سوالات و مشکلات Xbox Series X|S

merlin_179317002_bdab34db-887e-4d98-9d35-989134dda4af-superJumbo.jpg
سوالات مربوط به کنسول اکس باکس سری X و S رو میتونید در این تاپیک بپرسید و پیگیری کنید.
برای سوالات مربوط به کنسول های نسل 8 ماکروسافت به تاپیک پرسش و پاسخ Xbox One مراجعه کنید
برای سوالات مربوط به شبکه لایو به تاپیک مشکلات اینترنتی(ایران) کنسول اکس باکس و پیشنهادات رفع و رجوع آنها مراجعه کنید.

سوالات متداول:​

1. چند مدل از اکس باکس وجود داره و تفاوت های بینشون چی هست؟
در کل تا آخرین ویرایش این تاپیک 3 نسخه کنسول برای نسل 8 و دو نسخه برای نسل 9 منتشر شده
نسخه های نسل 8 شامل xbox one - xbox one s - xbox one x و نسخه های نسل 9 شامل xbox series s و xbox seeies x هستند

2. تفاوت بین کنسول های series s و series x چیست؟
کنسول series s با قیمت 300 دلار و کنسول series x با قیمت 500 دلار عرضه شدند
کنسول series x قابلیت اجرای بازی ها با رزولوشن 4k و کنسول series s با رزولوشن 1440p را دارند.
حافظه داخلی کنسول series x معادل 1 ترابایت و حافظه داخلی کنسول series s معادل 512 گیگابایت هستند.
کنسول series s بر خلاف series x درگاه دیسک ندارد.

3. آیا محدودیتی در انتشار بازی ها برای کنسول های series x|s وجود دارد؟
خیر. تمامی بازی ها برای هر دو کنسول منتشر میشوند.

4. آیا استفاده از کنسول های اکس باکس در ایران خطر بن شدن را دارد؟
خیر. هیچ خطری در صورت رعایت قوانین مربوط به کاربران وجود ندارد.

5. آیا میتوانم کنسول خودم را هک (کپی خور) کنم؟
خیر در حال حاضر نمی توانید کنسول خود را کپی خور کنید اما میتوانید از طریق برخی فروشگاه ها اقدام به نصب عناوین به صورت آفلاین کنید.

6. برای اتصال به سرویس xbox live دچار مشکل هستم.
برای اتصال به سرویس لایو شما باید روی کنسول خودتون DNS های گذر از تحریم ست کنید که میتونید اطلاعات دقیق تر در این مورد رو در تاپیک مشکلات اینترنتی(ایران) کنسول اکس باکس و پیشنهادات رفع و رجوع آنها کسب کنید.

7. چطوری میتونم به فیلم ها و عکس های خودم از بازی ها دسترسی داشته باشم؟
در حالت عادی شما با استفاده از نرم افزار موبایل xbox به تصاویر آپلود شده در اینترنت دسترسی دارید اما اگر تمایل به ثبت تصاویر به صورت آفلاین هستید میتوانید یک هارد اکسترنال را به کنسول خود متصل کرده و با تنظیم کردن هارد به عنوان یک media storage اقدام به ذخیره ی تصاویر در هاردتان کنید.

8. آیا خاموش نکردن کنسول به صورت کامل و روشن بودن کنسول در حالت استندبای خطرناک است؟
خیر هیچ خطری وجود ندارد اما مصرف برق شما کمی بالاتر میرود.

9. آپدیت بازی را کنسل کردم و کل بازی حذف شد مشکل چیست؟
در کنسول های اکس باکس بعد از شروع آپدیت به هیچ عنوان نمیتوان حتی به صورت آفلاین وارد بازی شد چرا که فایل های بازی دچار تغییر شدند و قابل اجرا نیستند پس باید تا آخر آپدیت صبر کنید و کنسل کردن آپدیت به معنای حذف کامل بازی از کنسول شماست.

10. آیا اکانت های ظرفیتی و اشتراکی در اکس باکس قابل استفاده هستند؟
بله هر اکانت در اکس باکس دارای 2 ظرفیت میباشد.
اگر اکانت در کنسول به صورت Home ثبت شده باشد به آن ظرفیت هوم میگویند و میتوانید به تمام خدمات آن اکانت از طریق حساب کاربری خودتان دسترسی داشته باشید (گلد ، گیم پس و بازی ها)
اگر اکانت در کنسول به صورت Home ثبت نشده باشد به آن ظرفیت عادی یا سوییچ میگویند و شما برای استفاده از بازی های این اکانت ها باید ابتدا وارد آن اکانت شوید و سپس با switch profile به حساب کاربری خودتان لاگین کنید
از ظرفیت هوم به صورت آفلاین هم میتوانید استفاده کنید اما در صورت استفاده از ظرفیت سوییچ الزاما باید به اینترنت متصل باشید.

11. گیم پس چیست؟
گیم پس یک اشتراک در اکس باکس است که به شما اجازه میدهد تا از لیست بازی های موجود در گیم پس هر کدام را که میخواهید بدون محدودیت در تعداد بازی کنید.

12. آیا بازی های گیم پس همیشه برای من میمانند؟
خیر! برخی از بازی ها با اضافه شدن بازی های جدید از گیم پس حذف میشوند و بعد از حذف دیگر نمیتوانید آن ها را بازی کنید.

13. آیا می توانم از گیم پس به صورت آفلاین استفاده کنم؟
خیر با هر نوع از ظرفیت به هر حال باید الزاما آنلاین باشید.

14. آیا میتوانم بعد از اتمام سرویس گیم پس همچنان به استفاده از گیم پس ادامه دهم؟
خیر شما باید سرویستان را تمدید کنید و هیچ راهی برای ادامه ی استفاده بدون تمدید وجود ندارد.

15. تفاوت بین گیم پس و گیم پس آلتیمیت چیست؟
گیم پس آلتیمیت همان گیم پس است اما در کنارش سرویس gold و EA play نیز به شما تعلق میگیرد.





پست اول به مرور تکمیل میشه​
 
سلام
دوستان یک کنسول xbox 1 x دارم که موقعی که بازی wolfenstein youngblood دار م بازی می کنم صدای فن زیاد میشود و کنسول خاموش می شود (پیغام

اخطار داغ بودن XBox)​


و لی تو. بازی های دیگه مشکلی ندارد
 

Attachments

سلام
دوستان یک کنسول xbox 1 x دارم که موقعی که بازی wolfenstein youngblood دار م بازی می کنم صدای فن زیاد میشود و کنسول خاموش می شود (پیغام

اخطار داغ بودن XBox)​


و لی تو. بازی های دیگه مشکلی ندارد
کولینگ کنسول مشکل پیدا کرده باید ببری تعمیرکار .تمیزش نمیکردی احتمالا
 
  • Like
Reactions: capitan milan
گاهی اوقات کنسول رو روی حالت sleep میذارم دانلود نمیکنه آیا مشکل از کنسوله یا از نت؟
قدیم که این چیزا مربوط به نت بود. یوقتایی یادمه واس منم دانلود نمی‌کرد. DNS رو دیفالت می‌کردم رو اسلیپ دانلود می‌کرد. اخیرا کنسول رو روشن نکردم 😁و با این وضع DNS ها و ان‌استیبل بودن نت، احتمالا مشکل همونه.
 
قدیم که این چیزا مربوط به نت بود. یوقتایی یادمه واس منم دانلود نمی‌کرد. DNS رو دیفالت می‌کردم رو اسلیپ دانلود می‌کرد. اخیرا کنسول رو روشن نکردم 😁و با این وضع DNS ها و ان‌استیبل بودن نت، احتمالا مشکل همونه.
حس میکردم مشکل از نت باشه چون کنسول روشنه دو دقیقه یکبار سرعت ۰ میشه :)) گفتم از جماعت اهل فن هم سوال کنم نکنه مشکل از کنسول باشه :دی
 
سلام
سوییچ کردن ریجن کنسول بدون VPN مشکلی ایجاد میکنه؟ میخوام روی کنسول Overwatch بازی کنم به خاطر ریجن منو میندازه سرور آمریکا با پینگ ۳۰۰ میخواستم بدونم اگر برم تو تنظیمات کنسول لوکیشن رو بذارم روی یه کشور اروپایی مشکل ایجاد میکنه یا نه
اکانت خودم ریجن آمریکاست
 
سلام
سوییچ کردن ریجن کنسول بدون VPN مشکلی ایجاد میکنه؟ میخوام روی کنسول Overwatch بازی کنم به خاطر ریجن منو میندازه سرور آمریکا با پینگ ۳۰۰ میخواستم بدونم اگر برم تو تنظیمات کنسول لوکیشن رو بذارم روی یه کشور اروپایی مشکل ایجاد میکنه یا نه
اکانت خودم ریجن آمریکاست
والا من بارها ریجنو حالت عادی عوض کردم هیچ مشکلی برام پیش نیومده. بعید میدونم ایرادی داشته باشه اگه داشت توی این چند ده بار یبارش باید یه بلایی سرم میومد :D
 
والا من بارها ریجنو حالت عادی عوض کردم هیچ مشکلی برام پیش نیومده. بعید میدونم ایرادی داشته باشه اگه داشت توی این چند ده بار یبارش باید یه بلایی سرم میومد :D
ممنون :دی
---
اگر کس دیگه ای هم مثل من تو OW مشکل پینگ بالا داشت احتمالا از همینه چون تغییر ریجن پینگم رو درست کرد :D نمیدونم از کی شروع کردن از ریجن کنسول استفاده کردن جای پینگ چون پارسال چنین مشکلی نداشتم
 
دوستان یک اکانت روی چند تا کنسول میشه نصب بشه ؟ این قضیه فمیلی ممبر چیه ؟
اصولا یک ظ هوم و بی نهایت ظ سوییچ ولی سوییچ ها همزمان آنلاین نمیتونن بشن .فمیلی ممبر رو هم نمیدونم ولی سیف نیست کلا هرچی پرشین گیمز میذاره سیف نیست

ظاهرا یه روش قدیمی هست که که یک بازی که روی یک اکانت سوییچ توسط فروشگاه خریده میشه رو چند نفر همزمان می تونن با اکانت خودشون بازی کنن . با یه جور باگ اسکرین تایم انجام میشه.
من روششون رو که فروشگاهها گذاشته بودن رو دیدم بعد دنبالش گشتم تو یوتوب ؛ ظاهرا حداقل از 4 سال پیش انجام می شده تا الان
1000005611.jpg
آلان تقریبا بیشتر فروشگاههای معروف می فروشن ؛ boofexbox,persianxbox, giftxshop و ...
قیمتاشونم دلبخواهیه براشون مثلا برا 007 جدید 400 تومن گذاشتن و جی تی ای 1200
1000005613.jpg
 
ظاهرا یه روش قدیمی هست که که یک بازی که روی یک اکانت سوییچ توسط فروشگاه خریده میشه رو چند نفر همزمان می تونن با اکانت خودشون بازی کنن . با یه جور باگ اسکرین تایم انجام میشه.
من روششون رو که فروشگاهها گذاشته بودن رو دیدم بعد دنبالش گشتم تو یوتوب ؛ ظاهرا حداقل از 4 سال پیش انجام می شده تا الان
View attachment 410268
آلان تقریبا بیشتر فروشگاههای معروف می فروشن ؛ boofexbox,persianxbox, giftxshop و ...
قیمتاشونم دلبخواهیه براشون مثلا برا 007 جدید 400 تومن گذاشتن و جی تی ای 1200
View attachment 410271
قدیمی تره حد اقل 7-8 ساله تو پلاتی میفروشن .
 
  • Wow
Reactions: Milad.Samavati
قدیمی تره حد اقل 7-8 ساله تو پلاتی میفروشن .
آره من همیشه تو پلاتی می دیدم و با خودم می گفتم چه جوری یه اکانت سوییچو این قدر ارزون می دن حتما هکیه 😂
آلان که این فروشگاهها اوردن رفتم دیدم چه جوریه
 
ظاهرا یه روش قدیمی هست که که یک بازی که روی یک اکانت سوییچ توسط فروشگاه خریده میشه رو چند نفر همزمان می تونن با اکانت خودشون بازی کنن . با یه جور باگ اسکرین تایم انجام میشه.
من روششون رو که فروشگاهها گذاشته بودن رو دیدم بعد دنبالش گشتم تو یوتوب ؛ ظاهرا حداقل از 4 سال پیش انجام می شده تا الان
View attachment 410268
آلان تقریبا بیشتر فروشگاههای معروف می فروشن ؛ boofexbox,persianxbox, giftxshop و ...
قیمتاشونم دلبخواهیه براشون مثلا برا 007 جدید 400 تومن گذاشتن و جی تی ای 1200
View attachment 410271
حقیقتا پشیمونم . دنگ و فنگ زیاد داره .تموم هم کنم بازیو دیگه نمیگیرم از این روش فکر نمیکردم اشتراکی باشه فکر کردم کرایه هست همون سوییچ و هوم های نرمال هستن
 
حقیقتا پشیمونم . دنگ و فنگ زیاد داره .تموم هم کنم بازیو دیگه نمیگیرم از این روش فکر نمیکردم اشتراکی باشه فکر کردم کرایه هست همون سوییچ و هوم های نرمال هستن
یه کم از دردسرهاش میگی ؟ یعنی برای بازی های جدید هم ارزش نداره ؟
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or