سخت افزارش سوبل یا چوبل دک قدرت داره و هیچ کسیم نمی تونه شبیه قیمتیش بده چون فروش ایکس باکس به قدری هست که بتونه حاشیه سود خیلی کم بکنه ضمن اینکه با AMD قرارداد بلند مدت می بنده ضمن اینکه از نرم افزارها با گیم هاش با گیم پسش سود می بره و حتی دستگاه با ضررم بفروشه بازم براش سوده
به فرض استیم دک کلی سال قبل که به شدت هم از کنسول های دستی دیگه ضعیف تره 720P هم هست با یک PPI افتضاح برای صفحه نمایش تازگی شده 1000 دلار جالب اینکه بازم می خرنش
استیم شبیه دزدهای سر گردنه شده کلا این ویروس منحوس فن بوییسیم همیشه باعث پرو شدن و دیوانه شدن شرکت ها می شه البته این قضیه برای حکومت ها هم صدق می کنه
بعید می‌دونم بوت لودر باز باشه که کسی بتونه روش استیم بریزه!
اگر حالت ویندوز رو کنسول قطعی باشه، Steam فقط رو ویندوز دسترسی داره. مگر اینکه خود MS بیاد داشبورد جداگانه بذاره برای استیم که خیلی بعیده!

اگر هک هم بشه و روش Steam OS بریزن، برای درایور گرافیکیش به مشکل می‌خورن. خود استیم درایور گرافیک کنسول دستیش رو میده ولی ،MS فکر‌ نکنم.

امیدوارم داشبورد استیم رو با همکاری خود استیم رو کنسول پیاده‌ کنه. این برای هر گیمری بهترین‌ گزینه‌س.
 
بعید می‌دونم بوت لودر باز باشه که کسی بتونه روش استیم بریزه!
اگر حالت ویندوز رو کنسول قطعی باشه، Steam فقط رو ویندوز دسترسی داره. مگر اینکه خود MS بیاد داشبورد جداگانه بذاره برای استیم که خیلی بعیده!

اگر هک هم بشه و روش Steam OS بریزن، برای درایور گرافیکیش به مشکل می‌خورن. خود استیم درایور گرافیک کنسول دستیش رو میده ولی ،MS فکر‌ نکنم.

امیدوارم داشبورد استیم رو با همکاری خود استیم رو کنسول پیاده‌ کنه. این برای هر گیمری بهترین‌ گزینه‌س.
استیم او اس که خیلی وقته برای همه عرضه شده قبلشم می شد نصبش کرد الان رسمی هم اومده
درایور چی؟ همشون amd هستن دیگه نصب های رسمیشونم هست حالا اینتل بیس مطمئن نیستم
بعدشم دشبورد اشغال سازنده ها بیخیال الان این لینک زیر می ذارم عالی و سبکه کلیم قابلیت داره همه دشبوردها هم جلوش باید بوق بزنن تازه مشکل کاهش فرکانس رم زمانی که برق متصل نیست هم حل می کنه
GitHub - Valkirie/HandheldCompanion: ControllerService

همه دستگاه ها هم ساپورت می کنه اتوماتیک شناسایی می شه
 
مثل اینکه خیلی به رونمایی رسمی از قیمت و انتشارش نزدیک شدیم.
این همه اطلاعاتیه که در مورد این کنسول/PC وجود داره:


========
موارد مهم:
کنسول به دست منتقدها رسیده و امبارگو هفته بعد 23 June برداشته میشه.
تو پکیجی که به دست منتقدها رسیده کنترلر استیم هم وجود داره ، تضمین و تاییدی وجود نداره که دستگاه که منتشر شد داخل پکیج هم گیم پد وجود داشته باشه.
تو همین June قراره که قیمتگذاری ها مشخص بشه.
حدس و گمانها از قیمت 1000 دلاری خود کنسول میگن ، هدست VR (Steam Frame)هم چیزی بین 1000 تا 1200 دلار میتونه باشه.
اینطور که پیش میره باید برای جولای هم انتظار در دسترس قرار گرفتنش رو داشت و بیاد به فروشگاه‌ها.
 
من خیلی رو خرید این حساب باز کرده بودم اما انگار خود خارجیا هم قرار نیست براحتی گیرش بیارن
احتمالا به محض باز شدن فروش خیلی سریع همش فروش میره و ناموجود میشه!
ولو خیلی محدود تولید میکنه و اصلا حاضر نیست چیزی رو با ضرر بفروشه!
 
  • Like
Reactions: milad.ps4
احتمالا به محض باز شدن فروش خیلی سریع همش فروش میره و ناموجود میشه!
ولو خیلی محدود تولید میکنه و اصلا حاضر نیست چیزی رو با ضرر بفروشه!
تازه قیمتی که براش در نظر گرفتن طبق شایعات فراتر از قدرتیه که داره اما با این حال بازم فروش بالایی می کنه یه مدت طولانی
فکر کنم بهتره منتظر کنسول هیبریدی مایکروسافت بمونیم تا این
 
  • Like
Reactions: Sobhan_23
تازه قیمتی که براش در نظر گرفتن طبق شایعات فراتر از قدرتیه که داره اما با این حال بازم فروش بالایی می کنه یه مدت طولانی
فکر کنم بهتره منتظر کنسول هیبریدی مایکروسافت بمونیم تا این
در حال حاضر کل دنیا درگیر این گرونی مزخرفه و چیزی نمیشه خرید!
این هندهلدای جدید همه بالا ۱۵۰۰ دلار هستن که عملا ارزش خریدشون رو به ۰ میرسونه
من هرچی بخوام بخرم صبر میکنم تا تا اواخر ۲۰۲۷
 
  • Like
Reactions: milad.ps4
11111.jpg

با توجه به این قیمت و قدرت سخت افزاریی که داره بنظرم ارزش کافی برای خرید نداره. بخصوص در قیاس با بقیه کنسول ها. 1500 دلار برای ورژن 2 ترابایت با کنترلر!! صرفا برا یه قشر خاص میتونه جذاب باشه
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or