سرخط خبرها

شرایر: بلیزارد تغییر استراتژی داده... و داره با تغییرات به مسیری حرکت می کنند که به جایگاهی برسن سالی یک تا دو بازی بتونن منتشر کنند.(جای ساخت نیو ip)
View attachment 405001
کدوم نیو آی پی؟ اینا آخرین آی پی جدیدشون واسه ده سال پیش بود. آی پی جدید قبل اونم دیابلو و استارکرفت بودن که واسه 20 سال قبل اورواچ بودن :D
 
1000033733.jpg

سونی با قراردادی به مبلغ 457 میلیون دلار، حقوق تجاری فرانچایز Peanuts را به دست آورد‌.

بخش Sony Music کنترل کننده این فرانچایز خواهد بود. Snoopy در ژاپن به قدری محبوب است که حتی تا کافه ها به تم آن وجود دارد. این محبوبیت می‌تواند این خرید را توجیه کند.
 
View attachment 405011

سونی با قراردادی به مبلغ 457 میلیون دلار، حقوق تجاری فرانچایز Peanuts را به دست آورد‌.

بخش Sony Music کنترل کننده این فرانچایز خواهد بود. Snoopy در ژاپن به قدری محبوب است که حتی تا کافه ها به تم آن وجود دارد. این محبوبیت می‌تواند این خرید را توجیه کند.
این بدرد نینتندو می‌خورد، بره از کافه‌ها شکایت کنه😁😁
 
بخش انلاین GTA VI ممکن است به یک بازی آنلاین نقش آفرینی عظیم (MMORPG) تبدیل شود.

images (3).jpeg


یک کهنه‌کار صنعت بازی‌های ویدیویی به نام "ریچ ووگل" در گفت‌وگو با سایت Wccftech فاش کرده که شنیده است بسیاری از ویژگیهای برنامه‌ریزی‌ شده برای بخش آنلاین جدید در GTA 6، شبیه ویژگی‌های رایج در بازی‌های MMORPG (بازی‌های آنلاین نقش‌آفرینی چندنفره عظیم) هستند.

عنوان GTA VI بازی‌ای است که تقریباً تمام صنعت بازی‌های ویدیویی باید با آن کنار بیاید. هیجان و انتظار بی‌سابقه اطراف این بازی (که کاملاً هم شایسته است، GTA 5 دومین بازی پرفروش تاریخ است) باعث شده شرکت‌های بزرگ و کوچک همه تلاش کنند تاریخ انتشار بازی‌های خود را با تاریخ انتشار GTA VI تداخل نداشته باشد. البته تاریخ انتشار GTA VI تاکنون دو بار عقب افتاده و این موضوع برنامه بسیاری از شرکت‌ها را به هم ریخته و حتی حیات برخی استودیوها را تهدید کرده است.

اما چیزی که انتظارش را نداشتیم این بود که GTA VI را به ژانر MMORPG که این روزها چندان موفق نیست ربط دهیم. با این حال، اظهارات یک کهنه‌کار صنعت ما را مجبور به بررسی این موضوع کرد.

ریچ ووگل که در کارنامه‌اش بازی‌های معروفی مثل Ultima Online، Star Wars Galaxies، Star Wars: The Old Republic، Doom (۲۰۱۶)، New World، Halo Infinite و Gotham Knights دیده می‌شود، در مصاحبه اختصاصی جدید با ما درباره وضعیت بازی‌های MMORPG در غرب، گفته است که شنیده بسیاری از ویژگی‌های برنامه‌ریزی‌شده GTA VI می‌تواند این بازی را به سمت یک MMORPG سوق دهد.

وقتی از او (و دو نفر دیگر از متخصصان قدیمی MMORPG) پرسیدیم آیا هنوز مخاطبان زیادی برای یک بازی بزرگ MMORPG غربی وجود دارد، او پاسخ داد:

«بله، فکر می‌کنم مخاطبان زیادی منتظر یک MMORPG درست و حسابی هستند. میلیون‌ها نفر هنوز World of Warcraft، SWTOR، ESO، Ultima Online، EverQuest، Fallout 76 و بازی‌های مشابه را بازی می‌کنند. مشکل اینجاست که هیچ ناشری حاضر نیست پول و ریسک لازم را برای ساخت چنین بازی‌ای بپذیرد. حس من این است که بعدی MMORPG بزرگ احتمالاً از آسیا یا اروپا خواهد آمد و اگر چیزهایی که درباره ویژگی‌ها و گیم‌پلی GTA VI شنیده‌ام درست باشد، این بازی می‌تواند به یک MMORPG تبدیل شود، چون بسیاری از ویژگی‌های برنامه‌ریزی‌شده‌اش دقیقاً ویژگی‌های معمول MMORPGها هستند.»

اولاً، واضح است که منظور او بخش آنلاین بازی است. راکستار هنوز جزئیات رسمی درباره GTA VI منتشر نکرده جز مکان ، داستان و شخصیت‌های اصلی، اما تقریباً مطمئن هستیم که مثل GTA 5، یک بخش داستانی تک‌نفره سنتی خواهد داشت و یک بخش آنلاین جداگانه.

اما آیا این شایعه منطقی است؟

بله، کاملاً. GTA 5 نسبت به GTA 4 گام بزرگی به سمت یک دنیای آنلاین پایدار برداشت. موفقیت عظیم GTA Online باعث شد که راکستار حتی از انتشار بسته‌های الحاقی داستانی صرف‌نظر کند و به جای آن محتوای داستانی جدید را مستقیماً به بخش آنلاین اضافه کند.

نکته مهم دیگر اینکه راکستار اگوست ۲۰۲۳، شرکت Cfx.re (سازنده ماد معروف FiveM برای GTA V ) را خرید.
ماد معروف FiveM ویژگی‌هایی شبیه MMORPG به بازی اضافه کرده بود؛ مثل سرورهای اختصاصی، تعداد بازیکن خیلی بیشتر در هر جلسه، و امکان نقش‌آفرینی بسیار پررنگ و قوی مثلا به عنوان شغل‌های مختلف مثل پزشک اورژانس، پلیس و غیره. FiveM آن‌قدر محبوب شد که در مقطعی تعداد بازیکنان همزمانش در استیم از جی‌تی‌ای آنلاین معمولی بیشتر شد و نقش بزرگی در محبوبیت مداوم GTA 5در پلتفرم‌های استریم مثل توییچ داشت.

محبوبیت ادامه‌دار FiveM نشان می‌دهد که جامعه GTA واقعاً علاقه‌مند به تجربه‌ای پایدارتر، با امکان نقش‌آفرینی و تعداد بازیکنان بیشتر است.

البته بعید است بخش آنلاین GTA 6 دقیقاً مثل بازی‌های سنتی MMORPG مثل World of Warcraft یا The Elder Scrolls Online باشد، اما کاملاً ممکن و بسیار محتمل است که برخی از ویژگی‌های نقش آفرینی را برای ایجاد یک دنیای زنده، پایدار و غوطه‌ورکننده‌تر به بازی اضافه کند.

دی ال سی اخیر GTA Online با نام A Safehouse in the hills که در ۱۰ دسامبر منتشر شد قابلیت های رول پلی بسیار جالبی به این بخش اضافه کرده بود که بسیاری این ویژگی ها را پیش نمایشی از قابلیت های جدید GTA Online جدید عنوان کرده اند

یکی از این قابلیت ها Mission Creator است که برای اولین بار به GTA Online اضافه شده است. همچنین قابلیت هایی مثل شخصی سازی کامل عمارت یا اضافه شدن pet ها و همچنین بدنسازی به این بخش اضافه شده است.

راکستار با بروزرسانی این بخش درباره بخش Mission Creator از کاربران خواسته تا با موارد حساس شوخی نکنند.
در بیانیه ی راکستار گفته شد که ما رفتار بازیکنان یا محتوای تولیدشده توسط آن‌ها را که منجر به هر گونه آسیب دنیای واقعی به سایر بازیکنان شود یا فعالیت‌های غیرقانونی دنیای واقعی را تشویق کند، تحمل نمی‌کنیم:
محتوای دارای خشونت شدید،
بازسازی اتفاقات خونین دنیای واقعی،
محتوای سواستفاده از حیوانات،
تمجید از حوادث تروریستی در دنیا.

بدین ترتیب پس از مدت‌ها قابلیت Mission Creator به عنوان ابزاری در اختیار کاربران قرار گرفت. این ابزار تستی از ویژگی‌های GTAVI و GTAOبعدی خواهد بود. بروزسانی بخش توصیه به کامیونیتی بخاطر جلوگیری از سواستفاده از این قابلیت برای اهداف غیرانسانی است.

دیتاماینر معروف Tez2 در پستی اعلام کرد :

خبر بزرگی است!
مشتاقانه منتظر دیدن جامعه نقش آفرینی در GTA Online 2 هستم.
قابلیت‌های حالت Creator در GTA Online بعدی بسیار جالب و هیجان انگیز خواهد بود.

منبع
 
آخرین ویرایش:
1000033743.png

سونی در حال توسعه هوش مصنوعی‌ای است که می‌تواند در لحظه بازی های ویدیویی را سانسور کند

به گزارش Gaming Bible سونی در حال توسعه هوش مصنوعی‌ای است که می‌تواند با بررسی لحظه‌ای تصاویر و صدا کلمات ناپسند، محتوای شامل خشونت بیش از حد و برهنگی را سانسور کند. محتوای سانسور شده توسط هوش مصنوعی مولد با تصاویر یا صدا های دیگر جایگزین می‌شوند تا کاربر متوجه این موضوع نشود.

از آنجایی که سونی در پتنت ای که در 9 دسامبر برای شرح کارکرد این سیستم به ثبت رسانده است، اشاره کرده است که این هوش مصنوعی می‌تواند بر روی اکثر دستگاه ها کار کند، اکس باکس و نینتندو نیز می‌توانند از این هوش مصنوعی استفاده کنند.
 
View attachment 405023

سونی در حال توسعه هوش مصنوعی‌ای است که می‌تواند در لحظه بازی های ویدیویی را سانسور کند

به گزارش Gaming Bible سونی در حال توسعه هوش مصنوعی‌ای است که می‌تواند با بررسی لحظه‌ای تصاویر و صدا کلمات ناپسند، محتوای شامل خشونت بیش از حد و برهنگی را سانسور کند. محتوای سانسور شده توسط هوش مصنوعی مولد با تصاویر یا صدا های دیگر جایگزین می‌شوند تا کاربر متوجه این موضوع نشود.

از آنجایی که سونی در پتنت ای که در 9 دسامبر برای شرح کارکرد این سیستم به ثبت رسانده است، اشاره کرده است که این هوش مصنوعی می‌تواند بر روی اکثر دستگاه ها کار کند، اکس باکس و نینتندو نیز می‌توانند از این هوش مصنوعی استفاده کنند.
یه اختراع چپ پسند. هرچند کلا نمیفهمم مزیت این مدل رو. خب هر مارکتی یه سری پالیسی داره که اگه بخواد اجازه انتشار بده خود اون سازنده بازیشو تغییر میده دیگه. چه نیازیه بازی به صورت کامل روش عرضه شه بعد با هوش مصنوعی در لحظه سانسور شه؟ :D
 
یه اختراع چپ پسند. هرچند کلا نمیفهمم مزیت این مدل رو. خب هر مارکتی یه سری پالیسی داره که اگه بخواد اجازه انتشار بده خود اون سازنده بازیشو تغییر میده دیگه. چه نیازیه بازی به صورت کامل روش عرضه شه بعد با هوش مصنوعی در لحظه سانسور شه؟ :D
حالا اینایی که میگن برای خانواده ها ساخته شده یا خرند یا خودشون رو زدند به خریت.:دی
قشنگ مشخصه هدفشون با این هوش مصنوعی چیه.
یعنی یک ورژن از GOW داریم که کریتوس عاشق Thor میشه؟😂
 
View attachment 405023

سونی در حال توسعه هوش مصنوعی‌ای است که می‌تواند در لحظه بازی های ویدیویی را سانسور کند

به گزارش Gaming Bible سونی در حال توسعه هوش مصنوعی‌ای است که می‌تواند با بررسی لحظه‌ای تصاویر و صدا کلمات ناپسند، محتوای شامل خشونت بیش از حد و برهنگی را سانسور کند. محتوای سانسور شده توسط هوش مصنوعی مولد با تصاویر یا صدا های دیگر جایگزین می‌شوند تا کاربر متوجه این موضوع نشود.

از آنجایی که سونی در پتنت ای که در 9 دسامبر برای شرح کارکرد این سیستم به ثبت رسانده است، اشاره کرده است که این هوش مصنوعی می‌تواند بر روی اکثر دستگاه ها کار کند، اکس باکس و نینتندو نیز می‌توانند از این هوش مصنوعی استفاده کنند.

1766232884371.png

1766232891967.png
 
کارگردان هنری ماراتن استودیو سازنده آن را ترک کرد
1766242557034.jpeg
جوزف کراس (Joseph Cross)، بازی ساز کهنه‌کار بانجی که از سال ۲۰۱۸ به سمت کارگردان هنری ارشد مجموعه‌ی ماراتن منصوب شده بود، پس از سال‌ها از این استودیو جدا شد.
بانجی، پس از کش‌وقوس های فراوان، بالاخره تاریخ عرضه ماراتن و به همراه آن یک ویدئو ۲۲ دقیقه‌ای از گیم‌پلی بازی را منتشر کرد. کش‌وقوس هایی مانند سرقت هنری از آثار یک هنرمند مستقل که باعث کناره‌گیری مدیرعامل استودیو شد، یا پلی تست آلفای ناامیدکننده. اکنون ماراتن قرار است مارس ۲۰۲۶ منتشر شود.
۱۸ دسامبر، یعنی دو روز پیش، سایت thegamepost، متوجه تغییری در پروفایل لینکدین جوزف کراس شد. تغییری که طی آن، سال‌های فعالیت او به عنوان کارگردان هنری ارشد در سال ۲۰۲۵ خاتمه یافته، و دیگر در حالت ادامه‌دار نیست. سر نخ دیگری که باعث گمانه‌زنی‌های بیشتری شد، تغییر در وضعیت صفحه ایکس او بود. تا قبل از این موضوع، او در بیو خود به صورت مستقیم به بانجی اشاره، و صفحه رسمی استودیو را تگ کرده بود؛ اما حالا این اسم و منشن حذف شده.
1766242596496.jpeg
این شایعات با مصاحبه وی با سایت کوتاکو تایید شد. او در این مصاحبه گفت:
من بسیار به پروژه، و دستاورد‌های تیم طی این شش سال اخیر، افتخار می‌کنم.
 
کلا روند یکی دو سال اخیر و الان این جایزه بیشتر من رو قانع میکنه که به زودی خداحافظی میکنه و میره کنار.
منم همین فکرو میکنم هرچند تصمیمات بعد خریدن اکتیویژن بلیزارد رو هیچکدوم این نگرفته و نادلا و امی هود دخیل بودن .
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or