Divinity

سازنده
Larian Studios
تاریخ انتشار
TBA
ناشر
Larian Studios
G774aDrWwAIIUvj.jpg
خدایان خاموش‌اند. Rivellon غرق در خون است. قدرت‌های جدیدی در حال ظهورند


استودیوی Larian، تیم تحسین‌شده‌ای و سازنده بازی Baldur’s Gate III ، رسماً از پروژه بزرگ بعدی خود رونمایی کرد: یک بازی کاملاً جدید به نام Divinity. این عنوان که در دنیای آشنای Rivellon جریان دارد، به عنوان «جاه‌طلبانه‌ترین اثر Larian تا به امروز» توصیف شده و قرار است یک تجربه نقش‌آفرینی با وسعت و عمقی بی‌سابقه ارائه دهد. سوئن وینکه، بنیان‌گذار استودیو، تاکید کرده است که این بازی نقطه اوج تمام تجربیات و دستاوردهای قبلی آن‌هاست و همان Divinity است که همیشه آرزوی ساختنش را داشته‌اند. اگرچه این یک بازی کاملاً جدید است که بازیکنان تازه‌وارد می‌توانند بدون هیچ پیش‌زمینه‌ای از آن لذت ببرند، اما طرفداران قدیمی سری Divinity: Original Sin نیز با پیوستگی‌ها و ارجاعات داستانی عمیق‌تری روبرو خواهند شد. در حال حاضر هیچ اطلاعاتی در مورد پلتفرم‌های مقصد یا تاریخ انتشار این عنوان منتشر نشده است.

تمام اطلاعات بازی تا به اینجا :
  • Divinity، یک نقش‌آفرینی نوبتی خواهد بود.
  • این پروژه به عنوان جاه‌طلبانه‌ترین، عمیق‌ترین و «رها شده‌ترین» نسخه از Larian توصیف شده و سوئن وینکه معتقد است «بسیار بهتر» از Baldur's Gate 3 خواهد بود.
  • وقایع بازی حدود 100 سال پس از Divinity: Original Sin 2 و بر اساس یکی از پایان‌های رسمی آن جریان دارد.
  • بازی دارای اتمسفری «بسیار تاریک» است.
  • داستان امکانات بسیار زیادی را در اختیار بازیکن قرار می‌دهد و به او اجازه می‌دهد دنیا را به سوی روشنایی هدایت کند یا آن را در آشوب کامل فرو ببرد.
  • این عنوان برای بازیکنان جدید کاملاً قابل دسترس طراحی شده، اما برای طرفداران قدیمی، پیوستگی داستانی عمیق و معناداری ارائه می‌دهد.
  • سیستم‌های گیم‌پلی، ترکیبی تکامل‌یافته از بهترین ایده‌های Baldur's Gate 3 و Divinity: Original Sin 2 خواهد بود.
  • تمام سیستم‌های بازی—شامل روایت، توسعه شخصیت، کاوش، انتخاب‌ها و عواقب—نسبت به عناوین قبلی به سطح بالاتری خواهند رسید.
  • وینکه تاکید کرده که سیستم‌های بازی از ابتدا برای یک بازی ویدیویی طراحی شده‌اند و دیگر با محدودیت‌های ترجمه قوانین رومیزی D&D روبرو نیستند.
  • سوئن وینکه ادعا کرده که اولین نبرد بازی حس «بهتر بودن از بهترین نبرد Baldur's Gate 3» را به او منتقل کرده است.
  • استودیو تمرکز خود را بر روایت سینمایی دوچندان خواهد کرد.
  • وینکه به سوال درباره بخش PvP پاسخ مشخصی نداده و گفته است «می‌گذاریم خودتان تئوری‌پردازی کنید».
  • هدف نهایی این است که هر بازیکن، داستان کاملاً متفاوتی برای تعریف کردن داشته باشد و وینکه ادعا می‌کند در حال انجام کارهایی هستند که قبلاً در این ژانر دیده نشده است.
  • بازی با نسل پنجم موتور داخلی و کاملاً جدید استودیوی Larian ساخته می‌شود.
  • استودیو در حال بهبود سیستم‌های استریم محتوا برای بارگذاری بهتر جهان بازی است.
  • بیش از 530 توسعه‌دهنده روی این پروژه کار می‌کنند.
  • برای کاهش زمان توسعه، بسیاری از کوئست‌ها و خطوط داستانی به صورت موازی (و نه خطی) در حال ساخت هستند که نیازمند تیم‌های نویسندگی بزرگتری است.
  • هدف، اتمام پروژه در یک چرخه توسعه 3 تا 4 ساله است که سالم‌تر از 6 سال زمان ساخت BG3 تلقی می‌شود.
  • در بازی هیچ محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی وجود نخواهد داشت؛ همه چیز توسط انسان‌ها ساخته می‌شود، اما تیم توسعه از ابزارهای AI برای ایده‌پردازی، کانسپت آرت و متون موقت استفاده می‌کند.
  • استودیو قصد دارد بازی را به صورت دسترسی زودهنگام (Early Access) منتشر کند.
  • هیچ تاریخ انتشار داخلی مشخصی وجود ندارد، اما عرضه آن در سال 2026 بعید به نظر می‌رسد.
  • Larian تمایل دارد بازی را روی تمام پلتفرم‌ها عرضه کند، اما این موضوع به بهینه‌سازی بستگی دارد و مورد به مورد بررسی خواهد شد.
  • این پروژه پس از آن شروع شد که Larian کار روی یک بازی جدید در دنیای D&D را به دلیل عدم اشتیاق و علاقه قلبی تیم توسعه، پس از چند ماه رها کرد.
  • به لطف فروش بیش از 20 میلیون نسخه‌ای Baldur's Gate 3، استودیو از نظر مالی در وضعیتی عالی قرار دارد و تمام درآمد آن صرف جاه‌طلبی‌های روایی Divinity خواهد شد.
  • سوئن وینکه و همسرش مالک اکثریت سهام Larian هستند و شرکت Tencent یک سهم اقلیت قابل توجه دارد اما در عملکرد استودیو دخالتی نمی‌کند.

 
آخرین ویرایش:
این بازی 100 درصد نوبتی میشه.به وسیله دو مدرک. اول:تو یک مصاحبه بعد بالدرز گیت 3 سون وینکه گفت ما میدانم چه طور گمپلی خودمان رو پیشرفت دهیم .مدرک 2:بعد بالدرز گیت 3 یک آگاهی استخدام منتشر شد که نوشته بود دنبال یک طراح مبارزات با تجربه و تخصص در زمینه مبارزات نبوتی هستیم.
هرچه پیامبر صنعت بازی سازی یعنی سون وینکه تصمیم بگیره ما هم اطاعت میکنیم
 
  • Like
Reactions: dark souls
یسری اطلاعات از بازی اومده:
ـ بازیگرای خیلی زیادی قراره داشته باشه که به واسطه ۶ استودیو مراحل موشن کپچر انجام میشه.
ـ سبک بازی همچنان نوبتی قراره باشه و انتخاب و اپشنهای خیلی زیادی پیش روی بازیکن قرار میگیره.
ـ عین BG3 پروسه بازی ارلی اکسس هست.
ـ استودیو لاریان سعیش اینه که پروسه ساخت طولانی نشه و از BG3 کوتاه تر باشه.
ـ تازه از مرحله پیش تولید عبور کردن.
 
یسری اطلاعات از بازی اومده:
ـ بازیگرای خیلی زیادی قراره داشته باشه که به واسطه ۶ استودیو مراحل موشن کپچر انجام میشه.
ـ سبک بازی همچنان نوبتی قراره باشه و انتخاب و اپشنهای خیلی زیادی پیش روی بازیکن قرار میگیره.
ـ عین BG3 پروسه بازی ارلی اکسس هست.
ـ استودیو لاریان سعیش اینه که پروسه ساخت طولانی نشه و از BG3 کوتاه تر باشه.
ـ تازه از مرحله پیش تولید عبور کردن.
-دو سال تو مرحله تولید ـه تازه رفته تو Full production (CDPR 🤝 لاریان دو سال بازیشون تو پیش تولید میره و به محض رفتن تو Full production با یـ تریلر CGI بازیشون رو معرفی میکن)
-پروسه ساخت 3-4 سال ـه
-کواپ تایید شده
-زود ترین زمان واسه EA در بهترین حالت 2027
-موتور جدید
 
:| خب من همینجا با این تاپیک خداحافظی میکنم. امیدوارم مثل بالدورز گیت شاهکار دربیاد همگی لذت ببرید. :D
حالا شاید برای jrpg بازها این حرفم عادی باشه...
ولی به شدت نوبتی شرقی رو ده ها پله از این مدل غربیش بهتر می دونم:دی به بیان بهتر بیشتر با سلیقه من جور هستند!

امیدوارم حداقل سرعت خیلی بیشتر شده باشه!!!!(رکاب بزنید لعنتیا:دی)
 
  • Smile
Reactions: He!n3ger
:| خب من همینجا با این تاپیک خداحافظی میکنم. امیدوارم مثل بالدورز گیت شاهکار دربیاد همگی لذت ببرید. :D
منم همین‌طور! :دی
متأسفانه نوبتی با غلظت Baldur's Gate بهم نمی‌سازه. درسته که Yakuzaهای جدید و Expedition 33 هم نوبتی محسوب می‌شن، ولی خیلی سَبُک‌تر از BG3 هستن و سریع تونستم جذب‌شون بشم، ولی BG3...
خیلی تلاش کردم ازش لذت ببرم و از نظر داستان و شخصیت‌پردازی و مخصوصاً آزادی عملِ حیرت‌انگیزی که داشت و نتایج کاملاً متفاوت انتخاب‌ها، واقعاً چیز شگفت‌انگیزی بود. اکت اول رو هم ساعت‌ها به زور و زحمت جلو رفتم فقط برای لذت بردن از این چیزها و از جهاتی هم خیلی حال می‌کردم، ولی در نهایت هر کاری کردم گیم‌پلی باهام سازگار نشد و هر چند وقت یه بار یه اتفاقی می‌افتاد که باعث می‌شد به فکر رها کردنش بیفتم و آخرش تسلیم شدم.
حتی روی آسون‌ترین درجه هم گذاشتم، ولی باز بعضی جاها منهدم می‌شدم! :-" یا هی تاس مینداختم که خوب دربیاد و بعضی وقت‌ها ۱۰ بار quick load می‌کردم تا به نتیجه برسه و لذت بازی برام کم می‌شد. یا مثلاً هر نیم‌ساعت یه بار، ۶۵ تا قابلیت جدید نشون می‌داد که از بین‌شون انتخاب کنم و خب همچین چیزی در حقیقت یه ویژگی مثبت به حساب میاد و باعث می‌شه شخصی‌سازی کاراکترها به اوج برسه، ولی مغزم نمی‌تونست این میزان عظمت رو پردازش کنه و همچین مواردی در کنار منوی عظیم برای دفاع و حمله و... باعث می‌شد بازی کوفتم بشه! :دی
واقعاً یکی از بزرگ‌ترین حسرت‌های عمرِ گیمریِ من، همین بوده که نتونستم با BG3 همراه بشم. خلاصه که خوش بگذرونین و جای ما رو خالی کنین! :(

b1c816_25dssaxc.jpg
 
بیش از 530 نفر روی بازی دارن کار می کنند

داستان بازی 100 سال بعد از یکی از پایان های کنن DOS2 هست

موتور جدیدشون، به عنوان نسخه پنجم انجین لاریان شناخته می شه...

پلیر های جدید هم می تونن بازی کنند ولی برای مخاطب های قدیمی یکسری نکات لذت بخش بیشتر خواهد داشت

حتی اولین نبرد بازی... کامبت بهتری از بهترین مبارزه BG3 خواهد داشت

پلیر ها با انتخاباتشون می تونن جهان رو نجات بدن یا کلا به فنا بدن:دی

1000011009.jpg
 
:| خب من همینجا با این تاپیک خداحافظی میکنم. امیدوارم مثل بالدورز گیت شاهکار دربیاد همگی لذت ببرید. :D

منم همین‌طور! :دی
متأسفانه نوبتی با غلظت Baldur's Gate بهم نمی‌سازه. درسته که Yakuzaهای جدید و Expedition 33 هم نوبتی محسوب می‌شن، ولی خیلی سَبُک‌تر از BG3 هستن و سریع تونستم جذب‌شون بشم، ولی BG3...
خیلی تلاش کردم ازش لذت ببرم و از نظر داستان و شخصیت‌پردازی و مخصوصاً آزادی عملِ حیرت‌انگیزی که داشت و نتایج کاملاً متفاوت انتخاب‌ها، واقعاً چیز شگفت‌انگیزی بود. اکت اول رو هم ساعت‌ها به زور و زحمت جلو رفتم فقط برای لذت بردن از این چیزها و از جهاتی هم خیلی حال می‌کردم، ولی در نهایت هر کاری کردم گیم‌پلی باهام سازگار نشد و هر چند وقت یه بار یه اتفاقی می‌افتاد که باعث می‌شد به فکر رها کردنش بیفتم و آخرش تسلیم شدم.
حتی روی آسون‌ترین درجه هم گذاشتم، ولی باز بعضی جاها منهدم می‌شدم! :-" یا هی تاس مینداختم که خوب دربیاد و بعضی وقت‌ها ۱۰ بار quick load می‌کردم تا به نتیجه برسه و لذت بازی برام کم می‌شد. یا مثلاً هر نیم‌ساعت یه بار، ۶۵ تا قابلیت جدید نشون می‌داد که از بین‌شون انتخاب کنم و خب همچین چیزی در حقیقت یه ویژگی مثبت به حساب میاد و باعث می‌شه شخصی‌سازی کاراکترها به اوج برسه، ولی مغزم نمی‌تونست این میزان عظمت رو پردازش کنه و همچین مواردی در کنار منوی عظیم برای دفاع و حمله و... باعث می‌شد بازی کوفتم بشه! :دی
واقعاً یکی از بزرگ‌ترین حسرت‌های عمرِ گیمریِ من، همین بوده که نتونستم با BG3 همراه بشم. خلاصه که خوش بگذرونین و جای ما رو خالی کنین! :(

b1c816_25dssaxc.jpg
BG3 کلا نقش آفرینی نوبتی خیلی عظیم و پیچیده ای بود. سر همین ممکنه خیلیا نتونن باهاش ارتباط بگیرن (از جمله بخاطر همین وابستگی به المان تاس انداختن که خب ماهیت D&D حساب میشد).
Divinity : Original Sin 2 آپدیت نسل نهمیم گرفت اخیرا. یه امتحانی بکنین. به نسبت پیچیدگیش کمتره و بشدت هم زیبا و درگیر کنندس. همین که عین BG3 با محوریت شانس و تاس نیست، خودش بازی رو به نسبت اون کلا متفاوت میکنه.
 
آخرین ویرایش:
BG3 کلا نقش آفرینی نوبتی خیلی عظیم و پیچیده ای بود. سر همین ممکنه خیلیا نتونن باهاش ارتباط بگیرن (از جمله بخاطر همین وابستگی به المان تاس انداختن که خب ماهیت D&D حساب میشد).
Divinity 2: Original Sin آپدیت نسل نهمیم گرفت اخیرا. یه امتحانی بکنین. به نسبت پیچیدگیش کمتره و بشدت هم زیبا و درگیر کنندس. همین که عین BG3 با محوریت شانس و تاس نیست، خودش بازی رو به نسبت اون کلا متفاوت میکنه.
درسته اینجا دیگه سیستم تاس انداختن وجود نداره و سوئن وینکه گیم پلی بازی رو خیلی بیشتر ویدیو گیمی میدونه !

تمام اطلاعات تا به اینجا :

  • Divinity، یک نقش‌آفرینی نوبتی خواهد بود.
  • این پروژه به عنوان جاه‌طلبانه‌ترین، عمیق‌ترین و «رها شده‌ترین» نسخه از Larian توصیف شده و سوئن وینکه معتقد است «بسیار بهتر» از Baldur's Gate 3 خواهد بود.
  • وقایع بازی حدود 100 سال پس از Divinity: Original Sin 2 و بر اساس یکی از پایان‌های رسمی آن جریان دارد.
  • بازی دارای اتمسفری «بسیار تاریک» است.
  • داستان امکانات بسیار زیادی را در اختیار بازیکن قرار می‌دهد و به او اجازه می‌دهد دنیا را به سوی روشنایی هدایت کند یا آن را در آشوب کامل فرو ببرد.
  • این عنوان برای بازیکنان جدید کاملاً قابل دسترس طراحی شده، اما برای طرفداران قدیمی، پیوستگی داستانی عمیق و معناداری ارائه می‌دهد.
  • سیستم‌های گیم‌پلی، ترکیبی تکامل‌یافته از بهترین ایده‌های Baldur's Gate 3 و Divinity: Original Sin 2 خواهد بود.
  • تمام سیستم‌های بازی—شامل روایت، توسعه شخصیت، کاوش، انتخاب‌ها و عواقب—نسبت به عناوین قبلی به سطح بالاتری خواهند رسید.
  • وینکه تاکید کرده که سیستم‌های بازی از ابتدا برای یک بازی ویدیویی طراحی شده‌اند و دیگر با محدودیت‌های ترجمه قوانین رومیزی D&D روبرو نیستند.
  • سوئن وینکه ادعا کرده که اولین نبرد بازی حس «بهتر بودن از بهترین نبرد Baldur's Gate 3» را به او منتقل کرده است.
  • استودیو تمرکز خود را بر روایت سینمایی دوچندان خواهد کرد.
  • وینکه به سوال درباره بخش PvP پاسخ مشخصی نداده و گفته است «می‌گذاریم خودتان تئوری‌پردازی کنید».
  • هدف نهایی این است که هر بازیکن، داستان کاملاً متفاوتی برای تعریف کردن داشته باشد و وینکه ادعا می‌کند در حال انجام کارهایی هستند که قبلاً در این ژانر دیده نشده است.
  • بازی با نسل پنجم موتور داخلی و کاملاً جدید استودیوی Larian ساخته می‌شود.
  • استودیو در حال بهبود سیستم‌های استریم محتوا برای بارگذاری بهتر جهان بازی است.
  • بیش از 530 توسعه‌دهنده روی این پروژه کار می‌کنند.
  • برای کاهش زمان توسعه، بسیاری از کوئست‌ها و خطوط داستانی به صورت موازی (و نه خطی) در حال ساخت هستند که نیازمند تیم‌های نویسندگی بزرگتری است.
  • هدف، اتمام پروژه در یک چرخه توسعه 3 تا 4 ساله است که سالم‌تر از 6 سال زمان ساخت BG3 تلقی می‌شود.
  • در بازی هیچ محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی وجود نخواهد داشت؛ همه چیز توسط انسان‌ها ساخته می‌شود، اما تیم توسعه از ابزارهای AI برای ایده‌پردازی، کانسپت آرت و متون موقت استفاده می‌کند.
  • استودیو قصد دارد بازی را به صورت دسترسی زودهنگام (Early Access) منتشر کند.
  • هیچ تاریخ انتشار داخلی مشخصی وجود ندارد، اما عرضه آن در سال 2026 بعید به نظر می‌رسد.
  • Larian تمایل دارد بازی را روی تمام پلتفرم‌ها عرضه کند، اما این موضوع به بهینه‌سازی بستگی دارد و مورد به مورد بررسی خواهد شد.
  • این پروژه پس از آن شروع شد که Larian کار روی یک بازی جدید در دنیای D&D را به دلیل عدم اشتیاق و علاقه قلبی تیم توسعه، پس از چند ماه رها کرد.
  • به لطف فروش بیش از 20 میلیون نسخه‌ای Baldur's Gate 3، استودیو از نظر مالی در وضعیتی عالی قرار دارد و تمام درآمد آن صرف جاه‌طلبی‌های روایی Divinity خواهد شد.
  • سوئن وینکه و همسرش مالک اکثریت سهام Larian هستند و شرکت Tencent یک سهم اقلیت قابل توجه دارد اما در عملکرد استودیو دخالتی نمی‌کند.
 
این بازی 100 درصد نوبتی میشه.به وسیله دو مدرک. اول:تو یک مصاحبه بعد بالدرز گیت 3 سون وینکه گفت ما میدانم چه طور گمپلی خودمان رو پیشرفت دهیم .مدرک 2:بعد بالدرز گیت 3 یک آگاهی استخدام منتشر شد که نوشته بود دنبال یک طراح مبارزات با تجربه و تخصص در زمینه مبارزات نبوتی هستیم.
هرچه پیامبر صنعت بازی سازی یعنی سون وینکه تصمیم بگیره ما هم اطاعت میکنیم
شانس مارو .همان روز که رفتم چند ساعت مصاحبه ها رو نگاه کردم تا یکم اطلاعات به دست بیارم خود سازنده تایید کرد که نبوتی هست 🤕🤕
 
وجود بازی اینقدر مخفی بوده که حتی به پلتفرم هولدر ها هیچی نگفتن بعد که بازی زودتر لیک میشه کلی ضدحال میخورن :

Not even PlayStation or Xbox knew The Game Awards statue was Divinity, Larian CEO says | VGC

=====================================

این تریلر BG3 من تا حالا 100 بار دیدم و هر دفعه شگفت زده میشم از موسیقی تریلر :




بیشتر از همه منتظر موسیقی بازیم تم Divinity: Original Sin 2 هنوز که هنوز مو به تن آدم سیخ میکنه :

 
بیش از 530 نفر روی بازی دارن کار می کنند

داستان بازی 100 سال بعد از یکی از پایان های کنن DOS2 هست

موتور جدیدشون، به عنوان نسخه پنجم انجین لاریان شناخته می شه...

پلیر های جدید هم می تونن بازی کنند ولی برای مخاطب های قدیمی یکسری نکات لذت بخش بیشتر خواهد داشت

حتی اولین نبرد بازی... کامبت بهتری از بهترین مبارزه BG3 خواهد داشت

پلیر ها با انتخاباتشون می تونن جهان رو نجات بدن یا کلا به فنا بدن:دی

View attachment 404638
اگه صدسال بعد از DOS2 باشه یعنی 40 سال بعد از Divinity 2 داستان این بازی اتفاق میفته یا به نوعی همزمان با اون.(DOS2 آخرین پیش درآمد این مجموعست که حدود 60 سال قبل از Divinity II – Ego Draconis اتفاق میفته )
پس بیراه نیست اگه بهش بگیم Divinity 3.
==========

الان داشتم این رو مینوشتم به این فکر افتادم اصلا شاید این همزمانی تقریبی شاید دلیل دیگه ای هم داشته باشه و اون یه جورایی سافت ریمیک D2 تو دل همین بازی باشه و یکجورایی با این بازی بخوان Divinity II رو هم پوشش بدن.
چون DOS ها که کاملا مدرن هستن و قابل بازی ، میمونه Divine Divinity و Divinity II که منتظر ریمیک/ریمستر موندن و با نزدیک بودن اتفاقات این بازی به D2 حداقل میشه انتظار داشت که اون نسخه رو پوشش بدن.
حالا تحت اشارات داخل بازی یا کوئستها یا داستانهای اختصاصی شخصیتها و همراه ها و یا حتی سر زدن به لوکیشنهای اون نسخه و...
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or