استودیوی Larian، تیم تحسینشدهای و سازنده بازی Baldur’s Gate III ، رسماً از پروژه بزرگ بعدی خود رونمایی کرد: یک بازی کاملاً جدید به نام Divinity. این عنوان که در دنیای آشنای Rivellon جریان دارد، به عنوان «جاهطلبانهترین اثر Larian تا به امروز» توصیف شده و قرار است یک تجربه نقشآفرینی با وسعت و عمقی بیسابقه ارائه دهد. سوئن وینکه، بنیانگذار استودیو، تاکید کرده است که این بازی نقطه اوج تمام تجربیات و دستاوردهای قبلی آنهاست و همان Divinity است که همیشه آرزوی ساختنش را داشتهاند. اگرچه این یک بازی کاملاً جدید است که بازیکنان تازهوارد میتوانند بدون هیچ پیشزمینهای از آن لذت ببرند، اما طرفداران قدیمی سری Divinity: Original Sin نیز با پیوستگیها و ارجاعات داستانی عمیقتری روبرو خواهند شد. در حال حاضر هیچ اطلاعاتی در مورد پلتفرمهای مقصد یا تاریخ انتشار این عنوان منتشر نشده است.
تمام اطلاعات بازی تا به اینجا :
- Divinity، یک نقشآفرینی نوبتی خواهد بود.
- این پروژه به عنوان جاهطلبانهترین، عمیقترین و «رها شدهترین» نسخه از Larian توصیف شده و سوئن وینکه معتقد است «بسیار بهتر» از Baldur's Gate 3 خواهد بود.
- وقایع بازی حدود 100 سال پس از Divinity: Original Sin 2 و بر اساس یکی از پایانهای رسمی آن جریان دارد.
- بازی دارای اتمسفری «بسیار تاریک» است.
- داستان امکانات بسیار زیادی را در اختیار بازیکن قرار میدهد و به او اجازه میدهد دنیا را به سوی روشنایی هدایت کند یا آن را در آشوب کامل فرو ببرد.
- این عنوان برای بازیکنان جدید کاملاً قابل دسترس طراحی شده، اما برای طرفداران قدیمی، پیوستگی داستانی عمیق و معناداری ارائه میدهد.
- سیستمهای گیمپلی، ترکیبی تکاملیافته از بهترین ایدههای Baldur's Gate 3 و Divinity: Original Sin 2 خواهد بود.
- تمام سیستمهای بازی—شامل روایت، توسعه شخصیت، کاوش، انتخابها و عواقب—نسبت به عناوین قبلی به سطح بالاتری خواهند رسید.
- وینکه تاکید کرده که سیستمهای بازی از ابتدا برای یک بازی ویدیویی طراحی شدهاند و دیگر با محدودیتهای ترجمه قوانین رومیزی D&D روبرو نیستند.
- سوئن وینکه ادعا کرده که اولین نبرد بازی حس «بهتر بودن از بهترین نبرد Baldur's Gate 3» را به او منتقل کرده است.
- استودیو تمرکز خود را بر روایت سینمایی دوچندان خواهد کرد.
- وینکه به سوال درباره بخش PvP پاسخ مشخصی نداده و گفته است «میگذاریم خودتان تئوریپردازی کنید».
- هدف نهایی این است که هر بازیکن، داستان کاملاً متفاوتی برای تعریف کردن داشته باشد و وینکه ادعا میکند در حال انجام کارهایی هستند که قبلاً در این ژانر دیده نشده است.
- بازی با نسل پنجم موتور داخلی و کاملاً جدید استودیوی Larian ساخته میشود.
- استودیو در حال بهبود سیستمهای استریم محتوا برای بارگذاری بهتر جهان بازی است.
- بیش از 530 توسعهدهنده روی این پروژه کار میکنند.
- برای کاهش زمان توسعه، بسیاری از کوئستها و خطوط داستانی به صورت موازی (و نه خطی) در حال ساخت هستند که نیازمند تیمهای نویسندگی بزرگتری است.
- هدف، اتمام پروژه در یک چرخه توسعه 3 تا 4 ساله است که سالمتر از 6 سال زمان ساخت BG3 تلقی میشود.
- در بازی هیچ محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی وجود نخواهد داشت؛ همه چیز توسط انسانها ساخته میشود، اما تیم توسعه از ابزارهای AI برای ایدهپردازی، کانسپت آرت و متون موقت استفاده میکند.
- استودیو قصد دارد بازی را به صورت دسترسی زودهنگام (Early Access) منتشر کند.
- هیچ تاریخ انتشار داخلی مشخصی وجود ندارد، اما عرضه آن در سال 2026 بعید به نظر میرسد.
- Larian تمایل دارد بازی را روی تمام پلتفرمها عرضه کند، اما این موضوع به بهینهسازی بستگی دارد و مورد به مورد بررسی خواهد شد.
- این پروژه پس از آن شروع شد که Larian کار روی یک بازی جدید در دنیای D&D را به دلیل عدم اشتیاق و علاقه قلبی تیم توسعه، پس از چند ماه رها کرد.
- به لطف فروش بیش از 20 میلیون نسخهای Baldur's Gate 3، استودیو از نظر مالی در وضعیتی عالی قرار دارد و تمام درآمد آن صرف جاهطلبیهای روایی Divinity خواهد شد.
- سوئن وینکه و همسرش مالک اکثریت سهام Larian هستند و شرکت Tencent یک سهم اقلیت قابل توجه دارد اما در عملکرد استودیو دخالتی نمیکند.
آخرین ویرایش:

خب من همینجا با این تاپیک خداحافظی میکنم. امیدوارم مثل بالدورز گیت شاهکار دربیاد همگی لذت ببرید.
یا هی تاس مینداختم که خوب دربیاد و بعضی وقتها ۱۰ بار quick load میکردم تا به نتیجه برسه و لذت بازی برام کم میشد. یا مثلاً هر نیمساعت یه بار، ۶۵ تا قابلیت جدید نشون میداد که از بینشون انتخاب کنم و خب همچین چیزی در حقیقت یه ویژگی مثبت به حساب میاد و باعث میشه شخصیسازی کاراکترها به اوج برسه، ولی مغزم نمیتونست این میزان عظمت رو پردازش کنه و همچین مواردی در کنار منوی عظیم برای دفاع و حمله و... باعث میشد بازی کوفتم بشه! 